Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Valaki tudna nekem segíteni abban, hogy hol lehet kipufogó dobot találni a cbr-hez ami méretben jó és úgymond ehhez való? Tehát, hogy a csavarmenet pont a lyukra essen.
Gyárilag ilyen. Azt tudod vele csinálni, hogy tartod amíg lentebb nem esik a fordulat, hogy aztán beálljon az alapjárat
Sziasztok.
Ha kihúzom a szivatot es elengedem akkor visszaugrik másnál van ilyen? Mit lehetne csinálni?
Üdv.: Gergő
Szia!

Bent vagyok a csoportban, D. Péter. :)

Tehát összességében szerinted is okozhatja az alapjárat beállíthatatlanságát a szakadt benzincsap membrán? Meg van rendelve az új csap, jövő hét elején jön, de remélem meg is oldja a problémát...
Benzincsap vákum csövén nem jöhetne benzin.Csak a karbira menő csövön.
A motor depressziója nyitja a csapot a vákumcsövön keresztül.nem járó motornál a csap zár,ugyanis nincs (vákum) ami nyissa a membránt ami meg a benzincsap járatait nyitja
Ha jól értem és a vákum csövön is jön a benzin ha szívod akkor a motor a vákumcsövön is benzint szív be a szívócsőbe.
Ez akkor lehetséges ha a a csap membránja szakadt,vagy valamilyen belső probléma van a csapal(elöregedett a membrán,lukas...stb)

Pl ha téliesítem a motort én mindig leengedem a karbiból a benzint,ugye csap nem járó motornál zárva van így nem töltődik után.Eltelik a téli hónapok jön a tavasz hogy megkönyítsem a motort ne kelljen anyira terhelni indítózni,mivel télen üres karbival tettem le,így nem az önindítóval forgatom a motort sokáig (ergó mire feltölti a karbit a motor ahogy akarna beindulni depressziót csinál ugye ami a csapot nyitja de kell idő még a karbi feltöltődik)
Ehelyett én azt szoktam csap vákumcsöve le,orvosi fecskendővel 5-6x megszívatom,visszakötöm és úgy indítom, mindez azért hogy ne csesszek kia motoral,feltudom én is neki tölteni a karbit mit kínlódjon a motor ezzel :)
facebook keress rá:
Honda CBR125 benn vagyok a csoportba ha a csoportvezető felvesz rádírok
Szia4

Benzincsap csak nem hagyott nyugodni, kiszereltem teljesen, és megnéztem. A vákuumcső felől szívva nyit a csap, de folyamatosan lehet szívni a vákuumcsövön keresztül a benzint is, sziszeg, lukas a membrán. Szerintem plusz benzinhez jut a motor a benzincsap vákuumcsövén keresztül, valamint nem is zár rendesen ha nincs vákuum alatt. Holnap megpróbálok beszerezni egy újat, és meglátjuk mi változik....
Már csak próbaképp de kösd la a karbi bowdenezését illetve tüzetesen vizsgáld át még 1x kiszerelt állapotban nyomkodva(hátha repedt) vagy jó nap vagy világítás mellet a gumialkatrészeket.
Pl hidegindító zárójában a gumizáró biztos jó e,membrán kivéve napon nem e látsz kis repedést lukat,esetleg lekötve a szívócsonkot nincs e repedés rajta.Szereld le a csöveket is nézd át nem e repedt.
nekem hirtelen látatlanba több tippem nincs.
Lesd meg ha kell szereld le a benzincsapot az ott lévő szűrő milyen állapotban van,kiszerelve tesztelheted a csapot is.

benzincsapot tudod úgy tesztelni pl lekötöd a szívócsonkról a gumicsövet és a csöre egy fecskendővel megszívód,másik felét is lekötöd ami karbira megy oda pedig teszel egy tálat és megnézed hogy vákum hatására nyit e rendesen a csap,jön e jól az üzemanyag.facebookon van cbr 125 ös csoport oda is írhatsz jobban reagálunk ott.
valami ilyesmi gondod lenne a gépel?
http://youtu.be/u7zt5mULRHM
Kicseréltem a membránt, O gyűrűt és rugót. Eredmény: Beindult, először jónak náézett ki, majd felmelegedés után megint szar lett, maradt 5 ezres fordulaton. Aztán leállt és azóta nem tudom beindítani. Lassan termitet nyomok a hengerbe azthiszem...

Ami biztos, hogy jó, mert ellenőrizve lett:
-PAIR rendszer
-karbi kitakarítva teljes mértékben (kénytelen vagyok ma megint szétszedni)
-légszűrőház
-vákuumcsövek épek
-karbi-henger összekötő ép
-szivató nem akad
-gázbowden nem akad
-levegő elzáró membrán új
-főtű rugó új
-benzincsap működik

Van valami ötlet mit nézzek még meg?
Sziasztok.
Szerintetek át menne így a műszakin a motor ezzel a fejidommal hogy alaphelyzetben nem ég lámpa távolságit ráadva pedíg az egyik oldali.
Mit gondoltok?
Szia! kösz a tippet, megnéztem. Ugyanúgy működik ahogy eddig. Ha benyomom a szivatót alapra, akkor egy fél centit visszaugrik, ahogy eddig is tette. De nekem eddig ha melegen kihúztam a szivatót, azonnal leállt a motor, fordulat emelkedést nem tapasztaltam. Mindenesetre megvárom a membránt, aztán folytatom a hibakeresést ha muszáj. :)
Esetleg még amit én tipushibának tudok be az az hogy a hidegindító kar szeret nem teljesen visszamenni alaphelyzetébe mikor visszatolod a kart a kormány mozgatásra előfordulhat bowden befeszülés,illetve a szorító része tud fellazulni és picit visszábbjön a zárt helyzetéből.
Egyszer jártam már így elment az alapjárat nem akarta leejteni a fordulatot mindig magason dolgozott 3-4rpm megnéztem külsőre nem láttam bajt végül a bowden volt befeszülve a tank fele és nem engedte visszamenni teljesen zárt állásba a hidegindítót,mindig visszatolta kis nyitásra.
Hát van egy kis árkülönbség...köszi az információkat a motorhoz meg sok sikert!
Szia!
Ez lenne az: http://www.frankmxparts.com/Ai...

Postával együtt 17,5 euro a membrán, a rugó és az o gyűrű. Nem is értem, a honda miért gondolja, hogy ha elszakad a membrán, akkor mindenképpen szükségem lenne egy fedélre is...... A Szallerbecktől érdeklődtem, a cikkszám egyben adja az egészet, nem ők tehetnek róla, de nekem ez bűzlik.
Hát igen a membrán szakadás,lukadás előfordulhat.
Valóban újra kéne kicserélni,ha a membránlap szerelhető lenne akkor megoldás lehetne hogy több lapból van a membrán akkor a szakadást lukadást ellentétes oldalakra pakolgatja az ember hogy a folytonosság megszűnjön pl szakadásnál,esetleg benzinben nem oldódó műanyag lapal lehetne a a membránlapok közti rész kipótolni így a szilárdságot a régi membránlap megadná a lap meg tömítene de ezek átmeneti megoldások és nem szerelhető a membránlap ráadásul elég kicsi is a cbr esetében,ha szabad tudni ott menyibe kóstál egy ilyen csak membrán?
Szia!

Köszönöm szépen a segítséget és tippeket. Pár nappal ezelőtt úgy néz ki meglett a hiba forrása, csak nem tudtam ideírni mert külföldön voltam azóta.

A karbiban a "Air cut off valve" nevű pici 2 cm-es membrán lukadt ki, ezért gáz visszaengedésekor nem zár a levegőn ezért gyakorlatilag lehetetlen az alapjárat beállítása. Amíg a cserealkatrész megjön hollandiából (mert a hondánál csak egyben árulnak házat, rugót, O gyűrűt és membránt 33 ezerért), addig azt az átmeneti megoldást alkalmaztam, hogy a membránt fordítva kell berakni, és a membrán vákuumcsövét ledugózni egy pici gumidarabbal. Így durrog a kipufogó mint az állat ha motorfékezek és picit többet is fogyaszt, de működik a motor, most jártam meg vele a Kékest mert muszáj volt. :) A dugózást követően a hiba mértéke csökkent, ezért szinte biztos vagyok benne, hogy az a gondja. (átlátni a membránon, egy tűhegynyi luk van mindkét oldalról, mindkét rétegen).
csak tippek voltak majd írd meg mi volt a bibi a gépel
Szóval "rákötöd" a porszívó csövét a karbira benzin ne legyen benne és kézel mozgatod a pillangószelepet(az a rész amire a bowden megy)természetesen a porszívó működjön szívja a karbit :) (mintha a motor járna azt imitálja
megnézed teljes nyitásnál felmegy e a súber akkor fokozatosan adagolva a nyitási szöget nézed hogyan változik a súber helyete illetve pl rányítsz és becsukod a pillangó szelepet és megnézed hogyan megy vissza a súber.
Előfordulhat rugó probléma is ami a karbiban van pl kigyengült megnyult de azt sz.em ezzel kitudod szűrni.

Esetleg másik tippem ha minden oké nem falsol be a gép a tűszelepen kívül az az hogy alapjáraton van elegenő benya a karbiban de gázadásra változik a benzin szint hirtelen többlet üzemanyag fogy el a karbiból és nem bír elég gyorsan feltöltődni a karbid és azért van az hogy megtorpan a motor kevés üzemanyag a meglévő levegőhöz pl ha a vákumcsapod esetleg vicces kedvében van az is meglephet ezzel a jelenségel szerintem vagy lukas a vákumcsap vákumcsöve
Ugye a motor járása vákuma nyitja a csapot
meglett a hiba?
ha nem akkor bese kell indítanod a motort ezt nézd meg:
Gázkar teljesen 0 állástól max állásig akadálytalanul mozog?
vele együtt ha húzod a gázt a pillangószelep tengelye is akadálytalanul mozog az a rész amire a bowden megy)Ott lévő rugó nem törött gondolom.Bowden nem túl feszes van kis holtjátéka?
bowden nem lett becsípve valahol.
Hogyan jött a tünet elő egyik napról a másikra?Semmi előzménye?
súber rész nem szorul?Esetleg bár azt írtad a membán az oké és a rugó is.Ugye itt a gázzal te csak a pillangószelepet szabályzod annak az elfordulási szögét és nem te húzod a súbert szóval rugót nézd meg mindenképp okés e.
Gagyi egy teszt de leszeded a karbit és kiöntöd a benzint a karbiból ha van otthon porszívód akkor a karbi szívó oldalára rányomod a porszívó csövét és kézel "húzod" a gázt azaz a pillangószelep tengelyét te mozgatod és figyeled adott elfordulási szögnél a gumimembrános súber normálisan jár e
Helló.
Egy olyan kérdéssel fordulok hozzátok, hogy milyen égőket rakjak a fejidomba hogy legyen tompított meg távolsági is? Most spot lámpák vannak benne de csak távolságin világít és el kellene vinnem műszakira. Plusz az előző gazdája elkezdte szerelni hogy legyen megfelelő és ezek után már hátsó világítás se volt és természetesen féklámpa sem. Megnéztem a biztosítékot az szarrá volt olvadva kicseréltem de nem ég még most sem kiéghetett az égő is? A hátsó lámpa burkolatot, hogyan lehet leszedni? Segítsetek nekem! Előre is köszönöm. 4
Hali

lehet a gázbowden is ha cserélve lett és rosszul lett befűzve ugymond .ha simán jár alaphelyzetben a motor és a kormányt forgatod jobbra vagy balra mi a helyzet?
de lehet csak a karbiban a tűszelep fenakad anyi kb 5000 ft azt kész.
de lehet sok mindentől is.
ird meg a fejleményeket mire jutottál.
csao
A gázbowden nem akad fenn?
Tekerd ki az alapjárat állító csavart. Ekkor nem lesz alapjáratod, de ez most nem érdekes. Most adj gázfröccsöket, Ha jól működik, rögtön visszaesik a a fordulat, akkor az állító csavarnál beszorul, kitámaszt, majd a rezgéstől lassan visszaesik, Elméletileg a keverék állító csavarral elő tudod varázsolni az alapjáratot.
Motor: 125RW5
Tünet: Indítás után alapjárat rendben, de amint gázt húzok, legalább 6 ezerig, és visszaengedem, ottmarad a fordulat 5500-on, és körülbelül fél perc alatt lassan visszaáll alapjáratra. Karbi kitakarítva, karbi-henger összekötő gumicső nem repedt, légszűrőház nem repedt, főtű membrán nem szakadt. Találkozott valaki ilyennel? Mi a megoldása? Egy hete szívok vele, most szedtem szét harmadszorra.