Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Minek ?! Multkor a facebookon azt se tudtad hogy a képen a versys 650 vagy 1000 na ott jót röhögtem hogy a kawaszakértő nem tudja eldönteni

Két oldal alatt lehetett itt bőven baromságokat olvasni illetve hatalmas ellentmondasokat 1-2mondaton belül...
Írtam Skypeon
Le a kis vázas pille játék motorokkal! A Gtr 1400 at akarok!
Keblemre tesókám!
Szépen leirtad én már csak kurvaanyázni tudok sajnos..
Nem vagyok kawás, de ezt olyan szépen összeszedted, hogy megkönnyeztem.!!!
Nah szerintem most Zolinál a pont. A következő a véleményem:

Egyrészt Magyarország kifejezetten japánpárti szerintem, de ez nem igaz egész európára. Az európai ember európai motort vesz, kimentek egy nyugati motorosparkolót megnézni, kis túlzással 10 európaira jut egy japán. Meg lehet nézni, kik vezetik az eladásokat. Főleg, hogy a motorok árai elszálltak, és preztízsterméket csináltak belőle Európában, nem célszerszámot, ami ellentétes a japán filozófiával. Nálunk a 20 milliónál drágább motorokat minden mennyiségben el lehet adni, a csak simán jókat meg lesajnálják. Emlékszem beszélgettünk valakivel, összehasonlítottunk egy-egy kategóriazonos Kawát meg BMW-t, én pontról pontra elmondtam hogy szerintem miért jobb a Kawa, miért azt venném objektíven. Futómű, teljesítmény, megbízhatóság, használhatóság stb.... Erre az volt a válasz, hogy a Zoli által említett pénzes kapuzárási pánikos fogorvos vagy a gyereke nem ezeket fogja összehasonlítani a szalonban, hanem azt nézi meg, hogy melyiken van BMW embléma, és azt fogja venni. És tényleg. Amíg így gondolkozunk, nincs min csodálkozni.

Másrészt sehol ilyen mértékű elbuzulás nincs, mint Európában, szívatjuk magunkat a környezetvédelemmel (is), ami persze egy nagy kamu, mert ha igazán fontos lenne, akkor nem a SUV-okat nyomatnák orrba-szájba, hanem pl. olyan autókat, mint most a Suzuki Celerio, ami kicsi, könnyű, alig fogyaszt, és a világból kimegy. De egy 20 litert fogyasztó tohonya óriás SUV jobb környezetvédelmi besorolást kap, mert beleraknak egy kamu elektromotort ami önmagában kb. 5 km-ert tud megtenni, pont semmire nem jó, csak arra, hogy emiatt ráaggathasság a "hibrid" jelzőt a kocsira. Vicc. A legyártásával és alkatrészellátásával járó környezeti terhelést meg ugye ne is firtassuk. Valahogy egyébként ebből is az európai autógyártók jönnek ki jól (mily érdekes), kivéve, amikor lebuknak az Euro besorolásos trükközéssel, de igazából nem hiszem, hogy az a botrány is nagyon megrendítette volna a BMW, Audi, VW, Seat stb. vásárlókat.

Az Euro 4 nagy érvágás volt a motoroknak, sokkal szigoróbb, mint az eddigi szabályok. Megfigyelhetitek, hogy az új Euro4-es motoroknál jellemzően vagy csökkent a teljesítmény, vagy nőtt a köbcenti, ahol az előbbit nem merték bevállalni. Ez alól pár motor kivétel, ami pl. eddig is alul volt méretezve (pl. BMW R1200), vagy a sportmotorok, ahol a versenyszabályok miatt marad az 1000 köbcenti (bár van kivétel, pl. Panigale), csak épp a betervezett modellváltáskori 10%-os teljesítményemelés helyett lett 1%. Egyébként az Euro buzulásnak megfelelően eddig is ez volt a trend, mert jó károsanyagkibocsátást alapvetően kétféle módon lehet elérni: minél alacsonyabb tömeggel, hogy a motort kevésbé terheljék, és nagy köbcentis, ámde alacsony fordulatú, alacsony teljesítményű gépekkel. Ezért is nyomatják az európai médiában a húdejóapillekönnyű motor marketingkampányt, meg az izgalmas V2-est stb., és rákényszerítik a gyártókat, hogy kispórolják az anyagot mindenből, meg gyerekméretű minimotorokat építsenek. Aminek következtében szakad a futómű, repül a szelep, törik a váz stb., de ezekről nem nagyon lehet már olvasni, és a gyártók is rég rájöttek, hogy csak addig kell elkápráztatni az újságírót, na meg a vevőt, amíg megy egy tesztkört az új motorral. Addig meg bírja. És ha már nem lehet fejleszteni a blokkon, vázon stb., akkor majd jól felelektronikázzuk, esetleg rárakunk pár karbon díszt, és elnevezzük fejlődésnek.
Ez az egész megint ellentétes a japán filozófiával. A 80-as, 90-es évek legendás japán motorjai, amik anno sorra döntötték a rekordokat, és a mai napig használhatóak, ma nem felelnének meg sehol. Nem kicsi, nem könnyű, nem Euro4, nincs szételektronikázva - egyszerűen csak szuperjók voltak, de ez ma már nem szempont. Illetve ma más számít jónak.

A fentiek tükrében nem csodálkozom, hogy a Kawa egyszerűen beintett Európának. Nem arról van szó, hogy megszüntették a modellek gyártását, simán csak nem hozzák ide. Meg ne bántsam a Hondásokat, de pl. a Hondának egyszerűen muszáj pedáloznia a motor- és autóeladások terén, ezért próbálnak minden piaci rést lefedni, mert ha nem adnak el motort/autót, lehúzhatják a rolót, a pár kerti gépből nem élnek meg. A Kawánál meg nem így van, lehet észre sem venné, ha bezárna a motorrészleg. Valószínű eddig is jóval több hajót, vonatot, műholdat, repülőt, gyárberendezést stb. adtak el Európában, mint motort; úgyhogy nyilván akkor inkább ezekre fókuszálnak. "Ha nektek ez kell... meg a buzimotor... akkor adunk nektek sokmilliós H2-t, meg lekönnyített Euro4-es csodát, a jó motorokat meg elvisszük oda, ahol értékelik őket."
Meg lehet nézni az amerikai Kawa oldalt nyálcsorgatás végett (de akár a japán vagy más ázsiai oldalt is), na ott van modellpaletta:
- Szupertúrázó GTR (Concours néven)? Megvan.
- Világjáró, atomcsapást túlélő, igazi enduró KLR650? Megvan.
- Az utcai 600-asok ásza, a 636-os Ninja? Megvan.
- Kisköbös mókamotorok? Megvannak.
- A régi V2-es Vulcan-ok összes változata? Megvan.
- Teljes terepmotorpaletta, beleértve a kétüteműeket is? Megvan.
Mindez friss, 2017-es gyártásban, nem a régi megmaradt motorokat adják el. És akkor még nem is említettem pl. a JetSki-ket, amiben a Kawa szintén világklasszis, vagy a sportquadokat... Ezekből nálunk szintén nincs választék. Mindezek mellett náluk ugyanúgy megvannak a csili-vili új modellek, H2, Z900, Vulcan S, facelift Versys, ZX-10RR stb.

Mindezek figyelembevételével szerintem nincs mit csoodálkozni a mai európai Kawasaki modellválasztékon. És a fentiek fényében, tudva, milyen korlátok közt mozoghatnak a fejlesztők, azért hatalmas bravúr, hogy az ER-6-ból 20 (!!!) kilót lefaragtak, és egy olyan Euro 4-es blokkot raktak bele az Euro 3-as helyett, ami alig gyengébb változatlan köbcenti mellett, és mellette igen jó karakterisztikája van. Hogy szükség volt-e erre a fejlesztésre? Szerintem nem, az ER-6 eddig is király volt. De ha az egész európai piacot nézzük, akkor igen, egyértelműen pont erre volt szükség. És meg is csinálták, méghozzá szerintem kiváló munkát végeztek.

De ja, ha visszahoznák gyártásba kb. akármelyik ZXR-t akár változatlan formában, már rohannék is a szalonba venni egyet. :) De ez úgyis csak álom marad. :(
Nekem előtte
Tudod,
a Honda mellett!
Legjobbak!
Hát amolyan tsz. melléküzemág fíling. Ahhoz képest viszont nem rosszak a gépeik.
Abban viszont van igazság, hogy most általában a világ keleti fejlődő része a cél minden autó és motor gyártónak.
Nem védeném én a Kawát:De legyen tiszta,hogy nem motorgyár nem is autógyár.Nem ebből él.Egy nehézipari cég ami szinte hobbiból gyárt ilyen pici dolgokat.A profilba inkább van tartályhajó,mozdony és tartozékai,tengeralattjáró még talán vadászrepülő is de ezt nem ellenőriztem.Nincs a palettán népautó , tömegmotor,robogó,stb.
A GTR miatt meg tényleg égjenek a pokolban.
Nem kell Goldfing sem Rakéta porszívó- vissza nekem a GTR 1400- at
Leszarom, fehér ember nem felejt...
Nem vagy illendően szofisztikált. Tudtad?
Na és ott a Rocket III.
Hmmm,goldwing?
A harlinak is vannak elefánt méretű gépei,ott a k1600 a bajoroknál.
Nekem akkor is hiányzik egy normális színes paletta
Azt azért mindenki tudja hogy a kawasaki egy üzleti vállalkozás?
Namost a pénz a 2017-es években a kisköbcentis ázsiai piacra gyártott gyöszökben van,meg az urbánus csupaszokban.
Mostanában a fiatalok nem mennek interkontinentális bálnákkal két hétre a búsba.Hanem bulizni mondjuk egy tópartra.
Édemes megnézni a túraszegmens jeles képviselőit sisak nélkül.
Azon a tengernyi Gs1200-on mind 50 forma őszes fogorvoskinézetű német-osztrák-olaszok ülnek.
Na ezek nemigen fognak kawasakit venni mert azok akkoris BMW-t veszenek ha a kawa legyártja a legtutibbat.
Rá is jöttek és ali felé fordultak malajziaban meg ibrahim felé indiában.
És betegre keresik magukat zártszelvényvillás pöcsköszörűkkel.
Nem értettem félre amit írtál. 117 éves valóban nem vagyok még ,bár nem sok kell hozzá, úgy cirka 70 év.
Komolyra fordítva a szót. Egy óriási hibám van, hogy mindig az tetszik, amit éppen látok. (motorról beszélek) Nagyon szépek a klasszikus formák, kerek lámpa, dupla teló és társai, de nem idegenkedek a modernebb, műanyagabb motoroktól se, lásd pl. az ER 6N. Mivel most is Hondázok, nézegettem a NC 700 S-t. Tetszik a praktikus tanknak álcázott sisaktartó, az igen kedvező fogyasztás, a két henger adta kedvezőbb karbantartás, viszont ellene szól a papíron elég kevésnek tűnő teljesítmény és elég húzós ára. Az SV 650 és az ER 6 szinte azonos két motor, nyilván más karakterek formára is és henger elrendezésben is. De nézegettem Banditot is, meg GSR-t is.Nyilván az lenne a legjobb, ha mind ki lehetne próbálni, de valljuk meg őszintén, erre reális esély nem sok van. Hát majd lesz valahogy, egyszer csak.
Az igaz hogy mostanában a legjobbak a túraendurók túrára, de tőlem nagyon messze áll a stíluis, nem nagyon tudnám elképzelni magam egy ilyen gépen.
Így van! Egyetértek- csak meg kell nézni egy régi GPZ 900 R- t vagy Hondát, mennyivel emberesebb volt a vázuk
Nem cikizésből írtam, és most sem abból írok. Nem tudom milyen idős vagy (a 117-et nem igazán hinném... ), de mivel írtad, hogy valószínűleg utolsó motorodat vennéd, így gondolom úgy 50 felé járhatsz.
Ebben a korban - ismerőseimen látom - már a motorozásnak a túrázás része lesz a jellemző, felcuccolva, utassal, mint céloztál is rá. Erre a célra meg túramotort, túraendurót kell venni, azok pedig nem kicsik (számomra inkább ijesztően nagyok, magasak, nehezek). Kényelmesek, jól pakolhatók és az utas is kibír rajta több száz kilométert, akár egyvégtében is. Én is afelé gondolkodom - pár év múlva, a GS500 után - "kénytelen" leszek ilyesmit keresni. Sajnos nekem a porckorongsérvem miatt a magas motor nem jó, felszálláskor (helyett) valószínűleg magamra borítanám őket, pedig nem vagyok túl alacsony. Én - ha öregszenek, olcsóbbodnak pár évet - a Honda CB500X-et látom számomra befutónak. Legjobban a 650-es V-Strom tetszik, de nekem egyértelműen túl nehéz és túl magas.
Nyilván vannak kivételek és ezek az azok, de a nagy többség elég kicsi. Irányíthatóság szempontjából biztos előnyös, de utasnak, vagy dobozoknak, meg cuccoknak elég gáz.
Majd most lesz desmohárli!
A hülye hárlinál meg vernyogtok hogy régifajta blokk van.