Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

https://robogoalkatresz.hu/rob... ez talán segít. 😏
Sziasztok!
Tudnátok segíteni abban, hogy hogyan kell Honda pcx robogóban (2013-as) véghajtás olajat cserélni? Erről a szervizfüzet annyit ír, h. két évente kell és h. vigyem szervizbe. Hol kell leengedni illetve betölteni ezt az olajat?

Előre is köszi: Peti
...még szerencse, hogy tudod mi miért van és tudod hgy mit csinálsz ! :)
Legközelebb: elég ha kinyitod a pohár alján a leeresztö csavart, és kiengeded túlfolyt mennyiséget...
Amúgy érdemes megnézned, hogy a vákuummebrános benzincsapod is jól zár -e...vagyis ha nem jár a motor, akkor ON/RES álláson nem folyhat üzemanyag. Ìgy kisebb az esélye a túlfolásnak is.
Köszi a válaszokat, megoldódni látszik. Ezen nincs automata szivató, és úgy fest, hogy nehezebb tulfolyó portlasztóval indítani, mert indítás után le is állt szinte rögtön. Kiszedtem a karbit, megrázogattam kicsit majd visszakötöttem a benzincsapra és most már hál istennek nyoma sincs a folyásnak ;) Remélem visszaszerelve sem fog újra folyni :D és az indítással sem lesz gond.
Köszi
Automata szívató 😁
Teljesen igazad van, csak MZ/Jawa és társainál soha nem problémáztam ilyeneken, azoknál szinte természetes állapot volt, hogy ha nem jár a motor, akkor felakad az úszó, de ha épp le is zárt, akkor is szivárgott csak lassabban.
Indítás előtt közvetlenül nyitottam csak a benzincsapot, és leállítás után egyből zártam is, így nem okozott problémát ez a jelenség.
Ezt a problémát küszöbölték ki a vákuumvezérelt benzincsappal.
...az is lehet, de nehezebb egy túlfolyó porlasztóvel elinditani..., vagy tévedek?
Vagy csak beindítjuk a motort és a vibrációtól úgy is visszarázódik.
Eloszor csak meg szoktuk kocogtatni a kalapacs fa nyelevel az úszóházat...
Sziasztok!

2005-ös DRZ400E motoromon bütykölgettem kicsit, miközben le is fektettem a jobb oldalára. A karburátorhoz nem nyúltam, de most próbamenet előtt visszanyitottam a benzincsapot, és sajnos folyamat csöpög az üzemanyag a karburátorból.
Felakadt az úszó? A karbi kiszerelése után mit kéne tennem hogy meggyógyuljon?

Előre is köszi.
Gyári dob vs BODIS dob.
A sportdob megfozi az ECU-t?
Igen, nagyon közel van a dob az ECU-hoz, de a sportdobnak nagyobb a hőleadása.
Tettem én plusz lemezt, de hiába, akkor már sz@rakodott az ECU.
Még nem tudom, a héten meló oda-vissza, az kb. 60 km.
Valamikor egy hosszabb túra, ott ki jön a hiba, ha még fenn áll.
De remélem megoldottam.
Nincs idom visszakeresni.
A sportdob megfozi az ECU-t? 😲
Es ezek csereje utan mi ujsag?
A tárolóhoz adok két emelő szemet is.
Fú, röviden.
Menetközben, időjárástól és megtett km-től függetlenül leállt a gép.
Minden átnéztem már, amit tudtam meg amiket írtatok.
Végül az ECU cseréje maradt.
Találtam egyet jó áron, kicseréltem a hétvégén.
Visszatettem a gyári kipufogót, mert több helyről mondták, hogy a sportdob megfőzi az ECU-t hosszútávon.
Az előzményekben ott van a sztorim.
Kb. ennyi.
Mi is a gond pontosan?
Ha esetleg érdekel valakit.
99-02 Suzuki SV 650S-hez gyártott tároló konzol, első-hátsó.
Nekem már nincs rá szükségem, 1 tálca sörért viheti, akinek kell.
Nem lett jó.
ECU-t cseréltem a hétvégén, visszaraktam a gyári kipufogó rendszert.
Így már remélem jó kesz.
Üdv Mindenki!
Az M0-nak köszönhetően annyit sikerült tesztelnem a Ninján az új szivattyúval, hogy a terhelés mentes melegedésnél nem produkálja a leállást. Pedig a dugóban a kocsik közt többször is 100 fok körülire melegszik a víz, de hibátlan a működése. Vasárnap teszek egy újabb próbát egy hosszabb túrára, remélem Visegrádnál messzebb jutok. Majd jelentek. :)
Nem gondoltam hogy tényleg van köze a problémához 😁
Csak láttam hogy szétesett a kuplung, direkt teljesen más problémát írtam.
"Mi lehet a baja?"--->"Mikor megvettem,takarítva lett a karbija."
Sziasztok!
Vettem egy Yamaha Neos 2T,mert az előzőt kiütötték alólam.A mostani nagyon jó állapitban van,de egy ideje szívat.Ha lassítok vele(pl.kanyarodásnál) és visszaveszem a gázt,leáll.Olyankor letolom az útszélére,felállítom sztenderre,és 2-3 rúgásra indul és irány tovább.(önindítóval nem indul,de csak ilyenkor)De ha megint lassítanom kell,újra ezt csinálha.Mikor megvettem,takarítva lett a karbija.Mi lehet a baja?
Így igaz. Viszont nem is a rugó a baj hanem a pálca a furatot oválisra koptatja emiatt nem marad feszes. Azaz nem reteszel már ezért vissza ugrik. A manuális amit te emlitessz nem ugrik sehova. Mint a manuális vezérműlánc feszítő.
Nem kopik el, csak a rugója gyengül meg szép lassan. Először csak zörög a lánc, azt is jól hallani, aztán ahogy a gyenge rugó ellenében egyre nagyobbakat rúg vissza rajta a lánc, szépen elkezd hozzáérni egy egy pillanatra kuplunghoz, ezt már nagyon jól hallani, és az olajbetöltő kupaknál benézve a kis beverődések is láthatók, ilyenkor még mindig időben van a csere, de a fakezű és fafülű faparasztoknál el tud jutni addig, hogy már nem csak összeér, hanem össze is akad a forgó kosár az álló feszítővel. Eredmény a szemléltető fotón. 😆 Ismert probléma az összes ezt használó típusnál, ZZR, GPz, ZRX, az amcsiknál olcsón kapható átalakító, ami kiveszi a rugót a képletből, csak azzal idönként kézzel kell utánállítani. Ez egy kicsit drágább történet lesz, mint időben cserélni.
Ilyen hajtásokat bordás tengellyel szoktak összerakni, nem csavarral, ilyen kis erőkarral, mert borítékolható hogy elnyírja a csavart akármilyen jó anyag.
Esetleg a szíjkerék külső szélén illene odacsavarozni a kerékhez, nagyobb erőkarral, és akkor sincs gond.