Sziasztok,
nemrég vásároltam egy EXC 250-est. Mivel alacsony vagyok (167 cm) le kell ültetni a motort. Több szerelőt kérdeztem, mindegyikük főleg terepmotorokkal foglalkozik. Minden ajánlat eseten a gyári rugóm maradna (75-85 kg közötti, ebbe beleférek teljes felszereléssel, akár közepes hátizsákkal is) a megkérdezettek közül ketten azt mondták, hogy egy közbetéttel leültetik, de nem kell átszelepelni és a gyári első rugó is is maradhat a 25 mm ültetéshez. Természetesen az olaj, a szimeringek, a csúszók cseréjével teljes lenne a futómű szerviz, ugyanakkor volt olyan ajánlat, aki az első rugókat is cserélné, illetve átszelepelné a teljes futóművet. Eddig nem enduroztam, ezután is csak amatőrként hétvégeken, esetleg évente egy alkalommal Erdélyben motoroznék. A kérdésem, hogy az ilyesmiben tapasztaltabbak szerint, erre a felhasználásra elegendő a közbetétes ültetés a gyári szelepeléssel vagy érdemes a jelentősen drágább megoldást (átszelepelés és első rugók cseréje) választani? Az árak jelentősen eltérnek, a két egyszerűbb megoldás 70-100 eze (elvileg ugyanazt csinálnák elmondásuk szerint) a szelepelős 250 ezer. horror , ok, de, bár 13 éves a motor, egyébként jó állapotú, hosszú távra tervezek vele.
Előre is köszönöm az észrevételeket, tanácsokat, a tapasztalatok megosztását,
üdv, goni