Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Gratulálok a vizsgádhoz!

Na igen, az üléspozícióról nem esett még szó. És pont ez az egyik, ami sokkal inkább túramotoros, mint sportmotoros: nagyon kényelmesen lehet rajta ülni, én a 187 cm-mel majdnem egyenes háttal is tudok motorozni, és nagyon kényelmes távolságban van mind a lábtartó, mind a kormány.
ER-5-tel a méreteket összevetve a Ninja érzésre magasabb kicsivel (a pontos adatokat nem tudom, de szinte biztos vagyok benne), főleg ha összevetjük a Ninja felfelé csúcsos és az ER-5 lapos hátulját, akkor kiderül, a Ninjánál magasabbra kell lendíteni a lábat. Ennek ellenére a feleségemnek gond nélkül leér a lába teli talppal a Ninjáról is, pedig egy fejjel alacsonyabb nálam. Ez főleg azért van, mert a Ninja keskenyebb: az első dolog, ami az ER-5-re átülve feltűnt, hogy sokkal szélesebb érzetre: szinte terpeszteni kellett a Ninjához képest, a kormány is szélesebb, nem is tudtam olyan kényelmesen ráhajolni a tankra ebben a pózban, mint a Ninjánál. Na ez a keskenység, a csutkakormány, a könnyű behasalás a plexi mögé meg inkább sportmotoros tulajdonság.
Egyébként ez főleg egyéni ízlés meg megszokás kérdése, nekem a csutkakormány, meg hogy be tudom húzni a könyökömet, nem "széttárt" karral motorozok, nagyobb biztonságot és kontrollérzetet ad, főleg nagy sebességű kanyarokban. Kis sebességű manőverezésnél talán jobb a széles kormány, de én nem adnám semmiért a csutkát.
Sziasztok!
A véleményetek alapján, akkor 250-es motort ajánlatok. Nagyon meggyőzően nyilatkoztok a kis ninjáról . Azért is tetszik, mert a többi sportmotorhoz képest úgy látom, hogy magasabban van a kormánya, vagy az ülés van lejjebb a kormányhoz képest. Talán ez kényelmesebb utazást eredményez. Amit linkeltetek 2013-as ninja, hihetetlenül gyönyörű. Az egyik 2012-es is nagyon tetszik. Pontosan erre gondolok: http://topend.tv/episodes.php?... Azt ne kérdezzétek, hogy mit mondanak róla a videóban, mert nem sokat értettem belőle . Visszatérve smice hozzászólásához, hogy a feleséged ER-5-össel megy. Ahhoz a motorhoz képest mekkora a 250-es ninja? Csak azért vagyok rá kíváncsi, mert a nagymotorosok olyannal készülnek a vizsgára. Ja és még annyi így zárójelben, hogy (ma volt a forgalmi vizsgám, és 0 hibaponttal sikerült a vizsga) .
Bocs, most néztem utána, elvileg a Ninjában is 12000-enként kell cserélni az olajat/olajszűrőt! Légszűrőt 2 évente, km korlát nincs, ez gyárilag szivacsos "sport" légszűrő, nem papíros.
Viszont 6000km-nként úgyis elviszed szervizbe, és akkor úgyis lecserélik az olajat, ha kell, ha nem. :)
ER-5-ben nem vagyok járatos én csak használom néha. Azzal a feleségem foglalkozik, ha épp nem várandós. De amúgy hülye vagyok, az olajszűrőt minek kéne hűteni? Csak hirtelen ez a két dolog jutott eszembe, amitől jobb lehet, hogy kint van.

Kisninja km-e 10e körül van, sajna rég láttam már magam előtt a műszerfalat. A múltkor már azt hittem, sikerül elintézni a rendszámot, de a hihetetlen belga ügyintézők mindig meg tudnak lepni valamivel, akárhányszor megyek, mindig kérnek valami újabb dolgot, aminek a beszerzése persze hetekbe, hónapokba telik. Azt sem értem, miért nem képesek normálisan elmondani elsőre, mi kell, és miért mindig csak akkor méltatlankodnak, amikor sokadjára sorbanállok az ablaknál.
DE elvileg most már jövő héten tényleg nem tudnak több dolgot kérni, úgyhogy jövő csütörtökön megint megyek be, és ha nem találnak ki megint valamit, akkor jövő héttől tényleg lesz rendszám.

Tényleg, itt hallott valaki olyanról, hogy COC-lap (Certificate of Conformity, Megfelelőségi Nyilatkozat)? Ez egy gyár által kiadott bizonylat a motor (autó stb.) műszaki paramétereiről. Elvileg az új járművekhez automatikusan megkapod a vásárláskor (kb. 2000 utántól). Én 2010-ben vásároltam a motorom újonnan, de nem kaptam ilyet, most 10.000 Ft-ért pótolták; és már az is t9bb mint egy hónap utánajárásba került, mire egyáltalán megtudtam, mi ez a COC és hogy kell beszerezni. Valaki kapott ilyet?
Jóval könnyebb cserélni mert nem egy rugós házban van, és nem kell külön gumi O gyűrűs tömítés hozzá, hanem ezen a szűrőn eleve rajta van a gumi és kész nem kell vele bajlódni. De ha jól tudom az ER5-ön is ilyen külső olajszűrő van. Ja és használod-e már a Ninjádat és mennyi kilométernél tartasz gondolom lassan 12.000 Km-es szerviz is esedékes lesz?
Az olajszűrő egyébként miért jobb, hogy kint van? Jobb a hűtése? Könnyebb cserélni?
Na igen, kíváncsi vagyok, mennyire lesz elszállva az ára... (Mármint a magyar viszonyokhoz képest. Amcsiban biztos megint feleannyiért adják majd, mint nálunk. )
Hát az biztos hogy gyönyörű! De szerintem az ABS-es verzió biztos lesz vagy 1,8 millió, látom már fénykürtöt is kapót, és már az olajszűrő is kívül van mint a nagyobb gépeken, mert a mostani benne a van a blokkban, ja és digitális műszerfalat is kapott.
Már a mostani "elődnél" is meglepődtem, hogy tudnak ennyi szépséget belerakni egy 250-esbe... Hát ez csodaszép... És nem csak külsőleg változott, hanem a motort és kipufogót is átdolgozták, meg még egy sor apróbb részletet. És ABS-t is kap!
http://www.motorcycle-usa.com/...
Ja és az idomba integrált index nehezebben törik le...

Minden elismerésem a Kawasakinak!
Bocs, hogy belevau...

a vibrációnak mi köze az elengedett kormánnyal történő elnemkanyarodásnak?
Igen a Ninja szervízintervalluma 6000 km, olajat ennyinként kell cserélni, többi alkatrésznek most nincs időm utánanézni.
Köszi szépen a pontosításokat! Mondom nem próbáltam a Hondát, csak általában az egyhengereseket, pl. 1 hengeres endúróval viszonylag sokat mentem, azzal nem indultam volna el hosszabb túrára. A 140-es véget meg pont egy olyan gyorsulós videóból szedtem. :) Meg is lepődtem, hogy nem megy tovább. Akkor csak a srác elfelejtette húzni a gázt vagy nem tudom... :)
ja és 12 ezres a szerviz intervallum az olajnál vagy egy év. gyertya irridium gyárilag 48 ezernél van a csere. légszűrő meg 24 ezernél. cbr 250r
szia javítanék egykét dolgot a leírásodba:D 160 a végsebessége a 250-es hondámnak és 2,6-3,7ig terjedt a fogyasztás de átlag 3,2vel eljárok itt bőven 100 felett megyek mindig. Igen vannak videók ahol gyorsulnak egymás ellen a ninja meg a cbr és igen a cbr nyomatékosabb jobban gyorsul de a ninja utoléri mert nagyobb a végsebessége. Rázni nem ráz nem rezonál nagyon jól megcsinálta ezt a honda hiába egy hengeres 130-nál simán elengedem a kormányt és nem kanyarodik el . nagyobb fordulaton sem érzek vibráciot csak a tükrön látni néha kis rezonanciát de amugy semmi komoly.
Köszönöm a részletes válaszaitokat. Holnap délután részletesen elolvasom, és válaszolok a válaszaitokra. :) Addig is összegyűjtöm a gondolataimat. :)
Ezt az oldalt meg elmentem valahova mert mégegyszer nem írok ennyit...
Ja és ha kérdéses lenne, a 250-es Ninját én is csak ajánlani tudom. Teljesítményre tud annyit, mint egy 25kW-ra lefojtott 600-as gép, ami azt jelenti, hogy több van benne, mint egy kezdőmotorban, amit az ember pár év után lecserél, mert kinövi. Egyébként a jelenlegi elérhető új 250-esek közül ez a legnagyobb teljesítményű. Nem maradsz le a nagyobb motoros haveroktól, tényleg nagy élményt nyújt, a fogyasztása nagyon baráti, mint ahogy a motor is ideális kezdőknek. Megbízhatóságára nem volt még panasz. (Illetve az első 2008-as szérián úgy látom a dőlésérzékelővel volt gond, de ezt ingyen cserélik. Nekem 2009-es van, és nincs probléma.) Városi használatra, kisebb túrákra, de akár hosszabbakra is (én eljöttem vele Belgiumba, de volt hogy egy nap alatt 1000 km-t mentem) szerintem ideális motor. Amit nem kell tőle várni: nem kontinens átszelő túramotor és nem mindenkit legyorsuló sportmotor. De a 250-esek közt kiváló.
Ja és persze nem is krosszmotor. Terepen nem ajánlom.
1 henger vs 2 henger: előre leszögezném, hogy véletlenül sem szeretném fikázni a Hondát, nagyon jó kis motor az is, ebben biztos vagyok (bár még nem próbáltam). Viszont tagadhatatlanul vannak a két konstrukciónak előnyei, hátrányai.
Az egyhengeresekre jellemző, hogy alul nyomatékosabbak, viszont a csúcssebességük nem túl nagy. Ha megnézed a motorsportot, jellemzően olyan helyen alkalmazzák őket, ahol (viszonylag) kis sebességgel, nagy gyorsulásokkal mennek, pl. motocross, supermoto. Talán a fogyasztásuk is kedvezőbb egy picit, bár ilyen kis köbcentinél ez szerintem annyira nem jön ki, illetve talán a Hondának nagyobb a szervízintervalluma, erről motoros_srác21 biztos tud mesélni.
Viszont a kiegyenlítetlen konstrukció miatt az egyhengeres nagyon vibrál, amit mindenféle kiegyenlítő tengelyekkel próbálnak ellensúlyozni, de nagyon mégsem lehet. Ez nem csak a vezetőt fárasztja el hoszzú távon, hanem az alkatrészeket is jobban megterheli.
A kéthengeres szintén nyomatékos alul, bár nem annyira, mint egy 1 henger de egy sor4-nél sokkal inkább. Nem véletlen raknak szinte minden chopper-be/cruiser-be kéthengeres motort. Ez is ráz, de korántsem annyira, a Ninjánál gyakorlatilag semmit nem érzek. Viszont a felső fordulatszámtartományokban sokkal jobban terhelhető, pörgősebb, "sportosabb", ahol a Honda elfogyott, ott a Ninja még mindig vígan gyorsul. Magasabb nyomaték és teljesítmény, mindez magasabb fordulaton.
Szóval szerintem a Honda kiváló választás azoknak, akik a városból ritkán mennek ki, a Ninja viszont a város mellett alkalmas akár egész napos túrákra is. Utóbbinál egy egyhengeresen megőrülsz a vibrálástól, ráadásul ha autópályán belemész egy előzésbe, és mögötted felbukkan a villogós ukrán BMW 200-zal, akkor riadtan fogod észrevenni, hogy a Honda 140-nél megállt, a Ninja meg 180-ig vidáman gyorsul, és be tudod fejezni az előzést. Azért nem mindegy a tartalék a felső tartományban.
Az előzőhöz még annyit, hogy a köbcentitől meg nem kell félni, ésszel kell motorozni és nem lesz baj. A feleségem is ugyanígy eldöntötte, mint Te, hogy mától motorozik, és egyből egy ER-5-öst vettünk "kezdőmotornak". Azóta se esett egyszer se, sosem volt túl nagy vagy túl erős.

Új vs használt: ez megint attúl függ, mik a terveid. Ha az a terved, hogy amikor lehet, leteszed a korlátlan jogsit és váltasz egy nagyobb motorra, akkor ahogy lacek írta, jobban megéri használtat venni, mert az alig fog veszíteni az értékéből, amikor újra el akarod adni.
Én amikor vettem a motorom kizárólag újban gondolkodtam, mert kb. örökre meg akarom tartani, és a szűz gép betörésének élményén túl az új géppel élettartamot veszel, plusz azt a biztonságot, hogy pontosan tudod, hogy minden gyári rajta és nem fog váratlanul elromlani. Plusz garancia is van rá. Egy használtnál sose tudod, mit fogsz ki, csak nagyjából, de ha hosszű távú együttélést tervezel, akkor azért csak ott van, hogy nem tudod, ki hogy járatta be, hányszor és hogy esett vele, hogyan szervizelte, milyen alkatrészeket tákolt bele stb.; amik egy-két évig nem okoznak gondot, de ha 6-8 év múlva már napi szinten viszed szervízbe, vagy blokkcserés lesz az előző gondatlan gazdi miatt, akkor elgondolkodsz rajta, hogy jól alkudtál-e... Persze használtan is ki lehet fogni nagyon jó motorokat, de ez szerencse kérdése.
125 vs 250: abszolút egyetértek lacekkel. Fogyastásban elhanyagolható különbség van, főleg, hogy egy 125-öst mindig gyilkolni fogsz, hogy menjen már, különösen országúton, nagyobb motoros haverokkal, esetleg autópályán, ha egyáltalán felmerészkedsz oda. Persze attól is függ, mire használod: városban, a boltig elgurulni OK, bár akkor már inkább 50-es robesz, azzal papírmunka sincs szinte; de ha mondjuk hétvégén elmennél túrázni, vagy 2 személlyel gurulgatnál, vagy messzebb mennél autópályán - oda kevés lesz. Nem lehetetlen, de a motor is a határán lesz, meg Te is (az idegösszeomlás határán ). Szóval ha megteheted, márpedig a jogsid engedi, mindenképp 250-est ajánlanék. Árban sincs szerintem nagy különbség, főleg használtan, de erről nem tájékozódtam (regadó azért magasabb egy 250-esnél).
Ez a hibás váltó igen erős túlzás. Legfeljebb azt szokták felhozni, hogy a Honda váltója finom és puha, a Kawáé meg kicsit durvább, keményebb, de ez egyrészt a működést, élettartamot nem befolyásolja, ugyanúgy használható mindkettő, másrészt meg ez lehet igaz volt egy 90-es években gyártott Kawára és Hondára, de bakker azóta eltelt 20 év! Csak néhány ember megragadt az ősidőkben és még mindig szajkózza. Ma már mindenki olyan váltót csinál, aminél az ember nem kívánhat jobbat. Szóval a Kisninja váltójának az égvilágon semmi baja nincs, itt sem tudunk olyanról, hogy meghibásoddott volna valaha valakinek is, szóval én nyugodt szívvel ajánlom.
Harmadrészt meg pl. oktatáson nagyon sokat mentem egy 400-as Hondával, és olyan sz@r váltót még életemben nem láttam (azóta se). Míg az ugyanolyan korú ER-5 váltója kifogástalan és "vajpuha" volt, ahogy szokták mondani, addig a Honda váltója letépte a lábam, kilyukasztotta a cipőmet és lehorzsolta a bőrt, olyan keményen kellett rugdosni felfelé, és így is imádkoztunk, hogy találja meg a fokozatot, és ne pont a vizsgán váltson lyukat. Vicces szertartás volt, amikor a forgalmi/rutin óráról visszatérve percekig játszottunk a váltóval, hogy megtaláljuk az üreset, mielőtt leállítjuk a motort. Na ennyit a legendákról. Még akkor is, ha az oktatómotor volt. A Kawa oktatómotor sose volt olyan rossz váltójú.
nekem 250-es honda cbr van megvagyok vele elégedve hiába csak 1 hengeres . ha érdekel valami részlet szolj
Bocs, hogy bele vau- de ezt a hülyeséget ki mondta Neked? A Kawasakiknak gyári hibás a xáltójuk? Ez egy nagy baromság! Annyi rosszat mondanak a Kawákról, az irigyek, hogy gyakorlatilag, ha mindet elhinném, az jönne ki- hogy egy Kawasaki rosszabb, megbízhatatlanabb, mint egy Verhovina!
Elmondom Neked- hogy ezeket olyanok találják ki, akik nagyon, de nagyon irigyek a márkára!

Szóval- nyugodtan vedd csak meg azt a Kawát!
Helló!
Én 250-es ninjat javasolnám. Ennek megfelelő a gyorsulása, nem fogsz lemaradni a többiektől és nekik se kell várniuk rád. Egy 125-ös igen csak gyenge. Ja, és van a hondanak is 250-es motorja de azt nem ajánlom mert csak egy hengeres. Én 186 vagyok és 130-nál már érzem, hogy fújja a szél a fejemet. De nem elviselhetetlen.
Kuplung hibáról nem hallottam, nekem se jött elő. Egyedül a dőlés érzékelő hibásodott meg eddig de garanciában cserélték. Ráadásul nem rég kaptam levelet hogy vissza hívják az ilyen motorokat és díjmentesen cserélik. Én csak jókat tudok mondani. Tanuló motornak kitűnő. Nagyon jó élményt nyújt.
Szerintem érdemesebb használtban gondolkodnod.