Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

igen :D
Erre bepöccent és elment Etyekre.
http://totalbike.hu/technika/motordoktor/2017/03/21/a_vastag_olaj_legendaja/
Tiszta szerencse hogy gyárilag 10w30 vagy 20w40 van előírva.
Lehet, hogy a gyújtós eltévesztette a címet véletlenül Etyekre ment.
Nem ma lett volna de elhalasztották kb 1 héttel mert a főcsapat sokáig dolgozik.
Volt nálatok is tűz hétvégén?
Jó tudni
Igen, azt mesélted telefonba
Amióta van némi közöm az Astra Filmhez megtanultam hogy sosem szabad elhinni ha valami filmmel, színésszel vagy stúdióval kapcsolatban látok, vagy hangzik el. (a Függetlenség napja és az Armageddon kivétel, azok valóban úgy történtek csak fel is vették közben)
Ne szórakozz velem, mert lenullázlak mint kezdő építész az 5ös stúdiót. Etyek ma reggel csütörtök kezdtek volna forgatni :D
A "pici gáz" nálam annyi , hogy épp csak rajta van a kezem a markolaton és a gombnyomás közben tényleg csak pár mm-t mozdul a csuklóm. (ez a "szinte semmit"-től egy gondolatnyival több)
A lényege hogy nyitok a pillangószelepen egy kicsit, így több levegőt átengedve alatta, melegen (általában) könnyebben indul a vas. (injektorosnál nyilván felesleges, az tudja a dolgát)
Sanyámnál volt érdekes szertartás az indítás az FZR-en, azon mindig jót nevettem.
"ha húzol neki pici gázt indításnál az lehet hogy segít" ha csak egy centit is húzok a gázon, hibátlanul indul. Csak ugye nehéz eltalálni azt az optimális egy centit (most mondtam egy számot), főleg kesztyűbe, sokszor olyan igazi menő hülyegyerek módra nagy gázfröccsel indul be (akaratlanul), és attól félek, hogy a sok gázzal indításnak megint gyertyaelköpés lesz a vége
...... "szelephézag, üzemmelegen a tágulás miatt túl nagy lesz"...
Melegen a tágulás miatt a szelephézag (itt, ennél a konstrukciónál) kisebb lesz, mivel a szelepszár "nyúlik"
Valószínűleg arra gondolsz (csak nem jól írtad) hogy a hézag melegen "elfogy" és valamelyik szelep(ek) nem zár(nak) teljesen kompresszióvesztés léphet fel. Persze lehetne ez is, de az üzem közben is jelentkezne (azaz sz&rul járna melegen)
Sokan ilyenkor szokták reflexből a "szinkron kell-szinkron kell" dogmát bégetni (amit nem árt megtenni ha már régen volt, vagy meg lett bontva a karburátorsor) de többnyire elég ellenőrizni, nincs szükség állításra. (sokszor látom hogy alapos hozzáértők szertartásosan évente akár 2-3-4 e megtett km után is kidobálják a gyertyákat, légszűrőt, és minden alkalommal "szinkron kell" mert anélkül megállna a Föld forgása és visszafelé folynának a folyók. (akárhányszor rátűztem a gépeimre, nem kellett piszkálni, max. ha eltekergettem és visszaállítottam ugyanoda, gyertyát meg 20e után szoktam cserélni, ott is csak azért hogy ne mondják rám hogy elhanyagolom a gépet )
Én inkább arra gondolok kicsit dúsabbra van karburálva a cucc és azért csinálja. (ha húzol neki pici gázt indításnál az lehet hogy segít)
Urak!

Megvan a gumibak helye fölidegesítettem ma magam, és addig basztattam (zsírspray-csavarhúzó), amíg be nem ment a hátsó idomtartó helyre. Most hogy hogy került onnan előre a két gyertya közé, szerintem a tudomány még nem tart ott 2017-ben, hogy erre magyarázatot adjon de akkor is egy gonddal kevesebb. Viszont ami nem tetszik: melegen szarabbul indul a gép, mint hidegen. Minimális az eltérés, de reggel a (most még) viszonylag hideg garázsba pöcc-röff szivatóval, délután már inkább pöcc-pöcc-pöcc-röff ami elsőre eszembe jut: szelephézag, üzemmelegen a tágulás miatt túl nagy lesz, illetve gyújtáselektronika, melegen az elektromos dolgok hajlamosak baszakodni, legalábbis az autóimnál mindig így volt. Jó helyen kapirgálok, vagy nagyon el vagyok tévedve? Ha az utóbbi, ki mire tippelne?
Az is lehet hogy a fordulatszámmérőben van az okosság, az tkp. egy voltmérő. (bár a rajzon speed sensor-t ír)
A GTR nem ilyen okos, annál ki kell kapcsolni. (bár ha rájövök hogy hogy működik az FZR-nél, asszem van valahol egy+ FZR indexrelém)
Jó is annak akinek csak ki kell tolni a garázsból a gépet és ennyi. (nekem meg mint mindig, szét van szedve mindegyik)
Motoroztam ma, igaz, csak 1 km-t. Kihoztam, lemostam nagyjából, benyát töltöttem bele, és 3x AC-zás után indítás. 3-4 mp után elkapta, kis füstpamaccsal. Az akku 1x volt töltve mióta leraktam, úgy 1 hónapja rádugtam egy Lidl töltőt pár órára. Nem tekerte 100%-osan, de elkapta
Az enyém is kikapcsolja, de csak ha halad a motor, a sebesség jelből okoskodja ki. AZ FZR-nél nem tudom, hogy lehet, hisz ott mechanikus a km óra
Hello, eredetileg az enyém is svájci volt és nem kapcsolta le az indexet (legalább is nálam már nem).
Viszont az enyém nem minden esetben kapcsol le gyorsításkor
Az enyém is csinál ilyet,már azon gondolkodtam hogy az indexkapcsolónál gyenge a rugó,hogy szétszedem de akkor megnyugodtam hogy nem én vagyok a hülye,mert azt hittem nem indexeltem pedig határozottam emlékeztem rá hogy jeleztem.
Az utóbbi időben el kezdtem figyelni mikor kapcsol le,de nem igazán jöttem rá mert a forgalmat figyeltem és mikor visszanéztem a visszajelzőre már nem ment.
Elvileg az enyémen a blokkszám szerint francia export volt.
most már tudom miért kapcsolt ki állandóan :D
Egyébként érdekes, mert az enyém ilyet nem csinált, és a többin sem találkoztam ezzel. (az is lehet hogy piacfüggő a dolog, de ennek ellent mond hogy az enyém is svájci volt mint sanyáé)
Utánanézve más típusú Yamahákon is használták ugyanezt az "index" dobozt ugyanezzel a számmal, ott is írják hogy van benne " turn signal auto shut off"
Hogy pontosan hogy azt nem tudom de tény, sanyáén indexelés után gyorsításnál kis idő után kikapcsol az index. (az exup rajzán ezt nem látom)
Alapjáraton állva villog akármeddig, de elindulva pár mp után kikapcsol. (valamikor szét fogom szedni a műszeregységet és megnézem mi van benne)
A Goldwingen kormányszög jeladó volt, kikanyarodás után az kapcsolta le az indexet, de itt ezen semmi ilyen sincs. Néztem a kormánykapcsolót, ott sincs semmi.