Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Én ezt a pinlock-témát megoldottam házilag.
Egy szép tiszta, jó merev fóliát ragasztottam a plexi belsejébe, szélén 5-6 dundi sziloplaszt-pöttyel
(hogy ne érjen a fólia sehol a plexihez).
Gyakorlatilag ingyen volt, nem keletkezett holttér és hibátlanul működik
Jah,majd a következő sisakra a messzi,messzi jövőben.
Azért vannak határok. Egyszer majdnem vettem egy rózsaszín telefont, mert nagyon kellett a mobil, a legolcsóbbat akartam venni, de abból már csak abban a színben volt (kifutó modell)... Aztán végül egy másik kereskedésnél mégis találtak még egy darab ezüst színűt szerencsére.
Mondjuk a párásodás más téma. Pinlock. Ha meg kinyitod a plexit, nincs olyan bukó, amin ne jönne be a víz.
Egyébként mivel szemüveges vagyok, nálam az esőben nyitott plexi nem opció, mert a vizet a plexiről még le tudom törölni, de ha egyszer bejön és a szemüvegemen jelennek meg a cseppek, akkor nincs az az isten, hogy onnan le tudjam szedni őket menet közben. Ha meg is állok, általában nincs nálam egy száraz törlükendő, a vizessel meg nem fogom tudni szárazra törölni, csak elmázgálni, ami még rosszabb. Szóval nagyon kell vigyáznom, hogy esőben ne legyen vizes a szemüvegem. Úgyhogy pinlock.
Persze nem is volt komoly csak így jobban telik az idő... Első a biztonság a többi másodlagos még akár ha pinki is.
Igazad van, az ember általában nem vesz minden hónapban új sisakot, szóval nem tud sokat kipróbálni. Meg tényleg egyénenként is vannak eltérések: amit az egyik utál, mert túl huzatos, azt a másik lehet pont azért szereti, mert milyen jó a szellőzése... De azért itt is kirajzolódik, melyek azok a középkategóriás bukók, amelyekben meg lehet bízni: azért ha sok ember véleménye egybevág, és még a tesztek is alátámasztják, az nem lehet véletlen. Mondjuk a teszteket is érdemes szkeptikusan megvizsgálni, pl. a tesztmotor.hu-n vannak olyan bukósisaktesztek, ahol a bukókat csak kiveszik a dobozból, körbenézik, felpróbálják és kész, megy is vissza a dobozba. Ez alapján pontozzák és sorrendbe állítják őket. Ami valamilyen támpontot adhat, de lehet ha megnéznék a tulajdonságokat menet közben, motoron, hosszabb távon, akkor másképp alakulna a sorrend, mert így pont olyan lényeges dolgokat nem tesztelnek, mint a szellőzés, szélzaj, vízállóság, tartósság. Töréstesztről nem is beszélve. Értem én, hogy a boltokból tesztelésre kapott sisakokat nem adhatják vissza használtan, karcosan stb., de na...
Szóval sok véleményt el kell olvasni, hogy az emberben kialakuljon egy nagyjából reális kép.
Az RS2-es párásodik................eléggé,így résnyire nyitod,de akkormeg befolyik a víz,felülről,nagyszerű mert így kívül-belül nem látsz.
Vannak ilyen "crossover" sisakok, ami ugyan "csőrös", de mégsem egy cross-motoros sisak, van rendes plexije is... Szerintem egy ilyet simán fel lehet venni akármilyen motorhoz. Amúgy meg szerintem nem a motorhoz kell venni sisakot, hanem a fejünkhöz. Én simán felveszem terepmotorozáshoz is az utcai bukómat, nem igazán izgat a stílusbeli különbség. Legyen benne jó motorozni, meg védjen meg, a többi szerintem mellékes.
Na mondjuk én meg Caberg-et nem vennék, az egy olyan márka, amiről vegyesek a vélemények. Van, aki nagyon elégedett vele, van, aki nagyon nem. Úgylátszik vannak jobban eltalált sisakjaik meg kevésbé, olyan lehet , mint az AGV. Én inkább nem kockáztatnék, ha van más lehetőség (márpedig van).

Igen, az illeszkedést amúgy meg kell nézni. Nekem szerencsére soha nem volt ezzel gondom, de tényleg volt olyan ismerősöm, akinél a plexitartó fül csavarjai ki voltak lazulva a vadiúj sisaknál. Mondjuk egyszer kellett meghúzni, és azóta nincs vele gond. Vagy lehet azt a sisakot szándékosan úgy tervezték, hogy a user még finomhangolást végezzen első menet előtt. :)

Vízállóság: azon gondolkodtam, hogy melyik betűt írtad el: amit Shoe-nak írtál, az valójában Shoei, vagy Shox? Csak mert két teljesen különböző kategória... Ha egy újonnan vett Shoei beázik, az nagyon gáz szerintem (Shox-nál elmegy :D, de szerintem egy sisaknak sem kéne beázni). Mondjuk a Shoei-nek egy nagy hibája van: nagyon drága, így aztán sokan kétes forrásból, használtan, bizonytalan előélettel veszik. Akkor meg nem csoda, ha vannak hibái, pl. nem tömt, vagy deformálódott már a plexi és nem zár...
Nekem amúgy ezzel is szerencsém volt, se a HJC, se a Marushin nem ázott be soha, pedig volt alkalmam tesztelni. Olyan helyen lakom, hogy sajna többet motorozok esőben, mint szárazon, folyton esik. Volt, hogy egész nap úgy mentem, hogy egy pillanatra se állt el a szakadó eső. A végére már minden ruhadarabomból ki lehetett volna facsarni egy vödör vizet - kivéve a sisakot, az tökéletesen zárt.
Minek annyi mi vagy Te süsü? Nem vasutas.
No akkor a minták/méretek a képek sorrendjében:
N86 Stam flat black/orange XL
N86 Stam metal black/green L
N86 Deep metal white/red M, S
N86 Rapid flat black S
De qrva jól néz ki! (Sajnos annyi sisakom van már itthon, hogy tuti nem veszem meg....)
Ezt a ziccert kihagyom, köszi!
XL új, postát állom! 18.000
Ez van M-ben N86Deep metal white
M-es, n86 érdekel, ha nem fekete! :)
Ami jó, hogy legalább nem illik a malachoz sem. De ennek ellenére azt mondom mindenki vegyen azt ami neki tetszik, legkényelmesebb stb csak ne úgy válasszon mint a nők legtöbbje (tisztelet a kivételeknek).
Az a baj hogy nekem olyan klausztrofóbiás érzésem támad a megszokott formájú gömböjü sisakokban. A csőrösben elöl több a hely és nincs meg ez az érzése. Azonban ez a forma miatt zajjal jár és annak ellenére hogy kifejezetten jól illeszkedik a sisak nagy tempónál a pucér kivitel miatt a nagy szélterhelés enyhén megtorzítja a fejemen a sisakot. De ezeket már tudtam akkor amikor megvettem a bukót. Valamit valamiért
Hát amit nemrég vette át barátomtól igaz használtan (4ezret futott) szinte új azon úgy zár a plekó két kézzel tudom felnyitni ha +ban lezárom meg ugye sehogy. Azt nem is kérdeztem a vizet, hogy bírja ha muszáj lesz úgyis tesztelni fogom. Emellett olyan zárt alig hallom a motor hangját.
Sajnos és ezt most nem márkáknak vagy adott típusoknak a rovására írom hanem egy teljesen random jelenstégnek. De sokszor láttam hogy a plexi eltart a zsír új sisakon is. Legyen az Motowel-es 10E Ft-s sisak vagy 100E-es akármi. (Nahy jó 3-400E Ft-s sisakot még máson sem láttam nem hogy a kezemben lett volna) de ebben az 10-100 Ft-s szegmensben random módon futok bele ilyen sisakokban. Alul az alsó felén szépen besimul de felül a homloknál meg eltart. Van hogy két ugyan olyan típusú sisaknál is észere lehet ezt venni hogy az egyiken eltart a másikon meg nem.

Nekem a Caberg a jól illesztett darabok közül való (Mert mákom volt). Míg a cimbinek ez nem sikerült. Vásárláskor meg szerintem ezt még ember nem nézte meg. Csak első nekifutásra hogy jól néz e ki, aztán próba. Illeszkedik e mindenhol, nem nyom vagy hasonlók. Aztán doboz kassza ha mindenre igen volt a válasz . Ez után meg reménykedünk hogy nem lesz túl zajos és nem ázik be. Mire az ember elkapja egy rendes vihar az új sisakban, úgy is eltelik kb 3 hónap. Akkor már egyszer tuti leesett a földre. Meg jön a "Jó az, csak az esőt nem szereti, de úgy is csak ritkán motorozunk esőben" rigmus és már le is van tudva a sztori.
Akkor ott a gumi rohadtul nem tömített már.
Az enyémen van egy adag olyan amit be sem lehet csukni. Az orr rész két oldalán van egy egy függőleges nyílás ami nem nyitható csuható mindig nyitva van. A Shoe plexije meg belülről volt tiszta víz.
Lehet nyitva felejtette a szellőzőket.
Cimbim Shoe sisakja meg tocsogott a víztől. Végére mondjuk az enyém is vizes volt mert a Gábor Bosszúból mert az enyém nem ázott be a Keszthelyi MOL-on belegyűrte a sisakomba a kesztyűét hogy én is évezzem a vizes sisak nyújtotta élményt
Csajok és kis fejűek figyelem! Van egy SHOX Sniper XS-es bukóm eladó! Vadi új, csak kicsi lett nekem.
Házhoz szállítva 18.000.- Spanyol sisak NEM Kínai!!!