Kawasaki ER-5

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Lehet, minden benne van a pakliban, ebben nem tudunk vitázni.
Én csak azt írom, mielőtt ÉN kivenném az önindítót, azelőtt egy akkuellenőrzést (cserét, bikázást) mindenképpen megcsinálnék, mert az ingyen van és pár perc.
A lényeg, hogy jó legyen a gép!
Freelac a rendszer jó, és igaz az indítóáramot nem mérettem ( még) ki, de az akkum is " bika"
Az önindító lessz a hibás.. de hát 2001 - es évj. - ú motor, simán előfordulhat..
Igen pont ez volt a régi vartámmal.
Érdekes mindenesetre.
Amúgy én akkor is kipróbálnám egy másik akkuval, mert van olyan, hogy a feszültsége rendben, de nem tud elégséges áramot leadni az akku.
..na hát "Bogyóbá" beigazolódott a sejtésed: sajnos az ÖNINDÍTOM nem müködik megfelelően ( nem teker)
Most vettem le a töltőről -Teljesen fel töltött akkunál (terheletlenül 13,65 V, indítózva 13,25 V ) is fenn áll a hiba. Úgyhogy ki kell szerelnem.. nem tudom mikor lessz rá időm, talán vasárnap.. ugye az ER 5- nél még annyit sem tudok tenni hogy 4. Vagy 5. Sebességbe nem járó motornál "lökök" rajta egy kicsit, hogy ki mozduljon, mert a váltó nem engedi.. de mindegy is, a lényeg hogy megvan a hiba forrása amit orvosolnom kell..
Szerintem is. Én szezonon kívül csepptöltőn szoktam hagyni az akkut akár tavaszi első indításig.
Az lesz a baj 99,9%.
De beszéltem egy generátor tekercselővel is más okból, azt mondta, manapság azok az akkuk, amik valóban megbízhatóan működnek motorban, azok majdnem elérik 30 ezer forin tos határt, ha az alatt veszel, mindegy mi van ráírva, azokkal az a baj, hogy könnyen tönkreteszik a fesszabályzót.
Tehát ha jól értem, 0,1 V-al kevesebb indítózás esetében az önindító kapcsain a feszültség, mint az akkunál, tehát mondhatni a rendszer jó.
Én egy kölcsönakkuval kipróbálnám. De amikor mész új akkut venni, vidd a régit is kimérni.
Én tuti először bikázva indítanám el másik járműről azt ha pöccre indul akkor irány új akkuért. Nekem is hiába volt 12.4V. Pont így töltötte fel a töltőm a rossz akut is.
A fenékzárlatos akkum tünete az volt, hogy félig lemerült állapotról a töltő pár perc alatt feltöltötte úgy, hogy kikapcsolt a töltőm a töltés végén.
Van olyan is, amikor az önindító még éppen forgat, de annyira leesik a feszültség, hogy a CDI nem kap élég feszültséget és nem működik, az ember nem érti, hogy mi van, forgat az indító de nem indul a gép.
Én a mért adataid alapján mindenképpen az önindítóra gyanakodnék - kitakarítanám a szénkeféket, szükség esetén meg cserélném őket.
Sziasztok. Ma reggel egy másik műszerrel ki mértem ismét a dolgokat. Alábbi adatok lettek:
Akku sarunál terheletlenül 12,7 V ; önindítózva 12,4 V
Az önindító csatlakozójánál (indításkor) 12,3 V
És a mérések alatt a 3. Indítási próbánál ismét előjött a probléma, tehát nem tekert az önindító.
Ezek alapján valóban vagy az akku nem elegendő indító áramára gondolok, vagy valamilyen önindító hibára..... estére ki derül, mert most feltettem töltöre az akksit..
Lakatfogóval nézték a régit nekem is szinte nulla volt. Az újjal meg mutatott 240 Ampert.
Nem-nem, van úgy is, hogy egyszerűen az akku nem tud leadni akkora teljesítményt, ilyenkor nem forgat a motor sem, pedig üresen mérve még látszólag jó.
Ezt egy akku forgalmazós kereskedő fél perc alatt kiméri neked.
Indítóáramot nem is fogsz tudni mérni, mert akkora áramhoz spec műszer kell, vagy egy lakatfogó, azok tudnak nagyobb áramokat is mérni bontás nélkül.
Ok. akkor indítózáskor az akku sarujára téve ismét mérek, -és a két érték közötti különbség lessz az ami elvész (esetleg) az indító relénél.
Az akkumra mindig nagyon figyelek 12,8 -12,9 V van benne -terheletlenül. ( az inditóáram áramerősségét nem tudom milyen kapcsoló állásba lehet mérni a mérővel.. .. annyira profi nem vagyok .. )
Biztos jó az akkud? Nekem a múltkor 12,4 V mellett szinte amper nem volt így pár kattogás után már az is megszűnt indítózásnál. Bikakábellel indult, másnap vettem új akkut 240A indítója lett friss felsavazás után egyből a boltban. Pedig a csomagolás csak a felét írja.
Nagyon egyszerű. A voltmérő negatív mérőkábelét ráteszed a testre, a pozitív mérőkábellel elkezdesz az akkutól haladni az önindító felé.
Ja, várjál. Az akkusarun akkor is mérsz feszültséget, amikor indítózol? Mert ha már gyengébb az akku, az önindító indítóárama miatt ott is leeshet a feszültség, ami amúgy normális is, csak a mértéke a problémás.
De amikor indítózol és 10,7-et mérsz az önindító sarkain) AKKOR mennyi van az akkun? Mert ha meg van szorulva az önindító például, akkor az akkun is le kellene esnie a feszültségnek.
.. na tehát ma De. minden csatlakozó sarut megtisztítottam ami csatlakozik az indító reléhez,-illetve az önindítóhoz. Indításnál sajnos így sem mértem többet az önindító sarujánál 10,7 V - nál többet. ( egyébként most minden indításánál így is be indult ) . Akkor csak a relé fog vissza pár voltot..
Az önindítómhoz 12 V + nem jut el az biztos Ez így nem megfelelő szerintetek sem ? Az Önindítóhoz valóban el kell jutnia 12 < + V -nak ??
Az a legegyszerűbb és legolcsóbb, amit megtehetsz.
Amúgy kérdezd meg a boltost, eddig hány indítórelét adott el, biztos lehetsz, hogy nem sokat, ergo ha ezt mondja, biztosan kevésszer volt ilyen gond más motorokon.
Igen, én is arra gondoltam, hogy az ( alkatrész beszerzés elött) öszes csaru csatlakozót át takarítom.
Nem feltétlenül - ha jól értelek.
Az indítórelé sarui is lehetnek oxidosak. Én tuti ott kezdeném, az nem kerül semmibe.
Sziasztok. Alapos akku saru tisztítás után a mai nap ismét előállt a probléma. Szerencsére tesómnál, és így ott ki tudtam mérni: közvetlen az akku sarunál 12,8 V
Közvetlenül az önindító csatlakozó vezetékre rakva ( relé "kattanásakor") 10,4 - 10,5 V
Akkor szerintetek is az indítórém haldoklik - igaz?
( az olaj vagy benzin csurgást eggyértelműen ki zártam, mert olaj csere óta minimálisan csippentett már hónapok alatt, és a szint nem emelkedett..)
Ok.
KÖSZÖNÖM!