Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Xciting 500 (2005), még másfél hónapja. Azóta mentem vele kb 1200km-t és szépen dolgozgatunk rajta, hogy olyan legyen, ami nálam a sztenderd. Mivel relatíve olcsón (420k mindennel együtt) vettem, ezért nem zavar, ha most rá kell költenem még egy százast esetleg, mert tudom, hogy ezek legalább meg lesznek csinálva és jók lesznek.
A doboz konzolja már készen van, riasztó még várat magára, most első, hogy induljon.
Ja igen, a 110-es főfúvókával ugyanolyan jól megy, sőt,szóvala kísérletezés itt még folytatódik.
Szerintem az xcitin 500 ról van szó!
vettél új motort? milyet ha szabad tudni?
Így elmondva csak is eletromos gond lehet!
Nem vészes árban vannak a mindenfélék hozzá! csak ugye a beszerzése na az.. Nagy gond nem lehet! (szerintem)
Na én egyenesebben látom a világot!
Ott kezdődik a dolok,h a skac most vett 30E ft ért kipufogót! Én nem gondolnám,h e befektetés után 3E ft megterhelő befektetés lenne a tökély megvalósítása terén! Végig gondolva ,amíg variálja a gögőket ,meg (a te áltatal elkövetett kisérleti időt mérvadva) 1 hónapig ,prümmögteti,s kőrözget a verdával a telepen ,h pontosan kitatlálja -belője a görgőket..Mhh! Többe kerül a leves,mint a.. Kézenfekvőbb,egyszerűbb,garnítúra megvesz,berak kipróbál..örül! Én nem vagyok ez tákolok agyalok,rátákolok... híve! 1X de rendesen!

De mindezt félretéve! (nem vitát szeretnék eből) szerintem Elég értelmes srác ahhoz,h eldöntse,h neki melyik a szímpatikus megoldás!(mert ugye több is van)
Én csak javasoltam..persze te is!
Na skacok, úgy néz ki, hogy belenyúltam valami bizonytalanba.
Ma tankoltam gépbe, és utána nem indult. Pörget, de semmi. 10 perc elteltével végre beröffent, nagy nehezen. Beállok a szakimhoz (pont hozzá indultam amúgy), bütyköljük, csinálunk rajta ezt azt, aztán a leállítást követő kb. 2 óra elteltével az istennek nem akart beröffenni. Pipa ki,nincsen szikra. Na bazzzz. Gyújtótrafóig elér az áram, de ott pá. Nosza,be egy másik trafó. Azzal is zéró. Este fél hétkor letettük a lantot és holnap folytatjuk,kábeleket kiméreget és egyébokosságok. Van rajta munka,mint eddig minden újdonsült motoromnál. Kötelező gikszer kipipálva, remélem nem nagy a gond. Ötleteket szívesen veszek a hiba természtét illetően.
OK,megnézem.
Én azt javaslom ,hogy vidd el egy szervizes beállitásra,ahol rendelkezésre állnak műszerek-fordulatmérő,cserélhető héjú görgők,stb.Anélkül nehezen megy.
Lehet hogy kis motorfordulaton ,4000 alatt már kapcsol a kuplung,és azért terhelődik le a motor indulásnál,mert nem tud ott még nagyobb teljesitményt leadni!Ekkor pedig a 3 kuplungrugót is erősebbre kell cserélni!
Küldtem mailt. Skype-m még nincs feltelepítve.
Az én felfogásom más mint a tiéd.Úgy gondolom nem ajánlgathatok olyat ami a pénztárcába vág.Ez az a dolog amikor a kibicnek semmi sem drága.Egy garnitura görgő 3 ezer ft.Természetesen vegyen garniturákat,ki tudja mennyit,mert egyikkel sem lesz mondjuk megfelelő a motor.De ha csak ezt az egyet is,miért?A 6.1 gramm átlagot a két görgő 3-3 párositása kiadja.S ha nem jó,akkor nem vesz bele 6 grammos készletet.Megmarad a pénze.Könyebb súlyt meg tud sziumulálni,hogy nem teszi bele az összeset.Ezen mit kell agyalni?
Új tapasztalatok 5.7-es görgővel és gyári kicsi fúvókával:
Indulás: Kicsit felpörög a motor, de már indul is szépen, indulásnál kicsit ránt.
5km/h után elgyengül és nem gyorsul csak lassan.
20km/h-nál egyszercsak hirtelen elkezd felpörögni a motor, és mikor elér egy nagy fordulatszámot, utána megint gyorsul mint a fene egészen végsebességig.

Szóval 5-20km/h között gyenge a gyorsulás, ezenkívül minden jó.

Arra gondoltam hogy a 78-as fúvóka nem elég neki az 5 és 20km/h közötti intervallumban történő gyorsulásra.
De érdekes, mivel 20km/h után nagyon vadul gyorsul végsebességig. Igaz nagyon pörög.
na én Pl ponn ezért nem javaslom neki ezt a te álatalad ajánlott agyon vegyítést! mert nincs rutin ! Sokkal kézenfekvőbb,h adott készlet X től x -ig tartományban,berak -próba,ha jó marad-ha nem csere! nem variál, agyon kavar majd matekol,csodálkozik , jéé ez hogy lehet hiszen kiszámoltam! Írod neked meddíg tartott,pedíg úgy vélem van rutinod ehhez! Ő 3 napja még variót sem látott szétszedve! Én javaslatom arról szolt ,h a gyári 8.5 g -s görgőhöz képes vegyen le 1-1.5 g kb azt az jónak kell lennie! persze ezt lehet fokozni,még tökéletesíteni!(és szarrá kicserélni az egész hajtást) A szíj..nem tudom ha vastagabb ,mint az előírt? befolyásoló tényező,nyílván megváltozik a varió működése tőle! Mérni kellene vastagság-hossz,h valóban az é ami! Azt is ami benne volt! Mert így lehetnek kavarások! De én ebbe nem mennék bele! és egyáltalán a eddígi görgő az valóban 8.5 g volt.avagy ezt csak olvasta a gyári leírásban,de valójában ami benne van nem is az! grammérő!

Jobb ami volt eddig ,vagy nem, ez a fő! (mármint nálam) de ha valaki tökélyre törekszik na akkor ez így kevés! De ugyen nem ebben a felfogásban álltunk neki! eddíg!
Nincs mérőm, szóval fülre hagyatkozok.
Nem 100%-ra akarom behangolni a motort, hanem csak annyi hogy viszonylag jól gyorsuljon és végsebességig elmenjen.
Mi az a hatalmas fordulatszám,és mi az a közepes,Mennyi számszerüleg?
Nekem az optimális 7 ezernél megy 60 kmht,a maximális fordulatom pedig 11 ezerig elmegy,de annyira csak nagyon ritkán pörgetem ki.8ezer a max amit használok.Emelkedőben is innen simán visszavált a varió.A fordulat megmarad.
Amikor belövi az átlagsúlyt a görgők cserélgetésével,vegyítésével,a jó megtalálása után már olyan súlyu görgőket kell beszereznie.És ehhez nem kell beszerezni illetve megvenni próba erejéig minden szettet.Nyugodtan keverheti a görgőket, amig megtalálja a megfelelő súlyt.De ez a hangolás nem fog máról holnapra menni.Nekem ahogy az időm engedte,kb 1 hónap volt.A zx feverem sportdobjához,és a 6 mm rel rövidebb és fél mm rel szélesebb ékszíjhoz az eredeti 7 grammról lementem 4.5 grammra a görgőkkel,és ott lett jó.Közben a létező variációkat végigpróbálgattam,háromfajta kontrasztrugóval.Természetesen motorfordulatmérő szükséges a dologhoz,ha van beépített az nagy segítség.Ha nincs,addig neki sem érdemes állni-ezt a saját bőrömön tapasztaltam.Ezt a leirás azért mindenkinek ajánlható olvasásra.
http://www.egumotors.hu/tuning...
Nem, ez ilyen fajta szíj, itt van róla kép:
Régi kerekített, "ritkított": http://www.egumotors.hu/compon...
Új kockás sűrített: http://www.adrenalin-pedstop.c...

Gyárival azért nem hasonlítottam, mert 8.5-es görgő volt benne, és gyári dob.

De ezt furcsálom:
5.7 + régi, kopott, ritkított szíj: hatalmas fordulatszám, végig nagyon jó gyorsulás, jó végsebesség

6.5 + új, sűrített, kockás szíj : közepes fordulatszám, gyenge gyorsulás, 30km/h után jó gyorsulás jó végsebesség.
Hagytam a régi fúvókát, mert egyáltalán nem fullad a motor, szerintem elég benzint kap.

Összevetve:
6.5-ös görgőnél azért gyenge szerintem a 0-30 gyorsulás mert az új szíj mivel vastagabb, nehezebb forgatni ezért nem gyorsul annyira az elején, de 30km/h után erőre kap és utána szépen gyorsul végsebességig. Régi szíjjal és 5.7-es görgővel gyorsult mint az állat végsebességig.

Holnap visszarakom 5.7-es görgőt, és megnézem hogy az új szíjjal ugyanazt a kirobbanó gyorsulást produkálja-e, mint a régi szíjjal.
Én nem javasolnám ezt a kavarást!
Nem vicc-ből nem keverve vannak a szettek! hanem 0.25 önként emelkedve!
A régi szijon a kocák el voltak kopva azért olyan kerekek. meg kéne próbálnod a 6,ill 6.25 görgőt! sajna ugyi mondtam,h amit ajánlottam az körübelüli dolog! Kikísérletezni csak ugy lehet,h cserélgeted! De most ugy látom ,h a 5,7 es görgőhöz hasonlítasz mindent,nem a gyárihoz ami volt! De arrólnem írzs,h a kedzdetekhez 8.5 görgő-és kopott szij,kipufogó-hoz képest mily a javulás!
De azt azért ne várd ám,h ne pörögjön,de már alsó fordulatról húzzon mint állat 80Km/h -ig! be kell lőni,h neked melyik tartomány a leg ideálísabb. tudod ez 50ccm max 5 Le !
Próbáld meg 3 db 6.5 és 3 db 5.7 görgővel ideiglenesen ,elosztva egy ilyen,egy olyan.Lesz -e változás.Ez átlagban 6.1 grammosoknak felelne meg.Ha a szijad szélesebb,mint a régi,akkor az nagyobb terhelést ad a motorra,tehát megpróbálhattad volna a szijcsere után az 5.7 görgőkkel,amik nem terhelik annyira le és engedik pörögni..De majd kikisérletezed.
Feltettem az új szíjat, elég nehezen ment fel, mert nem voltak lekerekítve belül a kis" kockák", mint a régi szíjon. Meg is ijedtem hogy ez nem jó, de végülis mindegy mert úgysincsenek fogak sehol, szóval mindegy a mintázata. Az a lényeg hogy 18mm széles legyen.

A másik: Beletettem nagyobb görgőket, 5.7 helyett 6.5-öt. És érezhetően más:
-indulásnál hamarabb elkapja, nem pörög fel annyira hogy elinduljon a kerék
-de a gyorsulás nagyon romlott, kb 30km/h-ig alig gyorsul pedig tőgázt adok neki, de utána 30km/h után akármikor húzom neki gyorsul
-végsebességre kb annyit megy mint a kisebb 5.7-es görgőkkel.

Ez az egész változás a görgőknek köszönhető, vagy az új szíj is közrejátszik? Összességében nem pörög annyira a motor indulásnál és romlott a kezdeti gyorsulás, de 30km/h után gyorsul rendesen amikor odahúzom neki.
Elvileg azt! De mennyivel huz jobban,mint eddig?
Mehetsz egy keveset dekli nélkül, az csak védelem neki.Máshol strukturális funkciója is van.

Ha nem fullad, nyűglődik, akkor meghajtás után gyertyaellenőrzés,, ha szép barna, akkor jó és ne piszkáld.
Mehetsz,de ha pekapja a gatyádat..nagyon veszélyes!
Ja meg ZX-R dob + 5.7-es görgő van bent, és egyáltalán nem fullad a motor meg semmi, amikor kihúzatom akkor se, szóval az azt jelenti hogy elég neki 78-as fúvóka ami benne van gyárilag?
Vagy azért nyugodtan cseréljem ki 92-esre?
Ha próbálgatom a görgőket, mehetek vele pár 100 métert nyitott variátorházzal?

Olyan sokidő feltenni meg levenni a csavarokat :S