Kawasaki ER-5

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hát az nem gyenge!

Mondjuk a gyerekek sokkal trükkösebbek tudnak lenni, mint egy betonoszlop, pont most hívott a feleségem, hogy a fiam (2 éves) egyet csapott a billentyűzetre, oszt már adminisztrátor módban fut valami rendszerkarbantartás... Ha én így tudnék dolgozni...
Ja és páros lábbal ugrottam rá 95 kilóval, azt is túl élte a geci!
Amúgy igen, a drága dolgokat nem árt extra védelemben részesíteni.
Na jó valljuk be ha elesel akkor már sehogy se jó... Smice is inkább eldolesre gondolhatott. Tavaly 350 km ömlő esőben. A Givi nem ázott be egyáltalán.
A vízállóságot azért én is kérdőjelesen tettem oda (nem a kinyílt palack miatt ), mert találkoztam már olyan dobozzal, ami esőben beázott, mert valamiért nem zárt vagy nem szigetelt jól. Puha táskákból meg vannak ezek a "dry-bag"-ek, amikből szintén találkoztam már olyannal, ami alaposan le lett tesztelve esőben, és nem ázott be.
Egyébként én úgy vagyok, mint Te, hogy a szemeteszsáknál nehéz olcsóbb és jobb megoldást találni. :) Én a vízállónak hirdetett dolgokban sem bízom, ami fontos, hogy száraz maradjon, az megy nylon-ba, mielőtt a táskába/dobozba tenném.
"Rettegni hogy a gyerekek osszetorik.. "
Erről az előző Givim jut eszembe amit nem bírtam lefesteni és mergemben neki álltam az egyik beton oszlopon szétverni...
Konklúzió - doboz egyben maradt pár karcolással, a beton oszlop meg majdnem eltort..
Azóta is valaki a dobozokat szépenhhasználja..
Ejj Lacikam megint szívemből szóltál!
Jah és még egy adalék,láttam ismerős dobozrendszerrel esni.Az alant bemutatott givi dobozokhoz hasonló,givi gyári vékonyfalú tartók nem a vastagabb zártszelvényes otthoni.
Rohadtul nem védett.A doboz szétesett,A duhák szanaszét.A tartó leszakadt de előtte még elcsavarta a segédvázat.
A puha oldaltáskák mivel puhák tompítják a becsapódást,nem tekerik el a segédvázat,jó persze szakadnak mint az olcsó zokni de nem esik szét semmi kis pókkal és kacsaszalaggal ujra mozgóképesek,a pótlásuk meg olcsóbb.
A vízállóságuk meg érdekes kérdés,nem egyszer láttam dobozban kinyílt 1,5-es vizet,
A szatyrokba szemetesszsákba pakolva nem kell bohóckodni külső esőzsákkal(a jobbak eleve belső zsákkal kerülnek forgalomba)

És tényleg tény hogy motoros túránál a motorozás nálam a hangsúlyosabb.Ha 10Km erőltettmenet van betervezve én letáborozom egy fagyizónál és megvárom a csapatot.

Egyszer levittek a glocner aljára..................Többet soha.
Mondjuk a sisakot szerintem is kint lehet hagyni, általában van a motorokon beépített sisakzár, amihez minimum az állszíjat hozzá lehet zárni. Én abból indulok ki, hogy ha valaki el akarja lopni, akkor az vagy használni szeretné, vagy eladni, és ha az állszíjat le kell vágni a lopáshoz, akkor egyiket sem fogja tudni. Szóval remélhetőleg a beépített sisakzár elég védelmet nyújt.
Minden csak szervezés kérdése.Ha városnézés van lehet menni motoros farmerben,
De nekem a full bőrben kavirnyászás Zadari óvárosban sem okozott lelki törést.
Hát, ízlések és pofonok... Meg előnyök és hátrányok... Sokféle megoldás van, sokféle igényhez, ahogy az lenni szokott. Tényleg amúgy a vászonzsáknak sem árt a keret, de azért vannak olyanok (pláne a kisebbek), amiknek nem kell, vagy legalábbis nem kötelező, pl.: https://wolfmanluggage.com/pro...
Ha nagyobb hely kell, arra is vannak ezek a nagy zsákok, amik gyakorlatilag úgy néznek ki, mintha a három dobozt összeolvasztottad volna egyetlen zsákká:
http://shop.sw-motech.com/cgi-...
Ez tényleg annyi, hogy feldobod az ülésre, lekötöd négy szíjjal, ami nem bonyolultabb, mint meghúzni 4 gyorskötözőt, és kész is vagy, van 90 liter helyed. Amiket belinkeltem, egyébként nem olcsók, de nyilván van ezekből is sokféle, olcsóbb, drágább; ne az árakat nézzük, hanem a koncepciót.

A doboz sok szempontból jobb, pl. nehezebb kivágni, talán vízállóbb, eldőléskor jobban védi a motort meg a benne lévő dolgokat... De sokszor macerásabb is, ugye ott mindenképp muszáj egy tartókeret, amit fel-le csavarozni nem biztos, hogy egyszerű, pláne ha idomos motorja van az embernek és esetleg idomot kell bontani, indexet átkábelezni stb. Szóval ez nem olyan dolog, amit az indulás reggelén gyorsan meg tudsz csinálni. Vagy marad lusta az ember és egész évben kerettel megy, ha kell ha nem, de azt se mindenki szereti. Maga a doboz sem feltétlen praktikus, ebből is van sokféle, amik egy kattintással levehetők azok pl. nagyon jók, de nekem az endurómhoz pl. olyan dobozt adott az előző tulaj, ami fixen rá van csavarozva a platnira, ráadásul belülről. Szóval ki kell cuccolni a szállás elé, és csak a motor mellett állva lehet pakolni, nem tudod bevinni a házba/sátorba stb. és ott megpakolni és lezárni, ami mondjuk szakadó esőben jól jönne. Az egyik legnagyobb hátrány meg tényleg akkor jelentkezik, ha nem használod. Ha van a kertben egy üres sufni, akkor semmi probléma, de ha mondjuk egy kis bérházi lakásban laksz, a motor meg teremgarázsban, akkor nem biztos hogy évi 1-2 túra miatt egész évben kerülgetni akarsz 3 bazi nagy dobozt meg egy keretrendszert. Meg pl. rettegni, hogy a gyerek egyszer elkezd ugrálni rajta és összetöri. A vászonzsákot meg, akár a fenti 90 literest is, csak összenyomod/-hajtod és bedobod a kanapé alá/szekrény mögé stb.

Szóval mint mondtam, sokféle szempont van. Ha sokat/hosszan túráznék, valószínű én is építenék valami dobozrendszert. Viszont az én esetemben nem érzem indokoltnak. Igazából annyit gondolkodtam rajta, hogy mi lenne a jó megoldás, hogy még mindig nem vettem semmi motoros csomagtartó cuccot... Amíg meg gondolkozok, addig is hátizsákkal oldom meg a csomagkérdést, amikor kell. Vannak nagyon jó minőségű túrazsákjaim, amik sok esetben jobbak, mint egy-két motorosnak hirdetett zsák, egyedül annyi, hogy felkötözni macerásabb őket a motorra, mert nyilván a kialakításuknál nem volt szempont a motoros rögzítés. De egyébként ezek is működnek, úgyhogy szerintem mostanában nem fogok beruházni komolyabb doboz vagy táskarendszerre. Nekem úgyis elég ritkán kell, egyébként meg én is a minimálcucc híve vagyok.
Nem lehet a motoros túrát definiálni, szokásokról se beszélhetünk mert még egyénen belül is lehetnek változatos megoldások. Aki nem rest felhúzni egy túracipőt hogy többet lásson a természetből, vagy éppen egy történelmi óvárosi részt szeretne gyalogosan körbejárni sisak és kabát nélkül.. és még sorolhatnám azokat a körülményeket amelyekhez alkalmazkodni kell, vagy nem, de akkor előfordulhat hogy a legszebb részek fognak kimaradni. Dobozok nélkül én már nem szívesen indulnék útnak. A márkája ötödrangú volt, tartót is én csináltam hozzá, hogy szép-e? igazából egyik sem az, főleg amelyik úgy néz ki mint egy ékszeres doboz... persze a feketén is látszik a karc, azokhoz a karcokhoz viszont tartozik egy egy történet is, azokért motorozok, az se baj ha csak én tudom őket elolvasni.
Hát úgy a kettő köztiről kb..
Nem Dl 1000-rol beszéltünk hanem Er5 rol. Ezen a Givin mi a víztorony forma?
Gömbök???
Nem Dl 1000-rol beszéltünk hanem Er5 rol. Ezen a Givin mi a víztorony forma?
Gömbök???
Jah es a siki most mondta a dl1000 hez 3 kilo a szett.
Nem ezek az univerzalis viztoronyforma gömbök.
Te most motoros turarol beszelsz vagy motorral mesz nyaralni?
Mert a motoros turan minden reggeli utan motorra ul az ember es maszkal rajta 3-400 km-t estig.utan vacsi,pia,alvas,duma es reggel ujra.
Nyaralaskor motorral le a furdohelyre elő a felfujhato gumikrokodil es lehet mindennap masik szett ruhaban villantani a furdozoknek.
De akkor kocsival megyek.
Nem bánod meg. Mondjuknnekem csak akkor van a keret fent mikor igazi nagy túrára megyek, akkor rá szánom azt a jó fel órát amit a keret felszerelése kér. Mert doboz nélkül maga a keret geci rondan mutat a Zen...
Basszal bele egy bicaj zárat a dobozba azt zárd a vazhoz. Mindig röhögök amikor a sok ügyes cipeli magával a buzi bukót. Az meg kurva nagy úri luxus hogy ezért egy doboz felét üresen hagyni a bukonak. Arról nem beszélve ha még utas is menne nem tudnál kihagyni ennyi helyet..
Előbb-utóbb ráfogom szánni magam, a szövettáska nem túl praktikus.
Akkor szerencsem volt a Givi E 360 al. Most se sokkal több.
http://motobox.hu/spd/motobox_...
Plusz egy 20 a keret legyen 80. Az is épp csak 5 el több mint a 150 fele.
Mondjuk ez így pont nem igaz szerintem. Mert pl meleg helyeken kellene egy papucs, torna vagy sportcipo alapból. Motoros ruhában marha jó ám 35 fokban igénytelenkedni a tűző napon fürdőzésrol nem beszélve...
Melyik Givi? 50-ért csak a 2 kis WC-tartályt (E21) kapod meg, nem? Oldaldoboz keretet sajnos a GIVI nem gyártott soha GS-re, lakatos műhelyem meg momentán nincs.
KB a feléből megvan lásd alant amit írtam..
50 volt a két zsír új Givi plusz 17 a keret. Ez 67 ezer. Egy rendes túra meg kB 150 ezer. Hol mész el 67 ezerből 3-4 nagy túrát? Egy egynapos 7-800 km - s túra két személyre kb 20- 25 között van főleg ha ebédelsz meg számolsz pár belépőt is. De az nem nagy túra csak egy csutfasz egynapos..