Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

első körben tesztelj egy 4t 50est, utána hátha változik a vélemény, mert kurvára vérszegények
a töltés egy lakótelepen tud problémát okozni, bár ott a robogó tárolás is egy óriási probléma, de ha van tároló ott többnyire villany is van szóval a töltés nem feltétlen nagy gond
a véges hatótáv meg ott okozna gondot ahol nincs más jármű, szóval ez a gond csak kb olyan gond mint amikor a füstös dízelesek minden nap 1000km távokat akarnak megtenni megállás nélkül
nekem ilyen van a robogóban: https://www.metroman.hu/termek...
kibasztam a vákumos csapot mert valamiért nem zárt jól, de néha meg elzárt és rugdoshattam 5 percig mire feltöltődött a rendszer
Hmm,egy 10mm vagy 12mm cső atmerojű elektromos vagy vakumos benzincsap van fellelhető nem dragan,esetleg a hagyomanyos hodda kattogos benzinszivattyu ad annyi ellenallast hogy nem folyik be a karbikon keresztul?
A tourmax csap is olyan hogy vagy elzarja vagy nem,most volt vagy nem,es a padlot locsoltam mire sikerult mozgatva a csapot elzarnom.
Üdvözlet!
Ha már ez a fórum pörög leginkább, ide írok :D Keresek karbonos céget, aki foglalkozik deknivédők gyártásával. 650-es Raptorra tenném. 😁
A mozgást, mint testedzés NEM a munkahelyre menet- és jövet alkalmával kell űzni. Ha az ára annyi az elektromosnak mint egy 50-esnek, akkor már az árat sem kell néznem, mint ami eldönti a kérdést. A villamossal kevesebb a probléma (ki mondja, akinek már van?), azt nem tudom, de a töltéssel járó problémák, a hatótáv viszont egyensúlyba teszi a mérleg nyelvét.
És a végére a lényegi rész: nem akarok zöldülni, majd amikor nem lesz hajóval világkörüli út, nem lesz repülővel kirándulás, nem lesz feleslegesen 500 lóerős autók, nem lesz benzintemető Forma1, addig nekem senki ne mondja, hogyan vigyázzak a környezetemre.
Akkor az idei szezon költsége el is úszott. :)
Na azert ez a gep nagyon zorall. 🤣
Na de a lehetősége legyen meg 🤣
Amúgy simán 50-es robogót, kismotort már nem éri megvenni. Ugyan annyi mint egy elektromos, akkor nem is kérdés melyiknek van értelme. És ugye nem csak a fogyasztás, mert a Simó is evett max 2 litert, de probléma is durván kevesebb egy villanyossal.
Más kérdés, hogy én mentem egy ilyen Super Soco-val, és az is nagyon harmatos nekem...bár az igaz hogy a CB125-höz közelebb volt a vezetési élmény városban, mint az 50-esekhez. De azért na, élményben csak jobb a 650-es Hondám, a fogyasztásra meg teszek. ha spórolni akarok akkor ott a Tesla 😁
Tehát élmény miatt nem fogok venni. Ha meg rövidtávra akarok nagyon zölden menni, arra a bringám a legalkalmasabb, és legalább mozgok is.
A munkahelyemnek volt nyaraloja Balcsin. Meg neha vonz az, hogy nezelodes es szuttyogassal egybekotve megnezzem a kornyeket. Igaz ritkan, de neha igen. Meg at kene allitanom a vilagnezetemet a kis hatotavval valo gondolkodasra. Mehetnek a 650-essel is dolgozni es akkor eleg lenne egy jargany, sot, bringaval is, mert kb 15-20 perC lenne, de sem izzadtan nincs kedvem melozni, sem hazafele a boltnal ott hagyni.
Egy nagyerteku motornal elbujik a koltseg. Par szazezernel mar latszodik.
a lehetőséget nem értem, mert nem tűnsz olyannak aki egy 50essel világot akarna látni, de a többivel nem vitatkozom
bár a 10 ezer spórolás meg a kurvára zöldek vagyunk simán indololná azt a kis plusz költséget
Ja, es 185 magas vagyok, tehat ez is fontos, mindenfele kismeret nem jo.
A földrajzi hellyel nem nagyon tudsz mit kezdeni, vagy vársz, amíg lesz a közelben, vagy utazol érte.
Én is mindig beszopom, nem nagyon tudok olyan motort mondani, amit ne 250 km+ távról hoztam volna haza. De az kellett és kész.

Sajnos ez minden, amit hozzá tudok tenni a témához.
Az elektromossal az van, hogy otthon pont a hataron vagyok a villamos fogyasztassal. Ez egy. Ketto, hogy a benzines is olyan kevest fogyaszt, hogy ha az elektromosnal megfelezem, megharmadolom, akkor az az egy idenyben 10 ezer forint sporolas nem szamottevo. Harom a hatotav. Igaz, hogy jellemzoen kicsi tavra megyek, de a lehetoseg legalabb megvan, hogy ha valami tortenik, akkor mehessek messzebb is.
https://www.kepesmotor.hu/hond...

Errol irtam, tovabbra os fenntartom, de ez kb megtestesiti, ami az igenyeimnek megfelel.
Neztem ezeket,most keress ezekre es nezd meg, hogy kaposvar kornyeken hany van. Szerintem egy sem.
Van valamelyik Honda, hol az elso telo ugy van megoldva, hogy becsuszo szar ossze van nyomva, atfurva, es azon megy at a tengely. Na, az ilyen megoldasok engem elriasztanak, de nem tagadva a olcso gyartasban rejlo elonyoket.
Ja, es hat legalabb az elso fek legyen tarcsa. Neztem Zoomernal, hogy relative egyszeru egy masik robogo elejet belefaragni.
Ja, es a japok ezt csuda modon tudjak pimpelni.
4t 50es olyan vérszegény hogy egy szimó erősebb tőle, akkro már inkább egy villanyos robesz
ez a kis gyösz pont belefér 500ba: https://www.hasznaltauto.hu/motor/niu/m_plusz/niu_m_plusz_mqi_plusz_sport-19993171#sid=ad0e8c90-3981-40be-b044-76fcd36b637d
ha nem vagy akkora darab hízott sertés mint és tuti elférsz rajta és kurvára zöld leszel 😁
A blokkal ugy vagyok, hogy pont az a legkevésbé problemas resz, legalabbis ahogy gondolom. Azt egyszer megcsinalom, elrontani nehez, de a burkolat alatt annyi szarsag van, hogy azzal lett tele a hocipom.
A gyerek Factoryjan kiegett a tompitott ego, hat bakker a video szrint vedd ki az elso kereket, a sarvedot, az also burkolatot, ott be tudsz nyulni es csere, vagy ahogy en, a full belso taposot bontsd le es ugy, igaz oldalankent van vagy 5-5 ful ami vagy torik vagy nem.
Értem, persze. Mondjuk ilyesmire egy elektromos lenne tök jó, de azokból a normálisak erősen drágák. ami elérhető, az meg felejtős, mert pl. savas ólomakksis vagy nevenincs kínai a bele.

Yamaha Vox, Honda Zoomer, Honda Giorno és a Cub igen problémamentes darabok, a Giorno és a Vox EFI-s is pluszban. Mind 4T, 400 körül vannak szépek - Giornóból épp most láttam egy 2017-es patent példányt egy hahu-s reklámablakban 399-ért.
...ja a Cub. A retro nem jon be, ott az optika a nem keesendo.
A Vox-ot is neztem, ott is az van, mint a Honda nsc, azt mondta a helyi boltos, hogy jo az, csak ha torik, nem lesz hozza bontott elem, csak vatta gyari uj, mert nagyon ritka.
De neztem.
Mindenhol a praktikussagot keresem, azert 4T. Kevest hasznalom, napi 7 km meg neha a munkahelyen mashova bolt meg anyamek, de az is ennyi. Ha szerelni kell, akkor a szereles ideje mar osszemerheto a hasznalattal. A Zoomernel meg nincs burkesz...
A minap az olajtartaly kifolyo gumilofaszat kellett cserelnem persze, hogy ragasztani kellett egy eloregedett, letort darabot, a gumidugo csereje 1 perc, a burkolat le--fel es a burkesz javitasa egy ora.
Ez mar nem hianyzik.
Ezert kene fiatal, a budos ellen meg a 4T.
Azt mar latom, hogy fel milliot ra kell szannom a projektre. Avivv, hogy kb. Ennyiert kapnek 125-ost is, csak hat a muszaki vizsga, atiras, rendszam megint csak folosleges bonyodalmak a hasznalathoz kepest.
fene se tudja, én már szedtem szét pár ilyen blokkot a szimónál 10x egyszerűbben szerelhető, és ami a lényeg lehet hozzá jó minőségű alkatrészt is venni
szóval egy full felújítás után nagyjából újszerű lesz a blokk
az árakat nem tudom, utóbbi időben nem szerelek, de ha tippelni kellene az olcsóbb robogó ára tuti rámenne legalább 1x
Zoomer... sose hallottam róla... Amíg rá nem kerestem. Hát ez a Ruckus, így megvan.
Na, ilyet nem is hoztam fel, mert nem nagykerekű. Ugyanezen okból nem említettem a Yamaha Vox-szot, pedig az még injektoros is.
A C50 (Cub) meg nagykerekű, de az is karbis, mint a Zoomer és azok se olcsók, így azt sem írtam.
Ugye, itt kérdés, hogy melyikre van nagyobb esély? Vagy mekkora árat kell fizetnem, ha nem lesz szerencsém a választás során?
én vettem sok éve egy lom centro-t úgy füstölt hazafelé hogy nem voltam benne biztos hogy hazaérek
aztán kiégett a kipufogó és elmúlt a füst
azóta csak megy, 95ös a gép de én még nem csináltam vele a karbi takarításon kívül semmit ami a összefügg az üzemeltetéssel
görgőkkel volt agyalás hogy felvigyen a biharra meg erdélyi túra előtt tettem rá egy új szíjat, meg most egyik nap levettem az első sárvédőt mert betekert egy gyökeret és félig eltört és lifegett útközben
na szóval 95ös a gép és semmi komoly szerelni való nem volt vele, szerintem lazán elvinne moszkváig meg vissza gond nélkül
szóval nem hinném hogy csak az életkortól függ mennyit kell baszogatni
kifogsz egy rettenetet ami már ment 60-80 ezret és valmi hoki kínai henger van már rajta aztán a 10 éves se lesz gondtalan
amúgy a centrón a légszűrő elhelyezés ami felbasz, egyszerűen nem lehet hozzáférni csak ha kiszedem a taposót és még úgy is feszegetni kell a hasidomot
aztán a sok poros földút miatt évente kidobom 2x a szivacsot