Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Egy tele tankolt FZ1-l, így már pontos :D
Most akkor FZ1-gyel vagy tankkal?
Kimaradt hogy egy tankkal :)
mennyit szoktatok nagyjából elmenni új fajta FZ1-l?
Ez azért viszonylag ritka, akkor fordul elő ha amúgy is laza volt a lánc és le tudott ugrani. pl. a GS500-nál csavar sincs csak egy kis biztosító és a kislánckerék táncol a helyén gyárilag mégsem ugrik le, ez a ezeknél a Yamaháknál és az ugyanilyen megoldású régi Banditoknál, Horneteknél (és jó pár típusnál) típushiba, rossz a távtartó az anya és a lánckerék között illetve maga az anya egy idő múlva már nem feszíti eléggé a kereket és hiába tépik meg igazából már hozzá sem ér a kerékhez ami egy idő után kis oldalmozgást is végez ami szépen lelöki, lehajtja az anyát és letolja a menetet többnyire a tengelyről is, ezt megelőzendő ha már észreveszi az ember a jeleit (vannak) akkor gyártat pár hézagolólemezt és azzal kihézagolja, persze a legjobb megoldás minden lánkerékcserénél az anya cseréje is, de azt senki nem csinálja pedig nem egetverő összeg, de valahogy ez nem rögzült sehol, hogy kéne.
keresse gy gépműhelyt ahol újravágják a menetet, ekkor az ellapult menetek kicsit jobb állapotban lesznek
utána esztergáltass egy anyát ami pár tizeddel szűkebb( a gyáriak mind lötyögnek egy kicsit) aztán teljesen jó lesz
nekem a dt főtengely volt ilyen "semmilyen" menetű és totál jó lett
olyan kis passzosan-feszesen ment rá az anya
Köszönöm szépen!
Janodob.
Pesten tudtok mondani valakit aki csinál összekötő csöveket kipufogóhoz? Savállóból kell és nagyon vékony, kb 1mm. :) Előre is köszi!
Optimizmus kedves motoroselvtárs...OPTIMIZMUS!
Ez komoly?
Persze, ismerem Magyarisztánt!
Abban bízom, hogy a Yamaha, mint márka esetleg...talán...
Próbálkozni lehet, de Magyarországon csodát ne várj.
Igaz, hogy UK fórum és igaz, hogy unofficial fazer fórum, de azért bepróbálkozni lehet hogy érdemes Yamaháéknál (egyik csávó lelevelezte ott és ezt válaszolták neki)
"Dear Customer,
Yamaha has informed us that certain motorcycles may need a modification to the front drive sprocket nut,
THIS IS NOT A RECALL. If you still own a FZ6, FZS600 Fazer or YZF-R6 and you have not had the mod carried out, then please contact our service department who will be happy to order the relevant parts under warranty and contact you when they are in. For our warranty claim we will need the current mileage and frame and engine number. The modification will be done even if the bike is out of warranty."
Ne a CSAVARRAL pöcsölj,ha már érzed a vitában a veszted. Miszter megmondó-szakértő.Ha szerepel a témában egy fotón:tengely menettel és egy ANYAcsavar, akkor minden óvodás tudja,érti miről van szó.
Ott az út szélén levettem a lánckerék burkolatát és láttam a SZEMEIMMEL,(és még vagy 3-an,sőt lehet fotó is van,mert valami Hondás archivált),hogy a lánc rajta "feszűl" a TENGELYEN-A MENETEN,a lánckerék előtt, csavar,alátét sehol. Városban 50-70 kmh-nál történt és nyilvánvalóan szerencsém is volt.
Nem rejtély ez. Leírtam egy kicsivel lentebb (szerintem egész értelmesen), hogy miért történik a dolog. És még csak nem is abba kötöttem bele, hogy valami leeső csavarról beszélsz... De még én vagyok a hülye, hogy segítek valakinek...

Szerencsére nem vagyok a kisfiad.
Én igy jártam kisfiam, csak óriási mákom volt. Kb 50 métert mentem ugy,mert feltünt hogy nincs "váltóm" , a legbosszantóbb az volt hogy vártam a csavarra ,alátétre 1 hetet szezonban. Nyomatékra volt húzva, ráhajtva 2 helyen az alátét, ez az fz6 egyik rejtélye. Mert szerinted a "lerázta-rágta" a csavar csak ugy magától az életszerű? Észlény.
Azért a "lánc megdarálta" történet egy kicsit erős. Annak azért lenne nyoma máshol is.
Honda NC750D Integrával elég sokat megyek. Mi a kérdés?
Még egyszer köszönöm mindenkinek a gyors hozzászólást.

Hegeszteni nem fogom - busnyákloni nem fogom - eladni -emiatt- nem fogom

Esztergomi vagyok...itt egy motor szerviz van a közelben. Bár lenne valami Yamaha szerviz...de a legközelebb talán Budaörsön emlékszem ilyenre...tuti tippek? Inkább felvisszük kisteherrel Bp-re...
Jah, és a B verzióhoz még egy kis infó:
- kihajtótengely cikkszám: 4TV-17421-00-00, ugyanez van a Thundercat-ben is, kereshetsz bontottat (de annak is lehet szar a menete), de az új ára sem eget verő azért (a szerviz-munkadíj több lesz)
- így néz ki:
Ezzel az lett, hogy leesett csavar és a lánc "megdarálta" a menetet a tengelyen, erre próbálták ráeszkábálni a régi vagy új anyát! A javitás váltó le-szétszerelést igényel, a tengely horror pénz szalonban. Min 50 ezres tétel a csere. Szerintem. Bontó minimálisan esélyes.
Nem kell ehhez szervizbe vinni. Kb 2 szerszám kell a művelethez. A lényeg, hogy a tengelyen a menetek legyenek épek, és az új fajta, szélesebb anyát vedd meg. A menetek épségét a kép alapján nehéz megállapítani, de ha szemre épnek tűnik és az új anyát meg tudod húzni a megfelelő nyomatékra (70 Nm), akkor oké a dolog.

Ha a tengelyen a menetek sérültek, akkor viszont szerviz és zsebbenyúlás.