Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Honnan tudod, hogy mukodik? Ures vissza jelzo uresben vilagit? Es ha sebessegbe rakod elalszik?

Ha lehuzod a sztender csatlakozot es sebessegbe rakod jaro motor mellett lehajtott oldal sztenderrel leall?
Sziasztok!
Lenne egy kérdésem,GPZ 500 motorom oldalsztender kapcsolóját illetően.
A kapcsoló működik,felhajtott sztender esetén zárja az áramkört, kihajtott állapotban megszakítja azt.
Járó motornál kihajtott oldalsztender esetén sebességet kapcsolva nem áll le a motor.
A kuplung kapcsoló működik, sebességbe kapcsolt motort csak behúzott kuplung esetén lehet indítani.
A sztender kapcsoló viszont semmit nem csinál.
Ha valaki tud segíteni annak nagyon örülnék!
Köszi szépen!
Igen, ahogy itt leírták már, az a hűtőfolyadék szűrője, a műanyag "tartályban" van belül egy hálós henger. Általában nincs vele gond, viszont épp ezért általában 20 év alatt nem is néz rá senki, pedig néha ki lehetne takarítani, főleg ha a 20 év alatt valaki valamikor mondjuk csapvízzel töltötte fel a rendszert. De egyébként sem árt ránézni mondjuk amikor cserélni kell a hűtőfolyadékot, hogy nincs-e eltömődve, mert akkor megeshet ilyen, hogy nem tud rendesen átfolyni a folyadék, és valahol kinyomja a rendszer.
Egyébként filléres darab, univerzális szűrő pár száz forint, a gyári sem hiszem, hogy sokkal több.
Szia!
A hengerfej bal oldali vízcsövéből ágazik ki egy kis cső ami az általad leírt szűrőt tartalmazó tartályra csatlakozik. A szűrő után belép a karburátorba a hűtőfolyadék melegen tartja a karbi fém testét, aztán a jobb oldalon kilép a karbiból és a vízpumpa felett visszatér a hűtő rendszerbe.
A megoldás egy univerzális szűrő beépítése lehet a hibás helyett,vagy egy gyári új. Nézd meg az OEM PARTS-nál.
Okostelorol irtal?
Sziasztok! Egy Kawasaki EX 500-som van. Baloldalt a benzincsap alatt, két vízcső között egy kb. 4 cm hosszú kis műanyag tartályszerű van, vagy szűrő. Mi is ez valójában? Úgy látom meg van repedve, kicsit csepeg belőle a víz.
Szia!
Most néztem az írásod.
Közben megoldódott a probléma, hengerfej tömítés hiba miatt volt a nyomás emelkedés. Nagy munka volt a csere legalábbis nekem, mert csak hobbi szerelő vagyok :)
Köszi a segítséget!
Már márciusban eladtam az ER-5-öt, azóta meg csak sóvárgás van:D De hát ha egyszer kényelmetlen nem tudtam mit tenni:( Keresem még az igazit azóta is. Jó lenne az az 1000-es Versys, de nem esik jól ($$$) . Max 1M körül néznék és TDM, DL650, Transalp 650-t meg mostanában Versys 650-eket néztem. De eléggé pang a piac a türelem meg fogy, csak hát beleugrani sem akarok valami szopórollerbe. Türtőztetnem kell magam
Nem lehet esetleg hogy bele dolgozik a hengerfej a hűtővízbe?

Hengerfej hiba jelei
A motor kipufogófüstje fehér, édeskés szagú (fagyálló hűtőfolyadékkal feltöltött hűtőrendszernél) és főleg meleg újraindításnál gőzöl oka: vízgőz van a kipufogó füstben, az égéstérbe jutó hűtőfolyadék víztartalma párolog el ilyen módon.

Meleg motornál a hengerfej repedése a hőtágulás miatt kitágul, így több hűtőfolyadék kerül a motorba, mint a hideg motor esetén. Ha ilyenkor leállítjuk, majd újraindítjuk a motort, a bekerült nagyobb mennyiségű hűtőfolyadék távozik nagy gőzfelhő formájában. A motor nehezen, sokadszorra indul, 2-3 hengerrel, majd kis idő múltán indul be az összes henger oka: az előző pontban leírt hűtőfolyadék mennyiség miatt nem tud az adott henger beindulni, csak késve, mikor az égéstérben lévő hűtőfolyadék mennyiség már lecsökkent.

Gyakori a gyújtógyertya meghibásodás, jellemzően mindig ugyanannál a hengernél, oka: a gyújtógyertyára jutó hűtőfolyadék összezárja a két pólust és előfordulhat az is, hogy a gyújtógyertyát ez a jelenség tönkreteszi.

Gyakori a hűtőfolyadék forrás, oka: általában a nem megfelelő hűtés miatt forr fel a hűtőfolyadék, a nagy hőterhelés azonban deformációt, vetemedést okoz a hengerfejen, emiatt súlyosbodik a probléma. Nagy a nyomás a hűtőrendszerben, kipufogógáz szag érezhető a kiegyenlítő tartályból, oka: ebben az esetben a motor égésteréből a repedésen keresztül, vagy a tömítés mellett bejut a kipufogó gáz a hűtőrendszerbe.

Rövid idejű megoldás lehet ilyenkor a hűtő sapka gumitömítésének az eltávolítása azért, hogy ne tudjon nyomás keletkezni a hűtőrendszerben. Vigyázat! Ilyenkor már forrhat a hűtőfolyadék! „Kapucsínós”, barnás-olajos hab az olajbetöltő nyílás sapkáján (ami hosszabb távú autózás után sem tűnik el), oka: az olajtérbe jutó vízgőz keveredik az olajpárával, ez csapódik le az olajbetöltő nyílás sapkáján.

Emulziós motorolaj (barnás-fehéres, sűrű massza a nívópálcán, oka: az olajtérbe jutó hűtőfolyadék keveredik a motorolajjal. Ilyenkor a motorolaj szint is megemelkedik. A motor teljesítménye egyre jobban visszaesik.
Hát ha 60- 70 km hosszú táv vagy annak érzed akkor neked az Er5 nagyon nem jó motor...
Akkor vlóban vegyél egy TDM- et vagy egy 1000- es Versyst...
Igen. Amikor lehül visszaáll az eredeti szintre. Annyival lesz kevesebb amennyit kinyomott az előző alkalommal.
Én a légtelenítést úgy csináltam h addig járattam míg a hűtőventilátor bekapcsolt és annyi. Semmi baj nem volt vele. Hidegen nézve megfelelő a hűtőfolyadék szintje?
Sziasztok!
Kawasaki GPZ 500 S motorom hűtési rendszerével kapcsolatban kérdeznék,hátha valaki tud segíteni.
A jelenség a következő: menet közben egy-két intenzívebb gyorsítás után a kiegyenlítő tartályban elkezd növekedni a folyadék szintje. A mutató a normál értéket jelzi. A tartályban tovább emelkedik a színt, majd a túlfolyó csövön keresztül csöpög/folyik.
Ezáltal állandóan csökken a folyadék szintje.
Eddig megnéztem a termosztát működését,beindítás után pár perccel érezni amikor elengedi a folyadékot, a termosztát ház teteje meleg lesz és megmozdul a mutató. Kicseréltem gyári újra a hűtő tetején lévő sapkát,de nem az volt a baj. Tegnap leengedtem a hűtő folyadékot, két éve volt cserélve amikor vettem a motort. Az egész rendszert feltöltöttem 20%-os ecettel majd útra keltem a géppel. Ecetes mosás után desztillált vízzel is végeztem egy öblítést,majd feltöltöttem az előírt hűtő folyadékkal a rendszert,de nem történt változás. Nem tudom van e valami különleges tennivaló légtelenítéssel kapcsolatban??
Erre nem találtam semmit. Ha Valaki tud segíteni ötlettel előre is köszönöm szépen!
Sziasztok!

Van egy jó állapotú eladó ülésem 2005-ös ER-5-ről. Az huzat nem szakadt sehol, a tömésből van kiszedve, így alacsonyabb utasoknak lehet talán kedvezőbb. Megtekinthetó Bp. XIV. kerület, Dunaharaszti illetve BP- Miskolc útvonalon. Ára: 25 eFt. Érdeklődni: +36305715493.
Én épitettem be minde új alkatrészet, dudor a csövön nem látszik, szivárgás nincs. fékkarból is van új gyári állitható meg van ebayos elox is azzal sincs változás
Menetközbe a kar behuzásakor már körbelül fél út után picivel állóra fékezi a kereket, kormányig behuzzásal menetközbe esély sincs.
szóval a fékhatásal probléma nincs.
Első gondolatom, hogy valahol tágul a rendszer. Mint a lufi fala, ha összenyomod, nem tart ellen, ezért tovább lehet húzni akkor is, amikor már a betét maximálisan szorítja a tárcsát. Mondjuk a fémfonatos fékcső pont arra lenne jó, hogy ezt meggátolja - de azért nézd át, nincs-e a fonaton valami szakadás valahol. Főleg ha nem Te raktad fel újonnan, hanem már azzal vetted, és ki tudja mikor és hogy került rá. Máshol nem tudom, hol tágulhat, talán szerelőként még eszedbe jut más is...

Másik gondolatom, valahol nem jó a tömítettség, pl. a főfékhengerben a hengerfal ki van kopva, ezért hiába raksz bele új dugattyút, karmantyút, az olaj a fal mentén folyamatos nyomásra lassan visszafolyik, és ezért előbb-utóbb be tudod húzni teljesen. De közben fékezni is fog, a nyomás felépül, nem esik be egyből, mert csak nagyon kis mértékű a hézag és az olajfolyás (tudom, nem olaj, fékfolyadék).

Harmadik ötletem, hogy a fékkarral nem stimmel valami, vagy valami nem odavaló utángyártottat raktak rá, vagy egy esés során beljebb hajolt, és ezért ér a markolathoz, ha teljesen behúzod. Esetleg szándékosan görbítették hátra, mert alapból nem állítható, és az előző tulajnak kis keze volt.

Menet közben is behúzod egyébként teljesen a markolatig, ha kell a max fékerő, vagy már kint is fog, és a fékerő nem változik, ha tovább húzod?
Vákumos légtelenitővel is légtelenitettem, probáltam ugy is légteleniteni hogy csak a főfékhengert úgy hogy megpumpálva megnyitom a fékcsőnél fent.
Nem teljesen erőlködés nélkül,de betudoma kormányig huzni nem be esik, fogni a fék már az első mm-ektől kezdve fog, és jó is a fékhatás is.
Autoszerelő vagyok és mellete szerelek motorokat is, nem vagyok teljesen analfabéta hozzá. de így még nem jártam.
Szia!
Ha valóban erőlködés nélkül be tudod húzni a gázkarig, akkor biztosan levegős a rendszered, attól függetlenül, hogy a féknyeregnél nem látsz levegőt, amikor kinyitod a légtelenítőt. Vákuumos légtelenítő segítségével pumpáld át újra.
Azért vettél felújító készleteket, mert beesett a kar?
Ezen már túl vagyok. nem levegős, megbontás elött és után is teljesen ugyan ugy viselkedik az új alkatrészekkel is.
Levegős, le kell légteleníteni.
Sziasztok!
Adott egy 1999-es évjáratú Kawasaki ER5.
A problémám az hogy a fékkart kormányig betudom huzni kisebb erőkifejtés nélkül.
A fék rendesen fog csak kar érzete rossz.
Főféghengerbe gyári felujitot tettem. Nyeregbe utángyártott felújitó, EBC fém fékcső,fék betét. semmi változás.
Valakinek valami ötlete?
Szia!

Én 195 cm magas vagyok és 95 kg. Nekem az a tapasztalatom, hogy leginkább attól függ hol akarod használni. Városban-országúton szerintem bajnok, viszont a hosszabb távok (nálam ez olyan 60-70 km) már megterhelőek a térdnek. Nekem van rajta plexi és egy 15 éves bukóval nyomtam így a szélvédelemmel, szélzajjal is voltak problémáim. Szerintem egy nagyon jó motor és szép forma, minimál pénzt kér és sokkal többet ad. De mindent összevetve szerintem egy ilyen magas embernek csak egy részfelhasználásra jó. Nem akarlak lebeszélni róla, mert együtt lehet élni vele. Én most tervezek TDM850-re váltani (nem a teljesítmény+ miatt), ami szerintem sokkal jobb választás ilyen alkathoz és árban sincs ER-5 fölött. Fenntartása annak már talán eggyel magasabb kategória lehet.
Helo!
Kösz a válaszokat!
Akkor még nem teljesen reménytelen