Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Néhány hete tolatok ki a Teszkó-parkolóból egy Fiat Puntóval. Helyi vagány csávó rámkiabál a 159-es Alfából, hogy "haladj már az olasz szaroddal!"...
Majdnem 5000ig elforog a jtd az Alfámban.
hát pont fordítva.. a hagyományos td köszönö viszonyban sincs a hdi-hez képest.. 1.6 hdi-t általában 2-2200-nál elváltom, mert tolja az elöttem haladót
most a tuningolt krazy-s adagolos szörnyetegeket nem sorolom ide
dehogy hullik szét ! csak sűrün kell olajat cserélni..Meg illik betartani a td-k aranyszabályait is!

barátom Mondeója 2000 tdci 560000 e km-ment el TAXI

tehát rengeteget járt a motor űresben is Hűtés-fűtés
Nekem Rönyó 2,2 dT, és már 3000 felett nem ajánlja használni a fordulatszám mérő.
A vízpumpa nem izgalmas hanem drága.
Ez nem egyenlő.
Inkább a vízpumpával fogok machinálni ha izgalmakat akarok..

Ja, hogy ezen az sincs. Hát mondom hogy unalmas egy motor
A vezermuvet se?
A lánckereket fel se teszem
Egyszerűbb ha random lelazítasz pár anyát a forgó alkatrészekről,keréktengely,lánckerék stb és rögtön lesz feszkó.
Lehet hogy ki fogsz nevetni

Valamelyik nap hahus motorkínálat böngészés közben bevillant nekem az MT-03.. aztán nézegettem youtube videókat is... és arra a következtetésre jutottam hogy nem is biztos hogy olyan nagy szükségem lenne sok hengerre... 4re vagy többre meg pláne.

Elég beteg páros lenne az XT meg az MT-03... de valahogy az utóbbin (ha nem kéne vele sokat kanyarmentes helyeken motorozni) szerintem több inger érne már 110-120 körüli tempónál is mint most a szélvédett, kulturált járású divin a jellemző 150 körüli utazósebességnél. Olyan nagy szakadék nincs a két motor piaci értéke között.. és ami van az is egyre csökken

Meg azt vettem észre magamon hogy sokszor nem azért hajtok túl gyorsan mert annyira gyorsan akarok hajtani, hanem azért mert amúgy megölne az unalom a motoron. Szóval lehet hogy lassabban szelném keresztül az országot, de valószínűleg vidámabban.
A gond hogy az elvárt motorkultúra,teljesítmény,emissziós norma elvárások miatt olyan extrém nyomáson kell dolgoznia a gépnek amit régen csak álmodtak,akkor ráeresztenek a szerencsétlen váltóra,kupluungra 350-400Nm-t.
Persze lehetne finomabban de a paraszt csakazértis nyomni fogja neki.
Nade a dízel az vibrál,zörög,kattog így nyomjuk el 3-4-5 pilot befecskendezéssel,zajcsillapítással,gumibakokkal a régi örvénykamrás ehhez képest egy zetor volt.

Szóval az elvárások is mások,egy 1,6 D egyesgolfba az életbe nem ül be egy x6 3,0 biturbódízelcsoda juzer.
Arról már nem a motor tehet ha nem arra használja a júzer amire kitalálták.

Rövidtávokra hülye aki dízelt vesz. Rövidtávon a mi autónk csak üzemmelegen szokott menni, szóval azt a napi 2-3-4-5 akármennyi rövidtávú közlekedést mindig megelőzi több hosszútávú. Hidegen indítva napi egyszer van.

Szaladgálós városi autónak mi se vennénk dízelt...még úgy sem hogy beszaladni nekünk a városba 15-18 kilométer, ami azért már nem kifejezetten rövid táv, de azért még mindig nem kifejezetten a dízeles használathoz való
A mai kor autóinak 90% egy rakás fos, legyen az Audi, Fiat, Toyota...
Van pár ami még követi a régi trendet, és nem hajlandó beállni a kisturbós korszak találmányai mögé, és jól is teszik! Némely gyártó egyszerűen nem értem hogy hogy mer előírni 30.000.km-es olajcsere periódust... Nem igaz hogy olyan az olaj hogy bírja, vagyis lehet hogy az olaj igen, de hogy az autó motorja nem az 100%! Egy jó szívó benzinnél nincs jobb. Fogyasszon többet két literrel mint egy D, de ne kelljen félnem attól hogy 5 év múlva rá kell költenem egy másik autó árát.
Mint már többször megjegyeztem nálatok a pdtdi használati módjában kakukktojás.
Ha úgy mennétek vele mint egy halandó,rövid távon,városban és csak évi 3-4 alkalommal autópályán akkor simán megpusztult volna negyedennyi ideje.

A régiek mikor még csak 70-90 lovat és 200-230 Nm-t kellett tudnia és füstölt mint egy erőmű,kerregett mint egy harkály egyszerűbb élet volt.Most 180-200 ló 300-340 Nm és benzines hang meg járás kell.
Ki kell találni új trükköket amik nem olyan rég vannak kitalálva.
Persze hogy kinyuvad.
Bár a tulajok vastagon tesznek hozzá a sosecserélünk olajat,nem melegítünk csak rtapossuk mert megy stb.
de a különbség megvan, mert a mostani 1,6 os dízelek szét is esnek 2-300e km nél....
Nekünk már 660 van a pdtdi-ben.. pedig amikor kijött jajveszékelt a pórnép, hogy milyen drága, milyen bonyolult és hogy majd szét fog hullani, bezzeg a régi vw dízelek.

Aztán most ugyan ez a helyzet.. mert eltelt 15 év és újra megduplázódott a kommersz 4hengeres dízelek teljesítménye, amiből persze sokan arra következtetnek hogy akkor szét is fognak hullani, csak azt felejti el mindenki hogy a régi jó öreg motorok a kor színvonalán ugyan olyan modernnek számítottak a bemutatásuk idején mint a mostaniak.
1.9 JTD-m van, és 1700-1800-nál már dolgozik a turbó. Bőven jó.
De alul kevésbé nyomatékosabbak. Pörgetni kell őket.
Azért azt se felejtsük el, hogy az új dízelmotorok teljesítménye jóval a régiek felett van, ráadásul teljesíteniük kell az euro 6-7-et, tököm tudja hol tartunk már ebben. Szóval nem teljesen jogos az összehasonlításod.
A régi, idejét múlt, adagolós dízel motorok elmennek több 100 ezer, 1 millió km-t. A mai modernek meg széthullanak 150 ezer km környékén. Ennyit az idejét múlásról.
Ha jól emlékszem, a vékony cső hosszát meghagytam a negyvenes csőnél.
Szívás van...az ember nem lett mára kész a hátsó gátlómmal... És ha esetleg kész lenne holnap-holnapután, nem fogok tudni lemenni érte...
Igaz, azt sem tudom mikor tudnék gurulni vele egyet, mert nem tudom mikor dolgozom...
Bakker...minden összejött...
Jah persze hogy az, de csak nézőpont kérdése.. nem mindegy hogy mekkora lóról nézzük, meg az se mindegy hogy mit akarunk elvárni tőle.

Egyszerű, olcsó, tartós, ott ahol utcán lehet használni még fürge is.

Egyébként jó hogy ilyen gyengus, mert a futóműve az nem sok pluszt kraftot bírna el.. ha nem csak egyenesen kell menni