Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Uh, hasonló balesetem volt Belgiumban... Kár, hogy Neked pont eladás előtt sikerült. Amúgy minden gond nélkül el tudod adni a motort magyar papírokkal, meg módosítások nélkül? (Pl. a tompított fényszóró ugye jobb oldalt világít messzebbre...)

A gyári idomokat amúgy igen drágán mérik, a helyedben lehet vennék egy utángyártott szettet, a még egyben lévő gyári idomokat meg eladnám külön jó áron. A "moddingolt" idomokkal még a hirdetési oldalon is feltűnőbb lenne a motor.

Pl. itt egy teljes "monsteres" (az a menő, nem? :)) idomszett 280 fontért:
http://www.ebay.co.uk/itm/Fit-...

A használtakon meg szerintem könnyen túl lehet adni, én is pont azon gondolkodtam, hogy be kéne spájzolni pár alkatrészt, most, hogy megszűnik a modell gyártása...

Csak egy ötlet...
Ezt beszéljük meg privátban kawasaki @ steelhorsemotor .hu
Ja es fekete szinben kellene minden...
Gyaribol milyen aron lenne jobb oldal idom, tank, jobb labtarto konzol es fekpedal? A hatso faridomra is mondhatsz arat, az ugyan csak karistos, de azert erdekel mennyi lenne...
Elutott egy draga pakisztani fazon kocsival, aztan tovabbhajtott. Nekem lett volna elsobbsegem, mert az o oldalaban autok parkoltak, emiatt full belathatatlan a kanyar, tukor sehol. Welcome to England... Nekem a jobb terdem gazos csak, de nem tort semmim, a mocim viszont rosszabbul jart. Most keszultem eladni, mert idekint nagyon jo az ara, ezert is keresek alkatreszt. Muszakilag szerencsere nincs baja, de idom, jobb labtarto konzol, fekpedal es tank csere tutira.
Gyári új van! A bontott az karcos repedt stb
Szia hát mi történt a motoroddal? Csúszás vagy ütközés, remélem neked nem lett bajod.
jobb oldal idom, jobb labtarto konzol, lehet kipufogo is, fekpedal, meg lehet tank is. hasznalt is jo...
Még egy kis adalék a 250R telójához: Találtam egy Honda VTR250 tesztet, és amit leírtak ott a telóról (summ.: kis sebességnél puha, nagynál elpattog), egy az egyben akár a 250R-ről is írhatták volna, egyezik a tapasztalataimmal. Idézet:

"Ha gyenge pontot kell találni, akkor az a futómű, de később majd leírom, hogy miért mégsem az. Bár nem szedtem szét, de a nyakam merem arra tenni, hogy ez a teló nem patronos kialakítású. Ezekre az a jellemző, hogy kis teleszkóp sebességnél (például ha álltában megnyomkodjuk) túl lágynak, érződik, így hajlamos a fékezésnél határozottan bólintani. Hidraulikai okok miatt jellemzője továbbá, hogy hirtelen beütéseknél exponenciálisan felkeményedik, így amikor gyorsan megyünk át egy bumszlin, igencsak fel tud pattanni a motor rajta. Egy darabig arra gondoltam, hogy a kutyafáját, hogy lehet ezt a remek motort egy ilyen telóval elrontani, de aztán rájöttem, hogy mindezt azért érzem így, mert belefeledkezve forgatom már fél órája, kanyarról kanyarra hétezer és leszabályzás között, megyek mint a meszes.

Ám ez a motor nem sportmotort, és senki nem is állította róla soha. Más kérdés, hogy jó egyensúlya, kis tömege, viszonylagos dinamizmusa és klassz hangja miatt az ember könnyen kapja azon magát, hogy gyorsan megy vele. De igazándiból nem erre való, hanem egy nyugis allrounder, azok között is a kisebbek, az olcsóbbak táborából. Ahogyan ezt végiggondoltam, visszaálltam normálisba, és máris nem tűnt olyan hűde rossznak a teleszkóp. Ezt már a tervezéskor tudták, és úgy döntöttek, hogy a potenciális vásárlók jobban fognak örülni az alacsonyabb árnak, mint egy telivér sport telónak. Ez pedig így rendben van."
Jókat írnak a tesztekben a Ninja 300-ról. Magabiztos előzés és jobb(ban beállított) futómű? Pont ez hiányzott a legutóbbi túrám során a 250R-ből. Úgyhogy csak anyagi és érzelmi okok miatt nem mondom, hogy simán lecserélném az újra.

Amúgy nekem is a fekete-zöld spec. fényezés tetszett meg. Bár ha vennék és a józan eszem győzne, maradnék a sima feketénél, sokkal egyszerűbb karcokat eltüntetni róla. Sehol nem kapsz "Kawa lime zöld" festéket...

Arra is kíváncsi leszek, ezzel az új EU-s A2 kategóriával hogyan alakulnak a járulékos költségek a 250-es kategóriához képest (reg. adó, biztosítás, stb.), magyarul mennyivel több megvenni/fenntartani egy A2-es motort, mint egy Ak-st.
...részlet a 'revüből...
1.595e volt 250R utoljára (előtte kicsivel volt 1.615e is kis ideig).
Hát nem tudom. ABS azért nagyon jó, ha van, de ahogy nézem az árlistát, a többi modell árából lemérhető, hogy a blokkolásgátló lesz vagy 150ezer plusz...
Ráadásul reménykedtem, hogy lesz itthon is special edition, de úgy látom még a fehéret sem hozza az importőr, csak zöldet, ill. feketét, amit nem értek, hisz a szín választék csak növelni tudja az eladásokat.
Azért ma elolvasom a friss motorrevüben a tesztet.

Az SE:
Ebböl tisztán látszik az Ivanicsék hülyének néznek!
Rátévedtem a kawasaki.hu árlistájára, fent van az új Ninja 300 (a 250R meg már nincs), 1.499.000 Ft ABS nélkül, az ABS-es verzióra még várni kell, kíváncsi vagyok mennyi lesz. Ez bruttó ár, reg. adóval mindennel együtt, szerintem elég korrekt, nem? Emlékszik valaki, mennyi volt a 250R legutóbbi ára, 1.6 millió körül? Most meg a fejlesztett verziót olcsóbban lehet megkapni.
Mi kellene?
Van valakinek 250r ninja alkatresze hasznaltan?
Sajna ritkán jutok el túrázni, egy kezemen meg tudom számolni, hányszor megyek egy évben. Városban. ingázáskor meg 4000 körül eljárkálok, nem pörgetem, többre csak hirtelen előzéseknél van szükségem. Meg azért igyekszem is figyelni a fogyasztásra, pl. ilyenekkel, hogy motorféket használok, ha lehet, vagy motort leállítva gurulok be a parkolóba. Ezek már az autózásból reflexszerűen jönnek. Egyébként igen, normál közlekedéskor lakott területen kívül sem pörgetem 8-9-10 ezerig, ez a mostani túra nagyon nem az én szokott stílusom volt, de élveztem. Vissza fogok még menni azokra az utakra (szinte mindegyiken kint volt a tábla: motorosveszély! ).
Na visszatértem az éterbe.
Gumikopás: 4 egész pár tizedre emlékeztem legutóbb, most 5 mérés átlaga 4.5 re jött ki középen, szóval kb. semmit nem fogyott a gumim, talán 1 tizedet... Ezt az IRC-t tényleg csak a defekt fogja levinni, vagy ha megunom... De egyelőre marad, nem hiányzik a gumicsere most.
Fogyasztás: túra előtt púposra tankoltam, utána mentem kb. 15 km-t a start/vég pontig, a vezető (és a GPS) szerint a túra hossza 366 km volt, ezalatt egyszer tankoltam 9.02 litert, majd hazajövet után még munkába ingáztam, max. 10 km-t, és utána tankoltam 5.06-ot. A tankolás mindig ugyanúgy történt, púposra, függőlegesen álló motornál. Szóval a megtett távolságra számoljunk mondjuk 400km-t, a két tankolásra 14,1 litert, fogyasztás: 3,53 l/100km! Pedig most tényleg kihajtottam a lelkét is, kövezzetek meg, nem tudom, hogy csinálom. Ha a 14 litert csak a 360 km-re számolom, mert mondjuk a GPS tévedett, akkor is 3.9 körülre jön ki a fogyi, nem tudom 4 l fölé vinni...
Jó gurulás lehetett. Fogyasztásra kíváncsi leszek. Én nem tudtam soha 400km menni egy tankkal 4l alá vinni, mondjuk hajtani szoktam. Te mennyire vagy óvatos hogy 400km mész? 6-7e elváltod?
Na hétvégén voltam motorozni egy egész napot egy BMW klubbal meghívott vendégként (a túravezető a kollégám). 360 km tömény szerpentin, iszonyat technikás, a túravezető szerint ez a legmagasabb szintű túrájuk, csak haladóknak. Ezt persze nem tudtam előre, ahogy azt sem, hogy én leszek az egyetlen nem BMW-s, és mindenki más minimum 1200 ccm-es gépekkel jön. (A legtöbb persze R 1200 GS Adventure, de volt sima GS, R 1300 R, K 1600 GT... böhöm nagy és erős gépek. A számokban biztos vagyok, a betűkben nem. :)) A BMW-sek minden szabályra fittyet hányva mentek mint állat, volt, hogy 70-es sebesség korlátozásos meg "vacak út" táblás kanyarba 140-nel estünk be. Végig a motorom és a képességeim határán motoroztam, úgyhogy volt alkalmam alaposan letesztelni, mit tud a kis Ninja, és mit nem, úgyhogy gondoltam írok ide egy kis tesztet erről.

Nézzük pontról pontra:
Kormány: a csutkakormányt nem adnám semmiért! Hihetetlen jó társ a kanyarvadászatban, mint ahogy az egész motor geometriája, villaszöget is beleértve. Csak bele-/rádőlök és már rajta is vagyok az íven. Terpesztős túrakormánnyal sokkal kényelmetlenebb lett volna.
Lábtartók, testtartás: a technikás részeken nagyrészt sportos (hasalós) testtartásban voltam, így könnyebb volt a kanyarvétel. Azért ez hosszú távon fárasztó, és nagy felüdülés volt, amikor egy-egy enyhébb szakaszon ki tudtam nyújtózni. Szóval a Ninja túrásabb üléspozíciója jól jött, ki is használtam. A lábtartók sincsenek túl lent, nem akadályozták a mélyre döntést.
Ülés: ezen a távon nagyon jól bírtam, egyáltalán nem fáradtam el, nem volt kényelmetlen. (A gumizott túranadrág thermo béléssel némi plusz párnázottságot jelentett, és nem csúszkáltam az ülésen, biztosan ültem.)
Motor, váltó, kuplung: nagyon feszített volt a tempó, emiatt folyamatosan nyomatékcsúcson pörgettem, 8-9 ezren (egyenesekben még több), és gyakran kellett váltogatnom. A váltó nagyon szuper, nagyon jól bírta, egyszer sem váltottam lyukat, a kuplung szintén kiválóan működött, jól jött, hogy kis erővel húzható, nem fáradt el a kezem. Nem hiányzott a csúszókuplung sem, nem tudtam úgy visszaváltani, hogy megakasztottam volna a hátsó kereket. A motor jól bírta a terhelést, végig szépen ment, semmi gond nem volt, mondjuk nem szeretném kipróbálni, hogy csökken-e az élettartama, hogyha mindig ennyire "szétpörgetem". Azt sem éreztem, hogy zavaróan meleg levegőt fújt volna rám. A nyomaték és teljesítmény még a meredeken felfelé ívelő kanyarokban is elég volt így, nagyon jól tudtam vele kanyarsebességet tartani akár 100 fölött is, persze ehhez a váltóval is kellett játszani, ami azért a kanyar közepén nem mindig szerencsés. Egyenesben viszont a BMW-sek hamar mögöttem termettek, én meg ha valahol lemaradtam mondjuk egy autó miatt, akkor nem tudtam behozni egyenesben a hátrányt (kanyarban viszont annál inkább). Ahol kevésnek éreztem a motort, azok az előzések, nagyon nem szívesen mentem bele városon kívül: míg túratársaim egy pillanat alatt elillantak, addig nekem 100 körüli-feletti tempóról már nem nagyon gyorsult annyira dinamikusan a motorom, visszaváltással sem, és nagyon-nagyon meg kellett fontolnom, hogy hol és mikor előzök (ugye, nem sok belátható egyenes szakasz volt, és így is nyomatékcsúcson próbáltam menni, nem tudtam hirtelen kilőni). Szívem szerint az összes országúti előzést kihagytam volna, de hát tartani kellett a tempót.
Szélvédelem: nem kiemelkedő, azt mondom, elég volt. Nem rángatta a fejemet a szél, nem éreztem nagy terhelő légnyomást, de persze nem vákuumban utaztam. Egy naked-nél mindenképp ezerszer jobb (és ezerszer kevésbé fárasztó).
Fékek: hát szerintem a Ninja súlyához s teljesítményéhez pont elég. Fékeztem persze egy csomót, mint állat, de nem éreztem a végére sem, hogy "elforrna", csökkenne a fékhatás, a gumicső, szimpla tárcsa megfelelően végzi a dolgát. Nem éreztem kevésnek, pedig volt egypár durva helyzet is. Valamennyit a motorfék is segített. A végére nagyszerűen megtanultam csúszáshatáron tartani a gumikat, a lábamba ABS került, éreztem, ahogy a hátsó kerék megindul-megcsúszik-megindul-megcsúszik... Persze egy igazi ABS-t azért értékeltem volna, akkor kanyarodás közben is keményebben markolhattam volna a féket, a jobb betétek stb. is biztos segítenének... De összességében nem kívántam jobb féket, a gyári elég volt. Ja a hátsó betétem persze elkopott, cserélem is amint lehet, de az már egyébként is kopott volt. És még egy: tényleg brutál menet volt, sok fékkel, sok gázzal, de az első villát egyetlen egyszer sem tudtam lekoppintani. Egyszerűen amikor már túl durván fékeztem, a gumi megcsúszott, és akkor már nem lassult olyan intenzíven, és a bólintás sem ment mélyebbre. Meg persze az első előtt a hátsó féket is nyomtam szinte mindig, ez megint segít a nagy bebólintás ellen.
Futómű: na a végére hagytam a legrosszabbat. Többségében jó úton mentünk, de volt nagyon sok szakaszon vacak, göröngyös, hepe-hupás, repedezett vagy éppen felvágott, foltozott aszfalt. Ezeken néha úgy dobált a motor (nagy tempónál persze), hogy majd leestem. Folyamatosan pattogtam. Puhábbra állítani meg nem mertem a hátsó rugóstagot, mert így is az volt a benyomásom, hogy a jó aszfalton sem mindig tartja az úton a motort, elmászkált, folyamatosan riszálta a farát. Érekes mód az elsővel nem volt kifejezett bajom, a kormány nem szitált, nem volt bizonytalan érzés, bár lehet hozzájárult a pattogáshoz, riszáláshoz. És persze ott vannak a jó IRC gumik, amik szerintem szintén nagy szerepet játszottak mind a menetstabilitási gondokban, mind a fékezésnél a megcsúszásokban, egy jobb gumival biztos jobbakat tudtam volna fékezni. De, minden várakozás ellenére, peremig lehet dönteni a motort, a majrécsíkom szinte teljesen eltűnt, szóval az IRC-vel sem lehetetlen a dolog, jól be is melegedett persze. De az tuti, hogy egy jobb gumival sokkal jobban bíztam volna a motoromban. Kevesebb lett volna az adrenalin... :D Egy kopást meg majd mérek, kb. tudom, hol tartott túra előtt, kíváncsi vagyok, de szerintem sose lehet ezeket a gumikat lekoptatni... :D
Fogyasztás: ezt is majd ma megmérem, mennyi fogyott, igaz már mentem azóta... Kíváncsi vagyok, most biztos sikerült 4l fölé vinnem. Azért a sok BMW-s majd leesett a motorjáról, amikor megtudták, hogy 400km fölött megyek egy tankkal. :)
Dőlésérzékelő: még nincs kicserélve, de szerencsére nem akadt gond vele egész úton, pedig tartottam tőle.

Összességében a Ninja 250R-et még mindig nagyon jó motornak tartom, arra amire való: mindennapi használatra, túrázásra. Verhetetlenül olcsón és könnyen fenntartható, megbízható, emellett nyújt olyan élményt, mint a nagyobb motorok. Sokoldalú, a mindennapokban nagyon jól kihasználható. Nem való nagyon nagy sebességekre, gyorsulásokra, nem sportmotor: jó minőségű úton, pl. autópályán teljesen rendben van, ott nincsenek is éles kanyarok, de rosszabb felületű úton, amin a BMW-k futóműve röhögve befordult, ott a Ninja ilyen nagy tempónál már kevés, nem biztonságos. Arról nem is beszélve, hogy a BMW-k két személlyel, csomagokkal agyonterhelve is röhögve megcsinálják ugyanezt, rajtam egy hátizsáknyi cucc volt, de két személlyel nem vállaltam volna be egy ilyen szintű túrát.
Ha hobbimotort vennék, csak kirándulásra, szórakozásra stb., nem ezt választanám. Így hogy napi szinten használom bejárásra, és túrázni/pályázni alig-alig jutok el (de akkor helyt áll!), két személlyel sem nagyon használom, azt mondom, nem kell nekem ennél jobb/nagyobb motor.

De egy életre bizonyítottam magamnak. Ugyan az autók mögött sokszor beragadtam, és hosszabb egyenesekben mindig beértek a többiek, de a kanyargós részeken nemhogy nem maradtam le a kis Ninjával, hanem ugyancsak el tudtam húzni szinte mindig. A mögöttem jövők meg is dícsértek mindig a pihenőkön, szerintem ők sem nézték ki egy 250-esből. :) Életre szóló élmény volt ez a túra.
Király a teszt, meg a motor is, szívesen kipróbálnám. A mostani Ninja 250R-nek talán pont a futómű a leggyengébb pontja. Még a fogyasztásra lennék kíváncsi, mennyivel több, mint a 250-esnek.
Ja és végre az amcsik is megkapták az injektort. :)
Erős S-es a méret utasnak vettem. Mondjuk 55 kg-os pipi fér bele.
Én mindenhol előbukkanok koma
Téged is látni erre felé Misi?
Ahha érdekelne csak nemtudom nekem mekkora méret kéne te hány kilo vagy ? Merre laksz ?