Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Benzin szag? Az kérem illat! :-)

Karburátorból kijárattam, benzincsapot elzártam.
Amit érezni lehet, az a gumi illata, ill. hibáztam, mikor bevittem a meleg kipufogóból jött még (parafadugóval kezelve).
Szerintem ennél jobb illatosító nincs, Honda vs. AmbiPur :-)
Egyszer régen , volt nekem is egy Panos , meg egy Csepel az ágyam végénél , mikor felújítva szereltem össze őket . :)
Sajna abbol a korból nem sok kép maradt :( Az még a filmes világ volt....
Nincs benyaszag körülötte? Vagy leeresztetted?
Így "tárolom" télen, a lakásban nem bírnám ki tavaszig, hogy ne üldögéljek rajta:

https://picasaweb.google.com/l...
Igen ezen én is gondolkodtam,ha kivennéd a tompítottat ,emelkedne a feszültség és ez jobban terhelné a maradék fogyasztókat. Valószínű még forróbb lenne a levezető ellenállás,vagy a nagyobb áramfolyás miatt kimenne egy biztosíték. Én úgy nézem a töltés külön tekercsen van,talán azt nem befolyásolná.Minden esetre a JAPÁN jól kitalálta,mert a dolog működik,méghozzá jól. A fórumon még nem olvastam ehhez kapcsolódó elektromos problémáról. Azért érdekelne hogy ha az első izzó kiégne mi történne?
Hm, jobban meggondolva lehet, hogy ez a feszszab leginkább csak egyenirányít, és akkor úgy van, ahogy írtad. Mindenesetre egy bazi nagy hűtőborda van rajta. Ez tart vissza valahol a nappali menetfény beszerelésétől is: ha kiesik a tompított mint fő fogyasztó a rendszerben, akkor lehet, hogy az akku vagy ez a feszszab-szerűség lesz túlságosan leterhelve.
De, van fesz.szab., a nyereg alatt hátul, a bal oldalon. Az a műanyag idom fedi, ami hátranyúlik a hátsó lámpatestig. A kapcsolási rajzon a jobb alsó sarokban látszik. 3 fázisú. Annyi, ahogy írtam, hogy ez a feszszab nem a forgórész gerjesztését szabályozza, hanem -merthogy a forgórész itt állandó mágnes- simán csak egy söntellenállás ohmikus mértékét álligatja.

A biztosítékok az akkutól nem messze vannak (kicsit hátrafelé, ha jól emlékszek, ugyanazt a műanyag idomot kell leszedni hozzá, mint az akkuhoz).
Köszönet a válaszért! Elolvasnám, de nincs a motorhoz kézikönyvem. Mondjuk én a tankba nem töltenék,konzerváló olajat,a többi leírt dolog jó ötlet. A töltés valóban alul méretezett,de így lehetett megoldani fesz-szab-nélkül. Valójában az akku belső ellenállása szabályozza a töltő áramot. Töltetlen aksinak kisebb a belső ellenállása,ezért nagyobb a rajta átfolyó áram,és fordítva. I=U/r képlettel számítható! Egy bizonyos fordulatszám fölött ez az érték állandó,mert nem tud nagyobb feszültség indukálódni a fluxus veszteség miatt. Szerintem a levezető ellenállást sem kapcsolja semmi,inkább az értéke változik hő /tehát áram/ hatására és ezáltal megvan oldva az áram viszonylagos értéken tartása! A kapcsolási rajzból nekem ez jön le. Viszont nem látok a rajzon biztosítékot,ha van hol? és hol találom a motoron?
A töltésre vonatkozókat meg tudom erősíteni. (Korábban is volt már erről szó itt a fórumban.) Manapság már (szemben pl. egy régi MZ-vel) nem is generátort, hanem állandó mágneses dinamót szerelnek a (főleg kisebb köbcentis) motorokba. Ez így van a 250-es CBF-nél is. Itt nem kap szabályozott gerjesztést a forgórész, hiszen az csak egy mágneses fémdarab. Emiatt kis fordulatszámon nagyon kevés töltést tud csak produkálni, cserében nagy fordulatszámon pedig "fölösleget" termel. A fordulatszámmal arányos a megtermelt töltő áram mennyisége. Hogy miért nem tölti túl az akkut nagy fordulaton? Mert van a motoron egy feszültségszabályozó, ami a "fölösleget" egyszerűen "elégeti", azaz egy ellenállással hővé alakítja.

Pont emiatt nem érdemes télen pár hetente egy rövid időre eindítani az ilyen gerjesztetlen, állandó mágneses dinamós motorokat: alapjáraton nem termel annyit se, ami a pillanatnyi szükségletet fedezné (gyújtás+tompított)! Nemhogy vissza nem tölt rendesen.

Tehát ha télen beindítod, akkor menj vele egy kört. Vagy szedd ki az akkut, tárold nem túl hideg helyen, és havonta tölts rá. Ha 12,6V fölött van a terheletlen kapocsfeszültség, akkor föltöltöttnek mondható.

Télen egyébként a garázs változó páratartalma miatt én egy ronngyal be szoktam tömni a kipufogót.

Egyébként a motor kézikönyvben egy fejezet pont a téli tárolásról szól.
(Benzint le, tankba konzerváló olajat, gyertyát ki, hengerbe 1 kanál motorolajat tölteni, és levett gyújtókábellel picit ráönindítózni, hogy a hengerfalra fölkerüljön az olaj. Nagyjából ennyi.)

Én télen is rendszeresen használom, szóval nálam annyi a "téliesítés", hogy ronggyal betömöm a kipuffot, és néha rámérek az akkura. Ha kevés, akkor töltővel rátöltök. De inkább megyek egy kört. :)
Ilyen választ vártam egy HTH11-től! Köszönet érte! / nagyon klassz a HONDA, imádom! /
Már nincs , de nyáron még volt....
A tárolásra sokféle lehetőség van . Akinek fűtött helyen tudja átvészelni a telet a járgány , talán jobb helyzetben van . Nekem ilyen nincs , és azt írtam , ahogyan én csinálom..... Az akkut azért veszem ki , mert hidegben gyorsan sokat veszít a töltöttségéből , és mert a meleg pincében , hamarabb ráveszem magamat , hogy foglalkozzak a töltésével , mint az esetlegesen fagyos motornál !
A téli indítgatásnak nem vagyok híve , mert akkor igen nehezen szeret ez a típus beindúlni , ami nálam kb. végkimerülésig szokta terhelni az akkut , és ha már beindítom akkor üzem melegre kell járatni , ami szerintem felesleges benzin pazarlás , és a motornak sem jó az ha fagyban kell idúlnia . Ezen kívül , ennek a motornak a generátorja alapjáraton SEMMIT ! nem tölt , ezért ahhoz hogy vissza töltse az indítózáskor közel nullára merített aksit , elég hosszan kell üresben pörgetni a morort . Ami szrintem egyik motornak sem jó :( Vagy lehet menni is vele egy kört , de fagyban motorozzon akinek két anyukája volt :)
Nem törvényszerű,van aki aksival tárolja,és 5-10 naponta elindítja /egy töltött akkunak semmi baja sem lesz a hidegben, ha rátöltesz időnként/Van aki leengedi a karbiból a benzint és kiveszi az aksit.Hallottam olyanról is aki még a kipufogó kimenetet is lefóliázza.Szóval ilyenekre gondoltam okos érvekkel!Valami azt súgja nekem ,hogy neked nincs is 250-es HONDÁD!
Betolom a garázsba , és ha kezd fagyni , kiveszem az aksit . Meg középállványra állítom....
Hogyan rakjátok el ,a téli hónapokra a motorotokat?
Ezt néztem én is. Sztem nem véletlen nem a gyári lámpa van fent, és a fényezés sem gyári. Ráadásul 6000 km-el a 2. tulaj is meg akar válni tőle. Itt valami nagyon nem stimmel. Ilyeneket fel sem hívok.
http://www.kepesmotor.hu/honda...

Nekem mondjuk a CBF joban tetszik formára , és kevesebbet is eszik .
Ezen az áron , és fogyasztással , már lehet kapni mondjuk egy jó 500-ast , ami még nem túl nagy , viszont dinamikussabban gyorsúl .
Vagy 2-CBF250-est
Hát igen, nekem is a vtr tetszik. Egyébként én sem tudtam, de japánban már 1997 óta forgalomban van a kis vtr, csak Európába 2009 környékén hozták, egyetlen változtatás, hogy injektoros lett. Nagy ritkán lehet látni kereskedésben még japánból behozott karburátoros példányt, olcsóbb áron. Olyanra vadászom elsősorban. Másodsorban cbf.
Igaz ! Egy 1000-es túra endúró , tényleg nem az a szaladgálós motor...
Én azért kezdtem inkább a Devillel járni , mert lassú városi tempónál , sokat kellett a kis CBF-en váltogatni Az viszont nagyon tetszett , hogy nagyon könnyű volt , és keveset fogyasztott....
Szerintem , ha megfelel neked ennek a motornak a tudása , akkor vedd meg nyugodtan ! Amiket leírtunk problémákat , azok nem nagy dolgok , és nem mind jelentkezik egyszerre ugyanazon a motoron ! Mondjuk ha a te motorodon is netán kéne féktárcsát , vagy kuplungot cserélni , azt egyszer kell megcsinállnod ! Ezt bele kell kalkulálni a fenntartási költségbe ! Nálad , tuti biztos nem fog megint elkopni ! Ezeket a motorokak , döntő többségünk , nem viágkörüli útra használlja ! Plána ha van másik nagy motor is mellett , akkor símán elmegy nálad is addig , amég rá nem unsz.... Mennyi lehet egy ilyen alkatrész cseréje ? Biztos nagyságrendekkel kevesebb , mint a kapható alternatívák ár külömbözete . Ha csak a Yamaha , és a honda közötti eltérést nézem , már az több százezer forint ! Néztem én is anno az YBR-t
Azért azt nem lehet mondani , hogy megbízhatatlan motor lenne ez a kis gép ! Szelephézagot kell állítani ? A többin is kell ! Zörög ? Vannak motorok ( az összes Devil is ) ami jobban zörög , és mégis... Az a motor sajátossága , ettől még nem fog rögtön meghalni Vannak tulajdonságok , amikkel együtt kell élni . Persze nem muszáj....
Én hasonlóan jártam tavaly év elején, amikor 400-ast akartam venni. Nincs. Megvettem a CBF250-et. Utána vezettem VTR250-et, nagyon tetszett, injektor, vízhűtés, két tárcsafék, tiszta Amerika, pont annyival erősebb, mint a CBF-ből hiányzik, de ugyanoda jutottam, mint Te: nagyon drága. Akkor inkább még gyűjtök tovább és CBF 600 SA. :)

Czega
Főképp városi, mindennapos használathoz szeretnék egy kis 250-est, ami kis fogyasztású, megbízható. Az sv1000 nem éppen városi gép a nagy v2-es blokkot nem lehet kis fordulaton használni, sokáig tart bemelegíteni, aztán meg 2 piros lámpa és már 100 fok felett a víz, meg azért nehezebb is mint egy 250-es. Szóval városon belül, ill. rövid kiruccanásokhoz biztos a kisebb gépet használnám. Csak nem túl nagy a választék. Van cbf és ybr. Mindkettő brazil. Állítólag a régebbi japán kis hondák (vt) nagyon megbízhatóak voltak, csak ezek mára már kb 25 évesek és ált. nagyon sok km van bennük. Az újabb VTR meg nem nagyon akad a használtpiacon, csak nagy ritkán, és nagyon drágán. Újban meg csak a cbr van. Illetve újra nem is lenne pénzem, ezért gondolkodom használtban.
Az első kérdésem az lenne , minek akarsz az 1000-es mellé egy 250-est ?
Nekem volt a 700-as mellet , és egyre ritkábban használltam . Igaz , nekem előbb volt a kicsi.... Ha magába van egy 250-es , akkor az még ok. ! Ez csak az én véleményem....
A második dolog az , hogy ez egy olcsó kismotor , amit ráadásnak már nem is lehet venni újonan . Ezek nem akkora futás teljesítményre lettek terveze , mit az 1000-es géped , ezért hamarabb elő jön a gyengébb alkatrészek cseréje . Ezt be kell tervezni a fenntartási költségekbe .
És , hogy milyen motort vegyél ? Ha van rá pénzed , akkor újat ! Avval nem lessz gond egy darabig ! Persze ebben a kategóriában , az új sem fog valószínűleg többet elmenni szervizelés nélkül , mint a kis CBF , új korától
Most komolyan, ahogy visszaolvasok a fórumban egyre jobban elbizonytalanodok a cbf250 vásárlásában. Alapjáratproblémák, kuplungprobléma, nem lehet üresbe kapcsolni, féktárcsa korai elhasználódása, csörgő-zörgő hangok... Az sv1000 - em 10 éves, 60 000 km,gyári féktárcsák, sőt gyári aksi, és a szokásos cseréken kívül semmit nem kellett rajta csinálni. Most akkor milyen 250-est vegyek?
Részvétem! Van egy bontó Bajától nem messze, ahol én vettem 2 éve a féktárcsát. Elvileg 400 cm3 fölötti motorokat bontanak, de akkor volt náluk bontva CBF250 is. Egy hívást talán megér, hátha maradt még valami abból a gépből:
http://www.sugomotor.hu/
http://www.lingshondaparts.com...

Itt egy várható ár !
Nagyon sok darabra tört a műszerfal ? Ha megvan minden darabja , tán meg lehet próbálni megragasztani , és lefesteni . Beszerzés nagy valószínűségel csak , márka kereskedésből lehet