Kb. igen.
A lényeg az hogy az olajhűtőn (most csak saccolom) a vízpumpa utáni közvetlen kb. 70 fok körüli víz áramlik át, ami az olajtól elvont hőtől felmelegedve belép a hűtő aljába.
Itt keveredik a hengerfejből kilépő, majd fent a hűtő tetején belépő és már visszahűtött vízzel, hogy újra belépjen a vízpumpába.
(ne zavarjon meg hogy ez egy R1-nek a hűtőköre, ilyen volt kéznél )
Nos ha kéken füstöl amikor húzod neki akkor az olaj elégésre utal, itt igazából az a kérdés hogy mennyi fogy el 1000km alatt és hogy milyen olaj van benne.
Az általános ökölszabály az, hogy ha gyorsításkor kéken füstöl az kopott gyűrűkre, ha motorfék üzemben viszont kopott szelepszár szimeringekre utal.
A fehér "füstre" így nem mondanék semmit mert ha az valóban ott van akkor már indítási nehézségeknek is kéne lenni. (aztán hamarosan vízcseppnek a gyertyán de a gyári nyomott fém hengerfejtömítéssel nem szokott baj lenni)
Ha javítani kell mert "hengerfejes" lesz (azaz víz kerül az égéstérbe) akkor a költségeket szervize válogatja hogy mit vesznek bele, ha én magamnak csinálnám akkor csak a h.fej tömítés költsége játszana ami kb.11-e Ft környéke.
Megnyomattam hidegvízzel de ezek szerint mikor felmelegedett minden akkor enged át. Most vettem le megint (mert hátha jó rá az FZR-é, de persze csak majdnem) és tele volt olajjal.
Kedves csővi, ez egy FZR vizes olajhűtő amit a 91 utáni modellekre szereltek egész mostanáig. (ha jó lenne a méret akkor sejted hogy már fent lenne a kényes pözsón )
Azt senki sem mondta hogy gondok lennének olajhűtő nélkül (a gtr-en is levegős van mint neked) de nyilván hasznos dolog.
Azt viszont sok szaklapban leírták már hogy korai még hajtani a gépet amikor a vízhőfok már üzemi értéken van, mert olyankor az olajhőfok még messze nem megfelelő. (és a másik hülyeség meg az hogy ezeknek a Franciáknak mániájuk a rendkívülsz&r kocsijaikra olajszint és olajhőfokmérő műszert tenni ami gátlástalanul megmutatja hogy olajhőfok még sehol sincs amikor a hűtővíz már meleg )
Sziasztok!
Segítséget szeretnék tőletek kérni. Tud valaki FZ 750hez eladó felső kuplung munkahengert karral mindennel eladót? Hiába húzom a kart nem működik, pedig tavaly lett felújító készlettel felújítva,új olaj van benne, nem levegős..stb. Nem bírta sokáig. Biztos a ház van kikopva...
Érdekelne még, hogy tud e valaki olyan helyet ahol olcsón lehet láncot venni motorra.(olcsó is legyen meg jó is) Vannak elvárások.
Előre is köszi!
Sanyi! Szerintem a Te motorodon is van olaj hűtő, azt a menetszél hűti és lassan is szoktál menni... Viszont van aki küldi neki, télen is használja lásd PUPU-t és olaj melegedési gondok nem szoktak lenni a motor is elmegy 100e km felett. Aztán lehet, hogy a Peugeot ilyen kényes jószág, hogy télen melegíteni kell neki az olajat bár azt sem értem igazán mert ahhoz is be kell indítani ugyan úgy a hideg olajjal. És szerintem az olaj hamarabb melegszik mint a víz... De majd lecsekkolom az olajhőmérőn.
Sziasztok!
FZ 750-esem eszi az olajat rendesen, és ha nagyon húzom neki, hol fehéres, hol kékes füst jön belőle. Minimálisan a hűtőfolyadék is fogy, azt is ellenőrizgetnem kell, hogy van-e benne megfelelő mennyiség.
Nagy a baj? Egyik ismerősöm felhívta a figyelmem, hogy zsebbe nyúlós lesz, hengerfejes lesz hamarosan... Valóban biztos az lesz, vagy lehet más probléma is? (Kisebb, kevésbé költséges)
Ugyanolyan megoldás mint az "újabb" FZR-ek olajhűtője.
Indítás után a víz viszonylag gyorsan melegszik 40-50 fokig, még télen is.
A nagy vízhűtő ilyenkor ugye még nem dolgozik mert a termosztát zárva van, viszont az olajhűtő vízterén ez a 40-50 fok körüli víz megfordul így átad valamennyi hőt az olajnak, ami hamarabb melegszik 30 fok környékére, ami a szivattyúzhatóságot és a kenőképességet javítja.
Példaként:
nálunk a (kisszobányi méretű) siklócsapágyas Orosz kompresszorok egyik indítási feltétele a min. 28 fokos olajhőmérséklet, amíg ezt el nem éri addig egy elektromos segéd olajszivattyú keringteti az olajat az olajkörön és egy elektromos fűtőbetét melegíti fel, majd indítás után a segéd olajszivattyú leáll és a tengelyen levő fő olajszivattyú csinál olajnyomást. (~8 bárt amit reduktorokkal csökkentenek 3 bár körülire a csapágyaknál)
Ha elérte az előremenő olaj a 40 fok körüli értéket akkor a siklócsapágyak kb. 62-65 fok körül vannak, ilyenkor egy (valójában 4) ugyanilyen rendszerű olaj-vízhűtőn keresztül (a hűtővíz 23 fok körüli) engedjük vissza az olajat a tartályba.
A robbanómotoroknál a 85-90 fokos üzemi hőmérséklet a hengerfej utáni, tehát a kilépő szakaszon mért hőmérséklet, ami megy közvetlenül a vízhűtőbe ahol visszahűl. Ha innen veszünk el hűtővizet az olajhűtőhöz (hűtöttet) akkor már mindjárt nem 85-90 fokos hanem annál hidegebb vízzel próbáljuk kordában tartani az esetenként 130-140 fokos olajat. Mivel így + hőt viszünk be a hűtővíz körbe, ezért ezt a termosztát kicsit nagyobb nyitással fogja korrigálni a vízhűtő felé.
Tehát ennek a megoldásnak két előnye is van a "tefajta" levegős olajhűtőhöz képest:
-indítás után közvetlenül használja a gyorsabban melegedő víz hőmérsékletét az olaj melegítéséhez
-az üzemi hőfokot elérve egy viszonylag állandó hőmérsékletű hűtőközeggel hűti az olajat a menetszéltől függetlenül
Hátránya: az előbb rendelhettem egy olajhűtőt mert átrohadt és belement az olaj a hűtőkörbe (~25e Ft)
A lényeg az hogy az olajhűtőn (most csak saccolom) a vízpumpa utáni közvetlen kb. 70 fok körüli víz áramlik át, ami az olajtól elvont hőtől felmelegedve belép a hűtő aljába.
Itt keveredik a hengerfejből kilépő, majd fent a hűtő tetején belépő és már visszahűtött vízzel, hogy újra belépjen a vízpumpába.
(ne zavarjon meg hogy ez egy R1-nek a hűtőköre, ilyen volt kéznél
Az általános ökölszabály az, hogy ha gyorsításkor kéken füstöl az kopott gyűrűkre, ha motorfék üzemben viszont kopott szelepszár szimeringekre utal.
A fehér "füstre" így nem mondanék semmit mert ha az valóban ott van akkor már indítási nehézségeknek is kéne lenni. (aztán hamarosan vízcseppnek a gyertyán de a gyári nyomott fém hengerfejtömítéssel nem szokott baj lenni)
Ha javítani kell mert "hengerfejes" lesz (azaz víz kerül az égéstérbe) akkor a költségeket szervize válogatja hogy mit vesznek bele, ha én magamnak csinálnám akkor csak a h.fej tömítés költsége játszana ami kb.11-e Ft környéke.
Azt senki sem mondta hogy gondok lennének olajhűtő nélkül (a gtr-en is levegős van mint neked) de nyilván hasznos dolog.
Azt viszont sok szaklapban leírták már hogy korai még hajtani a gépet amikor a vízhőfok már üzemi értéken van, mert olyankor az olajhőfok még messze nem megfelelő. (és a másik hülyeség meg az hogy ezeknek a Franciáknak mániájuk a rendkívülsz&r kocsijaikra olajszint és olajhőfokmérő műszert tenni ami gátlástalanul megmutatja hogy olajhőfok még sehol sincs amikor a hűtővíz már meleg
Akkor mégis csak likas?
De őrüljünk, ez olyan mint a pisilés (kis dolog
Vissza a vizitdíjat!
Segítséget szeretnék tőletek kérni. Tud valaki FZ 750hez eladó felső kuplung munkahengert karral mindennel eladót? Hiába húzom a kart nem működik, pedig tavaly lett felújító készlettel felújítva,új olaj van benne, nem levegős..stb. Nem bírta sokáig. Biztos a ház van kikopva...
Érdekelne még, hogy tud e valaki olyan helyet ahol olcsón lehet láncot venni motorra.(olcsó is legyen meg jó is) Vannak elvárások.
Előre is köszi!
FZ 750-esem eszi az olajat rendesen, és ha nagyon húzom neki, hol fehéres, hol kékes füst jön belőle. Minimálisan a hűtőfolyadék is fogy, azt is ellenőrizgetnem kell, hogy van-e benne megfelelő mennyiség.
Nagy a baj? Egyik ismerősöm felhívta a figyelmem, hogy zsebbe nyúlós lesz, hengerfejes lesz hamarosan... Valóban biztos az lesz, vagy lehet más probléma is? (Kisebb, kevésbé költséges)
Köszönöm.
Csövi nem vagy képben.
És 20-30-nál milyen a hűtése szted?
Indítás után a víz viszonylag gyorsan melegszik 40-50 fokig, még télen is.
A nagy vízhűtő ilyenkor ugye még nem dolgozik mert a termosztát zárva van, viszont az olajhűtő vízterén ez a 40-50 fok körüli víz megfordul így átad valamennyi hőt az olajnak, ami hamarabb melegszik 30 fok környékére, ami a szivattyúzhatóságot és a kenőképességet javítja.
Példaként:
nálunk a (kisszobányi méretű) siklócsapágyas Orosz kompresszorok egyik indítási feltétele a min. 28 fokos olajhőmérséklet, amíg ezt el nem éri addig egy elektromos segéd olajszivattyú keringteti az olajat az olajkörön és egy elektromos fűtőbetét melegíti fel, majd indítás után a segéd olajszivattyú leáll és a tengelyen levő fő olajszivattyú csinál olajnyomást. (~8 bárt amit reduktorokkal csökkentenek 3 bár körülire a csapágyaknál)
Ha elérte az előremenő olaj a 40 fok körüli értéket akkor a siklócsapágyak kb. 62-65 fok körül vannak, ilyenkor egy (valójában 4) ugyanilyen rendszerű olaj-vízhűtőn keresztül (a hűtővíz 23 fok körüli) engedjük vissza az olajat a tartályba.
A robbanómotoroknál a 85-90 fokos üzemi hőmérséklet a hengerfej utáni, tehát a kilépő szakaszon mért hőmérséklet, ami megy közvetlenül a vízhűtőbe ahol visszahűl. Ha innen veszünk el hűtővizet az olajhűtőhöz (hűtöttet) akkor már mindjárt nem 85-90 fokos hanem annál hidegebb vízzel próbáljuk kordában tartani az esetenként 130-140 fokos olajat. Mivel így + hőt viszünk be a hűtővíz körbe, ezért ezt a termosztát kicsit nagyobb nyitással fogja korrigálni a vízhűtő felé.
Tehát ennek a megoldásnak két előnye is van a "tefajta" levegős olajhűtőhöz képest:
-indítás után közvetlenül használja a gyorsabban melegedő víz hőmérsékletét az olaj melegítéséhez
-az üzemi hőfokot elérve egy viszonylag állandó hőmérsékletű hűtőközeggel hűti az olajat a menetszéltől függetlenül
Hátránya: az előbb rendelhettem egy olajhűtőt mert átrohadt és belement az olaj a hűtőkörbe
A motor egyes részein akár 300fok is
PL fzr 500 vagy 600?
Megy vagy áll?
Csövikém neked van mérős olajkupakod majd te megmondod.
Ő egy harkály.
Magasan volt, így először csak a jellegzetes hang volt meg. Kótogott mint a bolond.
Ez egy búbos banka.
Mezei barázdabillegető fajankó.