Jó, de most akkor eddig nem 20W50-es volt benne? Mert mint mondtam, eddig tökéletesen működött. A tömítés orvoslásán kívül mit tegyek, hogy újra tudjak normálisan váltani és könnyen indítani a motort? Öntsek bele 15W30-asat még most március-áprilisban?
Az olajleeresztő csavar alatt van egy lágy,alu vagy réz tömítés.Sok olajcsere után ellaposodik és megkeményedik,ezért szivárog idővel.Sokan ilyenkor csere helyett meghúzzák szakadásig,majd kicseréli az új tulaj címszóval.Az enyém is meg volt húzva,alig tudtam kitekerni.Új puhafém tömítő alátét kell,aztán jó lesz.A 15W30-as a téli olaj,nálam a gépkönyv 15 fokig engedi használni,efölött már a 20W40-es kell.Nem írtam el,csak ilyet már nem kapsz,20W50-es van.Ha azt tettek most bele,annak még hűvös ez az idő,nem tömít rendesen a hengerfalon,annak 80-90 fok üzemi kell.Én nem cserélem télen sem,viszont februárban viszem műszakira,ilyenkor beindítani külön sikerélmény.
Az enyém is pont ezt csinálja (azt leszámítva, hogy nem szivárog semmi sehonnan), a szivatóra egyáltalán nem reagál (10perc után se) csak ha adok neki egy pici gázt...
Úgy látszik ez (is) egy örök rejtély, akárcsak az "öngyógyítási" folyamatai...
Sziasztok. Van egy FZR 400-asom, 89-es kiadás.
Elvittem olajcserére.
Nekem anno azt mondta a tulaj, mikor megvettem (néhány hete), hogy 20W50-es kell bele. A blokkra viszont 15W30 volt írva.
Na, mondom, lehet, hogy ette a vékonyabb olajat, azért mondta a volt tulaj a sűrűbbet. 20W50eset tettünk bele végül, plusz olajszűrő-csere.
Valami csavar az olajszűrő környékén nagyon meg volt húzva, azt mondta a szerelő, hogy ő ennyire nem fogja meghúzni( vagy nem csavar, nem vagyok benne biztos, bocsi) , nehogy megszakadjon a menet. Így viszont, még ott kiderült 1-2 perc járatás után, hogy szivárog az olaj innentől kezdve.
Azt mondta, hogy valamit (mondom lehet nem csavar..) rendelni kell majd valahonnan, mert így szivárogni fog. És szivárog is.
A probléma az, hogy hidegen most már szivatóval úgy indul, ha gázt is húzok, illetve max. 3-adjára, 2-be pedig nem is lehet elsőre kapcsolni, amikor még hideg (10 perc járatás után) Eddig mindig elsőre indult gázráncigálás nélkül, az olaj sem folyt, és hihetetlenül könnyű volt a váltás.
Szerintetek mi lehet a gond? Sűrű az olaj, vagy a szivárgás miatt nincs megfelelő nyomás? A lámpa nem világít.
Bocsi, hogy hosszú voltam és előre is köszönöm a segítséget! :)
Nem, mert tapló az öreg.
Én korrekt és udvarias voltam vele mind a kétszer de ha ő eleve így áll hozzá akkor nincs miről beszélnünk.
Én nem úgy szeretném ezt megélni hogy ő kitüntet engem azzal hogy megvehetem az ő motorját mert megengedi, hanem úgy hogy megnézem-kipróbálom és ha úgy döntök akkor megveszem.
Eleve ez milyen már hogy vegyem meg és akkor kipróbálhatom, ha meg hallom hogy szól a váltó vagy félméteres holtjáték van a hajtásláncban akkor már kezdhetek is gondolkozni hogy mennyiből és hol fogom ezt megoldani mert már az enyém?
Mondjuk azt is közölte hogy ez az eladás neki ilyen lelki dolog. (de hát akkor nem kell eladni)
http://youtu.be/KS-1flRTTVk
Úgy látszik ez (is) egy örök rejtély, akárcsak az "öngyógyítási" folyamatai...
Elvittem olajcserére.
Nekem anno azt mondta a tulaj, mikor megvettem (néhány hete), hogy 20W50-es kell bele. A blokkra viszont 15W30 volt írva.
Na, mondom, lehet, hogy ette a vékonyabb olajat, azért mondta a volt tulaj a sűrűbbet. 20W50eset tettünk bele végül, plusz olajszűrő-csere.
Valami csavar az olajszűrő környékén nagyon meg volt húzva, azt mondta a szerelő, hogy ő ennyire nem fogja meghúzni( vagy nem csavar, nem vagyok benne biztos, bocsi) , nehogy megszakadjon a menet. Így viszont, még ott kiderült 1-2 perc járatás után, hogy szivárog az olaj innentől kezdve.
Azt mondta, hogy valamit (mondom lehet nem csavar..) rendelni kell majd valahonnan, mert így szivárogni fog. És szivárog is.
A probléma az, hogy hidegen most már szivatóval úgy indul, ha gázt is húzok, illetve max. 3-adjára, 2-be pedig nem is lehet elsőre kapcsolni, amikor még hideg (10 perc járatás után) Eddig mindig elsőre indult gázráncigálás nélkül, az olaj sem folyt, és hihetetlenül könnyű volt a váltás.
Szerintetek mi lehet a gond? Sűrű az olaj, vagy a szivárgás miatt nincs megfelelő nyomás? A lámpa nem világít.
Bocsi, hogy hosszú voltam és előre is köszönöm a segítséget! :)
Én korrekt és udvarias voltam vele mind a kétszer de ha ő eleve így áll hozzá akkor nincs miről beszélnünk.
Én nem úgy szeretném ezt megélni hogy ő kitüntet engem azzal hogy megvehetem az ő motorját mert megengedi, hanem úgy hogy megnézem-kipróbálom és ha úgy döntök akkor megveszem.
Eleve ez milyen már hogy vegyem meg és akkor kipróbálhatom, ha meg hallom hogy szól a váltó vagy félméteres holtjáték van a hajtásláncban akkor már kezdhetek is gondolkozni hogy mennyiből és hol fogom ezt megoldani mert már az enyém?
Mondjuk azt is közölte hogy ez az eladás neki ilyen lelki dolog. (de hát akkor nem kell eladni)