Ez nem az a stori.
Ez kb olyan mint a "az elütik a buszmegállóban álldogáló várondos anyukát..."
Ha unatkozol olvass bele a gsxr 1100 fórumba...hosszú éveken keresztül igyekezte segíteni ott igazán talpraesett emereknek, akiknek picit komolyabb problémái voltak, minthogy azt se tudják mere kéne megtenni az elsö lépést. Hordtam nekik hosszú, kemény keresgelések után a megfelelö minöségü alkatrészeket németböl, mert Magyarországon nincs használható alkatrész ilyen területen. Támogattam öket a saját elsökézböl szerzett szívásaimmal, tapasztalataimmal...eredményesen vagy eredménytelenül. Èn magam vagy tucat motort restauráltam...volt ennél sokkal szarabb álapotu is, meg volt olyan amit "csak ki kellett polirozni". Szem és fültanuja voltam több tucat bukott és sikeres projektnek is...meg látom mai napig is hirdetésekben a befejezett és befejezetleneket...
Èn a kérdezöt nem ismerem, de jelen szitu egy vesztes helyzet, és nem szerencsés máséval verni a csalánt...kb olyan szitu mikor a cigány belöki az úszni nem tudó gyerekét a vízbe...ússzá b@zmeg, ússzá b@zmeg , ússzá b@zmeg , ....b@zmeeeeg ...
A tapasztalatom az, hogy egy restauráció ott kezdödik, hogy veszel mellé még minimum egy ugyan olyan motort. Èn az 1985-ös yamaha xs 400, ami napi használtban van, vettem még egy motorblokkos guruló vázat komplett futómüvel, meg még egy blokkot...és van hozzá egy ládányi potalkatrészem...téli-nyári-tavaszi kerék-gumi szett...és sorolhatnám...Amúgy a motor piaci értéke egyenlö a benne levö üzemanyaggal, de bejárni-amortizálni, összetörni pont ideális, mert zero a fenntartási költsége. De ha lerohad róla a kipu vagy az üzemanyagtank (yamaha "betegség"), akkor tök mindegy mennyi pótalkatrészem van hozzá, mert vagy kalapalok egyet hozzá kézzel, vagy bezuzatom az egészet, mert hiába adtak el belöle ezer szám, mindröl le van rohadva...és az enyémnek nem nagyon van ismert típushibája azon kivül hogy az összes ilyen yamaha tördeli a szabadofutót az öninditónál...A többi inkább csak koruk miatt van.
De a 4 hengeresnél primer lánchajtás van, és megnyúlik, zörög, szakad...tejes motorbontás kell a cseréhez...nincs már bennük kompresszíó, a telószár rozsdapöttyös-használhatatlan lesz, vezetékezés eltörik, szétoxidálódik., a lengövilla csapágyazás bázik, berohad...a rugóstagok elfossák magukat-elfáradnak.
Elsö ránézére van rajta egy két "értékesnek tünö" alkatrész, ha nem sérült-rohadt, kb ennyi, de ez miatt felesleges megpróbálni "életet lehelni bele".
Németböl alkatrészt szerezni:
-nem igen küldözgetik külfödre a németek portékát, sokszor még a német szigetoszágba se, nehogy Magyaroszágra. Ha igen, akkor pl most küldtem haza egy nem oly nagy csomagokt 7kg 80x20x60-as dobozban, online bonyolítva 21€. De a legkisebb csomag is kb 10€ haza...Persze meg lehet kérni nagyvonalúan az ismeröst ,barátot...Ki monitorozza a jó áruért állandóan piacot. Van olyan ami 2 perccel a hirdtés megjelenése után már elkellt...baszakodni más helyett a problémás esetekkel, huszkálni más cuccait a postára, csomagolni, sokszor órákat el lehet vele baszni...csak az tudja aki már adta erre a fejét. Ès közben egyeztetni a vevövel, célszeméllyel, hogy jó az ár, jó a minöség, megvegyed -e? Közben kegyeg az idö...Ilyet az ember csak magának, és csak nagyon kivételes esetekben csinál másoknak.
Èn vettem megbízásra alkatrészt. Végyigcsináltam. Aztán megjön ide németbe a cucc, majd beorigamizom az amúgy is túlpakolt autómba, mikor hazautazok, otthon megint kereshetek neki csomagolóanyagot, gondosan becsomagolom, nehogy az én hanyagságom miatt menjen tönre (mondjuk képzel el egy fejidoot, vagy tankot, de akár egy óracsoportot, közben figyelj arra, hogy ne legyen túl nagy a csomag, mert így is kurva drága lesz...aztán elvonszolod a postára feladod, és izgulsz hogy sértetlenül célba érjen, és "megbizó" elégedett mosollyal vegye a kezébe...Biztos csak nekem nem tünik egyszerünek...
De tölem aztán lehet kisérletezni, én nem fogok pisztolyt tartani a fejéhez senkinek, hogy nem kéne...csak a szerintem RACIONÀLIS oldalát próbálom mutatni a dolognak...
Végezetül a letöbb esetben az szokott lenni, hogy kédezö már ezeket sem olvassa el... a szélsöséges meg az, mikor felebaráti szeretböl segítesz valekinek (ird és mond-ingyen), meg még szerszámot, alkatrészt is adsz neki, mert jó szived van, és szeretnéd támogatni, majd mikor készen van a projekt, akkor fogja és eladja az egészet a picsába...ennek két véglete a szaré-hugyé vagy vastag profittal...és általában ilyenkor már nem fogsz neki eszébe jutni, sem azért, hogy esetleg megkérdezze, hogy nem akarod -e "megtartani", meg azért sem, hogy jó bótot csináltam, ezt úgy gondolom megérdemled, fogadd el...és csak igen ritka a kivétel aki valóban megérdemel minden segitséget, és támogást.