{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5639308] 2020. 09. 13. 12:57
momo74
Hello!

Fékkarom van. Nézd meg, hogy ez jó-e rá, mert nem mindegyiknek azonos a rögzítése. Ha jó, akkor adom.
[#5639252] 2020. 09. 13. 11:43
Ati54
Üdvözlök mindenkit,hátsó fék munkahengert és első fékkart keresek egy 94 es xj 600 Yamahához.
[#5637067] 2020. 09. 02. 8:18
istvanb
"a szerelő szerint minden rendben a fékkel"...miután lelégtelenítetted...
- a nagy légtelenítési kaland után sem változott érzetre sem a fékkar keménysége sem a fékreakció, úgyhogy arra gondolok, hogy eleve jó volt csak én képzeltem bele, hogy probléma van.
[#5637056] 2020. 09. 02. 4:33
zolee5016
xj 600 s Divi 2001ez lemaradt...
[#5637055] 2020. 09. 02. 4:30
zolee5016
sziasztok.....a mocim 6.ban 60-70 km/h körül fura( mintha vákuum lenne a blokkban)hangot ad....aztán eléri a 85-90 km/h-t olyan 3500-4000 fordulat körül megszűnik a hang....nem a kuplung oldalról,hanem a bal lábam felöl jön a hang.......feszesebbre is húztam a láncot,persze nem lett jobb........láncmenesztő gumim mondjuk kezd kopni..kétségtelen.....Ha van budaörsi,vagy környéki kollega,nem bánnám ha kipróbálná........(igaz be is jelentettem szervízbe,de nem baj ,ha felkészülök....) Kösi Zoli
[#5636843] 2020. 09. 01. 10:02
K.István.
"a szerelő szerint minden rendben a fékkel"...miután lelégtelenítetted...
[#5636749] 2020. 08. 31. 17:27
istvanb
Csak egy kis update: a szerelő szerint minden rendben a fékkel! Öröm boldogság :)
[#5635391] 2020. 08. 25. 17:13
istvanb
Megpróbáltam légteleníteni, egy nagyon kevés levegő jött ki belőle aztán semmi. Beszéltem a szerelővel majd valamelyik nap elmegyek hozzá ő meg megy egy kört a motorral. Ahogy mondtam az egyik probléma az egésszel kapcsolatban az, hogy nincs viszonyítási alapom, tehát lehet hogy a fék úgy jó ahogy van. A kuplung + fék billentése sikerült. A fékcsőről készítettem egy fényképet de azt, hogy mióta van rajta nem tudom mivel már így vettem.
Köszönöm a segítséget mindenkinek.
[#5635322] 2020. 08. 24. 21:23
K.István.
Azt hogy milyen az allapota csak muszerrel tudod merni. Tok mindegy mennyi km van benne. A lenyeg hogy mennyit erintkezett levegovel, mennyi vizet vett fel belole. Az ugyanis csokkenti a forraspontot es beesik a fekkar ha elforr a fekfolyadek... alfoldon ez nehezebben fordul elo, de 1300 Huf kb 0.5 Liter fekfolyadek...
[#5635308] 2020. 08. 24. 20:58
K.István.
Oregek mar azon a fekcsovek, ha meg a gyari van rajta... azokat elvileg 4 evente kene cserelni, de 24 evente minden bizonyossagal sokat segit a szivacsos hatason... a femhalos fekcso sokat dob a rendszeren, csak mostansag nagyon ramentek az illegalis atalakitasokra... legalisan meg zsebbenyulos a tortenet...
[#5635273] 2020. 08. 24. 18:37
istvanb
"Eszedbe ne jusson visszsonteni a fekfolyadekot!"
ööö.. miért? Ha 1500km van benne és tökéletes állapotú akkor miért ne?
[#5635178] 2020. 08. 24. 15:35
Vidom
De az. Ha felulre a munkahenger kornyekere beszorult egy legbuborek akkor nyomkodatod egy hetig is.

Eszedbe ne jusson visszsonteni a fekfolyadekot!

En anno egy Ducati Hypermotard hatso feket csak trukkosen tudtam lelegteleniteni. Ott ugyanis a hatso munkahengertol S alakban megy a fekhez a cso hatra, raadasul ott felul megybe a feknyeregbe a cso es alul van a legtelenito.

Ha vegkepp nem megy neha segit ha a munkahengernel.kilazitod a csovet, csak jol burkold be a motort
[#5635134] 2020. 08. 24. 14:26
istvanb
Sziasztok.

A fékfolyadék idén, kb 1500km-rel ezelőtt volt cserélve szervízben. Nem voltam ott amikor csinálták, de minden bizonnyal szakszerűen lett elvégezve. A folyadék színe azóta sem változott gyakorlatilag ugyanaz a világossárga, a fékfolyadék ablakán éppen látszik egy kis buborék. A fogáspontot nem érzem, hogy változna ha pumpálom a féket, de úgy gondolom, hogy jobban kellene fognia. Ez persze csak egy tipp. Semmilyen összehasonlítási alapom nincs és az is igaz, hogy a '94-es változat van nekem amin még csak egy féktárcsa van. Eszem ágában sincs első kerékre állni amikor fékezek de ezzel a fékkel nem is lehet (próbáltam). Szóval nem tudom igazából, hogy mennyire kellene fognia, de gyengének érzem. Markolatig behúzni nem tudom, annyit nem enged viszont ha fékeznem kell és csak két ujjal fogom meg a féket akkor szerintem nem tudom a max fékerőt kihozni belőle.

Most egy gyorskötözővel behúztam az első féket mint a fene és úgy hagytam egy napra. Egy videón láttam, hogy ez is segíthet a abban, hogy kimenjen a levegő a rendszerből ha van benne. Megnéztem egy csomó légtelenítő videót, nem tűnik atomfizikának.
- Első fékkel pumpálni egy párat
- légtelenítőt kinyitni
- elzárni amikor már nem jön cucc
- féket visszaengedni

és kezdeni elölről amíg buborékmentes ami kijön. Mivel a fékfolyadék tökéletes állapotú ezért az a terv, hogy vissza is öntöm ami lejön a rendszerből.

Mivel abszolút semmi összehasonlítási alapom az is lehet, hogy ez így tökéletes és ennyit tud a motor. A légtelenítést mindenesetre kipróbálom, nem hinném, hogy el tudom rontani. Persze semmi sem kizárt.

Köszi a tippeket, majd beszámolok, hogy túléltem-e.
[#5635112] 2020. 08. 24. 12:23
momo74
Szia!

Csatlakozom az előttem szólókhoz, vidd szerelőhöz. A fék az biztonsági berendezés, ha nem vagy 100% biztos a dolgodban (márpedig a kérdésed alapján nem lehetsz biztos), akkor ne kockáztass. Egy fékfolyadék csere + kezelőszerv beállítás nem nagy költség és neked is jobb lesz.
Fékfolyadékot amúgy 2 évente illene cserélni, szóval ez egy rendszeres feladat és olyankor a légtelenítést is meg kell csinálni minden esetben.
[#5635108] 2020. 08. 24. 12:06
Vidom
Szia,

jól mondták, a kérdésedből itélve inkább vidd szerelőhöz vagy aki már csinált ilyet. De addig is néhány kérdés:
- fékfolyadék csere volt és azután lett ilyen?
- ha volt akkor a tartályból le lett engedve (pumpálva/szivatva) az összes folyadék és utána lett feltöltve, vagy ügyeltél arra, hogy ne fogyjon ki a tartályból a fékfolyadék.
- máshol is meg lett bontva a fékrendszer vagy csak a légtelenítő csavarnál?

Ha nem volt fékfolyadék csere, akkor előtte is ilyen volt?

Ha gyorsan egymásután behúzod a fékkart változik a fogáspont (kintebb fog)?

A kuplungkaron és a fékkaron a rögzító csavarok fellazításával és a kezelő szervek elforgatásával lehet állítani. Vannak olyan tipusok, hogy a kormányba fúrt lyuk segíti ezek pozicionálását. ebben az esetben másik furat kell (ezt nem javaslom, mert a furatok közel esnek egymáshoz ami gyengíti a kormányt).

Vagy a kormányon döntesz előre vagy hátra, amennyit a tank és a bowdenek, idomok engednek.
[#5635061] 2020. 08. 24. 9:19
MuZ
Légteleníteni!
A neten millió vidi van erről, de a kérdésedből arra következtetek, hogy jobb lenne elvinni valakihez!
[#5635050] 2020. 08. 23. 23:55
istvanb
Köszönöm, hogy válaszoltál a kérdésemre, hogy ilyenkor mi a teendő!
[#5634971] 2020. 08. 23. 20:15
gezasz
Levegős a rendszer
[#5634878] 2020. 08. 23. 13:55
istvanb
... már ha egyáltalán lehet ilyesmit csinálni.
[#5634875] 2020. 08. 23. 13:49
istvanb
Sziasztok. Az első fék beállításával kapcsolatban van olyan problémám, hogy szerintem túlságosan lent fog, vagyis már eléggé be kell húzzam ahhoz, hogy ténylegesen fogni kezdjen. Ilyenkor mi a teendő, hogyan kell beállítani a fékerőt? (a fékolajszint és minőség rendben van). Illetve jó lenne még a fékkart és a kuplongot is lefelé billenteni egy kicsit, hogy kényelmesebb legyen hozzájukférni. Köszi ha valaki ellát tanácsokkal.
[#5632520] 2020. 08. 06. 19:23
htomi
Úraim! Váltó és kuplung nélküli blokkot adnék, akinek szüksége van rá, mindössze egy köszönöm lenne az ára. Van egy karbi is felújítást kívánó
, használható, hibátlan membránokkal, ez viszont 10 ezerért. Posta lehetőleg nem! Köszönöm 06307797015,Mezőszilas
[#5629580] 2020. 07. 20. 11:49
istvanb
Nahát ez nem egészen úgy működik mint gondoltam. Megpróbálom töröltetni a kommenteket, addig is bocs a spam-ért
[#5629564] 2020. 07. 20. 9:46
istvanb
Úgy látom a sportmotor nem szereti az ilyen linkeket, úgyhogy itt van rövidítve: https://bit.ly/2DV416p
[#5629563] 2020. 07. 20. 9:45
istvanb
Sziasztok. Nem tudom érdekel-e valakit, de csináltam egy rss feed-et a fórumhoz. Az oldal szerkezete miatt nem tudtam megoldani azt, hogy az rss olvasó a hozzászólásokat jelentítse meg (lehet hogy valaki ügyesebb megoldja), úgyhogy az olvasóban a hozzászólók neve jelenik meg. Arra jó, hogy jelezze ha új hozzászólás érkezik a fórumba.

Ezt a linket kell hozzáadni az rss feed olvasóhoz:

www.sportmotor.hu%2Fforum%2Fya...]http://createfeed.fivefilters....[/url]
[#5627770] 2020. 07. 06. 14:48
K.István.
Mondjuk az elsö vagy hátsó helyzetjelzö izzójánál....