Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ígértem képeket- íme, ha van kérdés még írj. Nem úgy tűnik érdekelne a téma a továbbiakban?
Én maradok a gyári minosegnel inkább bár ez is biztos jó ...
Sziasztok !

Itt találtok egy, szerintem jó árban lévő láncszettet ha valakinek szüksége lenne rá a közeljövőben:
http://www.m0moto.hu/lanc-szet...
kicsi a bors, de beindítani nem engedi: fél a hangjától és elszalad, a hős!
látom, Anna nyert
kicsi a bors, de erős
nagyon édesek
Édesek, igaz?
Veszekedtek, hogy ki üljön előre.
de édesek a csajaid Zimi, a kis Anna tiszta Kati
vigyázz Zimi, még a végén nem marad Neked motor, a csajok szépen elhúznak vele
Az bizony.Talán majd a jövő héten megjön a tavasz.
Elmentem tankolni a mocival, hideg van!
Olvad...
Bocs hogy kopizom, de most erre van csak időm. Holnap ha lesz még kérdés megfelelek mindenre- és rakok fel képeket is a menetről! Addig gondolkozz el a kérdéseken!

"Végül is azt kell mondjam nagyon ötletes, de azért odafigyelést igénylő cucc- én is kicsit túlhúztam, de baj nem lehetett, mert raktam közé az Enumás sráctól ajándékba kapott távtartókat, legközelebb nem húzom túl( Kb. fél mm). Könnyen mozog a láncszem így is.
Utána hátsó kerék ki, a hátsó fogaskereket

A lánc felrakása nagyon jó kis móka volt, de fárasztó is. Minden a tervek szerint haladt, rokon el- 560 NM- es ütve csavarozó lófa.. al leszedtük 2 mp alatt a lánckerék csavart elől, ezért is látható a spanifer a villára kikötve, ezzel rögzítettem a kereket meg tapostam a hátsó féket.
Utána kicseréltem az első fogaskereket, majda kikötött kerékkel és a régi lánccal rátéptem az adott nyomatékkal, utána lánc flexelés, na ez szép művelet volt, igen jó anyagból van az a lánc!
Lejött- ebbe bele fűztem az új láncot, áthúztam a fogaskerekeken, majd jött a fő recegős momentum, a csavarozható láncszem!


Ez ahhoz képest hogy be voltam tojva miatta- nagyon egyszerűen megy fel- sajna kicsit így is túl húztam ( fél mm)- de nem szorul, mert az ajándékba kapott távtartók közte voltak!
Eztán hátsó kerék ki- az új hátsó fogaskerék be, nyomatékkal lehúz, majd a szokásos fék tisztítás, stb, és gumi csere.

Szal elvoltam!"
Előzetesnek idézem anno a menetét a rendelésnek, bár nem tudom hogy vettél e már láncot: No kedves mindenki- ma beszéltem a be linkelt Ek Enuma lánc fő forgalmazójáavl- ahol is megrendelte ma cuccost.
Közben kiderült pár érdekesség.
Szóval:
- Amit a weboldal hoz-- láncot ez az Ek 520 SRXL- kiderült hogy természetesen jó az Er-5-re, de igazából ami nekem a motoron van az Ek 520 MVXL típusú Enuma lánc, a forgalmazó szerint ez egy erősebb kategóriájú lánc tehát árban nem 19 500.- mint az SRXL- hanem 22.500- ft a síma acél színezésű, az arany színezetű az 25 ropi körül van... Itt ahogy nézem a szakító szilárdság nagyobb mint az olcsóbb láncnál- nekünk meg ez kll ugye a hosszabb élettartamhoz.

Nos, miután ezen túl jutottunk, kiderült, hogy ha jól vettem ki az Úriember szavaiból, hogy a lánc nem sajtolós kivitelben jön ki gyárilag, hanem zéger- gyűrűs rögzítéssel, tehát itt meg lehet úszni a nitteléssel való veszkődést. Mivel ez nekem azért kicsit gyengécske megoldásnak hatott bedobta az eladó az Enuma újítását- ez pedig a csavarozással rögzíthető patent szem!
A lényege, hogy kb 1.500- ft- os összegért kapok egy olyna patent szemet amihez egy sima 8- as kulccsal csak rá kell csavarnom a patent szemet a láncra- adnak a készletben távtartókat is, hogy nem lehessen jobban meghúzni a szemet a kelleténél- majd miután rá lett csavarva- letörhető vagy mi a maradék, és el is nitteli a csavar véget, hogy ne csavarodjon ki többé a rögzítése.. Legalább is remélem, hogy vhogy így működik...

Lehet náluk JT lánckereket is rendelni, a két lánkerék kb. 9 ezer ft.
Előre a JTf 512- 17 számú kell, hátra pedig a JTr 486- 42 számú.
Aki jampizni akar- még rendelhet hátra alumíniumból készült lánckereket is, ennek a száma JTa 486-42- ennek viszont sokkal barokkosabb a küllőzete.

Nos így cakk pakk az egész postaköltséggel stb együtt 35 e ft- szerintem ez elég korrekt ár a fentiek tükrében, persze meg lehet amint tegnap írtam olcsóbban is úszni a kissé gyengébb szakító szilárdságú lánccal, sima a készletben lévő patent szemmel, és Sunstar márkájú első- hátsó fogaskerékkel.
Pestieknek előny, de végül is a cidékieknek is, hogy 20-25 ezer ft felett adnak kis kedvezményt, ez annyiban nyilvánul meg, hogy aki pl. személyesen át tudja venni Pesten a cuccost, az a csavaros patentszemet megkapja grátiszba- vagy cserélik a zégeres helyett, vidékieknek meg a postaköltség ingyenes.
Nekem meg annyi volt az engedmény, elméletileg, hogy z erősebb láncból nem volt a síma acél színű- csak arany- így megkaptam az acél színű árában az arany színű láncot....
Ha nincs tapasztalatod, akkor ne kezdj hozzá . Van a nagyon közelben gumis ,vagy autó szerelő ismerős ?
Holnap leírom részletesen mit csinálj !

Üdv addig is
mindig másik motorba, ez igaz, de hát ez van.
mázlista, én 2 évente akkut veszek...
Igen, a láncot valószínűleg le kell flex-el vágni. Ha már úgy is megnyúlt akkor már nem kell sajnálni. Lánc+lánckerék csere tapasztalatokat pedig fisi mester biztos ad. Ha jól rémlik nincs 1 éve hogy ugyan ebben a cipőben járt. Elvileg nem nagy kunszt de ha nem bízol magadba akkor el kell gurulni szervízbe és megoldják.
Flexelni akart lenni
Sziasztok! azzal a kérdéssel fordulnék hozzátok hogy a láncot szeretném lecserélni meg a fogas kereket is a lánccal együtt. Csinált már valaki ilyet? ha igen akkor hogy kell? Le kell felelni a régi láncot? Mert ha jól tudom folytonos lánc van rajta.
Hihetetlen de ez az ősöreg akku még mindig indít.Pedig soha semmi gondozást se kapott.
persze, persze
látom figyelsz
dehogy veszem.