Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszi!

Tehát akkor az extrákat akár most azonnal le is szedhetem róla? De ilyenkor hol az a törvény, hogy semmilyen módon nem szabad a szemlézés alatt lévő jármű állapotán változtatni? Arról nem beszélve, hogy nem kevés plusz pénzembe fog kerülni a gyári állapotra való visszaállítás...
Jah és azt ne felejtsük el hogy a motor műszaki állapota jelen esetben életveszélyes volt. Egyrészt mert menet közben állt satura ,de szerencsére nem döglöttem meg, másrészt pedig az előző hiba ami olajszivárgás volt az pedig simán lecsöpöghetett a hátsó kerék elé amitől szintén elcsúszhattam volna. A szervízfőnök akkor is azt mondta amikor másodszorra vittem volna vissza hogy ,ha nem használom akkor vigyem el és neki futnak mégegyszer a hiba feltárásának és nem pedig azt mondta hogy ne lábon vigyem mert veszélyes vagy meghibásodhat.
Teljes mértékben igazad van. Írásos nyoma van az eddigi beszélgetéseknek is (email) . Persze nem hülyék tagadnak mindent... A héten még érdeklődöm jogi személynél amennyire lehetőségem van.
Hát, én ennél borúlátóbb lennék, minthogy a kereskedés, ahol szerviz is van majd független szakértőt biztosít neked... Majd mondanak neked vmit és ha nem értesz vele egyet a saját pénzeden fogadhatsz saját szakértőt (50e+ Ft). Én írásban kérném a motor megjavítását, természetesen ingyen, mert kötelezően meg kell javítaniuk a jótállás keretein belül. Nem biztos, hogy bejön és akkor mehetsz perre, ahol majd neked kell bizonyítani, hogy eleve gányoltan vetted át és nem te gányoltad/gányoltattad. Hosszú, sok éves per lesz belőle és sokat fogsz rákölteni, amit csak akkor kapsz vissza, ha megnyered a pert. Azt tanácsolnám, hogy mielőtt bárminek nekikezdesz, beszélj egy ügyvéddel, aki majd elmondja az esélyeidet.... de rohadjon meg az a kereskedés is, aki így ad el egy motort. Nehogy megegyük már, hogy mint szerviz nem látták az átvizsgáláskor...
Szakértőt is biztosítanak ugy tudom. A motort mindenképpen szét kell bontania egy független szakértőnek hogy mi a pontos hiba tehát nem bemondásra fog menni a javítási költség. Ezt az összeget a kereskedésben a szervízfőnök állapította meg megbontás nélkül. Ezek valószínű cserések. Addig nem szedhetik szét míg nincs tisztázva az ügy hogy mi lesz a továbbiakban.Az esélyeimre lennék kiváncsi ,ha folytatom az eljárást ellenük a fogyasztóvédelemmel és nem fogadom el ezt az ajánlatukat.
A békéltető tárgyalás amit a fogyasztóvédelem indíttat el az nem kerül pénzbe tudtommal. Sajnos a felsorolt alkatrészek szerintem valóban cserések mivel a motor megszorult így reális az 1milla mindennel együtt. Ezt a motort nem szívesen vinném kis szerelőhöz mert komolyabb annál. Mivel nem az én hibámból ment tönkre így nem szeretnék fizetni ,ha egy mód van rá mert nem tartom korrektnek. Köszönöm a hozzászólást!
Általában az 1 millió Ft-os felajánlott hiba javításának 300.000-es önrésze fedezi a javítás teljes alkatrész költségét.
Már legalább is a fifikás szervizek esetében.
A megegyezés hozhat némi pénzt neked és lehet nem kerül saját zsebből 300-ba még pluszban ezen felül a javítás egy ismerősnél vagy megbízható "kis" szerelőnél.
A másik út a per, ami évekig elhúzódhat, drága az ügyvéd és ha nem nyered meg, akkor még többet fizethetsz.
A biztosító fizet neked egy átlag motor árat. A nem sérült extráidat természetesen nem fizeti ki. A roncsot nem viszi el. az extrákat eladhatod.

Egyébként ki kell fizetnie a sérült ruhád, csizmád, sisakod, kesztyűd javításának költségét vagy cseréjének árát, de ugye az új árat ez esetben se fogja kifizetni.
Ki kell fizetnie a motorod elszállításának díját.
Ki kell fizetnie a motorod tárolásának díját, ha nem otthon volt elhelyezve sérülten.
Esetlegesen ha más közlekedési eszközöd nincs és a munkádhoz szükséges és e miatt bérelned kell másik motort, akkor még annak fizetése is szóba jöhet......de ehhez már egy erre szakosodott vérgenyó ügyvéd kell minimum, aki ugye pénzért dolgozik.

Kalkulálj.....
Még annyit hozzá ,hogy utánanéztem pontosan április 1.-én állt be a motor amikor ismét vittem volna vissza szervízbe ahol vettem.
Sziasztok
Az én esetemhez hozzá tudtok szólni valamit? Tapasztalat ilyen ügyben?
6 hozzászólással lentebb. köszi
Ha van türelmed hozzá, perelj nyugodtan.
Nekem 2 évembe került.
3 tárgyalás volt, a mabisz képviselője el se jött egyikre sem.
Ítélethirdetés után 15 nappal számlámon volt a pénz.
Jó ügyvéd:DrBear
Nem vagyok jogász, de pereskedtem már balesetből adódóan. A biztosító az extrákra nem fizet, a motorra pedig az eurotax alapján fizet és számolásnál évjárat alapján avultat. Avultatás minden alkatrészre van, nem csak a kopóra Ha úgy érzed több kár ért, pár év és ügyvéd, sok pénz és irány polgári per. A törés miatti értékvesztést például csak polgári perben lehet érvényesíteni a károkozóval szemben. Senki, sehol, soha nem írt olyat törvényben. szerződési feltételekben, hogy mindent fizet a biztosító a piaci ár alapján. A motorra rakott extrák pedig nem tartoznak a kötelező biztosításban térítendőek közé...
3,5-ért vette és még ráköltött 1 milliót. Vagyis 4,5-be van a motor és a biztosító csak 2 M-t akar fizetni.
Jogos a felháborodás.
Keresni kell egy tapasztalt, jó ügyvédet és ki kell járni a jogos kártérítést.
Kicsit trollkodok
Az egy dolog hogy ki mennyiért vesz motort, de az hogy valaki vesz egy közel 10 éves vasat 2 milláért és rákölt még csicsamicsára 2,5 millát és erre nem köt casco-t az már nem kicsit beteg dolog....
Sziasztok! Olyan kérdésem lenne,hogy róluk: http://www.baleseti-karterites... tud-e esetleg valaki valamit vagy van-e valakinek tapasztalata velük? Köszönöm
Sziasztok!

Közúti balesetben pár nappal ezelőtt összetörte egy figyelmetlen autós a motorom.
A motor értéke önmagában magas, külső szemrevételezés alapján jelenleg esélyes a gazdasági totálkárra.
A biztosító szerint mivel a motor 2008-as évjáratú, így nem számolhatok gyári alkatrészekkel, mivel 30%-os avulást számol föl a motor alkatrészeire.
Tisztelettel érdeklődnék, hogy ez így helytálló-e a biztosítótársaság részéről, mikor számos nem kopóalkatrész, vagyis designelemek is sérültek a motoron? Egy komplett gyári idomszett pl. egy Ducati 1098-asra több, mit egymillió forint. A motor abszolút szalon állapotban volt, amit rengeteg átlagon felüli, profi minőségi fotóval is tudok igazolni, akár néhány nappal a baleset előtt készültekkel is. Ez esetben kötve hiszem, hogy a biztosító kötelezhetne arra, hogy ne gyári új, hanem pl. kínai, vagy bontott idomszettel pótoljam az önhibámon kívül tönkrement idomszettem.
Mi a helyzet a vázon lévő- egyelőre csupán optikainak tűnő sérülésekkel?
Kötelezhet arra a biztosító, hogy ne új vázzal pótoljam a motor vázát, hanem a jelenlegit festessem le utólagosan? (ami nyilván önmagában óriási értékvesztést jelent majd a továbbiakban)

Milyen kárként tüntessem föl a motoron lévő közel 1 millió forint értékű extrákat? Ha a motort gazdasági tk-nak nyilvánítják, akkor bukom a rengeteg benne és rajta lévő tuningalkatrészt pláne úgy, hogy nagy részük nem is sérült? Mert jelenleg eurotaxos értéket számolt a tisztelt biztosítótársaság a motorra, ami alaphangon a manapság hirdetett legolcsóbb ilyen motor értékénél is több, mint félmillió forinttal kevesebb.
Vagy a motor értékén felül ért kárként igényelhetem a tönkrement ruházatommal együtt a közel 1 milliós értékű extrát is, beleértve a hivatalos márkaképviselet által törtnét felszerelés órabérének a költségét is?

A lényeg tömören:
Van egy gazdasági TK-s, 3.5 millióért vásárolt motorom, amit eurotax szerint a biztosító csak 2 millió forintra értékelt be és a motor fél évvel ezelőtti értékén (amit egy tavaly augusztusi adásvételi igazol) ott van még a közel 1 millió forintért felszerelt extra cucc is.
Ott vagyunk, hogy fél éven belül 4.5 millió értéket ért el a motorom, amit a biztosító 2 millió forintra taksál.
Ilyen esetben mi a teendőm, mikor önhibámon kívül 4.5 millió forintos értékem veszett oda?

Köszi!
Üdv.
Kérdésem a következő.
Vettem 2015.09.01.-én egy sportmotort kereskedésben vezetett szervízkönyvel hitelre nem kevés pénzért (használt 2008-as). A motor kb 1000km használat után beállt. Előzmények ,hogy már januárban észrevettem hogy a blokk alja össze van pasztázva valami okból plusz ismeretlen helyről szivárog az olaj is. Ezt jeleztem a kereskedésben vissza is vittem hogy megcsinálják garanciával. Elhoztam hogy kész aztán rövid időn belül ugyan azok a tünetek. Megint vittem volna vissza szervízbe de az úton beállt a motorja. Minden utiköltséget saját pénzből álltam. Most a kereskedés megállapította szétbontás nélkül hogy kb 1.000.000 forint a javítási költség amiből nekem 2-300.000 forintot kéne "csak" állnom és megcsinálják. A motor ha jól emlékszem április 15.-én állt meg ,de már januárban elkezdődött a procedúra a hibák miatt. Erről szervízpapír is van. Az ügyet jelentettem már a fogyasztóvédelemnek és tovább is adták a békítető szervezetnek de onnan még nincs hír. Közben történt ez a felajánlás a kereskedőtől. Mit tehetek? Megnyerhetem a pert vagy inkább fogadjam el az ajánlatot hogy fizessek én is ?? Hozzáteszem nagyon nincs fölösleges pénzem a javításra. Köszönöm!
sZEVASZ

Nekem következő lenne kérdésem:
Van egy motorom, 2011-ben lejárt műszakija, kötelezőt nem fizettem utána de nem vonattam ki forgalomból. 2014-ben kaptam határozatot hogy okmányiródában adjam le forgalmit és a rendszámot mert fedezetlenség miatt gépet hatóságilag kivonják forgalomból. ez meg is történt
Mostanában szerencsére úgy alakultak dolgaim hogy újra használatba tudnám venni a gépet
A kérdés az lenne hogy motort újra forgalomba tudom-e állítani, ha igen mi kell hozzá és milyen sorrendben
előre is köszi
Értem, köszönöm szépen!
Mindegy, hogy mikori....az értéknél mondjuk segít a számla.
Egyéb vagyoni kárigényt kell benyújtani az okozó biztosítójának! De csak akkor, ha egyértelműen megállapítást nyert, hogy ő a kizárólagos felelős.
Ha közrehatás merülne fel -részedről, pl az ő elmondása alapján....tipikusan: "gyorsan jött"-, akkor amíg nem tisztázottak a dolgok, nem fog történni semmilyen kárrendezés.
Az adatok alapján megállapítja a felelősségi helyzetet. Ha valakinek nem tetszik, ez ellen lehet kifogással élni, bizonyítást kérni, húzni-vonni a dolgokat...stb.
Le kellett írni? Már ilyen világot élünk, hogy írni sem tudnak?
Bármit vissza lehet vonni, módosítani...stb. Nagyon okot, magyarázatot sem kell adnia.
Ez az irodista eloado be fog majd hivni minket es a tanukat vagy csak egy hatarozat fog jonni? Vagy ez valtozo?
A rendor adott egy lapot, amire le kellett irni sajat szavakkal, hogy mi tortent. Majd a vegere be kellett irni, hogy felosnek erzem-e magam, a gepjarmu muszaki allapota megfelelo volt e, illetve, hogy ittam e alkoholt.
Köszönöm szépen!

Mire lehet mégis számítani egy 4 napos, számlás új cucc esetén?