{{user.u == '' ? ' ' : user.u}} mégsem
[#5643397] 2020. 09. 29. 20:11
Pocses
Lakatfogóval nézték a régit nekem is szinte nulla volt. Az újjal meg mutatott 240 Ampert.
[#5643396] 2020. 09. 29. 20:08
freelac
Nem-nem, van úgy is, hogy egyszerűen az akku nem tud leadni akkora teljesítményt, ilyenkor nem forgat a motor sem, pedig üresen mérve még látszólag jó.
Ezt egy akku forgalmazós kereskedő fél perc alatt kiméri neked.
Indítóáramot nem is fogsz tudni mérni, mert akkora áramhoz spec műszer kell, vagy egy lakatfogó, azok tudnak nagyobb áramokat is mérni bontás nélkül.
[#5643395] 2020. 09. 29. 19:52
HO-Z
Ok. akkor indítózáskor az akku sarujára téve ismét mérek, -és a két érték közötti különbség lessz az ami elvész (esetleg) az indító relénél.
Az akkumra mindig nagyon figyelek 12,8 -12,9 V van benne -terheletlenül. ( az inditóáram áramerősségét nem tudom milyen kapcsoló állásba lehet mérni a mérővel.. .. annyira profi nem vagyok .. )
[#5643385] 2020. 09. 29. 19:04
Pocses
Biztos jó az akkud? Nekem a múltkor 12,4 V mellett szinte amper nem volt így pár kattogás után már az is megszűnt indítózásnál. Bikakábellel indult, másnap vettem új akkut 240A indítója lett friss felsavazás után egyből a boltban. Pedig a csomagolás csak a felét írja.
[#5643381] 2020. 09. 29. 18:56
freelac
Nagyon egyszerű. A voltmérő negatív mérőkábelét ráteszed a testre, a pozitív mérőkábellel elkezdesz az akkutól haladni az önindító felé.
Ja, várjál. Az akkusarun akkor is mérsz feszültséget, amikor indítózol? Mert ha már gyengébb az akku, az önindító indítóárama miatt ott is leeshet a feszültség, ami amúgy normális is, csak a mértéke a problémás.
[#5643313] 2020. 09. 29. 12:10
Bogyó_bá'
De amikor indítózol és 10,7-et mérsz az önindító sarkain) AKKOR mennyi van az akkun? Mert ha meg van szorulva az önindító például, akkor az akkun is le kellene esnie a feszültségnek.
[#5643312] 2020. 09. 29. 12:08
HO-Z
.. na tehát ma De. minden csatlakozó sarut megtisztítottam ami csatlakozik az indító reléhez,-illetve az önindítóhoz. Indításnál sajnos így sem mértem többet az önindító sarujánál 10,7 V - nál többet. ( egyébként most minden indításánál így is be indult ) . Akkor csak a relé fog vissza pár voltot..
Az önindítómhoz 12 V + nem jut el az biztos Ez így nem megfelelő szerintetek sem ? Az Önindítóhoz valóban el kell jutnia 12 < + V -nak ??
[#5643181] 2020. 09. 28. 17:01
freelac
Az a legegyszerűbb és legolcsóbb, amit megtehetsz.
Amúgy kérdezd meg a boltost, eddig hány indítórelét adott el, biztos lehetsz, hogy nem sokat, ergo ha ezt mondja, biztosan kevésszer volt ilyen gond más motorokon.
[#5643098] 2020. 09. 28. 8:23
HO-Z
Igen, én is arra gondoltam, hogy az ( alkatrész beszerzés elött) öszes csaru csatlakozót át takarítom.
[#5643059] 2020. 09. 27. 22:03
freelac
Nem feltétlenül - ha jól értelek.
Az indítórelé sarui is lehetnek oxidosak. Én tuti ott kezdeném, az nem kerül semmibe.
[#5643047] 2020. 09. 27. 21:27
HO-Z
Sziasztok. Alapos akku saru tisztítás után a mai nap ismét előállt a probléma. Szerencsére tesómnál, és így ott ki tudtam mérni: közvetlen az akku sarunál 12,8 V
Közvetlenül az önindító csatlakozó vezetékre rakva ( relé "kattanásakor") 10,4 - 10,5 V
Akkor szerintetek is az indítórém haldoklik - igaz?
( az olaj vagy benzin csurgást eggyértelműen ki zártam, mert olaj csere óta minimálisan csippentett már hónapok alatt, és a szint nem emelkedett..)
[#5639975] 2020. 09. 17. 13:11
HO-Z
Ok.
KÖSZÖNÖM!
[#5639972] 2020. 09. 17. 12:52
Vatex
Tisztítsd meg az akku pólusokat, meg a sarukat bronz kefével, és utána kend be zsírral majd úgy rakd össze. Azért kattog az indítórelé mert a rossz kontakt miatt nem tud kellő ampert felvenni az indítómotor.
[#5639967] 2020. 09. 17. 12:11
HO-Z
.. bár eddig nem történt ilyen, pedig 5 hónapja így ( ilyen olaj szintel) motorozok..
[#5639966] 2020. 09. 17. 12:09
HO-Z
..tehát pont a MAX. Jelölésre esett.. és most is úgy van. Tankolni a oldalsztenderrel szoktam.. ezért nem lehet hogy valahová "túlfolyt" az olajam?? És ezért nem tekert?
[#5639965] 2020. 09. 17. 12:07
HO-Z
..még ami eszembe jutott - ami olaj túl töltésnél, vagy benzin becsorgásnál szokott bekövetkezni, hogy olyankor sem tud valamiért tekerni az önindító..
Azért gondoltam erre, mert az utolsó olaj cserénél az olajszintem PONT a max. J
[#5639961] 2020. 09. 17. 11:44
HO-Z
..viszont "kattogás nélkül" eggyből be indulva nem lehet ki zárni más alkatrész hibáját sem.. szerintem..
Azóta (tegnap este ) gurúltam vele, és minden jól működött megint..
[#5639960] 2020. 09. 17. 11:40
Bogyó_bá'
Ha meg ott a 12V, akkor az önindító vagy a kábelei.
[#5639959] 2020. 09. 17. 11:39
HO-Z
köszönöm szépen a tanácsokat ! Van műszerem, akkor rá mérek
.. még nem csinálta soha ezt a jelenséget. Gondolom ha önindító kábelén nem mérem ki az akku feszültségét akkor a relé a hibás..
[#5639946] 2020. 09. 17. 11:22
Bogyó_bá'
Rá kellene mérned, hogy indítózáskor megjelenik-e a +12V az önindító felé menő vastag piros mazzagon. Ha nincs műszered, egy 12v-os próbalámpa is megfelel a célnak.
[#5639945] 2020. 09. 17. 11:21
mosön
indító relé
[#5639944] 2020. 09. 17. 11:20
Bogyó_bá'
Ez az önindító reléje. Lehet hibás is, de lehet hogy maga az önindítód "ment el vadászni", vagy valamelyik kábel (ez erről az önindítóra menő piros, vagy a fő testkábel) tört meg valahol.
[#5639943] 2020. 09. 17. 11:18
HO-Z
Ez az alkatrész hallatatot egx - egy kattogó hangot indításkor.. ennek mi a neve ??
[#5639942] 2020. 09. 17. 11:13
HO-Z
Sziasztok. Tegnap a benzinkúton tankolás után egy csöppet meg szívatott az Er 5. Az alábbi dolgot produkálta: kihajtott sztenderrel nem indult ( máskor akkor is be indult ha ki van hajtva, csak sebbesség be rakásakor le fulladt), de vissza hajtás után sem indult Csak a jobb oldali hátsó -oldalsó kis idom alatt inditáskor "kattogó" hangot hallatatot, önindító nem tekert.
Soha nem csinálta ezt. Félre toltam, közép álványra tettem. TUDTAM HOGY AKKUM FAS@A, AZ nem lehet hibás. Az oldal sztendert hajtogattam le - fel , de többszöri inditózásra is csak kattant az a "valami" az oldal idom alatt. Akksit le kötöttem, oldal idomot lekapptam, biztiket átvizsgáltam, a szt. Kapcsolót is bas@tattam kb. Elment vele fél óra. Aztán akksi sarut visszatettem és lehajtott sztenderrel beindult. Szerintetek ( is) haldoklik a sztenderkapcsoló, vagy más lehet a hiba forrása?
[#5637255] 2020. 09. 03. 18:05
brumi7r
Sziasztok!
Pilot csavarnál lévő O gyűrű + pici alátét méretét meg tudná mondani nekem valaki?