Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Muti ezt a csodát
Én iszeretnék a télen olajra lépni.. őő váltani
Lehet de nekem most akkor is az a fontosabb hogy a vezlánc feszítő patron újra jó legyen és hogy a megkopott fékpofákat kidobáljam hogy újra frankón meg tudjak állni. Lánckenő sprah van még kb másfél flakonnal az még az én pacsálós technikámmal is még kb egy szezonnyi. Szóval ráérek.
Meglesem a tied!
Szabadalmaztatom,oszt jól meggazdagodok!
Nekem a láncolajzóm kettő..azaz kettő ezer forinba kerűlt!
Igaz analóg ( elktromos - házi gyártás )..és több éve szolgál hiba mentesen...a SCOOTER lánolajzó után szabadon utánozva,csak nem levegő membrános...
Mágnes szelep,6-os olajcső,1,5 dcl fékoil tartály,kevés 6-os rézcső,vizálló kapcsóló és kábel....ennyi...ja és egy lengő bizti
Ez idáig aki látta....háát...berossált és azonnal kellett neki
Ezzel kell kezdeni mert pénzt takarítasz meg.az időről nem is beszélve .
Az elhelyezés biztosan megoldható!
Amúgy hajlok rá. De azt a lista végére írom csak fel. Előbb a főbb mechanikai javítások aztán a bőr cucc utána a tartalék abroncs és ha még mindíg akad rá szánható forint akkor jön az olajzó. Bár az olaj tartály elhejezésére kell szánnom egy kis időt. Túlságosan szem elé nem tenném és nekem ugya vékonyabb és kissebb a faridomom mint az XX-eken. De ez már csak ötletelés kérdése.
Nem fanyalogtam!
Utána jártam,meg nézegettem,tanácsot kértem.
Csináld csak meg az olajzot hosszú a tél.
Pfff hány évíg fanyalogtál miatta Nekem még van pár évem míg utolérem ezt az időt
Valójában az utcácskánt tehet az egészről. Ha rendes aszfalt lenne benne nem lenne ilyen rohadt retkes.

Vegye már kend egy láncolajozót!
Megtaláltam amire gondoltál. Már képben vagyok mire gondoltál. Fogok is rá tenni valamit. Most bontottam le az oldalát. Nem olyan rossz a helyzet a dzsuva túlnyomó többsége a kitámasztó vason ragadt meg. Belül nem olyan szürnyű a helyzet mint gondoltam.
Oksa bár én ott nem láttam láncolajat meg dzsuvát. (Tudod nekem egy kicsit más a kuplungom mint a tiétek, többek között nem hidraulikus.) Ott van a váltóház tetjén a kissebbik lánckerék meg egy durván zárt helyen van ahonnan a dzsuvát eddig csak lefelé láttam hogy távozna. De majd ha lebontom az oldalát megnézem aztán ha kell meggumizom valahogy.
Tessék egy tipp!
Láncolajazó!
Láttad nálam! Tuti a cucc!
Egyébként simán neki mehetsz benzinnel,csak semmi baja nem lesz a gumi cuccoknak! Ne áztasd benne,oszt ennyi.
Ja igen a jó tanács: a kuplungpálcára húzz gumit. Olyat mint a kerékpár bowdwnekre szokás! Mert oda is ráveri a szmötyit a lánc,oszt szépen kikezdi a szimeringet! Sajna csak blokknyitással cserélhető!
Maga a lánc nem retkes. Legalábbis nem nagyon. A baj az hogy a port a forgó lánc behordja a váltó fogaskerekéhez és ott felkeni a blokkra a lánckenővel együtt. És ott összeáll egy ragacsos genyává.Tavaj kitakarítottam teljesen. Azonban akkor nem volt fent sem a lánc sem a lánckerék. Idén nem akarom levenni. No meg a túlfújkodásnak köszönhetően ez a dzsuvás genya szépen lassan folyik lefelés az oldaltámas szárán. Tiszta ragacs a rugó meg minden. Ezeket akarom letakarítani csak idén kissebb lesz a hely és a tavaj használt Brigéciol nem nyűgözött le. Valami komoly cucc nincs rá. Van a cégnél komolyan felszerelt labor csak nem tudom mit kéne hoznom.
Elnézést hogy kívülről beleszólok: benzinnel csak olyan helyen ahol nincs gumialkatrész mert megduzzad-megnyúlik tőle. (a lánc O gyűrűi szintén és ezt nem csak olvastam valahol)
A petróleum jó (a Kawasaki karbantartási utasítás is azt írja) ha épp nincs itthon akkor gázolajjal szoktam mosni. (persze lehet kapni lánclemosót is de annak az alapja is petróleum)
Egyébként csak akkor szoktam petróleumos ronggyal letörölni a láncot ha nagyon sok a rárakódott poros ragacs, szemenként mosogatni nem szoktam.
A filléres fogkefe meg (valószínűleg kínai volt) egyszerűen feloldódott a benzinben kb. két perc alatt. (a jobbak bírták)
Köszönöm a tippeket.Kipróbálom. Sajna elég lusta vagyok. A láncot kellő időközönként fújom. SAjnso szerintem álltalában túl is fújom. Az utcánk meg murvás a hajtás meg eléggé nyitott így a túljújt lánc plusz a por összeáll a burolat mögött. Mondjuk idén könnyebb dolgom lesz mert tavaj télen fényesre takarítottam mindent mert akkor már vélhetően évek óta nem volt rendesen kitakarítav idén azért szerintem egy fokkal jobb a helyzet. De pl elég sok lánckenő került az oldaltámasz tövére is. Annyira hogy az már érezhető a kitámasztó mozgásán is. De itt a tél ráérünk. Majd maximum veszek pár filléres fogkefét aztán azzal a legkissebb zugokban is lehet némileg súrolni :-D
Féktisztitó.benzin !
Petróleum,spricnis üvegbe és egy kefe,nyeles.Én valami konyha mosogatós cuccot használtam.
És egy erős sárga mosogatós gumikesztyű,alá meg egy nagy tálca.
Na kérem szépen tegnap este betoltam a malcot a barlangba. Kezdődik a tavasz várás és a mindenféle elfoglaltság keresés. Most még egy két hétig nyugi lesz aztán elkezdem lebontani. És mindenfélét megcsinálni. Amúgy adjatok tippet a láncolajos dzsuvát mi oldja a legunkább ? Tavaly brigóval próbálkoztam de nem nyúgözött le és akkor a lánc sem volt útban de idén nem akarom levenni sem a kereket sem a láncot csak azárt hogy kitakarítsam de jó lenne ha tiszta lenne.
Hasznos tipp ? Jó lenne valami lé amivel csak párszor befújkodom és csak úgy lefolyik a dzsuva miközben a láncot nem bántja. Esetleg valami ?
Mondjuk!
felkeltél ?
Jóó reggelt.
basszus tényleg. Csak augusztust néztem az évet nem :-)