Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A dl egy átlagos igásló, annak teljesen jó …. A barkacs szakkörösökkel van a baj 😂 és ebben a fórumban van belőlük rendesen 😂
...és nem vállalsz.
azért van hiány az építőiparban
szoktam cinkelni az idiótákat akik lakatos kolompár meg hasonló igazi cigó vevű és igazán cigó kinézetű emberekkel dolgoztatnak és átvágják őket és sírnak, hogy miért nem csinálják meg maguk
múltkor is betettem egy képet a konyháról amit kicsempéztem ingyen, és 100x különb mint amit a barna mester csinál 10-15 ezeres nm árakon
azóta napi szinten zaklatnak hogy nem vállalok-e burkolást
az astrába mindig 10w40 olaj volt, aztán amikor dolgoztam az első télen 5w40 lett beletöltve, hallani lehet a különbséget már -5 fok körül is indításkor
megfelelő olaj időben cserélve többet ér mint a mindenféle csodaszerek
csak mi a megfelelő olaj.......mert ugye még mindig gecisok hamis olaj van
Vilagos, sot, meg 10 fok alatt is erzem, mennyire tiltakozik. Aki frankon telen is tolja, az biztos csereli is vekonyabbra, ha nem szeretne ket szezon utan kidobni.
Xado Stage1 nekem van mindenemben, egyik se eszik olajat... ez azért érdekes, mert a boxer eszegette, mielőtt beletettem.
Mondjuk azt akkor kell beleönteni, mikor még jó a motor, azt arra találták ki...
persze hogy igaza van, de aki szedett szét motort az látta hogy mindenhol áll az olaj, nem fog szárazon futni attól hogy egy kicsit sűrűbb
azért is melegítjük ezeket a régi szarokat pár percig hogy elinduljon az olaj
persze -15 fokban a 20w már kurva nehezen indul meg, na de akinek esze van ilyen hőfokon nem indítgatja
Yamalube-bol volt 20W40, az en gepkonyvem is azt propagalja.
De ja, a kulso homerseklet komoly faktor, ha leghutesrol van szo. Asszem valami olyasmi volt a tartomany, hogy 0-30C eghajlaton 10W30 es 5-40C kozt meg 20W40, zarojelben Yamalube.

Ettol meg Levinek is igaza van, a huszas hidegen kurva nehezen fog bemaszni a hajtokar siklocsapagyaba, annyira megno az olajnyomas, hogy kinyit a bypass szelep es a pumpa visszadobja az olaj zomet a karterbe,
Meg a Xado - a cseppfolyós motorszerelő. 😂
Az a betonnal kiöntött küszöb szintje 😁 barna színű autójavító mesterek alkalmazzák 😆
Az egy csodaszer... anno a LADA-ba öntöttem, mert kicsit ette az olajat - 1 litert 100-on 😅 Főtengely csapágy csere és gyűrűzés kellett, utána olyan lett, mint az új 😁
Ez még '88 táján volt, akkor még az olaj is olcsóbb volt - leginkább azért, mert a TSZ-ből "lett" 😅
hát most nem az új precíz gépekről van szó 😁
nekem a ténéré gépkönyvében volt 10w40 olaj és 20w40 olaj is, mondjuk 20w40 olajat én még sosem láttam
egyedül a külső hőmérsékelt számított az olaj választásban
nekem egy hengeres tapasztalat van sok, a sok hengeres úri cuccokra nincs rálátásom
Ja persze, XJ-nel van a varia. Ott volt 96-tol huto, elotte meg nem. A hatezres csereperiodust ki is toltak tizezerre.
amíg nem füstöl indítás után addig nincs is gond vele, ha füstölögni fog tegyél bele 20w olajat és egy ideig még nem kell költeni rá
Olajhűtőm nekem sincs - az csak az idomos GS500F-re került gyárilag.
Az igaz, csak tedd hozza, hogy ket negyedliteres hengered van relative jol bordazva es mindkettot telibe csapja a szello.

Nalam pl. egymas mogott van a ket leghutott henger, nem sokkal jobban bordazott, mint a tied es olajhutom sincs. Klasszik HD-kben siman 110-130 fokos az olaj, mert ott tenyleg takarasban van a hatso henger.
Háát, nem. Ez nem igaz hogy azért kell mert a gyűrűnél elmegy hidegen… a csapágyhézagok adják meg azt hogy milyen viszkozitású olajat kell beleönteni hiszen minél újabb, modernebb pontosabb egy blokk, annál kisebbek a csapágy illesztési hézagai ezért lehet az újakba 0-30as olajat tenni, ha beleraknál egy 10-40et, lehet hogy nem tudna kialakulni teljes olajfilm a csapágy egész felületén.
Van táblázat hogy melyik milyen a viszkozitása 80-100 fokon, vagyis üzemi .
igazándiból ennyi a lényeg, lehet mindent mérni meg agyalni
de melegen a 20w se sűrűbb mint a 10w, ugyanúgy folyik mint a víz, tapadás között meg a különbséget nemigen lehet mérni
teszteltem már több 10w 20w de volt 15w is
igazándiból csak annyi különbség volt hogy ásványi vagy nem ásványi
hidegen nagyon észre lehetett venni a különbséget, utána ami szar csattogós-fütyülős volt az minden olajjal csattogós-fütyülős maradt
Érdekes lesz. Kíváncsi vagyok. Itt egy srácnak volt, dicsérte aztán szidta mert széthasadt-elvált valami a futófelületen, lett rajta egy legalább 15centis egyenes hasadás. Gondolom ez valami gyártási hiba lehetett de ilyet láttunk már nagy márkáktól is.
Fele pénz mint egy s22 vagy másik sportos gumi. Nem hinném hogy fele olyan rossz, ha csak picit rosszabb, már jó.
A jó öreg GS500 is legalább 30 éves konstrukció, és mégis - kezdetektől fogva - 10W-40 félszintetikus az előírt olaj bele. Olyannyira, hogy a blokk oldalába is bele van öntve a felirat.
Ez azért így nem igaz. Csapágyhézag ami inkább meghatározó a viszkozitásnál.
a levegős gépeknél 20w50 azért kell mert indításkor még hidegen nagy a gyűrű hézag és füstölne amíg nem melegszik be
ez a kinti hőfoktól függően 10-20 másoperctől 1-2 percig tart
utána teljesen mindegy mert ugyanolyan híg lesz mint a 10w40 vagy a 0w30
Már késő... 😅
Gyorsan elmegyek a patikába, nem akarok buzi lenni 😃