Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nem te cipel ed hanem a motor,és még senki nem rokkant bele egy flakon dezodorba.
ha a görgő olajos akkor a gyűrű is, és a gyűrűnek amúgy se kell olajban állnia, igazándiból a láncnak se kell olajban állnia
próbáld ki hogy a tankra rácseppentesz 1 csepp oajat mekkora területen tudod elmaszatolni
amúgy én pont emiatt nem csináltam full automatára mert hogy állok hol sárban tépek hol meg a fene se tudja merre járok
nekem olyan hogy gomb nyom olaj folyik, ezt lehet kombinálni egy vastagabb csőszakasszal (puffertartály) és tűvel aztán gomb nyom x ideig és csepeg egy keveset
persze ezek kombinációit is össze lehet hozni egy kétállású kapcsolóval
nekem a régi gépen mechanikus pumpa+puffer volt.1 nyomás csepegés több nyomás folyik az olaj
csak a mai kor gyereke inkább költ többet és nem gondolkodik-kisérletezik.....bár az is igaz hogy a megspórolt spray árán még senki sem lett miliomos
igaz nekem se azért lett mert evvel tudok spórolni csak így nem kell olajat-sprayt cipelni
Én elég keveset gurulok évente (3-4 ezer km), ezért eleve nem vagyok a láncolajzó cégek célközönsége, de ezek után már a gondolattal sem kacérkodom...
Maradok a 4-500 kilométerenkénti spray-zésnél.
Ez sem egzakt, hogy x csepp/perc, ugyanis a vastagabb turol nagyobb csepp esik le.

En kb 10x atszereltem, de mindig mas volt olajos. A legjobb meg az volt, mikor a lancvedot megfurtam felul egy mm-es furoval es onnan ment az olaj a lancra felulrol. De egy ido utan az egesz lancvedo olajos volt, meg a lengovilla is, mert szetcsapta az olajat.

Volt ugy is, hogy a hatso lanckerek szelere mutatott a tu hegye. De az sem valt be, mert a gorgok olajosak voltak kozepen, de a tomitogumik nem kaptak olajat kelloen.

A masik altalanos problema az volt, hogy a lancolajzo akkor mukodott csak, ha egyenesen allt a motor. Megdontve a foldre cseppent a lanc helyett jellemzoen. Ha kozel teszem a lanchoz, akkor szetcsapja a lanc a tut. Ha tavol, akkor konnyen melle megy a csepp dontott motornal.
Egy mód volna rá hogy bebizonyítsam a koncepció működőképességét, de ahhoz oda kellene adnom a motort egy legalább 500km-es tesztkörre, az meg nekem nem ér annyit Viccet félretéve, tényleg sajnálom hogy nem jött össze, talán egy kicsit több türelem kellett volna még. Egyébként én most is töröm a fejem egy olajozón, egyszerűbb lesz mert nem elektromosan működik, hanem vákuum csappal, de mégis nehezebb dolgom van mert egy barátomé a motor akivel csak ritkán találkozok, vagyis úgy kell összerakni a cuccot hogy nincs nálam a motor. A legnehezebb része mégsem ez lesz, hanem a beállítás, még ha itthon egy konzolra felakasztva nagyjából be is lövöm a ~3perc/csepp arányt.
Probaltam ugy is, hogy szaraz volt a lanc, meg ugy is, hogy be volt olajozva es csak szinten kellett tartani.

A baj az volt, hogy vagy szaraz lett, mert leverte az olajat, vagy minden uszott.

Probaltam en is cseppszammal matekolni, de ami dugoban sok volt, az autopalyan keves.

Ugy erzem, hogy eleve hibas a koncepcioja a dolognak, mert a higabb olaj allandoan csepeg es leveri, a surubb meg vonzza a mocskot.
Talán az volt a baj hogy nem volt látható viszonyítási alapod, vagyis csak az alapján tájékozódtál hogy mennyire olajos (vagy száraz) a lánc ránézésre. Fontos az idő/csepp aránya a megfelelő beállításhoz, amikor a motort középsztenderre állítom eltávolodik a lánc az olajozó fejtől és úgy állítom a mennyiséget, olyankor azt veszem alapul hogy egy csepp mennyi idő alatt hízik akkorára hogy leszakadjon a tű végéről. Először 1 percet állítottam be, az nagyon sok volt, az 5perc/csepp pedig nagyon kevés, akkor már tudtam hogy a kettő között lesz valahol a megfelelő arány, végül 3-3,5perc/csepp lett a jó arány, ennek már 3éve és azóta se nyúltam hozzá, csak néha feltöltöm a tartályt. Úgy nagyon nehéz hogy először elúszik a lánc aztán visszaveszed az olajat de csak találomra, a lánc olajosságából nehéz következtetni, kell egy mérték amihez lehet viszonyítani és ahhoz állítani. Az elején én is sokat kínlódtam vele, de megérte.
Megcsinaltam az automata lancolajzot egy bo fel eve. Tartaly, ua. magnesszelep, kis szabalyzo csap, tu, stb. Lehet allitani a csopogest, el is lehet akar zarni, stb.

Nos, nekem nem valt be. Probaltam pici tuvel, nagyobb tuvel. Kislanckereknel, hatso lanckereknel. Kb minden fele kombinaciot kiprobaltam, de egyik sem jott be.

Allandoan szaraz a lanc, ha visszaveszem az olajfolyast. Ha raadom, allandoan tiszta olaj minden. Megallok a cegnel es mire vegzek, olajcseppek vannak a kislanckerek alatt. Ha visszaveszek belole, akkor meg keves az olaj. A motorolajat konnyen leveri, a surubbel meg nem ontisztul.

Miutan mocskosnak iteltem es problemasnak, leszereltem a francba.

Egy liter petroleum es egy liter lancfureszolaj 2 e Ft es nagyon sokaig eleg. Ma lepucoltam a lancot es megolajoztam. Kb 15 perc volt. Es tiszta a motor azota, a lanc kelloen olajos es olcso igy is. Es nincsen olajcsepp a motor alatt.
ez is elment...
van 3l eneos 10w40 4t citymax olajam, nagy hordokbol csöpögtettem össze tegnap, akinek kell elviheti...
Hány üzemóránként tervezed cserélni az olajat?
ha nem hamis a castrol,akkor jo minöség aránylag...
eneos jobb...föleg ha már több üzemórás lesz az olaj...
Lecseréltem az olajat, megnéztem a szűrőt és Champion volt benne (piros papíros), illetve pirosas padlizsán színű olaj volt benne, tuti hogy az Unixnál vásároltak hozzá. Castrol power 1 racing 10w50 is pont olyan pirosas színű. Szerintem pont ugyanazt vettem bele mint az előző gazdája. Nem tudom milyen minőségű ez az olaj, vagy hogy mennyire fogja csipegetni.
eneos 10w40 v 20w50 ???
Castrol power 1 racing 4t 10w50 . Ez lett elég jónak mutatkozik adatlapokon.
450 es Rmz be minimum Motul 5100 at tennék,de lehetőleg inkább 300v 10w40. Ezen semmiképpen se spórolj,ez egy kihegyezett verseny gép. Szóval 300V!

Egyébként megnéztem a kéziköny is 300V-t ajánl.

ENGINE OIL CHANGE
• During inspection, hold the motorcycle in an upright position
on a level surface.
• Warm up the engine.
• Remove filler cap, TDC plug
1
and drain plugs No.1
2
and
No.2
3
. Drain oil thoroughly.
• Replace the gasket washer with a new one and tighten the
drain plugs No.1
2
and No.2
3
.
$
Oil drain plug: 12 N·m (1.2 kgf-m, 8.5 lb-ft)
• Pour specified amount of motor oil.
&
MOTUL 300V 10W-40 (Recommended)
...................................Except for E-03
SAE 10W-40, API SF/SG or SH/SJ with JASO MA
................................................. Others
#
Oil change ..........1 200 ml (1.3/1.1 US/Imp qt)
Filter change ......1 250 ml (1.3/1.1 US/Imp qt)
Overhaul .............1 300 ml (1.4/1.1 US/Imp qt)
• Tighten the filler cap and TDC plug
1
.
$
TDC plug: 16 N·m (1.6 kgf-m, 11.5 lb-ft)
• Run the engine for a few minutes and stop it. Wait a few mi
nézd meg mit ir a gépkönyve!!!
Én szoktam csak ott vettem a mocit és gondoltam friss olajjal vigyem haza.
Miért nem cseréled saját magad?
Mivel nem írta, hogy milyen olajról van szó, csak azt, hogy benzin-es és benzin-es motorba jó, ezért nézd el nekem, hogy felvetettem...
450 4t crossba kellene olaj. még mindig kérdés.
Mert mit nem fillérekért gyártanak?
Haver régen a nokiánál volt az mondta amikor a 3210 30+ ezer volt előfizetéssel 5000-ért volt számlázva a szolgáltatóknak
10w40 jó abba...
ugye ez nem komoly? 15w40 MSE olajat? Már nem azért ,de kútról írok :) ha tudnád mi szemét áron gyártják, sírnál mikor a motorodba öntenéd!
eneos 4t citymax. 10w40
vagy amit bogyo ir...mol street... 10w40.