Yamaha XJ 600

Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Sziasztok! Először is bocs, hogy nem rögtön írok, de nem tudok, idő hiányában és teendők sokaságában.
Gyulus54! Köszi az oldalt, de Úgy látom Lajos is megkinlódótt vele, én most ezt nem vállaltam be.
Találtam nagy nehezen egy másik ugyanilyen karbisort, ma azt kezdem el pucolni, és csavarlazítózni, hogy véletlenül se járjak így. Bár ezen hiányoznak a fedőlemezkék, tehát biztos kosz is ment be bőven, de most óvatosabb leszek. Mivel ez a karbisor szétszedhető, ezért bízom a cserében, és a majdani jól működésében. Ezt az egy hibásat, meg lehet elviszem valami szakihoz, ha lesz kedvem.
blackiex! Amennyire szabadszemmel láttam, menetes részt egyik oldalról biztos elfúrtam, a másik oldalon még ott van a csavar maradéka a menetben. Innentől ezt felszabályozni, Meg egyátalán kiszedni a rugót és a tűrészt, lehet hogy lehetetlen feladat itthon, ehez valami-valaki speckó ember-szerszám kéne. Igyekszem összeállítani a két karbiból egyet, elvégezve azokat a dolgokat amikről beszéltünk, aztán remélhetőleg teljes lessz a siker. Köszi az együttérzést 🙂
Hátha Lajos technológiája segít.

https://www.kriszera.hu/yamaha...
Ez a mostani allapot? A menetes szakaszt is kifurtad az ontvenybol?
Igen, meg annak a helyéről, mert mérgemben belefúrtam.....
Az egyik pilot csavarrol van szo?
Ha tanulsz belole, akkor az jo ut. Olyan nincs, hogy elsore mindenkinek minden. Ami eltorott, azt ki lehet cserelni meg akkor is, ha te most meg nem tudod, hogy hogyan.
Igazad van, biztos erre is megvan a megoldás, szerintem működött volna, ha amásik csavar el nem törik. Hát, a hibáiból tanul az ember. Így jártam.
Nem szegyen az, ha a elviszed ilyenkor olyanhoz, akinek ebben rutinja van.
Elbaxtam! Nagyon. Az egyik csavar feje lepattant. Gondoltam belefúrok, menetet vágok, belehajtok egy pici csavart. Ez eddig ment is. Ennek a másik csavarnak is leszakadt a feje!! (Előtte csavarlazítóztam, melegítettem, kopogtattam, utánna pattant le a feje az eredetinek)
Elöntötte az agyamat a fos, és belefúrtam. Szóval most keresek egy másik karbisort. Csak réggebbiek vannak, vajon az kompatibilis lehet az enyém többi részével? Szopat engem ez a xar.......
Az addig oke, de amikor a bowden meghuzza es eltekeri a cuccot hogy nyissanak, lehet ott mar nem egyformak es a negybol mondjuk ket henger nem is tud begyujtani.
Így is okosabb vagy nálam:)) Köszi a tanácsokat! Igyekszem megcsinálni legjobb tudásom szerint. Amikor állítottam, azt véltem felfedezni, hogy csak 3 csavar van a 4 karbihoz, a két szélső állítja az 1-4-et, a középső pedig a 2-3-at. Írtam is, hogy ezeket beállítottam úgy, hogy a pillangó élénél lévő furatot mindegyik elérje. Köszi még 1x a tanácsokat, sokat segítettél. Üdv.
Javaslom, hogy a pilot csavarok kiszabadítása és a járataik tisztítása után állíts egy "durva" mechanikus szinkront.
Négy egyforma átmérőjű valamire lesz szükséged, én másfeles fúrószárral szoktam, abból van itthon egy marék, mert könnyen törik.

Addig kell tekergetni a szinkron állító csavarokat, amíg minden pillangószelep egyformán harap rá az alá betolt fúrószárra. Nem ismerek nagyon közelről ezt a konkrét szettet (csak önmagában vagy párban, de nem négyes csoportban találkoztam a BDS26-tal), de gyanítom először az 1. és a 2. karbit kell összehangolni, majd a 3. és a 4. karbit, a végén meg a kb. középen lévő szinkroncsavarral hangolod össze a két már beállított párt egymáshoz képest.

De látatlanban nehezen vagyok okos. Mindenesetre olvasgattam, több helyen láttam, hogy 2 fordulatról 2.5-ig kellett nyitni a pilot csavarokat, hogy szebben ejtse az alapjárati fordulatot - viszont amíg a pillangószelepek össze-vissza nyitnak és a négy henger nem kap egyformán enni, addig édesmindegy.
Persze, azt állitottam el. De már előtte is fulladt. Biztos kell egy szinkron, de lassan új karbi alkatrészek is kellenek mert annyiszor szétszedtem, hogy attól kopnak el. Itt egy videó, hogy mit csinál.
http://youtu.be/vl3NOsnsaXo;ab_channel=JKori
Eddig nem fulladt, csak az alapjárat lebegett, igaz? A fulladást akkor kezdte, miután te a pilot csavaroknak vélt valamiket megtekergetted.
Ne legyen igazam de attól tartok, hogy te a pirossal jelzett szinkroncsavarokat állítottad el.
Aha! Na ezt az életbe nem találtam volna ki! Köszönöm! Holnap ránézek. De ennek a szarakodása ennyire befullaszthatja a motort? Vagy ez egy hiba lesz a sok közül még. Közben megnéztem, lehet egy fém lapka fedi, de azt is ki lehet szedni (találtam egy jó kis oldalt xjrider, lehet ismeritek), itt látom már hogy milyen ez a csavar, van egy o gyűrű is alatta ( hál istennek).
Nagyon köszi a segítséget, akkor holnap vagy 7főn folytatom, még nem gyújtom fel :) Írok, ha van fejlemény! Köszi
A karbi szájánál a fúvókát ellenőrizd egy vékony damillal, hogy nincs-e bedugulva.

Nem tudom, mit tekertél, amitől most nekiállt befulladni, de akkor ezek szerint nem ezeket. Mindenesetre István erre célzott és én is ott maszatolnék. Már csak azért is, mert azt a 4 állítócsavart sajnos muszáj kivenni az alapos pucoláshoz, a kúpos részen ugyanis igen kicsi hézagok vannak és lehet onnan nem mossa ki a karbitisztító a retket, ha van.

A "mit tekerjek?" kérdés láttán azt merem még feltételezni (látatlanban persze csak tipp), hogy neked ott nem gumi, hanem alu dugó van és nem is látod, hogy van alatta egy csavar. Lásd kép.
Az alu dugót úgy kell kivenni, hogy pici fúróval óvatosan lyukat böksz rá - de tényleg óvatosan, nehogy sérüljön a csavar alatta! - és a lyukba belekapatsz egy facsavart, majd azt fogóval megragadod és kihúzod dugóstól.
Elvileg ez a Mikuni BDS26 és 2 fordulatot ír hozzá, de mit tekerjek? Csak nem a box felöli oldalon az egyik kicsi járatban van még egy fúvóka? Nézegettem, próbáltam kicsavarni de kezdett deformálódni a feje (csak két vágat van a szélein). Lehet hogy ez lenne a megoldás? (bár a teli gázos befulladásra szerintem ez nem mentség)
Akkor a sárga nyíllal jelzett gumidugók alatt van a pilotcsavar, amiről István írt. Az elve ugyanaz, kúpos lófasz ami egy csatornát nyit-zár részlegesen, nem mozgatja a pillangót.
Én ezt állitottam
Igen ez az
blackiex! Hú bakker, nem! Akkor én az űrhajó segédhajtóművét állitottam takarékra :)
Viccet félretéve, az enyém nem ilyen karbi! Nekem nincs ilyen csavarhelyem. Mikuni (persze nincs rajta semmilyen szám vagy más) és 2001évj 4brh Rj01. De mindjárt megnézem van e valami hasonló. Köszi
A 8. számú az ábrán, azt elfejetettem. A gyári alap beállítás szerint 2 teljes fordulatra kell nyitva legyen, kiindulási pontnak jó lehet.
"Megtettem amit K.István írt, visszatekertem a pilot csavarokat (még leszedett állapotban), néztem, hogy hogyan állítódnak a pillangók tőle."

Várjávárjá... A pilot csavartól nem mozog a pillangó. Az csak egy kúpos hegyű csavar, ami egy járatot nyit vagy zár el részlegesen.
Egyről beszélünk?