Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Hello!

Meg tudja nekem mondani valaki,hogy mi a feladata a nyillal jelölt csőnek?
Ahol a csonkra csatlakozik ki volt tágulva a cső ezért levágtam belőle egy kb 1,5cm-es darabot.
Köszi, ez a manual most nagyon jól jött!
Szia!

A gyertyára tudok csak választ adni: NGK DPR7EA-9 vagy DP7EA-9

(Az " R " az zavarszűrős)
Üdvözletem!

Két kérdésem lenne: hét elején hozzájutottam egy 2004-es Kymco BW 150-es robogóhoz, 4T Honda blokkos, ha hihetek az előző gazdájának. Első kérdés: milyen gyertya ajánlott bele? A "szedd ki, nézd meg mi van benne" választ már hallottam, de autószerelőként szedtem már ki jópár autóból totál nem bele való gyertyát (ill. egyéb alkatrészeket), szóval erre nem alapozok.

Másik: néha melegen ugrál az alapjárat, olykor-olykor le is áll. Menet közbe semmi baja nincs, kiforog rendesen, ereje is van, csak lámpánál van hogy hebeg-habog. Alapjáraton állítottunk, följebb is, visszább is, de az egyenetlen járás ugyanúgy megmaradt. Kinek milyen ötlete van erre? Automata szívatóra gondoltunk, de melegen annak nem kéne beleszólnia az alapjáratba (elvileg). Én műszaki hibára gyanakszom és 50% esélyt látok a probléma megoldására de valaki nálam tapasztaltabb mondjon valami okosat.

Köszönöm!
A motorféküzemű kenésről-ha a gázt visszaengeded,akkor a bowden minimális átömlésre állitja a szivattyut,bár a fordulata magasabb lesz a visszahajtás miatt,de az olaj ekkor is jócskán lecsökken.
Az alapfordulattal meg nem lesz semmi baj,hiszen alapon jár a legkevesebbet a motor Nálad,az irt használat miatt.
Különben ha belegondolsz,nagy melegben nyüstölve a motort,hoszabb menet után egy hirtelen gázlevételnél mondjuk kereszteződésben állva 1-2 percet még jót is tesz ha nem áll be hirtelen egy 100 as keverésre a forró motor,sokkal simább hangja lesz.Ezt a balatoni körutak folyamán jól megfigyeltem.
Egy 125 ös 4T biztos hogy kényelmesebb lesz számodra.
küldeni akartam privát üzenetet,de nem találtam ilyen opciót.
zolika2108@gmail.com a címem.
előre is köszönöm.
Őszintén megmondom,nekem igazából teljesen mindegy,hogy honnan megy az olaj a motorba amíg az megbízhatóan működik.
Olvasgattam a különolajzás előnyeiről és hátrányairól,előnyként említik,hogy motorfék üzemmódban is van kenése a motornak,mert akkor is befecskendez,míg ha az üzemanyagba van keverve akkor nem,mert visszaengedett gáznál nem kerül be üzemanyag.mondjuk ez nem teljesen igaz,mert szerintem pont annyi üzemanyag kerül be a hengerbe motorfék üzemben mint ha alapjáraton ketyegne,a kérdés az,hogy elég e az az olaj mennyiség motorfék üzemben,valamint hogy ha nagyobb mértékű kopást okoz is mekkora ez a kopás és megéri e a kockázatot?
lehet át fogok állni egyébként én is erre a keverésre,mert nem szeretném ha egyszer csak megállna alattam a motor.25 km-re járok vele dolgozni és néha 50km-re haza a szüleimhez,szóval az a felújítás anyagi vonzatát nem számolva is elég nagy galibát okozna ha besülne,az anyagi oldala pedig katasztrófa lenne számomra,mivel azért vettem a robit,hogy spóroljak vele.

most egyébként látszik,hogy van egy kis kétüteműekre jellemző szolid füstje,de melegen pl eddig egyáltalán nem volt füstje és nem is volt "büdös".
viszont ami érdekel,hogy ha meghagyom a különolajzást alapjáratinak,azaz kiakasztom a bowdent és tankba kapja a keveréket akkor nem lesz e gondom az alapjárattal,nem lesz e túl sok az olaj,vagy túl sok koksz képződés,mert én nem akarom szezononként bontogatni,bár ha az anyagiak engedik a jövő szezont már egy 125-ös 4T-vel szeretném teljesíteni.ahogy olvasgattam fogyasztásban nincs különbség,de 80-at lehet vele tartani könnyedén.néha nem lenne hátrány.

én egyébként repsol scooter olajat használok.
Azt sosem fogod tudni megállapitani,mivel erre semmilyen kijelzés vagy védelem nincs.Egy csőrepedés,bowdenszakadás,eltömődés a moci megsülését eredményezheti.Ezért beállitott ,tiszta rendszer esetén bizol benn hogy jó.Én minden tankolásnál utánöntöttem szinig az olajtartályt,igy mindig tudtam hogy mennyi olajat evett x benzinhez.De ez csak ellenőrzés volt mondhatjuk 100 kmenként.Ma már csak keverek.Inkább idény után lehuzom a hengert,koksztalanitom ha kell a kiömlőnyilást,hengerfejet.Egy kipufogó pedig nem kerül egy motorfelujitás árába.Csak a két csapágy 10 e ft.Sajnos ez a kétütemüek fájó pontja.
ELF XT olajat használok,az SP3 kipufogómmal eddig nem volt gond,az előzőnek is az anyaga vékonyodott el,lyukas lett apránként mint a szita.A másik motoron a gyári katalizátoros kipufogó van,probléma nélkül.Ugyanezzel az olajjal használom.Napi 20 km átlagos használattal-ezzel járok dolgozni,rövidebb távokra,bevásárolni, 5 éve van fenn rajt.
Amit tudnák javasolni-ha mindenáron ezt a szivattyut akarod használni és nem veszel ujat,valamint keverni sem akarsz-akkor legalább legalább két tankolás erejéig bekeverném a benzint 40 esre,és ha az olaj fogyása megfelelő a szivattyúnál,tehát kb 1 dl / 3 liter,akkor pedig a további tankolásoknál pedig literenként csak 1 cl olajat
öntenék még a benzinhez-ez azért még valami biztonságot ad pluszban.De soha többé nem leszel biztos az olajzásban,majd keverni fogod.Ahogy az első motormegsülést -amit szivattyuhiba okozott - követően mindannyian ezt csináljuk,akik részesültünk ebben a "kegyben".
Zoli!
Ha adsz egy elérhetőséget, átküldök egy robogós szervizkönyvet, bár az olajszivattyúról abbn sincs több, mint ami itt olvasható.
hello!
es azt hogy allapithatom meg biztosan,hogy eleget szallit e?
ha keverekkel jarok es hagyom az olajzast akkor belefulok az olajba ha jol adagol.
Az olajszivattyuba való legkisebb kétség esetén,ugy kell számolni,mintha nem is lenne.Ha továbbra sem üzemel rendesen,akkor helyedben kiakasztanám a bowdenjét,igy mindig csak alapgázi beállitást nyomna,ami minimális,nem befolyásol semmit számottevően,nem is fogyasztaná az olajadat külön nagyon.És ezen felül bekeverném a benzinbe az olajat 1:30 ra.Fő a biztonság,és a zseb kimélése.Én ezt ugy oldom meg-nálam egyik motoromon teljesen ki is iktattam a külön olajzást- hogy egy benzincsövet ledugtam az olajtartályba megfelelő méretre levágva,hogy éppen ne álljon ki-és tankolás előtt azon keresztül egy 12 cl es fecskendővel megfelelő mennyiséget kiszivok és beadagolom a benzintartályba.Természetesen a cső a tartályban marad.Sztem elég egyszerű megoldás.Ha meleg van,hoszabb távra megyek,akkor olajosabb keveréket csinálok még a 30 asnál is.
A fecskendő pár ft a gyógyszertárban.
Hello!

Nekem az ngk gyertyára az van írva,hogy made in japan és kék szinű rajta a felirat,amivel megvettem arra az volt írva,hogy a franciák csinálták és azon fekete volt,nem tudom mi az összefüggés.

Széttszedtem ma a motort újra a különolajzás miatt,hogy lelégtelenítsem.A kis vékony csövet lehúzva az olajzó és a szívócsonkról,tele volt olajjal.kiszedtem a visszacsapó szelepet,hogy benézzek alá ott is volt olaj.úgy néz ki az 50km alatt míg a tankból keveréket kapott,volt ideje és kidolgozta magából a levegőt.a korábbi megállapításommal ellentétben ahol azt írtam,hogy nem képes a szelepen keresztül kitolni az olajat,kiderült,hogy dea szívótorokról lehúzva a kis csövet látszik,hogy ritmusosan tol egy kis olajat.egyellőre úgy fogok vele járni,hogy öntök egy fél deci olajat a benzinhez és nézem mi történik,valamint,hogy milyen ütemben fogy az olaj és ha más nem úgy állítom be a 3L benzin/1dl olajfogyást,hogy öntök a tankba is,ha esetleg a különolajzó kopásából adódóan nem tolna eleget.
Elnézést PANCER1!
Pacer1 a gyújtás nem állítható kivitelű! A kipufogóba való visszadurrogás oka lehet a túlzottan szegény keverék arány kipufogó szelep tömítetlenség esetleg nem megfelelő hőértékű gyújtó gyertya /alacsony hőérték/ ezzel összefüggésben vizsgálni kell az vezérlés állatalános állapotát is mert a kopott vezérmű tengely és szelep emelő páros kellemetlen zörgő hangot hallat ami csökkenti a teljesítményt továbbá okozhatja a visszadurrogást is!
Uraim az NGK gyármányú gyújtó gyertyákkal vigyázni kell nagyon főleg a made in France gyármányúakkal azokat kerülni kell gagyi gyenge minőségűek sok a hamisítvány belőle ez vonatkozik a BOSCH termékeire is az utóbbi hónapokban a környezetemben sorozatos gyetya defektek és porcelán törések történtek némelyik gyertya 10 percet sem ment és tönkre ment teljesen! Jellemző hibák:szigetelő porcelán repedések/törések leváló/szét égő test elektródák levált menetek a gyertya testről A magam részéről átálltam a Denso és a Magnet Marelli termékeire mert ezekkel évek óta semmi probléma nem merült fel! Jellemző erre a dologra az is hogy a szegény motor tulajdonos hozza nekem oda az EREDETI ISOLATOR SPEZIAL M14 260-as MADE IN GDR vadonat új friss még meleg gyújtó gyertyát hogy ez eredeti faxa! Szegény ember nem értette hogy miért RÖHÖGÖK ANNYIRA hyogy majd megszakadok betettem a motorba 15 perc után a friss ÚJ gyertya feladta a küzdelmet hozott másikat az sem volt jobb sajnos aztán már a boltos is átjött hogy most mi van ? Meg kérdeztem hogy urain szerintetek cirka 20 évvel a rendszer változás és államforma változás után hogy a fenébe lehet millió szám kapni EREDETI NDK/GDR gyújtó gyertyát? A válasz sehogy! Beru-isolator az van made in germany felirattal az okés a többi meg HITVÁNY ÓTVAR HAMISÍTVÁNY SZAR de ugyan így hamisítják az NGK illetve BOSCH termékeit is és adott esetben alapossan meg kell nézni hogy az adott termék egy KOTVÁNY SZAR vagy ténylegessen eredeti nagyon apró eltérések vannak amik segítenek a felismerésben!
erre a fecskendős légtelenitési eljárásra gondoltam én is,csak még nem volt időm kipróbálni.a másik kérdésem viszont az lenne,amire eddig nem is gondoltam,hogy mindegy e hogy rakom össze az olajzót,azaz van e jelentősége annak,hogy a henger felsőholtponton van és hova esik a bemarás?
vagy odalapátolja magának az olajat és maximum addig áll a visszacsapó szelep előtt amig nem jelenik meg a szivócsőben a depresszio ami nyitja a visszacsapot és kirántja az olajat?
vagy pontosan akkor kell odaérnie az olajnak amikor abban a fasiban van a motor,hogy szivja befele a kevereket?
ha szukseges valamilyen szinkron akkor erdekelne,hogy hogyan kell,mert en csak beleraktam ugy ahogy eppen sikerult osszeilleszteni a fogaskereket a meghajtassal.
Szia!
Most olvasom, hogy mire jutottál... Nálam is volt ilyen jelenség, de még mielőtt mentem volna vele a tartály utáni csőbe nyomtam olajat fecskendővel, így nyomás lett a rendszerben és nem maradt benne levegő.
Elvileg van egy légtelenítőcsavar a pumpán, de azt én nem tudtam kitekerni, ezért maradt az említett megoldás.
Ja! Előtte minden csövet teletettem olajjal. Lehet, csak mázlim volt, de azóta működik szépen.
És nálam is alig fogy a zolaj, a 3l/dl nagyjából megvan.
A vékony kis tengely,amin a bemarás van,mindig a főtengellyel arányos fordulaton forog.De azonkivűl vizszintesen is mozog,méghozzá a bowdennel beállitott mértékben,max gáznál az excenter teljesen visszaengedi a tűt,és mivel az egy folyamatosan bővülő keresztmetszetben mozog,igy az olajáramlás mennyiségét befolyásolja.Mivel a rendszer a kis visszacsapószelepig fel van telve olajjal állandóan,az akadályozza meg álló motornál az olaj kifolyását.Ha idáig minden jó akkor csak a visszacsapószelep marad hibalehetőségnek és az utánna következő rész-cső,a becsatlakozó rész a szivótorokhoz.Amig nem jutsz dűlőre,maradj az előkevert benzinnél.
Szia!OK,majd megbeszéljük
nem tudom,én csak ahogy széttszedtem és megnéztem abból következtettem a működési elvére.
van ugye egy csonk ahol befolyik az olaj az ejtőtartályból és az olajzó házában forog egy tengely aminek a végébe bele van marva egy nút és az hordja fel az olajat egy kb 1-2mm-es furathoz.ehez a furathoz illeszkedik egy visszacsapó szelep aminek a másik végére megy az a cső ami összeköti a szivótorkot az olajzóval.
szerintem az a kis tengely nyomást nem tud kialakitani azzal,hogy felviszi a nútban lévő olajat nem is tud a visszacsapó szelep kinyitni,de ott van ugye a szivócsonk depresszió és az kinyitja + kiszivja az olajat is.na most ha légbuborék van abban a kis vékony csőben vagy a visszacsapó szelep mellett levegőt sziv nem az olajat szivja ki,mert nyilvan az nehezebb lenne,hanem falsot sziv és kész.egyébként a csövek,olajtartálynál a szűrő át lett nézve,az olajzó belseje tiszta és mégsem működik.
Adj Isten!

Jövő héten szükségem lesz rád, a robogót kellene életre kelteni.
Ahogy irtam,kb 100 as keveréket állit elő a rendszered.Átlag kb 33 ast kevernek a mocik.Alapfordulaton 100-200 ast némelyik,max fordulaton pedig 24-26 ost.Ebből jön az átlagos 1 dl / 3 liter.Hozzáfolyás van nemértem hogy levegősödhet be.Akkor valami dugulás vagy szűkület mégis van.A szűrőnek tisztának kell lenni.
nem tudom mennyinek kellene fogyni.utánna számoltam a tankolások alapján és az jött ki,hogy az 1 liter olaj kb 100-110 liter benzinhez lett volna elég.
olvastam az itt belinkelt people szerelési utmutatót és láttam,hogy fel kell önteni a kis vékony csövet ami a szivótorokra megy ha véletelnül kiürülne a tartály.szerintem az lehet a baj,hogy belevegősödik a rendszer és nem tudja magából kidolgoznipróbálkoztam vele egyébként korábban,hogy felöntöttem de egy idő után megállt mindig,szerintem kb addig volt olajzásom mig ki nem rántotta a csőből az olajat és utánna a visszacsapó szelepen keresztül már nem szivta ki.az olajat amit a tengelybe mart ékpálya felhord a réshez.a rugó amiről irtál egyébként nincs eltörve.
Ez kb olyan tünet mintha csak alapfordulati olajfogyasztáson menne.Benn van a tolórugó a szivattyuban?Nincs eltörve?Mert akkor kb alapon áll,hiába huzod a bowdent.Nekem 3 literhez 1 dl olaj fogyott átlagban a ZX en. A tulmelegedéssel pedig vigyázz,pár alkalom és a motornak annyi.