Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Üdv

Már kiderült a probléma valamelyik injektor volt a ludas és egy injektor tisztítás meg két flakon benzin adalék megoldotta a problémát.
Lehet,hogy tönkrement a benzinnyomásszabályozó szelep, akkor szokott ilyen előfordulni.
Sziasztok!

Eladó a motorom, ha esetleg valaki ilyet szeretne.
Lánctisztítás.
A cél a lényeg: távolítsunk el a láncról mindent úgy, hogy közben nem okozunk kárt.
Mivel szedhetem le a homokot, koszt, zsírt, olajat? Petróleum, Brigéciol (D3 a jó, a 2000 olyan, mint a szenteltvíz, nem árt, nem használ) és/vagy lánctisztító spray. _Ne okozunk kárt_, a lényeg, tehát olyan anyagot nem szabad használni, ami károsítja az O gyűrűt!
Én javaslom az óvatos ecsettel felvitelt és Brigéciolnál a slauggal lemosást, nagyon kis nyomással, szinte csak csorgatva.
Ideális esetben leoldjuk a szennyeződést ami lefolyik a szemekről, résekből. Rossz esetben bemossuk a csap és görgő közé!
Töröljük szárazra, kenjük újra, hajtóműolajjal vagy láncspray-vel.
Vágom amiket írsz. Hogy kellene tisztítani a láncot? Nálam ez eddig kimerült olajos ronggyal való fényesre törlésben.
Áve!
26.000 van a motorban, most cseréltem le a gyári szettet, lán vacak volt, a két lánckerék szinte sértetlen, fogprofil újszerű.
Most méregdrága D.I.D. láncot kapott és (a fene essen a szerelőmbe, én JT-t kértem) nonémgagyi speciál lánckerekeket. Puff neki :-(
A lánc nem az ettől, motorteljesítmény "nyúlik meg", sőt meg sem nyúlik! A láncszemek, és csapok közti rés nő meg, a kopástól. Ettől lesz "hosszabb" a lánc. Elméletben, ha nem kopna a lánc, akkor örök élet lenne. Ezt elérni gyakorlatban lehetetlen, elméletben megoldható, de mi nem elméletben motorozunk. Hol is kopik a lánc? A lánckerekek felülete és az azzal érintkező láncgörgő felülete kopik nagyon (ha pl nem kened és homokban motorozol), a lánc csap és persely (görgőn belül lévő henges "közdarab) közt nem lehetne kopás, hisz zárt helyen van, ezt a zárt helyet védi az O gyűrű (vagy X vagy bármi) Igen ám, de az oda gyárilag bejuttatott kenőanyag is öregszik, az O gyűrű sérül, kopik, elöregszik, és ad abszurdum az egyszeri motoros még a kettő közé be is lövi a csiszolóport (alias homok) az ügyes nagynyomású mosóval! Szóval egy idő után ott is kopik. Puff neki.
Hosszabb életűvé tehető a lánc ha állandóan van a felületén (lánckerék felülete, görgő felülete) kenőanyag, magyarul fújjuk sűrűn motorozás után, és/vagy folyamatos kenést, menet közbeni olajozást alkalmazunk. Ami még elengedhetetlen, a _szakszerű_ lánctisztítás!
A WD-40 nem ken, a nagynyomású nem jól takarít!
Üdv Bal3
Az a gyanúm, hogy a motor "járáskultúrája" a mérvadó. Egy egyhengeres motor a maga 1-et előre, 3-at visszafelé húzó járásával biztosan sokkal jobban rángatja a hajtóláncot, mint mondjuk egy sornégyes, még ha az jóval nagyobb teljesítményű is.
Gondolom fordulatfüggő is a dolog. Aki csak 3000ig pörgeti a gépet annak lehet hogy tovább bírja a lánc mint aki sokkal tovább forgatja. Egy moci szerelő nekem azt mondta, hogy ezek az olcsóbb láncok nem bírnak semmit, mert hogy rosszabb minőségűek a láncok mint régebben. Lehet csak a pénzre fájt a foga :)
Szerintem , evvel az utobbi megoldással jársz a legjobban ! Régebben volt egy GB250-es motorom , amin szintén tömítés nélküli lánc volt . Alkalmanként megkentem kis olajal , azt annyi ! :) Nem szorta össze a kereket , mert olajzás után , át töröltem a lánc külsejét , és amit mégis leszort , azt le lehetett símán türülni , nem úgy mint a láncsprét . Használat alatt , nem tapasztalltam annál sem nagyobb kopást , mint másik ( CBF250 ) motoron , a gyűrűs láncnál ! Sőt ! Talán nem is szedte annyira össze a port....
Érdekes, nem tűnnek ezek a kilométer-értékek sem soknak. Eleve az 520-as láncok 50-60 lóerős gépeket is vígan elvisznek, szóval ezek a mi 20 LE-s gépeink kicsit túl is vannak biztosítva ezekkel a vastag láncokkal. (Pl. a tesó, Yamaha YBR 250-es asszem 418-as lánccal megy.) És mégis ilyen gyatra futásteljesítményt tudnak csak fölmutatni. Hogy-hogy?

Én naívan azt hittem, hogy ha a mérnökök egy nem túl erős motorra raktak egy ilyen bivalyerős (és viszonylag drága) láncot, akkor az legalább majd jó sokat kibír, de hát nem úgy tűnik.

Most az a kísérletem van folyamatban, hogy az eddigi (kb. 16e Ft-os) O ill. X gyűrűs láncok helyett vettem egy mindenféle gumigyűrű nélküli, halál egyszerű láncot 7 ezerért, és megnézem, hogy ezzel mennyit megy. Ja, és láncspray helyett meg követem a gépkönyv ajánlását, és SAE80-as hajtóműolajjal kenem, de nem 1000, hanem 500 km-enként. Ez filléres tétel. Jelenleg 7000 km-nél tartok, tehár ár/érték arányban mostantól kezdve minden km-rel az olcsó, halál egyszerű cseh lánc veri a méregdrága X-gyűrűs D.I.D. láncot, nem számolva a láncspray-re és lánctisztítóra költött kb. további 3-4 ezret. Majd meglátjuk...
Én 25e-rel vettem a gépet, ennyit nem ment el a gyári lánccal, az előző tulaj lecserélte, sajnos csak a láncot. Nem tudom mikor, de az biztos, hogy eléggé meg volt nyúlva, ill. a gyári lánckerekek is totál szarok voltak, szóval az első nagyobb szerviznél ment a kukába az egész.
Röviden: 15-18e-nél többet szerintem nem megy el egy gyári vagy átlag lánc. Egy méregdrága, erősebb motorra való biztos, de én most nem erről beszélek.

Czega
Nektek kb. mennyit bír egy láncszett? Én eddig 14 ill. 18 ezer km után cseréltem láncot+lánckereket. (O, majd X gyűrűs)
Sziasztok !

zsír új, felhajló , állítható kartávolságú, profi cnc-mart kuplung és fékkar 10 rugó / db , postázom is..

CBF1000 06-09
Ha visszaolvasol a fórumban, valaki korábban már próbálkozott vele, hogy elhasználódott gyári légszűrőben betétet cseréljen. (Így elvileg sokkal olcsóbbra kijön a gyárinál.) Nem tudom, hogy mire jutott végül az illető.
Csak gyári van sajnos 10-15-ezer.
Sziasztok!

CBF250-hez tényleg csak a gyári honda légszűrőt lehet kapni, vagy van esetleg valami jó tippetek utángyártottra!

THX
DRG
De...
Ez nem HTH11 exgépe? :)
Akkro sajnos én sem tudok segíteni, magyarul nincs doksim hozzá.
Köszönöm ezt én is megtaláltam,magyarul kellene információ!
Szerelési kézikönyvet és kapcsolási rajzot linkeltem be, kb. a 100-120. oldal magasságában, olvass vissza.
Üdv mindenkinek.A héten vásároltam egy Honda cbf 250-est,azonkívül,hogy nagyon tetszik nem sokat tudok róla /pár teszt,adatok amit találtam a neten/ Szívesen venném a segítséget: használati útmutató,szerelési,karbantartási könyv,vagy egyéb hasznos dolog,letölthető oldalak /hol érdemes alkatrészt nézni,rendelni/ stb.
Előre is köszönet a segítségért!
Keress meg a 6903as@gmail.com címen , és megbeszéljük !
A konzolról tudnál fölrakni egy képet? Givi Monokey rendszerű? Mennyit kérsz érte?

Egyúttal, ha nem túlzott pofátlanság: kb. mennyiért kelt el a vas?
Gondolom, hogy ez az:
http://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_cbf_250-8142525

Cs
ak hogy a sajátom értékével tisztában legyek...
Ma megvásárolták a kis CBF-emet , így maradt egy eladó Givi tartó konzolom ( csak konzol ) ha kellene valakinek !