Én aki itt a többiekhez képest csak kívülről ugatom a témát azért megkérdezném hogy eddig milyen (márkájú és teljesítményszintű) olajat használtál. (azon kívül hogy 10w40-es)
oh f**k megérte ma is fel kelni és írni ide
köszi mindent ;) hát akkor ki derül milyen hatást érek el :) remélem 1 kicsivel kevesebb lesz, vagy inkább nem lesz
10W40-el 500-600km 1 deci, mentem búrítom ki belőle, neki is állok. ja nem majd holnap veszek akkor új oilt
hát mindenesetre elég durva ismerek olyant is akinek egyáltalán nem csíp semmit, de olyant is akinek 400-500km-en megeszik 1 decit így jött az ötlet hogy olajat kellene váltanom 20w50-re, véleményetek? illetve okosságok ez ügyben? lassan több olajat teszek bele mint benzint hehe, de attól még imádom persze, viszont ez érdekelne milyen hatást érek el ha 20w50-et kap?
Szuzuki: Itthonról elindulva a határ után kb. 50 km-rel tankoltam (még 3/4-ig volt de ennek jóval kisebb a tankja mint annek a rohadt Francia dögnek ami egy tankból simán megfordul és még mindig marad 2-300 km-re való nafta)
Ezt a fogyasztást nem tudom mert annyira megjegyeztem a kúton megtett km-t hogy egyszerre háromféle szám is eszembe jutott mikor ki akartam számolni.
Onnantól Noviig 6,89L, Novitól hazáig meg 7,14L lett de hozzátenném hogy fent volt a tetőcsomi (apám nem szokta levenni mert a helyi közlekedésben nem számít, meg az egyik rögzítő zárja eltörött és valami fix megoldás lett rá csinálva, mivel a jó nevű gyártó kizárólagos importőre (Thule, valami 70e Ft volt) a vásárlás után 3 hónappal kerek perec kijelentette hogy qrvára sajnálja de vegyünk komplett másik talpat huszonvalahányért, mert alkatrészt külön nem adnak el hozzá. (és én már különben sem vagyok importőr, menjen ide meg ide, azok meg széttárták a kezeiket hogy hát nem nálunk vette de mi is csak kompletten tudnánk adni )
A másik hogy benne volt a szerpentines rész oda vissza, ahol többnyire 20L felett mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő. Légellenálltunk a zágrábi elkerülőn is mivel 140 körül tekertem végig.
Apámnak itthoni viszonylatban rövid távon a nagy átlag a kijelzőn 7,6L szokott lenni, ez most folyamatosan ment le 7,2L-ig.
A szállás 8-16-ig volt szabad de az asszony csak 12-től tudott szabadságon lenni. Kérdeztem a kiscsajt hogy nem tudna-e adni még egy-két napra egy szobát de tele volt minden.
Az átsodródás nem gond mert nem jön szembe senki.
Az a kerek izé a műszerfal tetején egy felrögzített kerek műanyag, amire a gps-t lehet rátapadókorongozni de az enyémnek nem olyan a karja mint apáménak így nem arra tettem.
Itt is voltak olyan kanyarok ahol vissza kellett tenni egyesbe és kb. 10-zel "felfordulni"
Az első rövid vidi az első szakasz végét mutatja, az volt a leghúzósabb, az utána levő már "csak" erősen kanyargós rész.
Egyébként azon a hegyen jöttünk keresztül ami az utolsó képeken van.
Mivel tudom hogy a képek nem sokat mondanak így csináltam két rövid onbórd vidit motoros szemszögből. (egy kézzel kormányoztam, a másikkal meg tartottam a fényképezőt amit döntöttem a kormánnyal együtt )
Így még mindig jobb lett mintha az asszonyra bíztam volna, mert akkor a piperetükröt és a cipőjét lehetne látni felváltva egész végig.
Lent 89m-ről indultunk és a legmagasabb pontja 1074m körül volt, aztán onnan még sok-sok km lefelé.
Összesen 3 autóval találkoztunk egész végig (motorossal egyel sem ) amikor mentünk akkor meg kettővel de a 30-40-nel tökörésző helyi Escortot két km-en belül leléptük és hajrá tovább. Az aszfalt összességében kb. 3-4 km-en volt kissé rázósabb (itthoni viszonylatban az még bőven jónak minősülne) viszont a többi tökéletes a döntögetéshez (Martinával lezsíroztam hogy ide nem fürödni kell jönni hanem motorozni )
Kíváncsi vagyok az eredményre,mert nekemszabályosan kormolja a gyertyákat, és talán pont ezért.
köszi mindent ;) hát akkor ki derül milyen hatást érek el :) remélem 1 kicsivel kevesebb lesz, vagy inkább nem lesz
10W40-el 500-600km 1 deci, mentem búrítom ki belőle, neki is állok. ja nem majd holnap veszek akkor új oilt
Kis pontosítással, 20W40 a gyári előírás, de azt csak a Yamalube készíti, jó lesz a 20W50 is nekünk, jobban bírja a hőt
Tesztüzem lehet h ki is marad, talán csak szombaton derül ki, hogy megghalok-*e vagy nem
Ezt a fogyasztást nem tudom mert annyira megjegyeztem a kúton megtett km-t hogy egyszerre háromféle szám is eszembe jutott mikor ki akartam számolni.
Onnantól Noviig 6,89L, Novitól hazáig meg 7,14L lett de hozzátenném hogy fent volt a tetőcsomi (apám nem szokta levenni mert a helyi közlekedésben nem számít, meg az egyik rögzítő zárja eltörött és valami fix megoldás lett rá csinálva, mivel a jó nevű gyártó kizárólagos importőre (Thule, valami 70e Ft volt) a vásárlás után 3 hónappal kerek perec kijelentette hogy qrvára sajnálja de vegyünk komplett másik talpat huszonvalahányért, mert alkatrészt külön nem adnak el hozzá. (és én már különben sem vagyok importőr, menjen ide meg ide, azok meg széttárták a kezeiket hogy hát nem nálunk vette de mi is csak kompletten tudnánk adni
A másik hogy benne volt a szerpentines rész oda vissza, ahol többnyire 20L felett mutatott a pillanatnyi fogyasztásmérő. Légellenálltunk a zágrábi elkerülőn is mivel 140 körül tekertem végig.
Apámnak itthoni viszonylatban rövid távon a nagy átlag a kijelzőn 7,6L szokott lenni, ez most folyamatosan ment le 7,2L-ig.
Az a kerek izé a műszerfal tetején egy felrögzített kerek műanyag, amire a gps-t lehet rátapadókorongozni de az enyémnek nem olyan a karja mint apáménak így nem arra tettem.
Itt is voltak olyan kanyarok ahol vissza kellett tenni egyesbe és kb. 10-zel "felfordulni"
Az első rövid vidi az első szakasz végét mutatja, az volt a leghúzósabb, az utána levő már "csak" erősen kanyargós rész.
Egyébként azon a hegyen jöttünk keresztül ami az utolsó képeken van.
Mi az a műszerfalon, nagyító?
Ha megyünk, lesz olyan rész, ahol csak a legbátrabbak mernek 2ig felkapcsolni
Így még mindig jobb lett mintha az asszonyra bíztam volna, mert akkor a piperetükröt és a cipőjét lehetne látni felváltva egész végig.
Összesen 3 autóval találkoztunk egész végig (motorossal egyel sem