Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezt annyival módosítanám,h picit befolyásolja a végsebességet is a görgők súlya. ha könnyebb a görgő,jobban gyorsul a gép mert hamarabb fel tud pörögni a szerkezet! S még ezen felül nagyob fordulatot is tud elérni mert ugye könynebb! Egy könynebb valamit jobban könnyebben meg lehet forgatni ,és magasabb fordulatra képes ugyan az az erő,mit egy nehezebbnél. De ez csak pár % ot segít! Pl azért nem szabad a gyári varióba túl könnyű görgőket rakni,mert szarrá lehet pörgetni vele a motort! És ahhoz,h szarrá pörgess egy motort,nem árt lecserélni a gyári főtengőtpl(erősítettre) csapágyakat-variót-kuplungot-karbit.. sok sok mindent.
ha nincs speckó kulcsod,akár egy villáskulcsal is meg tudod akasztani,csak a megfelelő helyre,és pozicioban,méretben kell odatenni!
De aztán ha ugy érzed beraktad ,és nyitod vigyázz nehogy szemenvágjon a kuilcs ha kipattanna esetleg. A Kipufogó csavart ne tépd meg,már annó említém,h módjával eröltesd,akár megnyitásnál,akár visszahúzásnál! ha beletöröd a tőcsavart a hengerfejbe nagy szívás!
Nincsen..
Pedig így terveztem :D
Gumis nincs a közeledben?

De így semmiképpen ne szereld:
http://youtu.be/gxphUXeTwRY

Előírás szerinti nyomatékkal kellene, de ha ráhúzod érzéssel nem lehet gond.
De épp ezért szenvedtem vele, mert nincs semmi speciális cuccom :)
Még szervizbe se tudom áttolni.

Kipufogó toroknál jól rá kell húzni a 2 csavart?
Egy szíjas olajszűrő fogó megteszi, legalább is ezt szoktuk használni ha nincs más speciális eszköz. Az a hátsó variátor az a kuplung. De jó ha van egy segítőd is szerelés közben. A kalapácsos megakasztás rossz ötlet. Ellenben ha először szeded le, legjobb a légkulccsal való szerelés. Anno áttoltam a gumishoz és egy pillanat alatt meglazította még csak meg sem kellett fogni semmivel.
Köszi szépen így már világos :)

Ötletetek van arra hogyan tudom meglazítani a jobb oldali / hátsó variátor tartó anyát?
Mert hátsó fékem túl gyenge hogy megfogja, gondoltam egy fakalapácsot berakok a küllők közé és az megfogja a forgást.
az ezrest igazi tudományos módon, hóesésben vettem, épp csak kicit beindítva egy garázsban
Na kiollóztam, talán sikerül feltöltenem.
Meg is találtam csak sajnos pdf formátumban nem tudom feltenni, de a forgásirány ellentétes oldalán kell lenni a műanyagos felének.
A műanyagos fele legyen a terhelt oldalon, a forgásirányból állapítsd meg. Valahol van is róla leírásom a görgők behelyezéséről. A kuplungrugót akkor kell cserélni ha már alacsony fordulaton kapcsol, ekkor már el vannak gyengülve a rugók. A nyomórugót pedig kiszerelt állapotban meg kell mérni, a szervizkönyvi leírás szerint.
Okés, csak a görgő egyik oldalán több műanyag van (ahol van a felirat), a másik oldala meg szabad.

Egyébként kuplungrugót meg kontrasztrugót honnan tudom mikor kell cserélni? Mert nem láttam hogy most laza-e a rugó vagy sem.
A helyükre kell betenni őket, nincsen irányuk,csak mozgasd meg őket a görgőpályákban,hogy ne akadjanak, satöbbi. Előtte azért tisztítsd ki a variátort belülről. Láttam én már keresztbe rakott görgőket is!
És a görgőket hogyan rakjam be varióba? Van valami irányuk?
Mert csak bedobáltam őket, hogy mind a 6 ugyanabba az irányba van.
Rosszul tudod.

A végsebességet nem a görgő "állítja" be, az a konstrukciótól, variátorod kopottságától, a szíjadtól (és még néhány dologtól) függ. Meg a kontrasztrugótól, ha nagyon kicsi görgőket teszel be. Szóval itt ne várj javulást.

A dinamikátjavítja a kisebbgörgő,cserébe jobban, magasabb fordulaton pöröga főtengely adott sebességnél addig, ameddig már nem zár az első variátor teljesen.
Tehát
könnyebb görgők= jobb gyorsulás nagyobb fordulatszámon, növekvő fogyasztás
Nehezebb görgők=rosszabb gyorsulás alacsonyabb fordulatszámtartományon, nyerhetsz vele fogyasztásban, de ha túl nehéz a görgő, akkor kehet, hogy el sem indul a gép, csak remeg alattad
Nehezebb görgővel lassabban gyorsul, de a végsebességet szerintem a görgő súlya nem befolyásolja. A főfúvókát Én sem cserélném ekkora lépésben, bármit is ír a szervizkönyv.
Okés, kipróbálom nehezebb görgőkkel.
Ugye minél nagyobbat rakok bele, annál "gyengébb" lesz a gyorsulás és végsebesség?
Fúvókát pedig azért cserélem 92-esre, mert szervizkönyv ezt írja:
Main jet(Unlimited/limited speed) #92/#78
Slow jet #35
Rakj be nehezebb görgőket, próbáld a 6,5-est előszöréslépkedj felfelé, amíg úgy érzed,hogy kellően gyorsan reagál de még meg is indul "rendesen". Ez szubjektív dolog.

Miért akarod kicserélni a főfúvókát, ráadásul ekkora ugrással? Szegény a keverék? Ledadog nagy fordulaton? Vigyázz,mert ha túl nagy fúvókát raksz bele, akkor romlik a teljesítmény, sokat fog fogyasztani és esetleg még nehezen is indul. Hajó a gép így, nincsen motoros gubanca, akkor ne nyúlj hozzá. A gyertyát ellenőrizd azért.
Szia!

A sportkipufogóknak ez a jellegzetessége, pörgetni kell a motort ha indulni akarsz. Szerintem városi közlekedésre nem túl megfelelőek. Próbáld meg kicsit nehezebb görgőkkel, hogyan viselkedik, mert nem biztos hogy azok a görgők amit mellékeltek a Te motorodhoz is megfelelőek. Persze írd meg a tapasztaltakat.
Felszereltem az új ZX-R kipufogót Super 9-emre.
5.7-es görgőt adtak hozzá, azt raktam bele, és így reagál:
Állok vele, húzom a gázt csak pörög a motor, megy fel a fordulat de nem mozdul a járgány, utána egyszercsak kilő mint egy rakéta.
Kb 20-30km/h-nál már szinte visít a motor.
Utána ha kihúzatom, még mindig emelkedik a motor hang persze.
Végsebességre is szépen megy, de kb 70 körül. (78as fúvóka van benne, azt holnap cserélem 92-esre)
Mit ajánlotok még állítani?
Van még 6.5, 7.0, 7.5-ös görgőm is.
Ma végre sikerült beraknom kisebb főfúvókát, 110-est.Az alapjárati maradt 40-es. Kicsit karburálgattam, nincsen olyan "benzinszaga" a gépnek, dinamizmus jó, fogyasztás a héten kiderül. Aztán folytatom a bütykölést.

Riasztó, centírozás, csapágycsere, apróbb javítgatások. Aztán ha műszakialg rendben lesz, lehet átfújatom. A fehér nagyon jól néz ki, nagyon tetszik , lehet olyan lesz és sok melót nem is kell befektetni, mert könnyen lebonthatóak az elemek. Ez még a jövő, előbb a műszaki dolgok.
Ramy, skype légyszi :)
Na igen erről beszéltem!
Magyaroknak nincs pénzük,de a flanc az kell(ez ugye népszokás) és ugy kompenzálják,h szarrá használnak mindent,utána elad.
Nepperek! Azért nézel egy motorkereskedést (persze ami kicsit pörgősebb) ott nem jellemző ez a tekergetés! Nem sok hasznuk van egy motoron 1 mill-ás gépen 1-2 kiló max! Inkább sokan pörgetik az árút,mint hogy szarakodjanak bütyköllésel. Na igen ami jó az itthon és kint is ,az drága. De kint még inkább jellemző,h a fószer eléri a 4-5 évet a mocival,betolja egy kereskedésbe,és egy az egybe ráül egy új-ra! És nekünkm csóri magyaroknak ez a 4-5 éves gép még maga a tökély.

Igez a leírtakat kell nézegetni!
Olaj-hűtő..folyások...hang,füst,pöc indulás hidegen,ha rendes az eladó megengedi,h esetleg a deklit lekapjátok,ékszíly,varió állapot... meg látszik a motor minden csavarján,ha sokat volt bütykölve. Pl csillag csavarok ki vannak fejezve,anyák elnyalva...látni azt.
Mindezt összevetve nem egyszerű azért jó mocit vásárolni!
Mindent figyelni kell,s mérlegelni a hibák garmadát amit találni a gépen,s azokból ítélve eldönteni,h megéri e megvenni. Pl ha Dekli csavarok vannak szarrányalva,háát azt nem szívesen venném meg! De ha 1-2 műanyag fül van lepattanva,műanyag horzsolva,attól még lehet jó a gép! Annó még 2000 ben nagy szám volt itthon a mazda xedos,kintről hoztam egy makulátlan,kevés kilóméterrel.... Budapesti vagyok,közlekedtem vele! 2 hónap mulva,egy Db ép elem nem volt az autól. Lehuzva,horpadva,megmarva lehugyozva,nekinyitva,megrepesztve.. Ki is voltam rendesen,alíg birtam eladni! pedíg maga az Autó műszakilag über volt! Ez is magyar szokás,ami a másé leszarom! Múltok pl tesco parkoló megyünk ki a sógimmal a kocsihoz Uj Renault master,ott áll egy család 3 gyerek,valami szakadt asztrával,pakol ész nélkül ki-be,a kocsija ajtaja kajak nekinyitva de első-hátcsó is,a mi verdánk oldalának! Miköben az ember pakol csiholja a kocsi oldalát! Odamegyünk megálunk csak nézzük nem szólunk,ember nem zavartatja magát csak tovább nyomja! majd kuktúráltam kérdem től,te figyu már szerinted ez így jó? Erre az ember,hát ha máshogy nem férek el!? Hozzáteszem totál középen szabályosan parkoltunk le,h mind két oldalon egyenlő hely legyen mindenkinek. Aztán rendőr,és betétlap lett a vége,s h milyen rohadék vagyok mert a gyerekeknek már enni kéne.
Meg esetleg még:
-gumik: állapot, kopás, öregség;
-futómű:egyenesfutás, olajfojás, csillapítás, lógás, kerékcsapágyak;
-üza.tank:belül rozsdás e?
-váz:rozsda, heggesztés, deformáció,festéklepattogzás;
-gumialkatrészek:öregedés, szakadás;
-bovdenek: rojtosodás, akadásmentes működés;
-féktárcsák:vállasodás, vastagság;
Meg még sok minden. Ezek nem nagy dolgok, de utalnak az általános használtságra.
Ja! A "szép" olaj nem feltétlenül jóság, mint ahogy a fekete sem biztos, hogy baj. Úgyis a csere lesz ez első, ha megvetted.
amúgy a szétkapásnál mire gondolsz?

én amiket megnézek egy gépnél:
- olaj, egyrészt a szintje, másrészt, hogy szép barna legyen
- fékfolyadék
- hűtőfolyadék
- hidegen pöccre indul-e, zajtalan blokk
- próbakör után leállítom, majd melegen is indul-e
- meg ugye az alapvetők, világítás, fék ilyenek.