Kawasaki Ninja 250R

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Igen, én ma tudtam meg, hogy megkaptam a levelet! De volt aki már jóval régebben. Gondolom először a 2008-asokat hívták be, az enyém 2009-es.

Viszont idén már biztos nem jutok el szervízbe, valaki megkérdezné, hogy meddig érvényes ez az akció? Vagy ha 10 év múlva viszem vissza, akkor is ingyen cserélik?
Hahó!
Ti is kaptatok levelet, hogy visszahívják a Ninját? valami hibácska miatt? csupán 45 perc a szerelés...
Vagy csak én vagyok ilyen lucky?
Azt meg persze gondolom mondanom sem kell, hogy a belga ár nem csak belga, ez kb. egy szinten van a német-francia-holland stb. NY-EU árakkal, mint a kereset is. Amikor meg 2 éve vettem a Ninjám, már akkor is néztem, hogy amcsiban két ugyanolyan motor is kitelt volna az árából...
Nem, nem csak Neked szúrja a szemed, értem mire gondolsz. Anno amikor a motorvásárlást tervezgettem, azt hittem, hogy a motor az valami olcsó dolog, aztán teljesen le voltam döbbenve, hogy millión alul nem is lehet kapni (újonnan persze). A legolcsób nagymotorok is vetekedtek egy autó árával (OK, Suzuki Swift, de akkor is autó).

De az egyik kulcsszó, amit írtál, az hogy "jó pár éve". Most ha megnézed a Suzi árlistáját, a GS 500 F már nincs, és a legolcsóbb utódmodell, a GSF 650 is 2,1-2,3 millió. Pár év alatt a GS 500 F kategóriája közel 2x-esére drágult. Kicsit több köbcenti, szebb design, egy-két extra, de 2x jobb lett? Fenét. (Egyébként így zárójelben, azért a GS 500 F-hez képest azért persze fejlődés is volt, elég csak a vízhűtésre vagy a befecskendezésre gondolni, szóval azért valami pluszt mégis kapunk a pénzünkért.)

A másik kulcsszó, bármennyire is fáj leírni: "Magyarország". Mondok Ninja 250 R árakat:
- Belgium, jelenleg itt élek, átlagkereset a magyarnak kb. 3-5x. Ugyanaz a modell, mint a magyar, ára: 5000 euró, azaz 1,4 millió HUF. Egy egyedülálló diplomás kb. 2-3 hó alatt összespórolja.
- USA, a Kawa honlapon az MSRP (ajánlott fogyasztói ár) 4450 USD, és bármilyen hihetetlen, a kiskereskedések ez alá mennek, nem úgy mint nálunk, tehát a Ninja bőven 1 millió Ft alatt elérhető (igaz karbis). Átlagkeresetet hagyjuk is.
- Ázsiai piac, injektoros modell, 3-500 ezer forint között vesztegetik.

Magyarul, a Ninja 250R még mindig a Kawasakinak az olcsó motorja, a "Tesco gazdaságos" modell, ha úgy tetszik. Az, hogy a magyar embernek ezt megvenni egy fél élet munkája, és még akkor is hitelt vesz fel rá, az nem a Kawasaki hibája, és nem is tud ellene tenni semmit... Viszont az olcsó modelljéből nem fog csak nekünk "Hun Edition"-t kiadni aluvázzal, Brembo fékkel, stb. csak azért, hogy a magyar ember örüljön a pénzéért. Ez így megy sajnos. Amikor Magyarországon motort veszel, a lóvé nagy részét nem a gyártó kapja meg. Mint ahogy egyébként az sem a Kawa miatt van, hogy a szinte változatlan modell ára 2008 óta 1.2-ről (ennyiről indult, ugye?) 1.6 millióra nőtt. Hidd el, nem a gyártási költség nőtt meg, csak romlott a forint, nőtt a reg. adó...

Szóval bosszantó, igazságtalan, vérlázító... De sajnos ennyi pénzbe kerül nekünk az "olcsó modell". 1.6-1.8 millióért Magyarországon nem járnak prémium alkatrészek. USA-ban meg bőven.

Én azért mondtam, hogy inkább lehessen nálunk korábbi modelleket kapni, olcsó áron. Sokkal jobb eladások lennének, és szerintem az emberek egy 2008-as szintű Ninjával is elégedettek lennének, ha 1 milla alatt megvehetnék. Persze az sem várható el, hogy a Kawa a magyar emberek miatt tartsa fenn egy régi modell gyártását...
Hmmm , értem , és köszönöm az infót , na akkor mihamarabb fel is hívom majd , csak meg szerezzem meg a pénzt :D
Hát az oldalidommal szerintem csak később fogok foglalkozni , de nincs megrepedve szerencsére , még kibirja igy egy darabig .
Egyébként Szlovákiabol vagyok, de igy Miskolc környékén bárhol jo lenne , ha lenne valami karosszerias , de csak miutan meg arra is megvan a pénz :)
És kösz mégegyszer :)
Hát lehet hogy csak nekem szúrja a szemem, de jó pár éve 1,3 -ért lehetett 500-as sporttúra gépeket kaprni, közel hasonló erővel, és felszereltséggel mint a kis ninja, és hasonszőrű pajtásai. Azt meg tapasztalhatutk hogy ezt a kategóriát meg kezdik kiváltani ezek a "felhúzott" 250-es gépek, de sztem ugyan annyi lóvéből hozzák ki mint anno egy GS 500 F-et. Csak ha már feltolják az árát 1,6-1,8-ra akkor már elvárom hogy egy aluváz legyen alattam, meg ami szem szájnak ingere. Érted mire gondolok?
Üdv, én a műanyag idom kisebb karcolásait simán lefújom javító festékkel, csak akkor lehet észrevenni, ha valaki sokáig simogatja, vagy nézi fél centiről... Szerintem elég az, ha nincs repedés vagy egyéb komolyabb baj.

Persze ez a fekete verziónál működik, lime zöld festéket nem tudom, hol kapsz, ha olyan van...

De ha ennél profibb módon akarod javítani, szerintem akármelyik karosszériás, műanyagos műhelyben felpolírozzák és lefestik Neked. Ha megmondod, merre laksz, akkor hátha van itt valaki, aki tud a környéken egy ilyen műhelyet.
Ja egyébként amit a videóban láttál, az csak az USA-ban megvehető spec. kiadás. Szóval nem lenne egyszerű beszerezni, bár ott annyival olcsóbb, hogy lehet megérné...

Viszont a matricázáson túl még két fontos különbség van: az USA modell karburátoros és "jobbkormányos".
Egyébként amiket írtál, azokkal el "sportmotorosítanák" a Ninját, ami többek közt áremelést is jelentene (fordított teló, fém fékcsövek stb.), ami ellehetetlenítené szerintem az eladásokat, csak a fanatikus 250 sportmotor rajongók vennék. Nekem jó így, sosem éreztem ezt a féket, vázat, futóművet utcára kevésnek. A gumis lábtartó is a rezgéscsökkentést szolgálja, túrásabb elem. Ja amúgy a váz is új, úgyhogy ez is bejött. (Mondjuk nem tudom, mi volt benne a rossz...?)

Én kb. hagynék mindent így ahogy van, csak lejjebb vinném az árát. Nekem nagyon bejön ez a sport-túra mix, hogy a hasalós lábtartókarcolást is lehet gyakorolni rajta, meg egyenes hátas túrázásra/városba is jó. Egy "visítós" zxr 250 a szupersport fék, futómű és egyéb rendszereivel (meg fogyasztásával és kényelmével) kevésbé felelne meg nekem.
Na hát minden kívánságod így teljesüljön. (A kép a japán Kawa honlapról van, Ninja 250R 2013.)
Ja igen, ez is király. Erre már simán lehet 150-es gumikat rakni befeszegetés nélkül, és 150-től azért már vannak nagyon jó radiál abroncsok.
Szia!
Hát 1-2 hét..attól függően, hogy mikor hozatja Zsolti az árut (ha van neki raktáron akkor 2 nap, ha nincs akkor a központi Kawa raktárból hoz egyet). Pécsen van a bolt, de én például Budapesti vagyok és 1 nap alatt itt voltak a cuccok kemény 1000 Ft szállítási költségért azt hiszem :) (DPD vagy DHL).

E-mail: kawasaki (kukac) steelhorsemotor (pont) hu
Telefon: 20/924-8425

és Cserni Zsoltot keresd.

Sok sikert :) (egyébként már nekem is érik, hogy megrendelem a gyárit, mert bontottat nem igazán lehet találni :) )
Helló
hmm 20 rugó az még nem olyan vészes :D
És egyébként kb. mennyi idő volt ameddig leküldték , vagy volt raktáron ? ÖÖ azt megköszönném :) vagy esetleg egy e-mail cimet is ? :)
Sziasztok!

Egy jobboldali lábtartó konzol nekem is kéne :) Ha van esetleg valakinek bontott..vagy nem tudom érdemes-e utángyártottat felrakni, és ha igen azt egyáltalán hol lehet keresni. Egyébként nekem már egyszer volt cserélve, a gyári konzol 20 rugó volt akkor és kawazsolti segített, ha gondolod megadom a számát.
Hello
Nekem is van egy 2012es kis Ninjam , es hat megvagyok vele elegedve , de tortent a multkoraban egy eset , hogy a haveromnak odaadtam egy korre , eshat mit ne mondjak nem vegzodott tul fenyesen .
Sajnos kicsuszott a kanyarban , de valami brutalis szerencsenek hala azert semmi komolyabb baja nem lett a haveromnak se , meg a motornak se . Legalabbis a motoron nem tunt fel semmi , remelem nincs semmi lappango hibája .
A jobboldali lábtartó tartókonzolja amire a hatso fek is felvan rakva , egész szépen eltörött , meghegesztették ugyan , de igy nem az igazi , ezért is irok most ide , hogy nincs e valakinek egy eladó ilyen konzolja , vagy esetleg nem tud e valaki valami helyet ahol lenne raktaron ? És még , hogy az oldalidom egy kisebb részéről el tudná e valaki tuntetni a karcolasokat , vagy azt a részt ujrafesteni , és hogy ez mennyibe is kerulne ?
Ha valaki tud valami hasznosat , azt nagyon szépen megköszönöm :) Üdv. Gabi
Elvileg a Yamaha-nál is lesz egy új 250-es motor. Yamaha YZF-R250
És csutka fém lábtartó.
Olvasom hogy 140-es felni, ami már jobban is néz ki. De ha már változtatás, meg áremelés akkor sztem komlyabb futómű, fék, fordított teleszkóp, más váz, és más kormánycsutkákat is elbírna a gép. Bár majd meglátjuk mit dobnak ki a konkurencia társak.
Ráadásul a 2013-as modellen már 140-es hátsó gumi lesz!
Szerintem pont a terpesztő érzés miatt tűnik nagynak az ER-5. Egyébként szerintem nem vészes egyáltalán egyik motor nagysága sem. Ha a Ninjáról levennéd az idomokat, lehet nagyon összemenne. De amúgy szerintem keress egy Ninjás ismerőst, és ülj rá. Annál jobban nem mondja meg senki, milyen érzés rajta ülni, hiába írogatok én is.

A lyukról a Kawasakit kérdezd meg. Amúgy arra a piros lámpák közti helyre gondolsz? Lehet csak egy lámpa, ami nem gyulladt ki. Vagy csak azért nem volt ott semmi, mert ez még a prototípus. Vagy szellőző van ott. Nem hiszem, hogy lyukat terveztek volna.

Egyébként a műszerfal pont olyan, mint az ABS, ezért szinte minden tesztben lehúzták a kis Ninját, hogy már mindenki digitálisat használ, a Kawa meg ilyen ósdi mutatókat. Úgyhogy ezt is a konkurencia miatt muszáj volt újítani. De én anno baromira örültem, hogy az én motorom mutatós. Szerintem leolvasni is könnyebb, meg ezerszer jobban néznek ki a mutatók és skálák. Lehet retro az ízlésem, de pl. láttam a KLX250-es full digitális műszerfalát, hát kifejezetten zavaró volt, hogy a fordulatszámhoz számolni kell, hány rovátka villan fel, a sebesség értékét is mindig el kell olvasni. Elvonja a figyelmet, bár biztos meg lehet szokni. Analógon egyből látom a szemem sarkából is, hogy merre áll a mutató.
Mondjuk az ABS az majdnem fölösleges, én örülök, hogy az enyémen nincs, azért amiért mondtad. Viszont a vetélytárs Honda CBR 250-esen már van, mióta kijött, és nem egy embert hallottam, hogy húzza az orrát, hogy miért nincs a Ninján ABS. Syóval az embereknek kell, és ha nincs, akkor le vagy maradva. Azért örülök, hogy a Kawa most már nincs "lemaradva".
De aki tanulni akar, továbbra is rendelheti ABS nélkül, nem kötelező az. Meg szerintem ki is lehet kapcsolni.

Magyarországon állítólag jellemző, hogy az emberek a legkisebb pénzből a legtöbbet akarják kihozni, és ezt maximálisan meg is értem, az embernek nincs pénze végigjárni a köbcentilétrát új motorokkal - tehát ha azt látják, hogy 1.8 a Ninja, de 2.1-ért már ER-6-ot, 2.4-ért meg Z750-et lehet venni, akkor az új motort egyszer az életben vásárló nem fog 250-est venni. És a többi márkáról akkor még nem is beszéltünk. Szóval kéne neki egy korrekt ár.

Amúgy Te mit változtattál volna?
Hát ez a 2013-as ninja... Igazából ha tényleg ilyen 1,8-as ára lesz sztem a kutyának se kell majd. Véleményem szerint a mostani ára is el van rugaszkodva a valóságtól. Az idomok szebbek lettek, meg ráraktak egy bumfordi ágyúcsőt, de a motoron konkrétan semmit nem változtattak amiket pl én megtettem volna a tervezők helyébe.
Az ABS meg jó ötlet, de egy 250-es tanulómotorra sztem nem kell, pont azért hogy megtanulj fékezni. Jó nyilván kevesebb esés lesz, de ez akkor is tanulómotor.
Köszönöm :)
Amikor én ráültem az ER-5-re hatalmasnak tűnt. Lábam rendesen leért róla, de maga úgy összességében a motor iszonyat nagynak tűnt. Széles gumik (persze a virsligumik a másik véglet), széles tank... Bele se merek gondolni, hogy pl. városban, hogy tudnék vele elindulni meg kanyarodni a 65kg-mommal. :) Lehet, hogy ez annak is köszönhető, hogy én egy MZ ETZ 150-sel mentem. Most, hogy így mondtad, hogy a Ninja nagyjából akkora, mint az ER-5, kicsit megijedtem. Viszont a keskenységének örülök.
Mai nap folyamán jobban utánanéztem a 2013-as Ninjának, és műszerfalán láttam egy üres kis helyet. Oda valami plusz fog kerülni, vagy tényleg ilyen (elnézést a kifejezésért) hülyén tervezték meg? Amúgy a digitális műszerfal nálam jó pontot jelent, mert az elődöknél nem sokat adtak a kinézetére. :)
Ja meg a villaszög is szerintem más, a Ninja hegyesebb, emiatt is lehet a fordulékonyság/egyenesfutás közti kölönbség. Meg az Er-5 felnije is nehezebb szerintem, meg a nálunk rajta lévő gumik is...

Összességében a Ninja "sportosabb", az ER-5 "csopperesebb", de ezeket nagyon-nagyon-nagyon idézőjelesen értsd, csak az érzést próbálom visszaadni, valójában nagyon hasonló karakterű motorokról van szó, mindkettő leginkábbb "mindenes", "sport-túra" vagy nem tudom mi; de nem sportmotor a Ninja és nem is csopper az ER-5.
Ja meg ha már méretekről van szó, akkor essen szó a súlyról: a Ninja könnyebb, elvileg vagy 30 kilóval? Ebben az értékben sem vagyok teljesen biztos. Viszont tologattam mindekettőt eleget, és nem nagyon érződik a súlykülönbség, illetve hegynek felfelé tolva ER-5-tel hamarabb kifulladok, de síkon kb. egyforma könnyű velük manőverezni. Gondolom itt megint az ER-5 szélesebb kormánya kompenzálja a nagyobb súlyt. De ha az oktatáson tologatsz ER-5-öt, a Ninjával sem lesz nehezebb dolgod.
Menet közben meg mindkét motoron eltűnik a súly. Bár nekem a Ninja kicsit fordulékonyabbnak, jobban dönthetőnek tűnt, míg az ER-5 meg egyenesben stabilabb érzetet adott. Ez gondolom a tengelytávolság miatt is lehet, szerintem a Ninjának rövidebb.