Én, a lustaságom miatt elsőre biztosan bontás nélküli karbitisztítással kezdenék, abból nagy baj nem lehet.
Petróleum "H" és esetleg kevés aceton (a "H"-ban elvileg van valamennyi), ezek kaphatóak az üzletekben. De csak azért írom ezt, mert a motor amúgy működik, akkor én tuti nem bontanám meg. Volt régebben egy motorom, amit használtan vettem és szerintem állt a gazdájánál, olyan kelletlenül működött, elkezdtem a petróleumot adagolni egy tankba mondjuk 1 dl. mennyiségben, durrogott a motor mint a kurvaanyja, azt hittem néhe, hogy ledobja a hengerfejet, de 4-5 tank után lassan kisimult és eladásig aoha nem volt problémám ezzel.
Sziasztok,
de jó, hogy itt még van élet :) jópár éve nem jártam erre időszűke miatt, a motorral meg nem volt semmi különös, csak ment (nem sokat). Az idén viszont már nem fogom megúszni, hogy kicsit foglalkozzak vele, van pár tünet. Hidegen nyögvenyelősebben indult (amikor még hideg volt - ezt úgy kell érteni, hogy 10-20°C, az alatt nem motorozok, most felette meg már egész rendben volt). Az alapjárata hidegen és bemelegedve is alacsonyabb volt, mint régen, és ami a legzavaróbb, hogy alacsony fordulatról sokkal kelletlenebbül, bizonytalankodva indult meg, amit korábban nem tapasztaltam. Most, hogy melegebb lett, ezt is kevésbé éreztem. Nagyobb fordulaton meg megy vidáman, ott semmi gond. Ja, és a fogyasztása is megnőtt észrevehetően, pedig ennek az ellenkezőjén kevésbé lepődtem volna meg.
Tavaly év végén a 95-ösben levő bioetanol-okozta lerakódások miatt átálltam 98-asra, azzal pihent télen is, és amíg keveset használom, maradnék is annál. Hacsak ki nem derül, hogy az okozza az egészet, ez elképzelhető? Vagy karbit kéne tisztítanom, hátha éppen ebből rakódott le valami adalék?
Én is a kötegelős módszerrel szelepeltem az xj-t.Megy az tök gyorsan.
De a szelepszárszimeringet a daewoo nubirán két éve csináltam ezzel a köteles módszerrel,sok videó van a neten,és tényleg egyszerű gyors volt.Meguszod a hengerfej szerelést tömítést. Persze nem attól füstölt a kocsi hanem a dugattyúgyűrűktől.De legalább eljátszottam azzal is,megvettem 16 darab szimeringet,had pörögjön a gazdaság..
Hallottam már ilyenről, igen. Sőt, vannak, akik úgy cserélnek lapkát, hogy gyertyalyukon betolt kábelkötegelővel akasztják lenn a szelepet, hogy mágnessel kijöjjön a lapka a vezérműtengely bütyke alól.
Ezek az öres kétszelepes dögök sok szakszerűtlen dolgot elviselnek.
Még egy kérdés,,:a szeleprugó meg szimering cserénél itt is működhet a hengerbe betuszkolt kötél a dugattyúval feltolva,,,mint autónál,,,hogy fent tartsa a szelepet ?
A többi kézi feszítő is érzésre megy. Betekered, amíg ellenállást nem érzel, aztán járatod, közben finoman ki-be tekered. Ahol kattog, onnan elindulsz vissza. Amikor elhalkul, onnan nem célszerű tovább menni. Ha a fordulat emelésére már vinnyogással válaszol, akkor túl van húzva, vissza kell lazítani kicsit. Ennél többet a hozzájuk kapott papír sem mond.
Egyébként ha már kézire alakítás, inkább kbelezném a racsnit M10-M12 közvetlen az alu feszítőtestbe, aztán kontraanya kívülre.
A láncfeszitőt simán át lehet alakitani kézire,hatos vagy ötös csavar a kupakba,meg egy kontraanya+1 menetfurás.A gond az hogy nem tudom mekkora feszitőerőt lehetne adni neki hogy ne halj meg menet közbe,mert a vezetőket stb ehhez a kis rugós cucchoz tervezték a yamahánál.Ennek ezzel kéne működnie.
Sajnos nem ilyen egyszerű, sokszor élőben sem egyértelmű a zaj forrása. Hát még videóról, telefonos mikrofonnal, weboldal által tömörített formátumban.
Na igen,ha szeleprugót kell szerezni az kb karácsony.A lapkákból is csak 3 méretet kaptam,3-at csiszoltam századokra,kézzel,kettőhöz meg nem kelett nyulni méretközépen volt.Nem gondoltam hogy 2-3 századot ilyen nehéz lecsiszolni,sikköszörű meg nincs minden műhelyben.
Kéne nyitni a neten egy motorzaj hibamegállapitó oldalt,ilyen még nincs.Mindenből feltenni öt darab mintát meg a megfejtést,,mondjuk 3 forintért,,és két év mulva kb meglenne egy használt harley...
Akkor nincs mit tenni, ha más nem, magad megnyugtatására tank le, szelepfedél le, vezérmű összejelöl, feszítő ki, egyszerre egy tengelyt arrébb teszel, mágnessel kihalászod a kupakot és a lapkát, aztán belenézel. 2 óra alatt megvan. Ha a fedél tömítése újszerű, egy kis tömítőpaszta a vonalba fúrást takaró félkör dugókhoz és kész.
Pl. GSX-R-eken előfordul, hogy a rugó elgyengül. Kapható is külön. Ehhez sajnos nem.
Ha a feszítő kupakját leveszed, egy kicsi szivárgás előfordulhat, de nagyon fröcskölni talán nem fog, max a kartergáz fúj ki egy kis olajpermetet. Szökőkutat csak azok a feszítők csinálnak, amikhez vezet olajjárat, mert pl. hidraulikus rásegítésűek.
Egy próbát megérhet, persze. Kézi állítású feszítőt sajnos csak a briteknél láttam Divihez. De csapágygolyóval előfeszített rugó - ha nem is pont ennél a modellnél - nem példa nélküli.
Akkor működhet az is hogy simán a rugó mögé teszek még két kicsi anyát,és a kupakkal megfeszitem mint a manuális állitót,és alapjáraton kipróbálom némi kis olajköddel,,,,vegy ott azért fröcskölni fog?,és ha igy elmulik,gondolom akkor a láncot kell mégis cserélni,mert ekkora feszitőerővel meg nem lehet müködtetni a gépet?
Hát, azt meg lehet nézni, hogy a rugó mennyire feszes láncot eredményez, de ahhoz le kell kapni a fedelet és megnyomkodni.
Van egy elég barbár feszítős trükk, a feszítő tartócsavarjait kell kicsit kilazítani és fülelni, amikor kattan egyet a köv. racsnira, akkor meghúzni - de ez ilyenkor picit túl is feszítheti a láncot, aminek a vezetőív láthatja kárát, mert fokozottan dörzsölődik, amíg be nem kopik. Szóval ezt annyira nem erőltetném.
A szeleprugótörés nem elképzelhetetlen, de ezeken a kétszelepes kupakos-lapkás blokkokon ilyenről még nem hallottam.
Igen persze,meg ahogy látható még az elejénél volt,ott fényesebb,,én szinte érzem hogy szeleprugótörés,talán csak az nem szól bele a teljesítménybe ami igy tud ketyegni..Csapágyaknak meg más a hangja,meg annyira csak nem hajtottam szét vénségemre..
Sikerült a láncfeszitő kivétele,nem ugrott át,ugyhogy az utánam érkezőknek üzenem,csak bátran,bár valóban érdemes T re rakni,mert pl 180 fokkal szembe igencsak továbbforog a veztengely,,,mire modjuk visszamész a garázsba..
Hibát nem találtam,a rugó mögé csak tettem egy hármas anyát,viszont sajnos a ketyegés megmaradt,talán valamivel mélyebb a hang tónusa.
Mostmár csak az maradt hogy a "kartergáz belever az indexbúrába"
...pedig kurvára nincs kedvem ujra szétszedni a fél motort.,vagy csak csőgázon járok mert menni megy mint a barom.
Azért köszönöm a segitséget.Ha ráveszem magam és meggyógyitom,majd megirom mi a tanulság(persze azon kivül hogy csak nagyköbcentis motort szabad venni,amivel viszont drága dolog a gurulgatás)
Értem Köszönöm
Találtam videót is erről,csak ott is irták kommentek hogy átugorhat,ezért vártam eddig,,,gondoltam csak begyógyul.
Majd megírom mi lett az eredmény.
Köszönöm a segitséget.
Petróleum "H" és esetleg kevés aceton (a "H"-ban elvileg van valamennyi), ezek kaphatóak az üzletekben. De csak azért írom ezt, mert a motor amúgy működik, akkor én tuti nem bontanám meg. Volt régebben egy motorom, amit használtan vettem és szerintem állt a gazdájánál, olyan kelletlenül működött, elkezdtem a petróleumot adagolni egy tankba mondjuk 1 dl. mennyiségben, durrogott a motor mint a kurvaanyja, azt hittem néhe, hogy ledobja a hengerfejet, de 4-5 tank után lassan kisimult és eladásig aoha nem volt problémám ezzel.
de jó, hogy itt még van élet :) jópár éve nem jártam erre időszűke miatt, a motorral meg nem volt semmi különös, csak ment (nem sokat). Az idén viszont már nem fogom megúszni, hogy kicsit foglalkozzak vele, van pár tünet. Hidegen nyögvenyelősebben indult (amikor még hideg volt - ezt úgy kell érteni, hogy 10-20°C, az alatt nem motorozok, most felette meg már egész rendben volt). Az alapjárata hidegen és bemelegedve is alacsonyabb volt, mint régen, és ami a legzavaróbb, hogy alacsony fordulatról sokkal kelletlenebbül, bizonytalankodva indult meg, amit korábban nem tapasztaltam. Most, hogy melegebb lett, ezt is kevésbé éreztem. Nagyobb fordulaton meg megy vidáman, ott semmi gond. Ja, és a fogyasztása is megnőtt észrevehetően, pedig ennek az ellenkezőjén kevésbé lepődtem volna meg.
Tavaly év végén a 95-ösben levő bioetanol-okozta lerakódások miatt átálltam 98-asra, azzal pihent télen is, és amíg keveset használom, maradnék is annál. Hacsak ki nem derül, hogy az okozza az egészet, ez elképzelhető? Vagy karbit kéne tisztítanom, hátha éppen ebből rakódott le valami adalék?
De a szelepszárszimeringet a daewoo nubirán két éve csináltam ezzel a köteles módszerrel,sok videó van a neten,és tényleg egyszerű gyors volt.Meguszod a hengerfej szerelést tömítést. Persze nem attól füstölt a kocsi hanem a dugattyúgyűrűktől.De legalább eljátszottam azzal is,megvettem 16 darab szimeringet,had pörögjön a gazdaság..
Ezek az öres kétszelepes dögök sok szakszerűtlen dolgot elviselnek.
Egyébként ha már kézire alakítás, inkább kbelezném a racsnit M10-M12 közvetlen az alu feszítőtestbe, aztán kontraanya kívülre.
Szeleprugó egy hét. Csak nem itthon kell keresni.
https://www.ebay.de/itm/176872030454
Kéne nyitni a neten egy motorzaj hibamegállapitó oldalt,ilyen még nincs.Mindenből feltenni öt darab mintát meg a megfejtést,,mondjuk 3 forintért,,és két év mulva kb meglenne egy használt harley...
Ha a feszítő kupakját leveszed, egy kicsi szivárgás előfordulhat, de nagyon fröcskölni talán nem fog, max a kartergáz fúj ki egy kis olajpermetet. Szökőkutat csak azok a feszítők csinálnak, amikhez vezet olajjárat, mert pl. hidraulikus rásegítésűek.
Egy próbát megérhet, persze. Kézi állítású feszítőt sajnos csak a briteknél láttam Divihez. De csapágygolyóval előfeszített rugó - ha nem is pont ennél a modellnél - nem példa nélküli.
Van egy elég barbár feszítős trükk, a feszítő tartócsavarjait kell kicsit kilazítani és fülelni, amikor kattan egyet a köv. racsnira, akkor meghúzni - de ez ilyenkor picit túl is feszítheti a láncot, aminek a vezetőív láthatja kárát, mert fokozottan dörzsölődik, amíg be nem kopik. Szóval ezt annyira nem erőltetném.
A szeleprugótörés nem elképzelhetetlen, de ezeken a kétszelepes kupakos-lapkás blokkokon ilyenről még nem hallottam.
Hibát nem találtam,a rugó mögé csak tettem egy hármas anyát,viszont sajnos a ketyegés megmaradt,talán valamivel mélyebb a hang tónusa.
Mostmár csak az maradt hogy a "kartergáz belever az indexbúrába"
...pedig kurvára nincs kedvem ujra szétszedni a fél motort.,vagy csak csőgázon járok mert menni megy mint a barom.
Azért köszönöm a segitséget.Ha ráveszem magam és meggyógyitom,majd megirom mi a tanulság(persze azon kivül hogy csak nagyköbcentis motort szabad venni,amivel viszont drága dolog a gurulgatás)
Találtam videót is erről,csak ott is irták kommentek hogy átugorhat,ezért vártam eddig,,,gondoltam csak begyógyul.
Majd megírom mi lett az eredmény.
Köszönöm a segitséget.