{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5668960] 2021. 01. 15. 17:32
Vidom
és még a témához engem is irritál, hogy ha egy sima service manuált keres és a google 20 találatot dob fel akkor nem tudja letölteni, megnézni, stb. Vagy nem olvas vissza a fórumban 2-3 oldalt. Vagy nem válaszol, nem köszöni meg, stb.

Más az én esetem, ahol nincs service manuál a neten és kénytelen voltam a fizetős oldalról a gyári (igaz igy magyarul is meg lett) fontosabb oldalait letölteni.
[#5668959] 2021. 01. 15. 17:29
Vidom
Itt a sógoromnak (és valszeg másnak nem hordaná haza még pénzért sem) semmi dolga nincs. Lebeszélem/levelezem, kifizetem és neki viszi a postás. Nem kell piacot figyelni, keresni, stb.
[#5668958] 2021. 01. 15. 17:27
Vidom
Igaz. A teljességhez hozzátartozik, hogy annó veled leveleztem sokat olajzó témában és pont a te tanácsodra engedtem el a házi összeszerelős témát. És mivel nem emlékszem, hogy azt és a karburátoros témában nyújtott tanácsokat megköszöntem volna igy utólag pótolom.

Köszönöm.
[#5668953] 2021. 01. 15. 17:21
K.István.
Az öcsémenek én is hazaviszem amit tudok, ha hazajutok, de a te eseted is egyedi.A sogord vajon a kérdezönek is hordaná haza a rozsdás szarokat, meg postázná neki tovább.
Aki otthon él, fogalma sincs, hogy mennyivel másabb "terhelés" idegen országban amikor mindenre ketten vagytok a pároddal, nem jön át rokon szomszéd, és akkor otthonról még bekérdeznek, hogy tudnál hozni 2x20 liter hiraulika olajat, mert csak ott lehet kapni, te meg ott dolgozol, nem.?!

Amúgy neked nem ellentmondásos, hogy "megszerelek, mindent", a következö mondatben meg, hogy honnanrendeljek cuccot, meg hol kromoztattask.... Ez pont az a pont amikor kiléppett a konfortzónán, mert ilyet még nem csinált...ennek függvényében írtam a bejegyzéseim...Mert van köülönbség a megszerelem, és restaurálom-taplraállítom között.
[#5668943] 2021. 01. 15. 17:08
Vidom
Szia,

értelek.

A kérdező ezt irta magáról (ez nem minősít semmit) : "Amit tudok megszerelek. Ami kétkerekű és motoros az jöhet! Volt már ez-az: Robogóktól a veteránon át a nagy gépekig. Felsorolni is elég lenne! :)"

Én rendszersen rendelek németből új és használt cuccokat, igaz a sógorom kint dolgozik, német cimre elküldik általában (tényleg van aki nem) és ő havonta jár haza,.

Vettem már igy új gumit rendszersen, tetőcsomagtartót, kerékpárszállítót, top case-t (ezek ugye nem kis dolgok) de egyéb már itthon nem bereszerhető cuccokat is (renault connection box, stb).

De a döntés az övé az tény.
[#5668913] 2021. 01. 15. 16:39
K.István.
Ez nem az a stori.
Ez kb olyan mint a "az elütik a buszmegállóban álldogáló várondos anyukát..."

Ha unatkozol olvass bele a gsxr 1100 fórumba...hosszú éveken keresztül igyekezte segíteni ott igazán talpraesett emereknek, akiknek picit komolyabb problémái voltak, minthogy azt se tudják mere kéne megtenni az elsö lépést. Hordtam nekik hosszú, kemény keresgelések után a megfelelö minöségü alkatrészeket németböl, mert Magyarországon nincs használható alkatrész ilyen területen. Támogattam öket a saját elsökézböl szerzett szívásaimmal, tapasztalataimmal...eredményesen vagy eredménytelenül. Èn magam vagy tucat motort restauráltam...volt ennél sokkal szarabb álapotu is, meg volt olyan amit "csak ki kellett polirozni". Szem és fültanuja voltam több tucat bukott és sikeres projektnek is...meg látom mai napig is hirdetésekben a befejezett és befejezetleneket...
Èn a kérdezöt nem ismerem, de jelen szitu egy vesztes helyzet, és nem szerencsés máséval verni a csalánt...kb olyan szitu mikor a cigány belöki az úszni nem tudó gyerekét a vízbe...ússzá b@zmeg, ússzá b@zmeg , ússzá b@zmeg , ....b@zmeeeeg ...

A tapasztalatom az, hogy egy restauráció ott kezdödik, hogy veszel mellé még minimum egy ugyan olyan motort. Èn az 1985-ös yamaha xs 400, ami napi használtban van, vettem még egy motorblokkos guruló vázat komplett futómüvel, meg még egy blokkot...és van hozzá egy ládányi potalkatrészem...téli-nyári-tavaszi kerék-gumi szett...és sorolhatnám...Amúgy a motor piaci értéke egyenlö a benne levö üzemanyaggal, de bejárni-amortizálni, összetörni pont ideális, mert zero a fenntartási költsége. De ha lerohad róla a kipu vagy az üzemanyagtank (yamaha "betegség"), akkor tök mindegy mennyi pótalkatrészem van hozzá, mert vagy kalapalok egyet hozzá kézzel, vagy bezuzatom az egészet, mert hiába adtak el belöle ezer szám, mindröl le van rohadva...és az enyémnek nem nagyon van ismert típushibája azon kivül hogy az összes ilyen yamaha tördeli a szabadofutót az öninditónál...A többi inkább csak koruk miatt van.
De a 4 hengeresnél primer lánchajtás van, és megnyúlik, zörög, szakad...tejes motorbontás kell a cseréhez...nincs már bennük kompresszíó, a telószár rozsdapöttyös-használhatatlan lesz, vezetékezés eltörik, szétoxidálódik., a lengövilla csapágyazás bázik, berohad...a rugóstagok elfossák magukat-elfáradnak.
Elsö ránézére van rajta egy két "értékesnek tünö" alkatrész, ha nem sérült-rohadt, kb ennyi, de ez miatt felesleges megpróbálni "életet lehelni bele".

Németböl alkatrészt szerezni:
-nem igen küldözgetik külfödre a németek portékát, sokszor még a német szigetoszágba se, nehogy Magyaroszágra. Ha igen, akkor pl most küldtem haza egy nem oly nagy csomagokt 7kg 80x20x60-as dobozban, online bonyolítva 21€. De a legkisebb csomag is kb 10€ haza...Persze meg lehet kérni nagyvonalúan az ismeröst ,barátot...Ki monitorozza a jó áruért állandóan piacot. Van olyan ami 2 perccel a hirdtés megjelenése után már elkellt...baszakodni más helyett a problémás esetekkel, huszkálni más cuccait a postára, csomagolni, sokszor órákat el lehet vele baszni...csak az tudja aki már adta erre a fejét. Ès közben egyeztetni a vevövel, célszeméllyel, hogy jó az ár, jó a minöség, megvegyed -e? Közben kegyeg az idö...Ilyet az ember csak magának, és csak nagyon kivételes esetekben csinál másoknak.
Èn vettem megbízásra alkatrészt. Végyigcsináltam. Aztán megjön ide németbe a cucc, majd beorigamizom az amúgy is túlpakolt autómba, mikor hazautazok, otthon megint kereshetek neki csomagolóanyagot, gondosan becsomagolom, nehogy az én hanyagságom miatt menjen tönre (mondjuk képzel el egy fejidoot, vagy tankot, de akár egy óracsoportot, közben figyelj arra, hogy ne legyen túl nagy a csomag, mert így is kurva drága lesz...aztán elvonszolod a postára feladod, és izgulsz hogy sértetlenül célba érjen, és "megbizó" elégedett mosollyal vegye a kezébe...Biztos csak nekem nem tünik egyszerünek...
De tölem aztán lehet kisérletezni, én nem fogok pisztolyt tartani a fejéhez senkinek, hogy nem kéne...csak a szerintem RACIONÀLIS oldalát próbálom mutatni a dolognak...

Végezetül a letöbb esetben az szokott lenni, hogy kédezö már ezeket sem olvassa el... a szélsöséges meg az, mikor felebaráti szeretböl segítesz valekinek (ird és mond-ingyen), meg még szerszámot, alkatrészt is adsz neki, mert jó szived van, és szeretnéd támogatni, majd mikor készen van a projekt, akkor fogja és eladja az egészet a picsába...ennek két véglete a szaré-hugyé vagy vastag profittal...és általában ilyenkor már nem fogsz neki eszébe jutni, sem azért, hogy esetleg megkérdezze, hogy nem akarod -e "megtartani", meg azért sem, hogy jó bótot csináltam, ezt úgy gondolom megérdemled, fogadd el...és csak igen ritka a kivétel aki valóban megérdemel minden segitséget, és támogást.
[#5668875] 2021. 01. 15. 15:25
Vidom
mert magyarországon egy van belóle (én simán felhívám az eladót, meg az egyetlen 500-ast is és megnézném személyesen.)

https://www.hasznaltauto.hu/motor/yamaha/xj_550/yamaha_xj_550-16495427

és egyik sem a világvége tőle.

meg külföldön is nézelődhet.
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-yamaha-xj-550/k0

https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-motorraeder-roller-teile/yamaha-xj-550/k0c306
[#5668872] 2021. 01. 15. 15:20
Vidom
"Egy indokot olvasnék, hogy mi értelme egy ilyen alsopolcos motorra energiát pazarolni. "

Mert például ez volt az első motorom amit apukámtól kaptam (aki esetleg már nem él), érettségire kaptam használt lomként és ezen tanultam meg motorozni, stb.
[#5668789] 2021. 01. 15. 11:58
K.István.
"Valószínű nem lesz olcsó, de ha van hozzá kedved..."

Más nemi szervével a csalánt...

Egy indokot olvasnék, hogy mi értelme egy ilyen alsopolcos motorra energiát pazarolni. Minden technológiai lépés, minden cserére szoruló alkatrész pont annyiba (vagy duplájába) kerül, mint egy valóban értékes motornál. A felújítást nem a más modellekkel azonos részek teszik nehéze, hanem ami eltérö, de azt egy 38 éves motornála legtöbb alkatrészkereskedö oldal pinvinezni fog, mert nem igen van feltöltve egy osztrák modell alkatrészbázisa...innetöl kezdve ködszurkálás az egész...

"Érdemes esetleg megnézni, hogy milyen alkatrészekből rakták össze. Simán el tudom képzelni, hogy az XJ550-el megegyezik sok alkatrésze"

...ès ha mégse...Ha arra adná a fejét, hogy elbontja, és mondjuk a kerekek azonosak, akkor szembesülne azzal, hogy a kutyának nem kell ,mert senki nem foglakozik már ilyen motorokkal...

Oyan buktatók van sokszor azonos modellen belül is évjáratok között, amikröl igazán csak azok tudnak, akik már "megszívták"...én gsxr 1100-eseket gyüjtök-épitek, mégis hosszú évek után vettem észre csak olyan modosításokat amik miatt a kompatibilisnak vélt alkatrészek mégsem azok...7-8 év után sem ismerem az összes alkatrészt -az átjárasokat a modelcsaládon belül. Volt hogy csak azért vettem meg egy "idegen" model alkatrészét, hogy össze tudjam hasonlítani az eredetivel...de egyes esetekben egy egy ilyen mellényulás nagyon tud "fájni".
A nagy utángyártók sem foglalkoznak ilyen mellékmodellekkel, nem lehet megtálni, mondjuk pl egy porlasztó javítókészlet listájában...
[#5668649] 2021. 01. 14. 18:08
momo74
Szia!

Valószínű nem lesz olcsó, de ha van hozzá kedved...
Érdemes esetleg megnézni, hogy milyen alkatrészekből rakták össze. Simán el tudom képzelni, hogy az XJ550-el megegyezik sok alkatrésze és akkor nagyságrendekkel könnyeb hozzá találni dolgokat. Nekem a nagyvas.hu -val jók a tapasztalataim, ha nem találod a keresett terméket írj nekik, hátha tudnak segíteni. Ezenkívül a https://www.cmsnl.com/-on elég jó a választék, de a postájuk nem olcsó. Van még persze az e-bay is.
Sok sikert a felújításhoz
[#5668546] 2021. 01. 14. 12:28
K.István.
...osztrák belpiacos?!
[#5668545] 2021. 01. 14. 12:23
K.István.
Hello!
Ezt ha ingyen adták is drága volt /lesz!
Ez valami belpiacos gép hogy 500-as? XJ550-t már láttam, meg talán 600/650-et is...
Ez a porlasztó és "körnék" egy rakás szar. Gyári alkatrész utánpótlás 25 év után megszünik. A szivócsonkok kirepedeznek a vakuummebránok szintén. A légszürö szívocsokja megkeményedik, falsolni fog. Ez szeritem ha van is hozzá valami nem áll meg egy 100-asból. A fényezése hát...Szerintem leömlöket olcsóbb rozsdamentesböl lehajtatni,mint e szétrohadt könyököket lekrómoztatni. Sokan csak le szoktán olyan cafe racer-esen bandázsolni.
Ilyen típusokat németben 500-800 euro között dobálnak utánad, sok esetben kevés km-rel, gyári állapotban csak kicsit porosan...èn már csak azért nem szoktam megvenni, mert nem fér már sehova...
Nem hiszem, hogy érdemes ebbe a darabba energiát ölni. A legtöbb ilyen régi sornégyesnek már 2 évtizede véres a torka, ki van kopva, megnyúlt a primer lánchajtás, szét van kopva a fütómüve, és eletromosság is csak a bosszantásnak van benne. Kihívásnak nagyon szép projekt, de rálocsolsz többszáz ezer HUF-ot, és végén lesz egy restaurált (szerinte) értéktelen motorod , persze gyakorolni ez is jó. Csak mikor ugyan drága de szar lesz a kromózás, vagy a festés, akkor te hiába dolgoztál szépen a motor többi részén senkit nem fog érdekeli, föleg ha nem tudod eredeti állapotra visszahozni.
Kell választani egy ikonikus szériát, és abból egy jó alapot megcsípni egy pajta mélyéröl, és abba fektetni az értékes energiád, és tudásod, nem abba az alanyba amit elédlöktek...vagy öledbe hullott.
Persze tévedés joga fentartva, csak 25 évnyi ez irányba vágó tapasztalattal rendelkezem...ami nem hiteles mindeki számára.
[#5668540] 2021. 01. 14. 11:44
fzboy
[#5668539] 2021. 01. 14. 11:43
fzboy
sziasztok!
Új vagyok erre még.
Hozzám került egy régi és ritka XJ500 as gép persze lepusztulva.
Hol érdemes hozzá tömítéseket keresni? Telókba, fékbe, karbiba?
Kipufogó könyököt hol lehet krómoztatni és mennyibe kerülne?
[#5668494] 2021. 01. 14. 9:38
momo74
Szia Koserkosa!

Menyit fogyaszt? Volt hasonló problémám, de akkor nekem 8-10 l volt a fogyasztása. Vittem több szerelőhöz, de végül az oldotta meg a problémát, hogy vettem egy felújított karbisort.
[#5667264] 2021. 01. 10. 11:52
Vidom
K.Istvánszavait annyival egészíteném ki, hogy a melegindítási problémákat sem részletezted. Mit jelent, hogy nehezen indul? Melegen leállítod és rögtön indítva is nehezen indul. Vagy 1 perc múlva vagy 5 perc múlva? Vannak ebben különbségek? Mert ha rögtön is nehezen indul az nem karburátor túlfolyás., de még lehet dúskeverék vagy sűrítési probléma. Ezeket lépésenként kell kizárni.

És abban igaza van Istvánnak, hogyha azt mondaná a szerelő, hogy popec, de 50.000 a munkadij akkor magadhoz kapnál. pedig még nem is cserélt semmit.
[#5667241] 2021. 01. 10. 11:32
K.István.
Mielött tizezreket költenél karburátorra (amit szintén fèl kéne ùjìtani) ezt kéne alaposan körbenézni. A falsolas az egyik jellemzöje ezeknek a porlasztoknak. Jobb esetben csak a szivato dugattyujánál kell kicserélni a gumiharangokat. A yamahánál csak egybe árulják, de suzukinál külön kapható volt.
Szóval elvégeznék egy faldolás tesztet féktisztitóval. Kéne mérni egy végnyomást-kompressziót a hengerekben, meet ha véres a torka, egy fillért nem költenék egy 500eurot érö motorra...
Másrészröl egyáltalán nem javasolom, hogy ilyen koros motort tartson valaki, aki nem ért hozzá, és nem tudja elvégezni rajta a szükséges beavatkozásokat, meet ilyenkor van az a helyzet, hogy a megbizott szerelö " nem végzi el mwgfelelöen" a munkát. Magának elszöszmötöl egy tulaj napokat egy egy felújìtandó részén motornál, de a szerelö, ha ezt tenné senkinek nem lenne gazdaságos beavatkozás. Egy fékrendszerrel 6-8 órát, egy porlasztóval 4-8 órát el lehet bibelödni. Ez már munkadijban komoly összeg, és akkor még a javitókészketekre semmit nem költöttünk....
PL ha cserélnem kéne a hátsó rugóstagot, kivenném a lengövillát is, és annak csapágyazását is rendbetenném...
[#5666945] 2021. 01. 09. 17:22
jimy_L
Sőt anélkül alig van értelme.
[#5666801] 2021. 01. 09. 15:53
K.István.
Szinkron elött szelephézag ellenörzés van...
[#5666740] 2021. 01. 09. 12:37
jimy_L
Vagy nincs megfelelő szelephézag.
[#5666659] 2021. 01. 09. 8:40
Vidom
Itt a fórumban a 2020.05.24-i hozászólásomban van néhány service manuál link. Megnézném, hogy a pilotcsavar beállítása a gyári érték közelében van-e í(persze szinkronnal lehet jól beállítani, de ha nagy az eltérés az valami hibára utal)
[#5666657] 2021. 01. 09. 8:37
Vidom
Ezt hogy érted? Nyáron állsz egy lámpánál, alapjáraton megy és egyszer csak lefullad? (akkor alapjárat és keveékképzés).

Vagy gázt adsz és akkor fullad le? (Lehet nem adsz elég gázst). Üzemmelegen kb 2500-3000-es fordulatnál ha üresben rárándot a gázt elcsuklik a motor?
[#5666621] 2021. 01. 08. 22:05
koserkosa
Azt hiszem sokat kap, mert gáz nélkül üzemmelegen már többször lefulladtam lámpánál.
[#5666618] 2021. 01. 08. 21:56
Vidom
Ha tavasszal feltöltöd csöveken a karbit (csapról lehúzod a csövet és ontesz bele benzint) akkor a tél végi indítás (már ha leengedted a karbikból a benzint és 100-as van a tankban) megoldódik.

Ha nyáron hidegen indul melegen meg nem akkor vagy sokat kap vagy túlfolyik picit.
[#5666614] 2021. 01. 08. 21:50
koserkosa
Köszönöm szépen!