Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A kopáshatár alá is köszörültethetted volna, az óra ugyanolyan pontosan jár vékonyabb tárcsából is. 😆
én egyszer síkköszörütettem egy tárcsát, pont olyan vastag lett köszörülés után mint a kopáshatár
de ezért megérte mert csináltam belőle egy fasza órát
Vegyél tárcsát, felejtős a szabályozás, abból a tárcsából nem sok maradna már.
Köszi mindenkinek, így már megvan a következő lépés.
Motor féktárcsát egyébként lehet felszabályozni, vagy vehetek inkább egy negyediket? :)
Köszi, ez így abszolút érthető és logikus. Kb. az egyetlen fék komponens, amit még nem újítottam fel, csak a dugattyú részben kinyomós tisztítást csináltam.
Druszám ebben tökéletesen leírtad mi a teendő a fékekkel. Nem oly rég én is találkoztam hasonlóval, alap volt a féktárcsa cseréje, a többi meg a leírtak szerint... 👍️
Viszont még ennyire retyemókkal nem találkoztam, szerencsére. 😇
Az sem az utolsó, hogy sima vagy úszócsapos a tárcsa. Mert ha berohad, megszorul az úszócsapos, akkor bizony üt.
Annak lazának kell lennie. Olyan hűha ez mindjárt kiesik a jó. Én leállított motorral ha gurulok rosszabb úton, még zörög is.
Legalább némi feszültségcsökkentő hőkezelést végezhetnének rajtuk - esztergálás előtt... ...de az idő meg pénz.
pedig már javarészt lemezből csinálják, max nem lézerrel hanem vizes vágóval
a motorosok többsége úgy sem mászkál esőben vagy közvetlen utána 😉
Nem a "szépséggel" van a baj, hanem a hengerelt táblalemeznek (pont a hengerlés miatt) van "száliránya". Hősokk hatására vetemedni fog, egyik irányban jobban, a másikban meg kevésbé - ezért hullámosodhat be a forró állapotban pocsolyába hajtástól.
én olyan 5-6 éve vettem brembo tárcsát, olyan ronda volt a lézer vágás hogy a kondigépes cégnél már picsánrúgták volna a gépkezelőt miatta, aztán 20 ezer volt...
azért egy brembotól többet vártam volna......amit maszekba vágattunk sokkal szebb volt
Egyszer olvastam egy szakértő véleményét: a nagyon régi, öntöttvas, illetve a drága mai, kovácsolt alapanyagú tárcsák közel sem annyira kényesek a forró állapotban kapott vízre vetemedés szempontjából, mint az "utángyártók" sima, hengerelt táblalemezből lézervágott kacatjai (EBC-t is ide értve!). Lehet benne valami...
ez nagyon jó leírás, én minden motor féket ennyire szétszedek vásárlás után
bicikli küllőből kalapált-élezett célszerszámmal kaparom ki a karmantyú hornyot
látványos a változás, takarítás előtt alig lehet kiszedni a kereket mert fogja a tárcsát a betét utána meg lazán ki-be lehet tenni a helyére

amúgy már találkoztam olyan tárcsával ami azért ütött mert fékezés közben-után forró tárcsával kapott egy kis vizet az útszéli tócsából
Első fékkel egy elég hosszú kálváriám van, ötleteket szeretnék kérni ezzel kapcsolatban, már nem tudom merre induljak tovább. Az alany egy Yamaha XT660X.
Röviden összefoglalva: alig 7 év alatt három féktárcsát kukáztam, mert elkezdtek ütni.
Első amivel vettem a motort, már vásárlásnál éreztem, hogy picit "hullámzik", de már kissé vékony is volt, km is volt benne, kicsit még használtam, aztán cseréltem. Az új tárcsa 2-3 szezon után kezdett el ütni. Ebay-es tárcsa volt, gondoltam mégiscsak hamisítvány, ezért szar. 2020 februárjában vettem gyári tárcsát Yamahától, felszerelésnél indikátorórával mértem és addig forgattam az agyon, amíg .05mm volt a max ütése az új tárcsának. Ezzel egyidőben kapott új kerékcsapágyakat, felújítottam az első főfékhengert, a telókat (új olaj, új rugó) és értelemszerűen új betéteket is kapott, mégpedig organikus EBC, ami elvileg a leg-kíméletesebb a tárcsával.
Most már ez a tárcsa is üt, pedig ~4000km van csak benne. Szerintetek mi okozhatja ezt? Ütést (esést) nem kapott a tárcsa, pandémia miatt keveset mentem, nem használtam túl intenzíven az első féket, stb.
Szinte mindegyikbe forog. Idiota otlet mikuni bacsitol.
Fogd meg fogoval ott ahol a rez venturi cso be van vagva es ovatosan lazitsd vagy huzd meg a fofuvokat.
Sziasztok,

van egy ilyen (persze kinai) cuccom.

https://www.aliexpress.com/ite...

Eddig jól működött (6300 km) azzal a kis hibával, hogy rendre 0,3 v-al többet mutatott a ténylegesnél.

Egy 2.200 km-es tura után motor takarítás és indításnál megdöbbenve látom, hogy 16,1 v a feszültség. Gyorsan rámértem multiméterrel aszerint a töltés normális. Mi okozhatta, hogy hirtelen 0,3 v helyett 2 V lett az eltérés?

Állíthatóak ezek? Vagy ha megint változik az érték akkor megint mérjek rá multiméterrel?
1992-s 1100ccm Mikuni 40.
A műanyag házas? Fotó?
Sziasztok! Szerelek egy 1100 USA modell Viragot. Karbit szétszedtem (Mikuni 40) és forog a főfúvóka a tűfészekkel együtt. Valakinél jelenkezett már ez a jelenség? Alkatrészeket Nagyvasnál lehet legkönyebben beszerezni?
...ott a pont. Mea culpa...
Az Én drz-m nem vákuumos benzincsapos....
Lehetséges hogy az Övé sem...
A nyenyerémbe 1.2 dl kell de azt is cserélem 1000km-ként a motorolajjal együtt majd. A betöltőnyílás a nívó. Az olaj nem hazudik. 😇
többet ne tölts bele, hoztak olyan robogót amin 3 centi vastagon állt az olajos homok-por mert az idióta mindig fullra töltötte a hajtóművet és orrán száján folyt