Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Á bazz, hogy erre nem gondoltam... Túlságosan lefoglalt az össze-vissza gyertyák miatti fejvakarás. Most szedhetem szét megint.

Kösz a tippet!
Nekem is mindig középen volt,két személlyel+cuccokkal sem volt gond soha,meg a gumi szépen kopott. Hozzá kell tenni hogy nekem gyári méret volt fent! A hűtőfolyadékot meg benzinkúton is megmérik neked,csak szerintem vigyél mintát.
"...gyertya most már elvileg jó..."
Szikra van? Nézted? A rossz gyujtókábelen a zsír új gyertya sem segít.
Köszi a gyors választ! Valóban egyszerűbb szerezni egy 10-15 centis vékonyabb benzincsövet, mint lebontani az egész hűtőt

Más téma: a hátsó rugóstagot milyen állásban szoktad/szoktátok használni? Én a középsőre állítottam és úgy használtam egész szezonban egy és két személyel, cucc és cucc nélkül egyaránt. Egyszerűen lusta voltam állandóan állítgatni. Elégé kockásan kopott a hátsó gumi, pedig mikor észleltem a jelenséget csökkentettem a guminyomást. A rugóbeállításnál lehet a hiba? Vagy inkább a gyárinál szélesebb (150-es) hátsó gumi velejárója ez? Tavasszal mindenkép gumicsere lesz, szóval ennek már mindegy, de nem akarom az újat is elbaltázni.
Na akkor én is elsírom a bánatomat.

ER-5 bal hengere nem jár. Kicseréltem a gyertyákat, továbbra sem jár. (Amúgy száradjon le a keze annak, aki előttem cserélt: a gyári gyertya ugye DR9EA, erre bal oldalt egy 7-es hőértékű volt benne, jobb oldalt meg egy 8-as. Ez amúgy okozhat valamilyen károsodást?) A jobb oldali henger változatlanul OK.

Szinte biztos, hogy szerelő lesz ebből, mert nem akarok kontárkodni, időm sincs rá, de azért valakinek valami tippje van még, hogy mit lehet tenni az ügyben, ami nem igényel szakműhelyt?
Dugó nincs megragadva, benzint, levegőt kap, olajnyomás és -szint rendben, gyertya most már elvileg jó... Mi kellhet még egy hengernek?
Vagy legegyszerűbb ha elviszed autószerelőhöz, s rendes profi mérővel nézzétek meg .Annak elég pár csepp is, így meguszod a mokolast...
Igen, a kiegyenlito tartálynál érdemes mérni! Hosszabitsd meg a mérő csoret vagy fecskendovel szedj ki egy edénybe. Megmered és vissza ontod. Ennyi..
Előzőleg nem kaptam választ. Leírom mégegyszer, hátha csak elkeveredett a kérdés:
A fagyálló dermedéspontját hol lehet legegyszerűbben megmérni? Az ülés alatti tartály nyilásába be lehet valahogy szuszakolni a műszert? Vagy valahol máshol érdemes próbálkozni?

Ha valaki csinált már ilyesmit, megköszönném, ha megosztaná a tapasztalatokat. Köszönöm!
Köszönöm a gyors választ !
Bocs most látom hogy nincs a reglapomon.

e-mail: spechtgabor@gmail.com
T:20/5933-664
Szia Gábor!
E-mail címet kérek, és küldök mindent, illetve megadom ott a telszámom, és ha gond van hívhatsz is!

Gratula a géphez!
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni, Er5 témában.

Specht Gábor vagyok Pécsről. Ma vettünk a fiamnak egy 2003 évjáratú Er 5 kawasakit. Vásárláskor kizárólag a teszteken leírtakra hagyatkoztunk, sok szempont figyelembevételével. Rosszat sehol nem olvastam róla, és a próbaút is elég meggyőző volt. Néhány kérdésre azért olyanoktól szeretnék választ kapni akik napi szinten használják a motort.

1 hol lehet service manualt letölteni
2 milyen olajat használtok mekkora olajcsere intervallummal
3 ha alkatrészre lenne szükség hol célszerű beszerezni
4 van-e a motornak gyenge pontja amire érdemes odafigyelni
5 ü.a. fogyasztás tapasztalatai
6 minden egyéb típussal kapcsolatos hasznos infó

Segítségeteket előre is köszönöm !
Igaz, nagyon keveset pályázok, de Er elmegy ott tartósan 140- el, ha bírod 150- el lazán. Persze csak ha nem olyan ül rajta mint én. Én mindig sajnáltam ennyire hajtani az enyémet bár néha előfordult ,hogy mentem tartósan ilyen sebességgel ....
Ennyi Miki, megint megragadtad a lényeget! Annyiban javítanalak ki, hogy a kiput nem dicséri hanem túl halknak írja és az gyári! A bukokeret az nem!
Abban igazad van, hogy a belsőben nem érdemes ilyen sebességgel haladni tartósan (bár ha előzni kell azért az ER-5 is fel tud ugrani 180-ra akár). De szerintem meg nyugodtan motorozni/közlekedni úgy is lehet, ha felvesszük a forgalom ritmusát. 250-es Ninjával mostanában viszonylag gyakran autópályázok, és azzal sem megyek halál gyorsan, a külsőben felveszek egy kényelmes tempót, és nem zavar, ha megelőznek. Pont azért stresszmentesebb nekem autópályán közlekedni, mert a 200-zal sietők nem "nyomnak" hátulról, hanem nyugodtan meg tudnak előzni bármikor. Ha meg beáll a sor, én akkor is tudok haladni. És ehhez nem kell még 120-szal sem menni.

Szóval szerintem nem gáz autópályán a 120, a külsőben senkit nem fogsz vele feltartani, ha le kell előznöd egy 90-nel haladó kamiont, van tartalék, akkor meg miért ne lenne alkalmas az ER-5 vagy akár a GS autópályára? Én simán bevállalnám őket akkor is, ha mondjuk napi szinten autópályán kéne ingáznom. Amikor megvettük az ER-5-öt a feleségemnek, én hoztam le Győrből Debrecenbe, és egyáltalán nem éreztem magam kényelmetlenül az autópályán a sebessége miatt. Lehet túl papásan motorozok... :)

Persze más kérdés, ha sietek: autóval volt, hogy tényleg 200-zal mentem végig Németország nagy részén, motorral nem szívesen csinálnék ilyet, legalábbis az ER-5/Ninja 250 biztosan nem erre való. De erre utaltam ironikusan, hogy nem ennek kéne a mércének lenni, nem ez a célfelhasználás.
Azért kíváncsi lennék egy GS500-ról mit írna ennek a cikknek az írója! Ha az ER-5 ben ennyi hibát talált,akkor a GS-t mihez hasonlítaná? Egy ETZ hez?
Valóban nem való autópályára, ahogy a GS-sem. Mivel a stresszmentes és nyugodt motorozás egyik alapja az hogy 15-20%-kal gyorsabbak vagyunk a körülöttünk lévő forgalomnál, ami már azért kicsit nyögvenyelős lenne ebben a kisnagymotor kategóriában..de az teljesen biztos, hogy nem lenne kényelmes.

A 120-130 egyébként pont a legutálatosabb sebesség autópályára, külsőbe sok, belsőbe meg marha kevés. Hiába kell állandóan a külső belső sáv között ugrálni 150-nél is (mivel ez a szabály), de sokkal kevesebb beragadós vagy feltartós szitu van ilyenkor. No meg az se mindegy hogy mennyire izgága ebben a sebességtartományban a motorunk.
Na most már tudom, hogy a könnyen járó váltó az hibának számít. Megyek veszek is valami normális motort, ahol feszítővassal kell berakni a fokozatokat, mer' egyébként nem élet az élet.

Meg ahogy írtad is, jól látszik, az hogy mi sok vagy kevés, kizárólag az újságíró hangulatától függ, amikor kijött a Versys, olvastam talán pont itt a sportmotoron, hogy "dögnehéz", aztán amikor kijött egy konkurens, ami menetkészen vagy 2-3 kilóval volt könnyebb, hát ott már ment az ömlengés, hogy milyen elképesztően-hihetetlenül-világszenzációsan-egyedülállóinnovat
ívkreatívésprovokatívmódon-afizikatörvényeitmeghazudtolóan könnyű! Így megy ez, nem lehet mit tenni, az olvasónak kell intelligensnek lennie, és figyelni a részletekre.

A hűtős képet meg nem is értettem, sokáig csak néztem, hogy hol a csicsa meg a mókolt lemez? Ja az aluöntvény? Tényleg, de szerintem a kerék is tiszta csicsa, hogy nem fából van, a tank meg különösen giccses, mert domborodik, meg még le is van festve, amikor egy kocka is megfelelt volna. Vagy egy nylonzacskó.

Leírja, milyen jól használható 120-ig, de amúgy autópályára nem való... Hja kérem, ott kötelező 200 felett menni, főleg naked-del.

A kormányszitálás meg itt is többször feljött a fórumon, ha jól emlékszem, 99%-ban a kopott első gumi cseréje meg is oldotta.

A 130-as gumi jelzi, hogy nem flagship... Én meg jelzem, a 6 hengeres Z1300 flagship motoron is gyárilag 130-as gumi volt hátul. 20 éve, amikor ezt elkezdték tervezni, akkor még nem az volt a divat, hogy minél szélesebb, annál jobb, és 200 alatt nincs gumi. Most meg már az 50 ccm-es s...rakétákra is felrakják a 150-est gyárilag, a gyerek még jól "megtuningolja" 180-asra, aztán csodálkozik, hogy nem tud befordulni a kanyarban.

Az agyondícsért kipufogódob meg amúgy nem vagyok biztos benne hogy gyári, simán lehetne akár Handó is pl. :) (De pl. a bukócső sem gyári Kawa.)

Szóval vannak megmosolyogni való dolgok benne, de hát mindig is mondtam, egy újságírói véleményre, amit egy próbakörből+ránézésből+előítéletekből szedett össze, nem nagyon lehet alapozni... Nem (csak) az ilyen tesztek alapján kell dönteni motorvásárláskor.
Legyen úgy! :) Eddig 2 db Gs-el volt alkalmam menni,de......mind1. Egyébként legyen az GS,ER,CB el kell fogadni hogy ezek nem sportmotorok és kész. El szütymörögni el lehet velük arra kiválóak,de erősebb menetre nem valóak,nem erre csinálták őket!
Ha viszik magukkal szotyit, aki a bandit hátsó ülést tribün jelleggel biztosítja, talán ez a probléma is kiküszöbölhető
Azért valami belátható szakaszt javasolnék, mert megeshet, hogy amúgy csak 3-4 kanyarig fognak látni
Ahogy nekem mondogatja Papa szembe szélbe.....................
Ha eljössz velünk egyszer motorozni, akkor megmutatom milyen a GS a kanyarban.
A totalbike teszten egyetlen egy kritikával értek egyet,de azzal nagyon! Az pedig az első futómű! Jártunk a Mátrában és Bükkben 2x meg kellett gondolnom hogy hova teszem a motort,meg milyen tempóban és pont az eleje miatt. Erős menetnél könnyen beszitál, a kissebb uthibákat kurva szarul veszi---egyszóval gyenge! Közúton normál tempónál még oké. Úr Isten akkor milyen lehet egy GS 500?
A fagyálló dermedéspontját hol lehet legegyszerűbben megmérni? Az ülés alatti tartály nyilásába be lehet valahogy szuszakolni a műszert? Vagy valahol máshol érdemes próbálkozni?
"Autópályára persze már nem való, de erről csak azt gondolom, autópályán motorozni nagyon hosszú túrák kivételével annyira kulturált dolog, mint traktorral menni a diszkóba."

Hogy ez milyen igaz, elvégre csak telekre járunk / jártok vele.