Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Nekem difi, és pont azért vettem kordurát, amiket smice írt az imént: ahogy én használom, 99%-ban az időjárás ellen kell védenie (szél, eső, néha fagy...), az esésekre ott a maradék 1%. Egyébként nem is tökéletes az utóbbi funkciójában: mikor kb. 50-nel csúsztam ki a fehérvári 8-as körforgóból kimenet (párom motorjával voltam, és azt hittem, már hozzászoktam - ja, csak ahhoz nem, hogy a kis cruiseren mi ér le olyankor...), és a kabátnak a könyöke kopott lyukasra, a nadrágnak meg a feneke. Kicsit le is égett a s*ggem a súrlódástól. Más bajom viszont nem lett, káromkodva fölálltam, fölállítottam a motort, felmértem a károkat, mentem tovább. A nadrágot már úgyis cserélni akartam addigra, szóval azt annyira nem sajnáltam (minden baja volt már, cipzárak kihaltak, a műanyag bélése foszlott már szét 3 év után). Szóval szódával elmegy. Bőr valószínűleg egyben maradt volna... ha nem megy szét már korábban az időjárás miatt. Szóval a kérdés, mire kell.

Ja, még egy dolgot nem bír a kordura. Valahogy pár hónapon belül minden nadrágom bal szárát sikerül kiégetnem lent a kipufogóval...
Acerbis cordura ruházat nincs horror áron és rendkívül jó minőségű. A motorline forgalmazza. Akció nélkül is kihozható kb 70-ből a vízálló kabát-nadrág szett.
Olyat nem tudok, ami nincs horror áron. Nekem Kawás van, Stelvio II, nadrág + kabát, nem volt olcsó, de mióta megvan (3 éve), tényleg napi szinten használom, télen-nyáron, és nincs kiszakadva (nadrágon kisebb hibák vannak, pl. cipzár szétment, de nem gond, mert van mellette tépőzár és patent is... kabáton még ennyi gond sincs). Mai napig tökéletes védelmet nyújt mindkettő, mind az időjárással szemben, mind balesetkor - volt egy pár, de konkrétan még karcolás sem látszik a ruhán, nemhogy kiszakadt volna. Mikor oldalról belém jött egy autó, és a motorral együtt térdre estem, viccess volt, mert a nadrág alatt a farmer kiszakadt, a bőröm is vérzett - de a cordura nadrágon (sem a protektorokon) semmilyen szemmel látható sérülés nincs. Ez ám a védőruha, megvédi magát! De komolyra fordítva, nélküle lehet már térdem sem lenne.

Szóval nem olcsó, de nagyon bevált. Bőrön én is gondolkoztam, de végül elvetettem, nem is az izzadás miatt, azt már elég jól meg tudják szerintem oldani nyári kabátokban, hanem az eső (megint az a fránya eső!) miatt. A bőr olyan mint a lánc - kenni kell, esőben hamar tönkre megy, az ember meg (ha napi szinten jár benne pl. munkába) nem fog az első csepp víz láttán lehúzódni az útról, esőruha ki, felvesz, visszaszáll... Elkésnél közben a munkából, és a főnök sem örülne, ha még utána a bőrruhád zsírozásával lennél elfoglalva.

Szóval bőrruha pályázáshoz tökéletes, amikor extra védelem kell nagy sebességhez azon az évi néhány napon, amikor felhőmentes napsütésben száguldasz - napi használathoz, mindenféle időjárási körülményhez szerintem kordura (Gore-Tex stb., egyéb minőségi szövet) a legjobb választás.
Sziasztok!
Ősszel eltaknyoltam kis sebességnél egy kanyarban és kiszakadt az olcsó IMET-es kordúra ruhám.
Szeretnék valami komolyabbat venni ami normál sebességnél is megvédene és a protektorok is tennék a dolgukat és nem csúsznának el egy pillanat alatt.
Mit javasoltok ami nincs horror áron? Kordúra vagy bőr? Kordúrában kicsit megingott a bizalmam mert a napi rutin során autópályán is járok az autós közlekedés tempólyában. Vajon bőr ruhában szétizzadnám magam egy 20 perces úton?
Ráadásul a hidegebb színek sötétben b@sszák is a szemem, a csillagászok se véletlenül világítanak vörös fénnyel, ha épp jegyzetelni akarnak észlelés közben - így nekem a kék eleve felejtős volt.
Én is tettem pár éve ledeket a műszerfal mögé, egyrészt hogy ne égjenek ki, másrészt a színe miatt. Az ott használt sárga-piros átmenet nagyon bevált, ma is jó ránézni.

A visszajelzők mögé általam rakott hideg fehér ledeket viszont nem nevezném telitalálatnak: azóta piros és zöld pilácsok helyett pink és aoi van, a sárgát pedig le se tudom írni, mi lett, nem találok rá szavakat Egyszer összeszedem a lustaságom, és teszek mindegyik bura mögé hozzá való színű ledet...
A kékes a led a zöldes az eredeti.
Nem sikerűlt jobb minőségü képeket csinálni.
20-40 km/h körűl erediti izzó van benne azért zöldes.


Eredeti :
Hű, nem is tudom kinek válaszoljak, de engem is nagyon foglalkoztat mostanában a láncolajzó kérdése. Elsősorban azért, mert mint korábban írtam, sokat megyek esőben, és ilyenkor gondolom az olajzó azért jobb kenést biztosít, vagy legalábbis amint eláll az eső, egyből van megint kenés. (És pl. az általam használt gélnek pont az a hátránya, hogy hagyni kell száradni, ha autópályán megállok, befújom és megyek tovább, akkor egyből lejön. Többek közt ezért vettem egy MOL spray-t is.) Szóval nem szeretném, ha a klíma miatt a lánc/fogaskerekek jóval idő előtt megadnák magukat. De persze a spórolás sem jönne rosszul.

Minden elismerésem K. Istvánnak. Hűha. Én is szeretnék így barkácsolni, jelenleg viszont két alapvető dolog hiányzik, az idő, meg a szerszámok, de főleg az előbbi. Szóval nálam csak kész megoldás jönne szóba, amihez minimális barkácsolás kell.

Gondoltam pl. a Scottoiler-re, ez talán jelenleg az egyik legprofibb. Nem olcsó, de ha pl. tényleg legalább 2x annyi lesz a láncszett élettartama, akkor az első láncszettcsere kihagyásával már vissza is hozta az árát. Szóval az egyik kérdésem az lett volna, hogy tényleg tartósabb-e az olajzótól a láncszett, de ezek szerint igen. Mondjuk a Scottoiler honlapján azt írják, hogy akár 7x tartósabb lesz a lánc, de ezt max. ahhoz képest tudom elképzelni, ha egyáltalán nem kenjük a láncot semmivel. Nehéz elhinni, hogy pl. Fisi spray-kezelt lánca, ami majdnem 50e-t ment, olajzóval 350.000 km-t ment volna. (Vagy pl. a Hegylakók.hu-n írta Kutya, hogy neki is 50e körül ment a lánca a ZZR-en, spray-vel). Szóval aki spray-ről olajzóra váltott, milyen növekedést tapasztalt élettartamban?

Másik, hogy gondolom magának az olajzónak is van egy élettartama, és ha (túlzó példa) pl. évenként fel kell újítani az olajpumpát, fecskendezőt stb. akkor már megint nem biztos, hogy megéri. Szóval második kérdésem, milyen karbantartást igényel egy olajzó, mennyi az élettartama?

Harmadik kritikus pont, hogy mit lehet bele használni, és mennyit. A Scottoiler-hez nyilván árulnak Scottoil-t, amiből 500 ml 3-4000 Ft, ez megint nem nagy spórolás a spray-hez képest, persze függ a fogyasztástól is. Louis.de-n a CLS motorláncolaj szintén 6000Ft/liter. K.István írta ugye a láncfűrészolajat és a fogyasztását, ami igen-igen baráti. Valami egyéb javaslat? Tapasztalat a fogyasztásról? Igazából én is nagyobb megnyugvással használnék motorokra fejlesztett és azokon tesztelt terméket, bár láncfűrészolajjal is nő a lánc élettartama, eszerint működik az is. Hogy kenik pl. a vezérműláncot? Vagy ez rossz összehasonlítás, mert ott mások a terhelések?

És végezetül, szerintetek sem ez a megfelelő topik ezekre a kérdésekre? Biztos van valami láncos topik. Csak már nagyon rágódok egy ideje ezeken, és ha már itt feljött a téma...
Ja és a MOL-t is próbáltam, szerintem elég jó, nem tud kevesebbet, mint akármelyik neves sima láncspray, és ha az árát nézem (legalábbis amikor legutóbb vettem, olcsó volt, talán kevesebb mint fele a Motulnak), akkor talán a legjobb ár-érték arányú.
Korábban már írtam Fisinek, nekem teljesen hasonló tapasztalatom van a Fuchs géljével (Silkolene Titanium Chain Gel, azt hiszem ez a pontos neve), ami neki nem jött be. Annyi a titka, hogy tiszta láncra kell fújni, hagyni megszáradni (általában este befújom és reggelre megszárad), és ha már egyszer megkötött, akkor nem jön le, esőben is szemmel láthatóan fent marad, csak koszos lesz. Én pont azért veszem mindig ezt, mert errefelé sokat megyek esőben/nedves úton.
Én úgy tudom - de lehet rosszul - hogy nem jó, ha a 2 keréken eltérő szerkezetű gumi van. Vagyis ha már hátul bias-ply BT45 van, akkor nem szabad vele párban előre egy radial gumit rakni.
Gyönyörű, és jól látható
Lacikám,lehet össze kéne fognunk aztán rendelni egy-egy ilyen cuccost és bele faragni a motorokba !? No?
Nem szándékoztalak kioktatni, bocs ha olyanra sikeredett...
"Tökéletes lánckenő spray sajnos nincs, de az való oda,"
Ezt nem értem...végignyálaztam már pár szervizmanualt, de soha sehol nem olvastam a karbantartási résznél láncspray használatáról, még talán láncok csomagolásán sem említenek soha egyet sem, ellenben olvastam "heavy duty oil" (pl 80W90), és egyéb olajfajtákról amit a lánc karbantartására ajánlanak a motorokat tervezők, ugyanabban a részben ahol meghatározzák motorban használt motorolaj viszkozitását is.
"Soha nem "véstem" még lánckenőt a felniről, mert az annak lenne a jele, hogy elhanyagoltam."
Nem tudom ha elhanyagolásnak számít ha egy hetes -ca. 3000 km-es túrán nem törlöd le a motor, csak annyi energiád van 10-12 óra motorozás után hogy fújsz egyet..., de nekem ebböl is elegem lett, mert én fújkáltam mindenkiét, azt olajazóra váltottam, úgyhogy én már rég a búzasöröm iszom, mikor a többiek, le föl rohangálnak a flakonokkal. A 2011-es Francia túránkon júliusban az én láncom volt az egyetlen ami túlélte a 2770 méter hóviharos hágón való átkelést.. Olyan mértékben sózták a hágót hogy szétba..ta az többiek láncát...este 11 kor már senkinek nem volt ereje ápolgatni semmit...másnap már késő volt...én meg csak bekapcsoltam cross módba menet közben...de volt hogy Münchenből hazajövet 630 km en végig esett... nem álltam meg 200-km-ként fújkálni...
Dehogy szívom csak ezt váltja ki belőlem ha magas lóról szólítanak meg
Nem lenne az rossz dolog, tényleg gondolkoztam már rajta én is, de valahogy ötvözni kellene a kettőt... mondjuk ami a spray-s flakonban van azt beletölteni az adagolóba
Jó éjt!
Laci ne szívd fel magad!
Amúgy ha jól számoltam,amennyit megyek egy évben ,nekem sem éri meg nagyon az olajzo rendszer vétele. ..
Nagyon kíváncsian várom !És jól bevilagitja a műszerfalat?
A mccio-ból kb fél tucat vagy többet építettem -építettem be Gsx 1400-be, banditba. Fölég ezekbe, mert ezek voltak a környezetemben, és így meg tudtam tervezni a dual fejeket-konzolokat. Mára feladtam már ezzel, mert megbízva a megrendelőben aztán 2 évig volt a nyakamon egy komplett összerakott-tesztelt cucc, mire aztán a semmiből jött valaki és megvette. Kedvtelésből csináltam, mert amit kerestem rajta annyiért sokan töküket nem vakarnák meg. Pedig komoly mérnöki tervezés, méretezés foglalt magába egy egy projekt, és azt hiszem delux verziónál komolyabb cuccot kaptak akik bevállalták. Nem volt több az ára mint kb. egy láncszett...
Mára már nem éri meg vele foglalkozni, mert Fapadosok elég komoly teret hódítottak, és 10-12 rongyos cuccra nem lehet 10 rongy munkadíj +profitot elsütni...ugyanakkor sok esetben nehezen várható el tulajtól hogy annyira ismerje a motorját hogy tudjon adni távpontot, vagy akár egy méretezett skiccet hogy hova tervezzem be a olajozó fejet, én meg távolból ezt nem tudom sajnos lekezelni... Írtam még egy nagyobb lélegzetvételű doksit is, általában azt szoktam még elküldeni akik késztetést éreznek magukban egy rendszer megépítésere, sajnos többel mostanság nem tudok szolgálni, bár a szerszámkészítős barátom néha bevállal pár dolgot,de ö sem fénnyel táplálkozik...
Boldog ember lennék ha csak annyi hiba lenne a gondolkodásomban mint amire most rávilágítottál, szerencsére tudok ezzel együtt élni. Soha nem "véstem" még lánckenőt a felniről, mert az annak lenne a jele, hogy elhanyagoltam.
A fizikai alap dolgokkal is tisztában vagyok, de azért köszi hogy felfrissítetted
Egyébként akkor válna le nagyobb mennyiség a lánckenőből is ha csak fújkálnám ész nélkül, ezért szoktam száraz ruhával letörölgetni mielőtt fújok.
Tökéletes lánckenő spray sajnos nincs, de az való oda, mint ahogy a fogamat is fogkrémmel mosom pedig olcsóbb lenne a folyékony szappan, főleg a gazdaságos útántöltős...
barátai=barátaid
az enyémet legalább ha tolom is, akkor sem kell fújkálni láncsprével
és igenis vannak közeli ügyes barátai, mert nekem motorom van és gyorsan odaérek Hozzád
apropó, mikor alszol nálunk?
Én is most cseréltem az összest ledesre.Majd dobok egy fotót.
Hát István- megnéztem a deluxe szettet 40 ropi...
Persze lehetne variálni ahogy leírtad, csak nekem nincsenek ilyen jó ügyes közeli barátaim!
Meg az az igazi motor- amit tali végén be kell tolni, hogy egyáltalán menjen!