Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ilyen távokról beszélek.Kétszáz km alatt le se veszem a takarót a bicajról.Más:motorral autópályán?Az igen nagy távok kivételével olyan mint traktorral menni dizsibe.Az összes szavaddal egyet értek.Látom próbáltad.
A baj ott van hogy sose 150 a 150,palyan tuti 5 percenkent raesel valakire,ha lassitasz beragadsz ezert rahuzol meg.
Emiatt allandoan femesz 160-170-180-ra.
Ez belfoldon mondjuk 300-400 km nem vesz ha passzentos kenyelmes borruha van es nincse olyan hulye plexi ami pofara tol mindent es igy semmi se rangat.
Viszont egy Livorno-Budapest tavot nezve pottyet farszto,az allando zaj es a combom szivta meg,talaltam olyan izmot amit asse tudtam hogy van.
Ezert aszondom extra tavra inkább 120-130,vagy kizart az autopalya.
5-600 km kevesbe faraszto alsobbrendu utakon mibt palyan.
Tobbet mozogsz a nyeregben nem allandoan egy pozba gemberedsz,es 120- as atlagot ott is lehet tartani motorral.
Egyetértek Zolival, puhány vagy
Átlag én sem 150el jártam de masszívan a 120 - 130 - 140 mindig megvolt! A 150 azért nem mert ott már sajnáltam a motort.
Igen.
150 utazó nagyon kényelmetlen nakeden. Nem tíz percről hanem hanem órákról beszélek.A múlt heti rövid túra után napokig fájt a nyakam pedig a közelébe se mentünk az említett utazónak.Négy-öt óra kilóhússzal is megterhelő.
Lehet,hogy puhány vagyok?
JA és az Er- 5 öm kíméletesen volt használva 120- 150 közötti utazókkal- nálam legalább is..
Hát pedig mellé rakom, ki tudja- tények

Saját most eladásra váró Er5- ömben 72 ezer van semmi baja köszöni.
Weasels ki tudja milyen előéetű gépében pedig 93 ezer- ott vannak hiányosságok de ki tudja mit kapott?

Anno én is 150 ezer környékét hallottam az Er-5- re, szal ha ott kap egy dugó szettet mint a Honda elmehet az is 300- at.
A CB500-at ne hasonlítsd se az ER-5-höz, se a "Huhuki" GS500-hoz, az akkori Honda motorgyártás - belépő szinten is - egy magasabb minőségi kategóriát jelentett emezekhez képest. Persze annyival drágábbak is voltak a gépeik. A Suzuki GS500 várható élettartamáról nagyon sok tesztet, cikket, fórumos véleményt elolvastam, és az a kép állt össze bennem, hogyha rendesen karbantartják (szelephézag ellenőrzés is!), akkor kíméletes használat mellett kb. 70-80 ezer km-t megy el minden baj nélkül. Ekkorra általában elkezd füstölni, elkezdi enni az olajat, elfogy belőle a kompresszió. Meg kell gyűrűzni, általában a szelepszár szimmeringeket és magukat a szelepeket is cserélni, és további 40-50 ezer km-t újra ki fog bírni. Ez után már általában megkopik annyira (főtengelycsapágyak, stb.) hogy nem érdemes újra felújítani. Szóval mondhatjuk azt, hogy rendszeres karbantartás és egy kisebb felújítás mellett úgy sacc/köbgyök 110-120 ezer km a teljes várható élettartama. Kíméletlen hajtás mellett ez sokkal rövidebb is lehet....
Volt egy teszt ahol azt hiszem 300 ezret ment a Cb 500. És sok alkatrész még türes határon belül volt. Pedig nyüstölték rendesen. Azt hozzá teszem hogy 100 vagy 150 nél új dugokat kapott..
Na ettől az Er5 csak jobb vagy legalább ilyen lehet.
Egy tesztben olvastam,hogy a CB 500-at 130.000km-es futásra méretezték.Kíváncsivá tett az info.A fele már lassan meglesz és még kutya baja Rosinanténak. Még kocsiba se tekertem ennyit. Max százvalamennyit.
Igen le kell engedni. legalábbis addig a szintig, ahol a karbik vannak. Átkötögetni nem érdemes szerintem, hacsak valaki nem rokosgatja hetente föl le a karbit.
Nem tudom... Az angol nyelvű ER-5 manual ami kering a neten az ugye 2004-es ER-5-re vonatkozik, ott a rajzon másképp van elvezetve a hűtővíz, mint nálam. Meg amit vettem karbit hiei-től azon is úgy van, ahogy az enyémen, nem úgy, mint a 2004-esnek a szervízkönyvében. Szóval valamikor változtattak rajta.
Az ujakban is van karbi fűtés szerintem azon nem igazán változtattak.
Úgy ahogy leírtam, a karbiból. Nekem az volt a gond, hogy mivel a tűszelep vacak volt, amikor a benzincsap nyitva volt (járó motornál) akkor ömlött a benzin a karbiba, így a megfelelő henger túl sokat kapott, amit nem tudott teljesen elégetni, egy idő után le is állt, és csak a másik henger működött járó motornál, ekkor nyilván még több benzin került a hengerbe, mert még részlegesen sem égett el. Az el nem égett benzin egy része nyilván a kipufogóba került, másik része meg lefolyt a hengerfalon a forgattyúsházba. Szépen lehetett látni, hogy megnőtt az "olajszint" (az egyértelműség kedvéért: nem az olajszint nőtt meg, hanem a befolyt benzin miatt emelkedett a nívó).

Szerintem attól függ, milyen évjáratú az ER-5-öd, nálam is ('97-es) át van vezetve a hűtővíz a karbin, úgyhogy ha teljesen ki akarod szerelni, akkor érdemes leereszteni, a későbbi modelleken viszont már másképp oldották meg, ott ha jól látom nem kell, de nem tudom pontosan melyik évjárattól. Gondolkodtam én is amúgy, kell-e az oda, nem lehetne-e megoldani a karbi kihagyásával összekötni a két csővéget, de aztán nem építettem át, lehet kell az karbifűtésnek.
Járó motornál hogyan tud tiszta benzin kerülni a karterbe? Egyébként jól látom, hogy karbi levételnél a vizet is le kell engedni? Mintha oda lenne vezetve a hűtővíz is.
NA ezt írtam elsőre én is hogy mintha valamire emlékeztem volna hogy írja a user manual hogy álló helyzetből nem lehet felkapcsolni kettőbe..
Na ma kipróbáltam. Jól sejtjük, valóban nem lehet állóhelyben 1 ből 2 be rakni. Szóval több, mint biztos, hogy a oldaltámasz kapcsolóval lesz valami. Vagy emberünk elfeljtette felhajtani a téli álom után.
Hát tudtommal a karbicsészékből egy módon kerülhet a benzin a karterbe, a tűszelep-fúvókák-henger útvonalon. Nekem volt hasonló, a tűszelep nem zárt, és tényleg folyt a benzin a karterbe is, de csak járó motornál, mert egyébként a benzincsap jó volt, és lezárt, mint Neked. (Egyébként jól írtad, úgy kell működnie, álló motornál csak PRI állásban ereszt át.) Tisztítottam karbit, tűszelepeket, kopást nem láttam/éreztem/mértem rajtuk, de csak a tűszelepcsere segített végül.
Szóval valóban lehet tűszelep probléma, ellenőrizni kéne, hogy zárnak-e rendesen, viszont ha telement benzinnel a forgattyúsház akkor tényleg nem kéne járatni. Azt hogy állapítottad meg, hogy honnan jön a benzin végül?
Többiek már leírták, amúgy nekem sem egyértelmű a leírás, de szerintem is az oldaltámasz kapcsolója lesz a ludas. Álló motornál úgy tudom nem is lehet csak 1 és 0 közt váltogatni, járó motornál meg ha az oldaltámasz kint van, akkor ha üresből elkapcsolsz leállítja a motort az oldaltámasz kapcsoló. Próbáltad felhajtott támasszal, járó motorral kettesbe felhúzni? Azt én is kizártnak tartom, hogy úgy meg lehessen taposni, hogy a fokozatok felcserélődjenek...
Szuper lett, köszi a videót!
Jó lett, gratulálok hozzá! Sima Béláéknál én is csináltattam pár dolgot még az előző motoromra, maximálisan jól dolgoznak ;)
Igaza van Fisinek. Csekkold az olajat benne. Vélhetően tűszelep gondod van, ha a benzincsap okés (márpedig úgy kell működnie, ahogy írtad.) Egy srácnak volt hasonló gondja, bár talán nem ennyire komoly. Ott a vezérléssel volt gond, de ha eddig jól ment a gép, akkor karbinál lesz a baj szerintem.
Üdv. Azt nem hinném, hogy az egyesből hatos lett. Szóval ha középtámaszra teszed, felhajtott oldaltámasszal, akkor nem tudod végiggangolni a váltót ? Nem rohadt be esetleg a hátsóféked? Egyszer jártam így, hogy ügyesen lemostam szezon végén és vizesen raktam el. Mikor elővettem meg se moccant a hátsókerék. Mondjuk ez nem magyarázza, hogy miért nem tudod egyesből kettesbe rakni. Bár állóhelyben talán nem is olyan egyszerű (bocs, most nem csekkolom, lehet, hogy nincs igazam). A másik, amit nézz meg, hogy nem e akad el valamiben a váltókar, vagy tényleg az oldaltámasz kapcsolójával lesz a baj. Mielőtt szerelőhöz viszed ezeked csekkold, lehet sokat spórolhatsz vele ha szerencséd van.
Írta, hogy megakad a váltója. Először én is az oldaltámasz kapcsolóra gondoltam, de itt más baj lesz.
Hoppá most látom,hogy Fisi már leírta ugyanezt.