Kawasaki ER-5

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én három hete adtam el a Suzuki GS500F-et, az is majdnem pont 5000 fordulatnál volt 100-on.6000-nél 120.
Sziasztok,
Szeretnék egy kis segítséget kérni elektromos probléma kapcsán: nemrég vettem egy ER-5-öt, és sajnos olyan problémával szembesültem, hogy a tompított, vagy távolsági fényszóró felkapcsolásakor leolvad a hozzá tartozó biztosíték, csak a helyzetjelző világít.
Az előző tulajnál nem volt ilyen gond, de megtudtam, hogy a vásárlás előtti napon nagynyomású vízzel lemosta, és beázásra gyanakodott: megnéztük ezután a jobb oldali kapcsolót, és valóban volt benne víz. Kiszárítottuk, újabb próba, pár percig rendben volt a világítás, majd megint elszállít.
Még alaposabb szárítás és újabb biztosítékcsere után megint egy darabig jó volt, majd megismétlődött a probléma.
Egy barátommal szétszedtük, hogy megpróbáljunk rájönni a probléma helyére a szervizkönyv kapcsolási ábrája alapján, mert ezek után már rozsdás vezetékvégre, sérült vezetékre gyanakodtunk, vagy egy másik kapcsolóra, egyéb elektromos alkatrészre, ami rövidzárlatot okozhat.
Addig mozgattuk, ellenőriztük a kábeleket, hogy egy ponton megint jó lett, majd próbaképp jól megmozgattuk a motort, mert eddig mindig elindulás után történt a gond, ezért arra gondoltunk, hogy a rázkódás közvetetten kiválthatja, és valóban, egyszercsak megint elszállt minden.
Sikerült odáig eljutni, hogy valahol a biztosítékok előtti szakaszon 10-15 cm hosszan a kábeleket mozgatva hol jó volt, hol nem, így arrafelé sejtjük a forrást, de nem látunk semmi sérülést, koróziót a környéken. Azt nehezen tudom elképzelni, hogy a kábelvezető ennyire mozogna magától, de ha igen, nem gondoljuk, hogy egy sérült vezeték egy másikkal érne össze, mert akkor máshol is gond lenne, de minden elektromos funkció jól működik ezen kívül. Olyant sem láttunk, ahol sérült vezeték esetleg valamilyen fém részhez hozzáérne.

A hosszas leírás után, leginkább az lenne a kérdésem, hogy találkozott-e már valaki hasonló hibával, van-e valami tipp, hogy mit lehetne tenni? Valószínűleg szerelőhöz fog menni, mert most már legalább nagyjából meg tudom mutatni merre kell a bajt keresni, viszont itt jön a másik kérdés, hogy alapvetően mennyire macerás dolog lokalizálni a hibás kábelt, javítani, vagy újrakábelezni? Nagyon örülnék, hogy nem kerülne rettentő sokba, de tartok tőle, hogy maga az elektromos hálózat annyira sokrétű, hogy, ha elméletben egyszerű is, a gyakorlatban hosszadalmas pepecs munka lesz, és emiatt eléggé drága.
Köszönök minden segítséget, tippet előre is!
Helló,- ugyan ez volt (benzinszint túlfolyás) az enyémnek is a baja amikor a kereskedőtől elhozdtam (import motor),- de nekem meg is javítatta, mert mondtam neki hogy így használhatatlan. Szerelőjével javítatta,- amit csináltak rajta: benzin csap felújítás szett-ben lehet kapni hozzá alkatrészt (felújíto szettet), És amit te is írtál tűszelep csere,-és teljes karbi tisztítás szelepfészek tisztítás.
Egyébként ki milyen lánc -lánckerék átételel használjátok a mocit? Enyém most 6.-ban 5000rpm-nél megy 100Km/h -val tehát nagyon "pörgősnek" érződik számomra... (bár előtte 1 hengereztem )
Sziasztok! Kb egy év állás után ha beindítom a gépet, ömlik a benzin a légszűrő házból. Tűszelepen kívül lehet más?
Rákötöttem a két karbira egy kanna benzint és azon a csövön. ami a légszűrő doboz tetején megy és a szívótorkon ömlik a benzin.
??
Sziasztok!
Féklámpám valami miatt nem működik. Izzócserén túl vagyok és a helyzetjelző oké, de sem első fékkar, sem hátsó fékre nem reagál. Hogy induljak el a hiba keresésben, van valami javaslat?
Oemparts. Partzilla.
Kawasaki Ivanics.hu vagy Steel horse PÉCS .
Megtudnátok mondani hogy ide való tömítést hol találok?
Sziasztok, a héten sikerült beszereznem ezt a szépséget. Mindenkinek kívánok széles útat és gumifákat és jó időt?!
Természetesen a része.
köszi a válaszokat!
Nekem egyelőre úgy tűnik ezekből, hogy a teljes karburátor cserével megszűnik a fojtás is.
Örülök, hogy van egy ilyen jó kis fórum, ahol kis keresgéléssel tulajdonképpen mindent megtalálok, mivel az évek alatt tuti hogy ti már kiveséztétek
csövi65:
mint említettem, annyit értek az ilyen "műszaki" dolgokhoz, mint egy 12 éves kislány, szóval bocs ha hülyeséget mondok/kérdezek... De a súbertű, ill. a (fő)fúvóka nem része a karburátornak?
Igen, általában ezeket így fojtják le a két furat miatt nem alakul ki akkora vákuum a karbiban a membránnál azt nem emel akkorát a tolattyún aztán nem megy annyira a motor.

Az a mágikus membrán alcím alatt majd látni fogod miről beszéltem mit számít az a két furat...

http://motopont.hu/cv-karburator/
Két évre visszamenőleg olvasgattam el az összes posztot , de erre még így nem gondoltam. Köszi a tippet!
Bemásolom ide a régi hozzászólásomat fojtás ügyben. Én a súbernél tapasztaltam különbséget, de lehet, hogy máshol is van.

"csövi65
[12] 2014. augusztus 4. 23:08
Szia !
Én is ugyan ebben a cipőben jártam, az eladó szerint meg lett szüntetve a fojtás, de én is erőtlennek éreztem a gépet. Nekem a szerelőm szólt karbi tisztitás után, hogy az egyik membránom meg van csipődve, nem ártana kicserélni. Mivel a membrán ára horrorisztikusnak bizonyult, ( 38.000 ft. a suberrel együtt darabja) itt a fórum segitségével vásároltam bontott karbit. Amikor kicseréltük a membránt a súberrel együtt, akkor vettük észre, hogy a kivett suberen két furat található, a vásártolton ez nem volt. Meg is "táltosodott a gép ezután." A főfúvóka is pár század mm-el nagyobb volt a vásárolt karbiban, de ezt nem cseréltem ki. Most 170 a végsebességem, nekem ez elég. Remélem tudtam segiteni.
Hát nem vagyok nagy szakértője a témának, de itt a fórumon már többször volt róla szó, szóval ha keresel, találsz. ;) Nem tudok hozzászólást linkelni, de ha rákeresel pl. arra a szóra, hogy "szűkítve", akkor ki fog jönni pár hsz., ott lesz pl. K.Istváné, aki elég jól leírja a dolgokat. Röviden vagy a karbiban, vagy a szívócsőben van a fojtás. De szerintem érdemes még keresgetned, hátha találsz még forrást, emlékszem, hogy beszéltük itt párszor.
sziasztok!
Hamarosan meglesz a jogsim (A2) és a kategóriában vezethető motorok közül ez a típus tetszett meg leginkább. A másik számításba vehető opció a GS500 lenne, de valahogy ebbe szerettem bele kinézetre...
Habár A2-vel a 25kw-os fojtott verzió a hivatalos, és már van is Budapesten fojtásra szakosodott szerviz (papírozással együtt kb 70ezerre jön ki), de nyilván próbálnám a lehetőségekhez képest a legjobban kihasználni a típust (mert mi az a 2 kw...). A kérdésem az lenne, hogy ki mit tud erről a témáról, miből áll a fojtás technikailag? Jómagam műszakilag teljesen analfabéla vagyok, de legalább próbálom lelkesen képezni magam. Ha mondjuk a fojtott motor karburátorát kicseréljük egy gyári 37kw-osra az teljesen megszünteti a fojtást, vagy valahol máshol is le van szabályozva ilyenkor a teljesítmény? Nyilván nem arra a válaszra számítok, hogy "csinálj korlátlant inkább", ezt már hallottam
Köszönöm előre is a segítséget
Szia.
Van lendkerekem.Ha érdekel 70-3179083.
Udv Pali
Sziasztok, nem bont épp valaki motort? Szükségem lenne a lendkerékre akár generátorral együtt...:/
Végül megvettem, csak ajánlani tudom. Bár nem veszegetem a határait még. Városi használatra esőben - szárazon egyaránt fantasztikus a tapadás. Ívtartása is hibátlan.
A mi gépünkön hanyagolja valaki a kuplungkart? Nekem valahogy nem megy kuplung nélkül a videóban hallottakat betartva. :D
Sziasztok egy ER-5 re keresek gyújtás elektronikát 2004-es évjáratú motor.
Előre is köszönöm.
Sziasztok!

Szeretnék tenni a 2004-es gépre sportdobot. Nagyon kevesen látnak és bízom abban, hogy ha hallanak, akkor kicsit toleránsabbak a nagyfaluban. Ki milyet használ és honnan-mennyiért szerezte? Nem szeretnék 150k-s dobot feltenni a gépre (ár-érték arányban valahogy nem jönne ki a matek), de valami hang jó lenne. Ilyen furkálásban nem hiszek.

Köszi,
g
https://totalbike.hu/technika/2018/02/16/tonkreteszi-e_a_valtot_a_kuplung_nelkuli_valtas/
http://youtu.be/Ye-TpAwS0aw