Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Az R. 36. §-a a következő (12) bekezdéssel egészül ki:
„(12) Ha a járműveknek útkereszteződésben, útszűkületekben, szintbeni vasúti átjárónál vagy egyéb forgalmi okból meg kell állniuk – előre sorolás céljából –, kétkerekű motorkerékpárral, illetve kétkerekű segédmotoros kerékpárral az álló járművek mellett, vagy azok között, kétkerekű kerékpárral az úttest szélén, az álló járművek mellett jobbról szabad előrehaladni, ha
a) az előrehaladáshoz elegendő hely áll rendelkezésre, és
b) az irányváltoztatási szándékot jelző járműveket az irányváltoztatásban nem akadályozzák.”

Jogos. Attól függetlenül az ilyen rendőrről meg van a véleményem.
Jogos.
Szerencséd van.
Záróvonalat nem lépheted át.
Sziasztok! Problémám a következő. Fő úton rendőrség teljes útzárat rendelt el lényeg, hogy mindenkit megállítottak ezért hosszú autósor torlódott fel. én motorral mentem előre, ekkor még ugye nem láthattam hogy rendőrség van. állt az autósor és én a záróvonalat átlépve balról csorogtam előre. Rendőr azt mondta, hogy akkor most írunk egy csekket. Ő most jogosan akart nekem csekket adni vagy araszolhatok előre? Nem írt csekket, elengedtek.
Azért most nem biztos,hogy igaz amit írok, de saját véleményem szerint több baleset adódhat abból, hogy tökölnek az ember előtt, mint gyorshajtásból (A gyorshajtást nem feltétlen a 200 + sebességre gondoltam, mert az csak egy szűk néháy tized %-k lehet.)

Amikor a orrán-száján füstölő, kamaz, ifa, vagy bármilyen teherautó, vagy valami élőállat szállító, bűzt maga után húzó kamion mögött kell 60-al menni egy forgalmas főúton, gyakran az emberek inkább egy idő után már belemennek veszélyes előzésbe is
Szerintem meg a legbiztonságosabb a közlekedés, ha minél rugalmasabb. Ezt a kresz azért nem mindenhol segti elő, soxor gátolja
Néhány éve horvátban hegyi szerpentínen felfelé követtünk egy cammogó teherauót. Kb. 20-an voltak már mögöttünk. A teherautó az első adandó alkalommal, ahogy félre tudott húzódni elengedte a mögötte felhalmozódott kocsisort. Én aszt hittem ilyen nincs is, gondoltam szerencsénk volt ezzel a söförrel, hogy milyen előzékeny. Az út végéig 4 ugyanilyen eset történt
Magyarhonban még nem tapasztaltam ilyet
Ne is mond, sokszor halálfélelmem van ezeken az utakon, és sajnos sokat kell rajtuk mennem. Egyébként sok magyar átvette már a román stílust (záróvonal, szembejövő, előzni tilos stb. nincs számukra, csak előre) Szerintük én vagyok hülye, hogy tartom a követési távolságot, meg nagyjából seb. határt.
ennél csak az jobb üzlet,mikor a cigány letagadja a gyilkosságot,és kap 10millió ft kártérítést az előzetesért....
ez azért lehet, mert ha valakinek a haja szála görbül akkor rögtön annyi pénzt követel amennyit 50 év alatt sem keresne meg. ezért még mindig jobban megéri ilyen agyament módon biztosítani mindent
Én meg azt figyelem, h mivé lesz a világ. Japánban már oda hülyültek az agymosástól (Safety First), hogy kis munkavédelmi sisakban járnak az utcán a gyerekek. Fejmagasságig érő kis fa metszését full kevlárbam végzik, öten, ebből három fő forgalmat biztosít. Kihalt sétálóutcán 2-vel levesestálat szállító 600 ccm-es kisfurgont ketten biztosítják lézerkarddal, utat lezárva a gyalogosforgalom elöl.
Sajnos félő, ez a jövő itt is. Valószínűleg a motorozást is betiltják egy-két évtized múlva.
na,ez teljesen igaz! mivel érdekel a közlekedés,gyakran kívülállóként is figyelem,pl.egy padon ülve a városban....az autósok jelentős hányada mindennel foglalkozik vezetés közben,csak a forgalommal nem.telefonál,a rádiót basztatja,pakolászik az anyósülésen,nézi a nőket a járdán,fagyit vagy hamburgert eszik....stb.vagy csak alapból bamabul... ezek mind időzített bombák,még csoda,hogy csak ennyi baleset van...
Ugyanaz a szitu, mint a motorosoknál: jogsija van, a KRESZ-t ismeri, de a vezetés fizikájáról, technikájáról mit sem tud, hiszen soha nem tanították meg neki. A nagyobb baj, hogy motoron - jobbára - magadat veszélyezteted a bénázással, de autóval egy kéttonnás fegyvert irányítanak telefonálás, evés, bambulás közben...
Szem meg az elméleti tudásnál sokkal lényegesebb, h ki tudja vész esetén elrántani hamarabb a kormányt. Legalábbis nekem itt a 4-esen/47-esen/42-esen ez a tapasztalatom. Kénytelen mindenki a románok stílusát felvenni.
Így van, szerintem az időszakos orvosi ellenőrzés intervallumában mindenképp kéne egy ismeretfrissítés, egy vizsgával lezárva már csak azért is, mert ennyi idő alatt a KRESZ is sokat módosul. Aztán ha ez sikeres, a forgalomban is megmutatni a frissített tudást. Meg lehetne ezt csinálni olcsón, önköltséges alapon, nem kéne az államnak erre is rátelepedni mint egy újabb forrásra. Akinek nem megy, az nem vezet. Ha a balesetmegelőzést komolyan gondolják állami szinten, egy ilyen opción el lehetne gondolkodni.
Nincs ebben az egészben semmi rossz vagy hátrányos, az élet minden területén szükségünk van a tudásunk naprakészen való tartására.
Aki meg tudna vezetni azt elhúzzák vizsgán, mert nem kente meg a biztost. (nem magamról beszélek)
Engem valaki a családból húzott fel, "hát nem 70-el lehet menni lakotton kívül?" kérdésével, nem viccelt tényleg ezt hitte.
Egyetértek veled!
Én ha tehetem nem ülök autóba, mert életveszély van az utakon. De felhívnám a figyelmeteket még egy dologra. Személyes ismerőseim közül ketten is úgy kaptak jogosítványt, hogy teljesen alkalmatlanok még a bicikli vezetésre is. Példa úgy ment át vizsgán hogy a táblákat se tudja, 3as nál feljebb nem kapcsol mert nehogy mellé menjen. Halál félelem mellette ülni. A másik, hogy közeli ismerősnek egy hete volt forgalmi vizsgája. Adott pénzt és megkapta a vizsgát. Szörnyű, mivel én is próbáltam tanítani de még a pedálok helyes lábbal való használata sem ment mindig. Ebből és a hasonló esetekből lesznek olyan vezetők, akik miatt nem lehet kimenni az utakra. A rendőrség szánalom. Van olyan hogy főúton megáll az autó a belső sávban és mindenki vészfékez mögötte egyszer csak kirakja az indexet és átfordul a záróvonalon. Nem egyszer láttam ezt mostanában, az ilyentől venném el egy életre a jogosítványt. De utána megláttam a következőket: A király utcából hajtott ki egy sötétített üveges 7-es bmw jobbra amerre tilos, mögötte állt a járőrkocsi. A bmw szabálytalanul elfordul a rend őrei pedig fülük farkuk behúzva továbbmennek. Mégis mit várunk?! kérdezem én ilyenkor.
erről beszéltem a jogász válaszolban, amikor azt mondtam, időnként mindenkit újravizsgáztatnék KRESZ-ből és gyakorlatból. Kiköveztek, pedig szerintem hasznos lenne......
*javítás:40-nel kevesebbel....
az a baj,hogy ilyen tábla van kitéve,mikor kiérsz az elkerülőre,és ez a sok szerencsétlen tajparasztnak fel se tűnik,vagy nem is tudja,hogy mit jelent.... na akkor azért kicsit megnyugodna pár embernek az igazságérzete,hogy ha ilyeneket a rendőrség kiemelne a sorból,mikor 50-nel megy és feltart 20autót és megbasznák 30ezerre....és még jól is járna,mer ha én 40-nel többel megyek,mint a megengedett,akkor nem annyit fizetek.ő meg 4-nel kevesebbel megy....remélem néhányan értik a logikámat
Nos, pont az ilyen gondolkodású emberek miatt következnek be a balesetek jelentős százaléka. Mindent megmagyaráz....
Naponta közlekedve (a tavalyi évem szgk.-val szűk 45 000 km, teherautóval mindössze kb. 4 000 km, motorral kb. 5-6 000 km) gyakran felmerül bennem a kérdés sok közlekedésben résztvevővel kapcsolatban: hogy-hogy még életben van? Hogy-hogy nem ölt még meg senkit az úton?

Első lépcsőben tíz emberből négynek csípőből el kellene venni a jogosítványát végleg. Aztán lehetne tovább vizsgálódni, mert sok a sumák, aki ha akarna, tudna közlekedni, de lesz@rja a szabályokat, úgy mint irányjelző használatának elmulasztása, STOP tábla teljes mértékű figyelmen kívül hagyása, csak hogy a leggyakoriabbakat említsem.

A mai vizsgáztatási rendszerből sajnos hiányzik egy alapos és mély pszichológiai és személyiségi teszt. A PÁV-ot alapból kötelezővé tenném. Szerintem jelentősen javulna a baleseti statisztika.

Halkan megjegyezném, jócskán túl vagyok a kétmillió km-en, a kétkerekűtől a tizennyolc kerekűig mindent összerázva, és még saját hibás balesetem soha nem volt, pedig nem vagyok egy nagypapás típus. Nem állítom, hogy nem volt egy-két helyzet, amikor a másik közlekedőn múlt a helyzet megmentése, de legalább szerencsém volt, hogy ő jobban észnél volt.
Az igazi baj akkor következik be, ha két hülye találkozik, ha csak az egyik az, talán menthető a helyzet.....
majd mondják hogy indulj időben
elvétve látni minimum sebességeket, kb csak a kapaszkodósávok előtt
az ország tele van baszva sebesség korlátozó táblákkal...ez tény. viszont "kötelező legkisebb sebesség" táblákat lényegében csak autópályákon a kapaszkodó sávoknál láthatunk... talán nem ártana az igazságosság kedvéért kissé ezek számát is bővíteni...és megbüntetni az indokolatlanul lassan haladókat.
engem is idegesít,mikor pl.itt az elkerülő szakaszon,ahol 90-nel lehet menni,de a sok beszari balfasz nem mer menni,mert azt hiszi,hogy ez is lakott terület,és fél a büntetéstől....és szinte minden reggel van olyan seggarc,aki miatt egy csomó autó 50-nel kénytelen araszolni 4km-en,egy olyan útszakaszon,amit azért építettek,hogy felgyorsuljon a tempó előzni meg nem lehet,mert folyamatos a szembejövő forgalom...akkor ilyenkor mi van.
Szerintem nem vagyok tévedésben.
Indokolatlanul........ lassú
Bármilyen indokot mondok, ami megállja a helyét. Ennyi.
Mi a lassú?
90-es helyen 70 ? Az nem lassú, csak lassabb.
20-30 a lassú, de annyival nem is megy senki.
Tévedésben vagy, a KRESZ nem kifejezetten a gyorshajtást tiltja, hanem úgy fogalmaz, hogy a sebesség helytelen megválasztása. Ebből következik a 26. szakasz 5. pontja: "Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza."
Tehát nem engedi a KRESZ az indokolatlan lassú haladást.
Egyébként jobb helyeken tényleg kikapják a sor elejéről az ilyen f@szokat, aztán félreteszik egy kis időre, hiszen úgyis ráér, mivel lassan ment. :)
jól beszéltél
És épp ezt írom, hogy ettől még nem szorítok le senkit és nem önkéntes rendőrködök mert úgy érzem, hogy sérelem ért....