Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ha nem nagy kérés még egyszer figyelmesen olvasd már el Rozsdás hozzászólásait,mert a lényeget úgy látom nem sikerült megoldani.Ott benne van miért is raktak a 2T motorokba olajpumpát hogy miért tették ezt kötelezővé.
gratulalok baszki igazan jol sikerult levonnod a tanulsagot
de tegyük fel hogy nem akaorm én pályán használni csak utcán de azárt kihasználom a motort és pörgetem is, sztem a pumpa ilyenkor is jonak kéne hogy legyen különben minek tennék rá a motorra vagy csak azért van hogy ne kenf össze magad vagy ne legyen plusz munka a keveréssel na meg akor már csak kitaláltak volna valami jobb megoldást ha ez rossz lenne nem
én ezt igy jozan paraszti ésszel igy gondolom mérnök és szerelő urak
Hi."(sok hulye mernok..gondolja o)" meg mondod ezt te :) Tortenetesen mernok vagyok csak nem gepesz errol ennyit.Nem a mernok irinyitja a kornyezetpolitikat.Mas feladat volt vdue 500 olajozasa ami anno egy koncept volt(1:100-130as keverek) amolyan mellenyveres volt hogy na ugye az ugye.Megint mas amikor megmondjak hogy vagy 40%al csokkented az olajfogyasztast vagy bezartok -----olajpumpa,itt az olajpumpa tortenelme,felesleges melyebbre turni benne mert ezzel ki is lett vesezve a miertje.Hatalmas irodalom am :D Engem inkabb meglep hogy mernok letedre, mennyire nem erzed at ezt a kenes temat.
Aszalost Petert nem kerdezem meg mert tudom hogy o a legleg csak kb 1990ben megallt az onkepzes.Ezer pelda volt mar konnyezo,tort,felkemenyedett,bowden szakadt kopkodore.Gatnal kenes rs250 is szep dolog csak az magaba edes keves.En nem kakaskodok de ez mar nem az a szint,ami egy gyari 50es varosi robogot is kielegit.
Minek csorognelek? semmi kozom hozzad.En leirom amit tudok,tanulok,latok mert idegesit a balgasag.Ha mar egy ember elgondolkodott rajta,itt jelzem nem egy volt aki meg is lepte es nem robogok,mar megerte a "kakaskodas"... Nem is fogsz talalni mert rettentoen iratal az egesz forum itt tettem kivetelt csak a hozzaszolasokra.

747 es Agip nem valik ki.... Annyit kell keverni mindig amennyit hasznalsz,de aki a "top" olajokat hasznalja inkabb azokra vonatkozik mert lerontja az olaj a benzint par nap utan.Amelyik olaj keveres utan kannaban,vodorben,kupaban vagy akar tankban kiul az annyit is er.Nekem volt agip flakonba tobb mint egy evig, nem ult le hanem tonkrement.
Ja es bar sokat beszeltunk a keverekes temarol es a TOP premix olajakrol,de elfelejtettuk megemliteni,hogy van kozottuk (Pl.Castrol A747) ami ha allni hagyjuk a tankban akkor hiaba kevertuk elotte ossze kulonvalik a benzintol egy ido utan.
Szoval aki premixel biztos ami biztos jol razza ossze ujra az anyagot a tankba vagy kulon tartalyba stbstb. melott utjara inditja a vasat!
Jo motorozast es palyazast,
Gabor
Sziasztok!

Nyugdtan kerdezzetek akar itt forumon is,mert nem olaj a tuzre csak beszelgetunk Rozsdas kollegaval.
O ragaszkodik ahhoz hogy minden 2T-rol le kell kottni a kulonojalzast,mert "faszsag" (sok hulye mernok..gondolja o) en meg azt mondom ,hogy amig nincs belenyulva a blokkba (tuning) addig meg palyan is jol mukodik a pumpa,ha rendesen karban van tartva....ergo nem kotelezo kikotni es esz nelkul lekotni rola mindent csak hogy a palyan is lehessen menni nehany alkalommal.
Nem akartam belekeverni de mivel Rozsdas kollega sajatos stulisban forumozik es tunik egy igazi mindentudonak,ezert ha nekem nem hisztek kerdezzetek meg Aszalos Petert,aki az Aprilia RS 125 oktatast csinalja.Azt hiszem Ot nem kell bemutatnom senkinek...
Rozsdas nem azt mondom hogy a keverek rossz,csak azt allitom hogy pl.az RS-en ha nincs belenyulva a motorba akkor a pumpa is jol mukodik.Igy van ez az RS 125-on de meg a Mito-n,TZR-eken is..
Ha megragad a motor ,kijon a hajtokar a blokk oldalan,az meg nagyon sokszor NEM a keverek vs. pumpa miatt van hanem a sok hozza nem erto szereles miatt!
Egyebkent meg tenyleg le zarhatjuk ezt a temat,mert van meg sok erdekes dolog amirol lehet beszelgetni....de a forumon csak higgadtan lecci,mert nem hiszem hogy barkit is erdekel a mi kakaskodasunk!Inkabb csorogj meg (en nem talaltam rolad egyetlen sort sem) es megbeszeljuk.
MAS
Kb.2002-ben az Agip-nak csak RACING-je volt ami full syn volt,es ez premix injector volt.En akkor ezt hasznaltam,de azota valtozott a paletta es amivel en tartottam lepest...bocs.
Ahogy Rozsdas is irta,az AGIP RACING CSAK PREMIX!
Pumpaba a SPEED valo.
MAS
A Motul 600 mar mint olyan nem letezik,helyette van a 710 de
600=710 minden tekintetben es szerintem egy igen jo olaj pumpasba.
Ara:4000-4400.-Ft/Liter
Ha valakinek tobb kell,akkor a Yamaha Fehervarnal (8000 Szekesfehervar,Budai u.81/B Tel:(22) 323-693) kap belole kedvezmenyt.
Udv.
varges
van ahol 4-5 körül lehet kapni, mindenhol más
Már csak azért is, mert az olajshop.hu-n a MOTUL 800 2T FACTORY LINE ROAD RACING kerül 6900-ba....
Itt kérdezd meg, mert az a 7e ft soknak tűnik (főleg 245ft/Euro mellett)

Olaj-Synt Kft.
1071 Budapest, VII.k. Dembinszky u.37.
Nyitva tartás: Hétfõ - Péntek: 9 - 17 óráig
Telefon/fax: +36-1-352-1976
Rádiótelefon: +36-30-970-5031, +36-20-972-0959
E-mail: motul@t-online.hu
7E felett ha jól tudom.
Mennyi nálad az a kib@szott drága?
igazából nem lettem okosabb.
eddig R2 ment bele, most meg épp motul 710es.
az egész környéket végigjártam, ezenkívül sokmindent nem kapni. ja a 600meg kib. drága
nálam nem játszik a keveréses módszer, tisztázott okokból..

a motul 600 (itt legalábbis) irreálisan kurva drága. :(
varges majd felvennélek msn-re ha nem gond mert látom ha itt kérdeznék valamit csak OLAJ lenne a tüzre
énis futálom,mert ilyen sűrű olajat még nemláttam,én agip racingel megyek amugy.jó látni amikor szétszedema blokkot,hogy szép olajfilm van mindenhol:)
motul 600 az jó, legalábbis nekem bejött
Én vágom amiket írtál...
De Varges írta:
" Ja es az Agip Racing olaj kulonoljazashoz is jo,mert olyat spec. hasznaltam regebben. "
Kipróbálta... Nála működött volna? Ezen csodálkozom...
ragozott,-temat,-a.boccs
Az robogo olaj,sehol nem szamolnak vele,azt szerintem legtobb marka joval olcsobban kinalja hasonlo olajait.Ugy altalaban a motul az motul 600 motul 800 es vege.szivattyus elobbi utobbi keverek olajzashoz.Viszont aranytalanul draga olajnak tartom mindet.agip speed nevu olaja jo kulonolajzashoz.
Itt a pumpa megint korlatozza a lehetosegeket.Nem csepelem tovabb agyonragzott,ezerszer atbeszelt temat mar kozhely temat.2utem az keverek minden a tobbi duma,felmegoldas,politika,gyartoi kotelezettseg.
Rozsdás!
akkor a motul 710 jó?
hallottam már mindenfélét..
Valószínű az Exxon/Mobil is fejleszt olajakat, bár 2T-ben nem erősek :-)
Az adalékot a tankeros rakja hozzá (a benzinhez vagy gázolajhoz amit lefejt)
Olaj temanal itt emlitenem meg a castrol r2 olajat meg tts szintu tarsait.Na ezek minden csak nem olajok.
Olajok az castrol keverolajai elf,agip,q8,motul, valamint amsoil es rockoil az amerikaiak kozul.Amikor olajat vesz az ember azt is tudni kell 5 vilagceg fejleszt csak olajat tobbiek csak palackoznak es kiegeszitik sajat adalekjaikkal.Bp,agip(eni group),shell masik kettot nem tudom.Ahogy itthon a benzineket amit Szazhalombattarol elvisznek a kutra ott a cegtulaj vagy rakja melle a marka adalekjat vagy nem.Rajtuk mulik.Olaszoknal pl miert jobb a benzin? Egy jo baratom talalo valasza erre "valamibol megkell tankolni a porshet"
Azert mert a ricinus ha "kiszarad"(levegot kap) az olyan mint a vizko a vezetekben,tovabb nem mondom.Elsodlegesen meg azert mert suru.Probalj meg egy hosszu vekony szivoszalon(ez jelen esetben legalabb 30-40 centi olajcso)poharbol szivni kolat meg mezet.Melyik a konyebb? ennyi.Ricinus vagy padlo(tizenezres fordulatok es hofok) vagy semmi,mint altalaban az osszes valoban versenyolaj.Nem azert versenyolaj mert a hulyegyereknek az kell a boltba es odadjak az asvanyi garden 2t racingot 880ftert literjet.Velemenyem szerint feltetelezi agip mint gyarto hogy elesebb 2t-be szanja aki mar a ricinusbazisut hasznalja... ezert is irja.
omv 100as benzine hibatlan afelett elf versenybenzinei vannak vagy olmos avgas 100ll nevu azt hiszem 102es oktanszamu(indexelt) repulobenzin.Nem keverendo a kerozinnal,mert az sugarhajtomuves repulogepek uzemanyaga,ami egy kozeli gazolaj parlat,pedig mindenki azt hiszi hude nagy durranas,azt egy kalap szar.Nem veletlen van malevnal dolgozoknal diesel autoik,mert kis adalekkal tokeletes kocsihoz.Persze bago penzert jutnak hozza.