Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

1992 xv535
Szerintem nem jönne ki az 1D, az M8 csavar is csak 12mm hosszú. Belegondolva, hogy a szabadonfutónak is van legalább 4-5mm anyagvastagsága a menet a lendkerék oldalán kb. a nyolcas csavarnál adja ki az 1D-t.
A csavar fejéből nem kellene sokat levenni, mert a nyolcas imbusz feje körül is marad hézag az öntvényben, esélyesen elég lehet csak 1-1.5mm-t csökkenteni a teljes átmérőn.

Elég kellemetlen helyzet ez, volt már szerencsém olyan kollégához, aki hasonlóképp járt és hegesztés lett a vége. Ez speciel itt is működhet: új nyolcas csavarokkal megfogni, a mágnes oldaláról finoman behegeszteni a csavarokat és elfogadni, hogy ez a lendkerék innentől egyszer használatos. Összeszerelés után meg beállítani az ebay-en az aukciófigyelőt és mire ez a javított példány kifekszik, legyen meg a cseredarab. Amiért ezt nem dobtam be kapásból, az az, hogy elég barbár megoldás.
Jó reggelt!
Nekem úgy is szét van szedve, lefotóztam, de szerintem sajna ezzel nem leszel okosabb. 😕
Azért ezt a M10-re átalakítást egy picit körbejárnám, mert az csavarkötésnél (is) van pár ökölszabály.
-A menet hossza legyen legalább egy "D"-> ebben az esetben 10 mm. Van ilyen vastag a forgorész?
-Mekkora lesz a meghúzási nyomaték majd az M10-nél?
-Ha leköszörülsz a csavar fejéböl, megnö a nyomofeszültség a csavar feje alatt, lehet hogy itt nem áll fent, de szélsöséges esetekben a meghúzási nyomaték hatásara, elérheti a nyomófeszültség az anyagfolyáshatárát...igaz hogy aluminiumnál, de volt ilyen esetem, mikor helyszüke volt, és vannak kisebb fejü csavarok...és bizony a gyors kalkulációnál az jött ki, hogy a csavar feje alatt, elérné a folyáshatár a feszültség az összecsavarazandó anyagban...->ott akkor mást kellett kitalálni.

Amúgy a helicoil-ról. M8-as menet esetén a készletben van egy kb 8.2 mm-es furószár amivel kifúrod a rossz menetet. Majd a készletben lévö spec méretü menetvágóval ebbe a kb 8.2 mm-es furatba vágsz egy 60°-os menetet. Amibe aztán beleteked azt a spirált , aminek külsö és belsö szöge a 60°-60°-os a keresztmetszete négyszög és belül pont a M8 menet megfelelö méretü profilját adja.
Van belöle többféle is. Rozsdamentes anyagból, vagy egyéb más (önkenö-alacsony surlódási tényezövel rendelkezö anyagból, ahol nem lehet a steril körülmények vagy vákuum miatt kenést használni, de mégse hegedjenek össze kötési felületek. ) Ès van sima menetprofillal, meg az úgynevezett "self-locking"-önzáró profillal. Azt hiszem ezt nem kell magyarázni, hogy olyan helyen használjuk, ahol nem szeretnénk elveszíteni a csavarkötést, mert nagy rezgés, höingadozás, stb..., de ez csak egyszer használatos, utánaújat kell betekerni...

Az jutott még eszembe, hogy ha már javítani kell, lehet normál M8 helyett egy finom menettel Pl M8x1-el kéne megoldani. Ennek jobb az önzárási szöge, nehezebb oldódik a kötés...Azt hiszem ennek elönyét nem kell ecsetelni, több menet kapaszkodik, nagyobb a magátméröje a csavarnak...stb, stb...Persze itt is akkor lehet változna a meghúzási nyomaték, M8x1-es csavart kéne venni hozzá...

Összeszerelésnél meg lehet elkövetném azt a trükköt, hogy a lehetö legmelegebb állapotban (ne szedjek össze égési szerüléseket), húznám meg a csavarokat. Ìgy üzemmeleg motornál is megmarad a megfelelö kötés.
Üdv! SOS. Yamaha Virago 535 1993. Valaki esetleg az ülés alatti kábelezést lenne olyan szíves, hogy lefotózná? Mivel a hátsó tankot tisztítottam és sajnos nem fotóztam le hogy melyik csatlakozó hová csatlakozik. Hálásan megköszönném. Az email címemre is lehet küldeni: eleklajos52@gmail.com
Köszönöm!
Sajnos elkoptak mar az ilyen " kapcsolataim" , hogy nem az orszagban èlek... pedig 10-12 èvig csinaltattam a ceges kooperacios bermunkakat kulsosokkel tobbek kozott...
Hirtelen egy ilyet talaltam a neten:
https://szerszamkeszites.freew...
Bar lehet nagypalyasok...
Holnap okosabbak leszünk.
Ha vállalják és "ehető" összeget mondanak, elviszem nekik...
Te, én nem ismerem őket, ismerőseim vannak, akik... hogyismondjam.... fullba' nyomják a motorososdit, kluboznak meg ilyesmi. Ők nagyon dicsérik azt a műhelyt. Régóta ezzel foglalkoznak azok a srácok, a Bélának nagyon jó híre van. Szorítok.
Köszi, szuper!
Holnap fel is hívom Őket.
Tudom hol van, még a név "Konecsni" is ismerős valahonnan a múltból.... Persze lehet, csak vakvágány..... 🙂
Azon a környéken senkit. Igazából az ország felém eső oldalán is bajban lennék.
Viszont... A Sima Béláék Pesten mindent is meg tudnak oldani, rozsdamentestől alumíniumig mindent hegesztenek, feltételezem síkba eldolgozni és menetet húzni a feltöltésbe sem lenne nekik lehetetlen.

Sima Team - 1141 Budapest, Szomolány utca 25. || telefon: 061-364-33-78
Konecsni Krisztián mobil: +36 30-9357-237 || email: info@simateam.hu
Köszi, megpróbálom megkeresni. Úgy emlékezem, a Jófogáson vettem..
Persze, nincs műhelyem.... sajnos.... lakótelep... 🙂
Esetleg tudsz ajánlani ilyen műhelyt, szakit?
Igen, a javításnál én is gondoltam a pontos furat/felület 90 fokos megvalósítására, ami ugye itt a "kisszobába" nehezen kivitelezhető.
Hááááát.... a pálcából/MIG huzalból is kaphat egyenetlen mennyiséget, a menetes betétek súlya közt csak nincs akkora szórás.
Nincs jobb ötletem. Szerintem a szabadonfutó öntvényében sincs annyi tartalék, hogy három anyányak ki lehessen bővíteni. Mert a mágnes oldaláról süllyesztett fejű csavarokat még csak-csak be lehet dolgozni a lendkerékbe, de... Nem tudom.

A srác, akitől a 41R relét hoztad, őt még esetleg meg lehetne kérdezni. Neki voltak egyéb alkatrészei is.
Fèlreèrted... lehet javitani, csak egy szerszamkeszito muhelyre biznam, hogy a menet furatok merolegesen legyenek elöfurva, es szaki keszitse a menet javitasat, hogy az valoban terhelhet legyen..., mert ezen bukik vagy àll a tortenet sikere...
Ebben az esetben nem kell szerszamot venned, de ki kell fizetni 1-2 ora rezsidijat a szakinak... , de ahogy nezem talan mèg mindig olcsobb mint az alkatresz csere..., de persze lehet csak rosszul itel meg szerszamozottsagod, szakmai tapasztalatod..., bàr ritkàn tèvedek. ;) Nyilvan a dontes a tied.
Köszönöm a segítséged...
Megkövetve K.Istvánt, - mindazonáltal hogy igaza van - valamilyen tecnikával akkor megoldom.
A fefúrás, és M10-es csavar, felfúrás, és betét, valószínűleg kiegyensúlyozási problémákat vethet fel.
Talán a legjárhatóbb út, esetleg a hegesztéssel feltöltés, és új M8-as menet vágás. És persze a piros menetrögzítő.
Természetesen ennyiért használt. Az újak 125 ezresbe fájnak.
Keresned kell valami műhelyt, ahol ezt megoldják neked. Ellenkező esetben bizony költséges műsornak ígérkezik.
A holland bontókban sincs most sajnos.
ca, ca 53.000.-
Hümmm..... azt látod, hogy új, vagy használt?
Van a német ebay-en vagy 6-7. De vagy a korábbihoz, vagy a későbbihez való. És egyik sem passzol. A korábbinak két gyújtásjeladója van, a lendkerék oldalán az impulzust adó lemez más. A későbbihez meg komplett szabadonfutó csere kell, a 96 utáni szabadonfutóval és fogaskoszorúval.
Nem tudom, mennyit nyom, de mondjuk 4 kiló dobozzal együtt.
Az 24 euró.
Köszönöm, nézem.... próbálom értelmezni....
~ 44.000.- a postát nem találom
Köszönöm előre is.....
Rendben, mindjart nekiallok asni. Telefonrol nagyon szenvedos. Megnezem az EU-n beluli helyeket, ahonnan en szoktam rendelni, legyen szerencsenk
1994