Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Köszönöm, előre is.
Ha kívül esik az ára a fájdalom küszöbömön, marad a javítás.
Annyi meg, hogy a lendkereknek mi a pontos tipusa? Bele van utve a magnesek feloli oldalon pl. F4T123 vagy hasonlo.
Meg a motor evjarata kell meg.
Szetnezek, ha akad valami, szolok.
Lengyelektöl nem lehet beszerezni korrekt áron 1 év garanciával mint a szabadonfutót. Blackiex írta nekem a linket.
Igazából nézegettem, de nemigen találtam lendkereket. Az árfekvésére lettem volna kíváncsi, mert a "kóklányolás" helyett, esetleg inkább vennék egyet. Esetleg bontottat is, szemre vételezéssel.
Zeger gyűrű fent van . Hát nem kis kottyanása van egyébként a váltó karnak de tartja a gyűrű.
Az a helyzet, hogy egy normalisan meretezett csavarkotesnel csak huzo es csavaro feszultseggel szamolunk. A nyirofeszultseget a ket felulet kozott a surlodas viszi àt. Vagyis csavaroknak kell annyira erosen osszeszoritani a feluleteket, hogy a surlodas altal a ket felulet kozott atviheto legyen ebben az esetben a nyomatek. Ha fellazul a csavar, akkor lesz a huzo feszultseg helyett nyiras, mert lecsokken, megszunik a surlodas...

Ennel ez egy kostrukcios hiba, hogy kellett volna par csap, retesz, borda, akarmi, ami felulet a felulettel kapcsolodik, es azokat osszehuzatni a csavarokkal...

Masreszrol nekem van egy kis hasfajasom a jelen esettel kapcsolatban... , a mostani gyors szabadonfuto halalt a rossz menetek okoztak. Nem javitottak meg, nem csereltek a forgoreszt. Ennek kötesnek pedig azon menetek epsege a lelke. Ha nem sikerul jol a menetjavitas, akkor lehet berakni a vasarlokosarba a kovetkezo szett szabadonfuto es kintudja mit... Gyulus biztos sok mindenben tapasztalt roka, de nem egy ilyen kritikus esetben kene megismerkedni ezzel a technologiaval... szoval, kene azert nezni megis csak egy forgorreszt mibe fàj az, meg keresni egy szerszammuhelyt, hogy mibe fajna a mostani javitasa szakszeruen ( merolegesseg, alakhuseg, stb), aztan osztani szorozni, melyik a koltseghatekonyabb, tartosabb...
Nálam akkor volt pont ilyen jelenség, amikor a váltókar tengelyéről letört a zeger gyűrű.
Persze, ezt biztosan észre vetted volna....
1-esbe próbáltam húzatgatni hátha jobban beugrik 2.-ba eröltetve a sarkammal ha fel tudtam rántani 2.-ba akkor 3-4-5 megy simán. Amúgy általában üresbe ugrik be. De volt amikor át tudtam váltani egyszer simán.
A kesobbiek egesz masok.
Harom motort mernek joforman csukott szemmel venni: 800-as Vulcan-t, 750-es Shadow-t es kesei nagy Virago-t.
Mondom ezt ugy, hogy volt mar dolgom a liga tobbi jatekosaval is.
Ez jogos, alapbol gondoltam, hogy jaro motornal.
Igen mentem is vele .
Jaro motornal probalkozol? Vagy nincs elinditva?
Igen sajnos így igaz recsegett. Karburátor jó volt .De nem sokáig élveztem a társaságát kiábrándultak abból is. Azért nem is mertem többé 750 viragot venni. Ahogy írtad Xv 535 meg agyon van dicsérve még be nem kerültem a fórumra . 454 Honda Rebelem az jó kis moci volt amerikai modell sor 2-es nem v motor. De régen volt 1990-1995 között.
Ahogy en latom a profilodbol, eddig elkerultek a jobb Virago-k. :)
A 750SE a recsegos oninditoval es a szemetre valo Hitachi porlasztokkal se egy leanyalom.
Hát mostmár tényleg látom hogy nem egy problémamentes konstrukció.
Hat, sokkal tobb ilyen motort lattam kozelrol, mint ahanyat szerettem volna.
Köszönöm látom gondolat olvasó vagy hamarabb írtál arra amit kérdeztem 😆. Ettől függetlenül hála neked hogy így felismerted a főtengely hang helyett a szabadonfutó hibát .Fényévekkel szebb a hangja. Menet közben a jellegzetes Yamaha hangja van.
Nem a csapagy kotyog, a kosar. Az alu kosar es a a hatan levo primer fogaskerek kozott csillapito rugok vannak, azok vannak kicsit kigyengulve. Csak a rugokat nem lehet cserelni roncsolasmentesen, mert szegecselt a szerkezet.
Bontott kuplunggal is ki tudja, mennyivel lennel beljebb...
Tehát akkor nincs értelme foglalkozni a kuplung csapágy csere lamella rugó stb. Mert ideig óráig lesz csak szép hangja. És egy vagyonba kerül gondolom.
Az XV valto zajos. A kuplung zajos. A szelepek se tul csendesek. Ez ilyen.

Amivel ez megoldhato: egy vatta uj kuplungkosar es utana ugy vezetni, ahogy egy 500 kobcentist illik, nem 2000-es fordulattol nyelezni, hanem 4500-ig kihuzatni es ott kapcsolni a kovetkezo fokozatot. Ez nem Harley, nincs benne eleg ero alul, csak koptatja az ember, ha rangatas hataran hasznalja.
Egy uj kuplung 550 euro plusz afa. Nem tulsagosan megeros buli.
Szia Joci3!
Nálam az egyes néha "leszámolja a fogakat" 🙂 néha nem. A többi néha kattan, néha nem. Néha nem akar 2-esből leváltani, néha hangtalanul simán.
Tudom, ez most nem segít, de nálam is rapszódikus a seb. váltás.
Valahol azt tanultam, hogy ha egy javítás után előjön egy hiba, mindíg az utolsó javításnál kell keresni.....
Persze, mert a kosar lokodve van. Csak ket hengered van, viszonylag nagy furattal. A fotengely szogsebessege alapjarat kozeleben sokat ingadozik. a kuplungkosar hirtelen felgyorsul, hirtelen lelassul, alapjaraton ez kb 16 alkalommal masodpercenkent.

A hirtelen lassulasahoz az jarul hozza nagyban, hogy a valtoban a tengelyt es a fogaskerekeket is vonja magaval, az meg forgo tehetetlen tomeg. Ha behuzod a kuplungot, nem lassul olyan hirtelen a kovetkezo, a fotengely felol erkezo pofon elott, igy nem is kottyan akkorat.

A V2 ilyen termeszetu, a Suzuki SV1000 kuplungja hajlamos is szetverni magat.
A motorod elozo gazdaja eselyesen tul koran valtott, tul alacsony fordulatrol gyorsitott, nem forgatta ki, ahogy egyebkent illett volna, ettol egy picit lehet tobb a jatek benne.
Akkor az hogy kattant néha a váltó ez jellegzetes tipusvonás.
Ismerösnek is mondták hornetja kuplung zörgött azt mondták kicserélheti de kb 1000 km és újból zörög tipushiba. Akkor 535 is kuplung kopogás típus gyengeség, típus hiba?
Basszus! 😂 😂
Köszönöm...... de sötét vagyok! 😂 😂