Bennem biztos hogy az az adat ébreszt nagyobb bizalmat ami a legjobban közelíti azt az állapotot amikor motorozok vele...mert ha feldől, az olajat, benzint, hűtő- és fékfolyadékot, akkumulátort, levegőt is fel kell emelnem, nem csak a "száraz" motort...úgyszintén a lovakkal...annyival tudok gazdálkodni amennyit a hátsó kerék a talajra nyom, nem amennyi a főtengelyen jelentkezik...
+ a keréken leadott teljesítmény viszonylag könnyedén mérhető, a főtengelyen megadottat meg csak különböző (jó vagy rossz) képletekkel lehet kiszámolni a keréken mért adatból - vagyis úgy csalnak vele ahogy csak akarnak
hát ott pont olajtér van mindkét végén az 525 nek ...már itt is bukott a járőr
de ja....amúgy meg leszarják a gyárban szerintem nagyívben mert mindenki a keréken mértből következtet visszafelé ...
gondolom új fejlesztést megmérik főtengelyen aztán az évenkénti módosításokat meg keréken lemérik és állítgatják, számolgatják, tuningolják, húzzák, basszák
hát simán ráállnak mint sima gumival....masterendurón szoktak a pálya szélén mérni ...de itt esztergomban is megmérik 10 perc alatt 5000 huf-ért bármikor bárkinek akármilyen motort
na a ktm nem ad meg lóerőadatokat régóta ...se kerékre se főtengelyre...gondolom azért , hogy ne pereljék be őket
de nagyjából tudni lehet a kereskedőkön keresztül a kilowattokat
mondjuk egy 525 exc esetében 60 lovat rebesgetnek a motorblokkról...és masterendurón mindjárt rátettek vagy hat darabot a padra és keréken ugyanez a moci 49-52 LE között lett a kerekén
Van ismerettségem a HILTI-nél, ha valakit érdekelnek normális kedvezmények, esetleg tartós bérlet...akár 3-4ezer Ft/hó, és a végén visszaveszik, vagy megveheted maradványértéken. Haverok
balra kell tekerni ......miután a biztosítólemezt lehajtottad az anyáról.....
de vagy ki kell támasztanod vagy van hozzá szerszám ami összefogja a belső kosarat a külsővel és úgy letudod fogni ennek a nyelével....ha csak crovád van
de ha van iparibb ütvecsavarozógéped akkor azzal simán leszeded....akkor a kezeddel meg tudod fogni
váááááááááááááááááááááááááááááá
ááááááá
végre ki tudtuk szedni a zégert meg a csapágyat ami be volt szorulva hőlégfúvóval neki estünk melegíteni és végül nagy nehezen kijött jöhet bele az uj csapágy ....de a zégeren még gondolkodom hogy vissza e rakjak egy újat....
Egyébként ha jobban belegondolsz, az autógyárak, és a motorkerékpár-gyártók 90% a főtengelyen mért adatokat adja meg. Amiben én személyszerint nem látok kivetnivalót, márcsak azért sem, mert mind a kettő csak egy szám, igazából nem tudsz vele mit kezdeni, max következtetni. Jön a KTM, aki azt mondja, de jófej vagyok én a keréken mérem, mert az hitelesebb? Miért is? Mert ott van? Akkor most mi is a marketing fogás? A hátsó kerék, vagy a főtengely? Ha minden japán gyár üresen adja meg a tömegét, akkor melyik a marketing fogás, a menetkész vagy az üres? Melyik ébreszt az emberben több bizalmat, a japánok vagy az osztrákok? Lehet jön majd egy másik gyártó, aki egy átlagos 80kg emberrel együtt adja meg az adatokat, és akkor az lesz az igazi.. Akik a marketingel variálnak azok nem a japánok..
mert sok tájékozatlan divatmotoros van, akik ha azt olvassák hogy az1ik 160 a másik 165loerő akkor az erösebbet veszik, még ha nem is igaz vagy nehezebb is 10kiloval...
Amúgy nem tudom miért gondolják a kis hülye sárgák hogy ha kellően nagy számokat írnak a prospektusba meg a hirdetésbe akkor attól jobban fogják venni a motorjukat...mikor 2-3 éve az R6-nál még azt is túlhazudták hogy mennyi a legmagasabb fordulatszám...holott ez még műszer nélkül is cáfolható, csak ki kell menni a pályára és húzni neki a gázt
tehát semmi
szóval a főtengelyén nulla az tovább veszít 10-15% ot a hajtáslánc ellenállásából
+ a keréken leadott teljesítmény viszonylag könnyedén mérhető, a főtengelyen megadottat meg csak különböző (jó vagy rossz) képletekkel lehet kiszámolni a keréken mért adatból - vagyis úgy csalnak vele ahogy csak akarnak
de ja....amúgy meg leszarják a gyárban szerintem nagyívben mert mindenki a keréken mértből következtet visszafelé ...
gondolom új fejlesztést megmérik főtengelyen aztán az évenkénti módosításokat meg keréken lemérik és állítgatják, számolgatják, tuningolják, húzzák, basszák
Hogy mérik főtengelyen? Leveszik a gyújtás oldali deklit, ahol nincs olajtér, és ráfogatnak valami tengelyhosszabbítást, ami a mérőműszerbe megy?
reggeli képek tieid voltak ?
hát simán ráállnak mint sima gumival....masterendurón szoktak a pálya szélén mérni ...de itt esztergomban is megmérik 10 perc alatt 5000 huf-ért bármikor bárkinek akármilyen motort
na a ktm nem ad meg lóerőadatokat régóta ...se kerékre se főtengelyre...gondolom azért , hogy ne pereljék be őket
de nagyjából tudni lehet a kereskedőkön keresztül a kilowattokat
mondjuk egy 525 exc esetében 60 lovat rebesgetnek a motorblokkról...és masterendurón mindjárt rátettek vagy hat darabot a padra és keréken ugyanez a moci 49-52 LE között lett a kerekén
Szatyina papánál van 25 ért komplett kuplung
mióta mér a ktm a kerekén ?
de vagy ki kell támasztanod vagy van hozzá szerszám ami összefogja a belső kosarat a külsővel és úgy letudod fogni ennek a nyelével....ha csak crovád van
de ha van iparibb ütvecsavarozógéped akkor azzal simán leszeded....akkor a kezeddel meg tudod fogni
ááááááá
végre ki tudtuk szedni a zégert meg a csapágyat ami be volt szorulva
bocs...
Valami www.krosszmotorok.uw.hu vagy mi.
Amúgy nem tudom miért gondolják a kis hülye sárgák hogy ha kellően nagy számokat írnak a prospektusba meg a hirdetésbe akkor attól jobban fogják venni a motorjukat...mikor 2-3 éve az R6-nál még azt is túlhazudták hogy mennyi a legmagasabb fordulatszám...holott ez még műszer nélkül is cáfolható, csak ki kell menni a pályára és húzni neki a gázt