Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Akkor megnyugodtam. Azt mondjuk eddig is tudtam, hogy az előző ECU túl volt írva. az előző tulaj biztos megunt a nehéz hidegindítást. 30 fokban persze nem is votl optimális.
Hidegen többször indul és azonnal leáll, csak sokadik indításra akar beállni az alapjárat. melegben csak másodikra, hideg időben már 3-5. indítás után nem fullad le. 40-től kb. 60-70 fokig bizonytalan alapjárat utána melegen stabil, szépen veszi a gázt. Tipikus TL, szegény alapjárati keverék. Az enyém is ilyen.
Engem is utolért a TlL átok, most persze ilyen hidegben nehezebben is indul így. Eddig hogy fröcsögött a benzin nem voltak bajok :)
A Tl ecu-an bőven kell állítani. :) De így is jól használható ;)
Ez a normális tl-nél?
Na csak azért mert hidegen ilyet nem produkált, vagy majd állitani kellene rajta?
Akkor olyan mint az enyém ;)
Aha. Alapjáraton az előző ECU túl sok benzint adott, ez meg keveset, amíg nem melegszik be a motor addig néha torpan kis fordulaton. Aztán utána már szépen veszi a gázt
Na volt különbség?
Nem teljesen. Ne csak a kimenő feszültségből indulj ki. A szenzoroknak van egy változó ellenállás értéke amit az ECU fele mutat. Gondolom ha a másik vezeték is be van kötve akkor egy plussz áramkör is bekapcsolódik. Alapból minden változatnál be van kötve a kábel, csak a ECU-k térnek el. Ha nem fojtott változatnak az ECU-ja van neked, akkor tök mindegy.
Úgy nézem ma jó idő lesz. Alig várom, hogy kipróbáljam, hoz-e változást, mert most nem a francia fojtott ECU lett beletéve, hanem egy nyitott verzió. Lehet lesz különbség.
Az új kábelköteget én magam tuningoltam egy csípőfogóval, amitől előjött az erő. Azért működik tovább így is a motor, mert ugye másik lábra is csatlakozik ez a vezeték. Ez az egy láb csakis a folytásért felel.
Ha jól emlékszem, ez csak a Németországba és Ausztriába szállított motoroknál volt így, de aztán lehet, hogy az egész európai piac ilyen volt.
Csakhogy a motorvezérlőbe be marad kötve a másik csatlakozón keresztül. Ugyanis a kábelkötegben leágazik a nagyobbik csatlakozóra és a kisebbikre is egy szál. A másik irányba a szenzorok felé meg egy-egy áramkört ad ki szenzoronként, tehát ha levágnánák teljesen az ECU-ról a szenzorok áramkörét szakítjuk meg. Neked a "tuningolt" kábelkötegeden egy ilyen fekete alapon barna csík szál volt elcsípve?
Kicsit rossz irányból közelíted meg a dolgot. Nem az a lényeg, hogy a vezeték amit el kell vágni a 100 LE-s fojtás kiiktatásához milyen szenzorokhoz megy még tovább, hanem hogy a motorvezérlőbe ne legyen bekötve. Tehát nem legenda.
Én meg is szívattam magam az egyik újraépítés alkalmával, mert a sérült kábelköteget kicseréltem egy újra, ami nem volt "tuningolva".
Egy fél évig cserélgettem a gyertyákat meg az injektort, mert nem jöttem rá, hogy mitől megy olyan szarul a gép. Aztán kábelvágás után hirtelen megjavult.
Arra emlékszem, írtad, hogy el volt vágva. Külföldi fórumokról meg talán a TL1000.DE-ről eredő legenda, hogy azt elvágva kiiktatódik a tiltás. Elnézve ezt a vezetékdigramot, nem találom logikusnak. Valószínűleg mindkét csatiról megy rá az az 5V a szenzorokra, ezért nem okozott hibát az egyik elvágása.
Nekem az el volt vágva már akkor amikor vettem a motort. Fene se tudja mire jó. Holnap megnézem jobban.
Mondjuk ennek tavaly is utána nézhettem volna, és akkor nem csipkedem el feleslegesen a vezetéket. Ki tudja miért ágazik el mindkét ecu csatihoz az a vezeték? Biztos annak is van oka.
Biztosan. Megnézed a "wiring diagramon" az a vezeték összecsatlakozik a másik csati hasonló kábelével és megy tovább, leágazik mindegyik szenzorhoz: vízhőmérséklet, beszívott levegő hőm., légköri nyomás érzékelő, beszívott levegő nyomás érzékelő, pillangószelep állás érzékelő. Vagyis, ha elcsíptük a kisebbik csatin ezt a fekete alapon barna csík vezetéket, mit változtattunk? Semmit. Vagyis nem iktattunk vele ki semmilyen teljesítmény korlátozást vagy környezetvédelmi tiltást.
Már nem tudom. De az egyik ér az talán az igen.
Fogadjunk, hogy az a pont a fekete alapon barna csíkos vezetékre megy ami minkét csatinál van, de a kisebbikét elvágtuk.
Vem szar,csak 20 éves.
Egyrészről bejön mert oldschool,olcsó,nem kell rá vigyázni,kimaradt a pályafutásomból a 90-es évek,és tényleg látszik már rajta a modernebb sportmotorok tudása,16 szelep,15jó,központi rugóstag,állítható futómű stb.
Másrészről meg egy béna kacsa a streethez képest.
Látszik az a 10 év különbség.És papíron ugyanaz a lóerő,nyomaték de ahogy fordul,mint egy csatahajó a motorcsónakhoz képest.
Viszont ezzel a vénséggel lazán megy a 220,a street-el mert naked a 200 untig elég.
Motort kell venni nem szart
Látnád az enyémet.
Bár most majdnem jó.
Volt hondám. Egy unalmas szar volt. sosem kellett szerelni
Még is csak kéne az a ..........H.....................
ECU biztosan halott. Azon a ponton ahol 5V-ot kellene adni a szenzoroknak ott 10,5-öt ad.