Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szia!

Ha végképp nem jutsz semmire a beállítással, építsd át manuálisra: manuális szívató
Lehet túl reagáltam a dolgot elnézést,de a
"Gondolom a gyári beállítás azért van, hogy azt lehetőleg minél jobban elállítsa a gondos gazda" hozzászólásodban elég lenézőnek éreztem.
Én sem igy terveztem,hogy tekergetem összevissza és próbálgatom,de sajnos nem találok semmilyen infot sem magyar sem külföldi oldalakon,pedig már dios oldalakat is néztem nem is csak kymco-t.
Szia!
Nincs semmilyen felháborodás, csupán segíteni szerettem volna. További sok sikert a robogódhoz.
Ha arra célzol,hogy nem állandóan ezzel inditasz,csak a téli álom után én azt értem,csak leirtam mit tapasztaltam régen és ezért inkább hanyagolom ameddig csak el lehet kerülni.

Az állitgatásról annyit,hogy második alkalommal szedtem szét ezt a szerkezetet.Első alkalommal sem volt leragasztva,nem kellett melegiteni semmi,csak egyszerűen szétcsavarni,valószinű már más is megtette ezt előttem. Én mikor összeraktam teljesen betekertem aminek az eredménye az lett,hogy hidegben hol beindult hol nem,a fogyasztás is igen magas volt amit nem nagyon indokolt semmi sem és mivel most is a nem indulás volt a végeredmény ezért széttcsavartam és beállitottam valahova érzésre,mivel rontani már nem lehetett a helyzeten.Most legalább indul és majd kisérletezés útján állitok rajta ha nem találok semmilyen információt.

Azt egyébként nem értem mi ez a felháborodás amiért próbálok állitani a szerencsétlen karburátoromon,hogy ha menni akarok vele be is induljon és ne egye le a hajat a fejemről a motor,bár most az sem volt lényeges,csak el tudjam hozni 50Km-ről ahol telelt.
Szia!

Látom csak nem hagyott nyugodni az a szerencsétlen szerkezet. legalább most tényleg elállítottad. Gondolom a gyári beállítás azért van, hogy azt lehetőleg minél jobban elállítsa a gondos gazda. Ha jól működik, indítás után csak rövid ideig pörög fel a motor, utána szépen visszaáll alapjáratra. Nem kell semmilyen gázhúzogatás előtte. Merem remélni, hogy megjegyezted mennyit állítottál el a gyári beállítástól és vissza tudod állítani oda.
A hidegindítóról csak annyit, hogy olvasd el még egyszer az irományomat.
Tegnap nekiláttam az állítgatásnak.
kitekertem annyira,hogy a belsejének a menetes vége majdnem egyszintbe került azzal a menetes résszel amibe bele van tekerve,nem tudom ez igy mennyire érthető.
A motor most 1-2 rugásra indul,de nem emelio meg a fordulatot,csak ha megmozditom a gázt. Ekkor elkezdi emelt fordulaton járatni kb 1-2 percen kersztül,majd szépen beáll a melegen beállított alapjárat.
Szerintem a gázkaros akció nélkül is emelt fordulaton kellene járnia hidegen indítás után.Merre kellene állítani szerintetek,hogy úgy működjön?

A hidegindító spraynek én nem vagyok híve.Nagyon tudni kell,hogy mit csinál vele az ember,mert könnyen tönkre teheti a blokkot egy nagyobb fújás.

Volt szerencsém tapasztalni egy mercedes atego motornál még évekkel ezelőtt,aminek valószínűleg levegős volt az üzemanyag rendszere és úgy szerették volna kitermelni a levegőt belőle,hogy ütemesen fújkálták neki a startert és gyakorlatilag azzal járt.

Mikor sokadjára állt le a szerelőnek nevezett emberünk befújt egy nagyobb dózist hátha egy kis fordulatszám emelkedésse átrántja a levegőt. Az eredmény? AZ egyik henger szívószelep azonnal leszakadt. 5 perc alatt kivégezte szerencsétlen motort,pedig csak légteleníteni kellett volna... Bocs az offért
Szia!

Igazából nem foglalkoztam mélyrehatóan az automata szívató állítgatásával sohasem. Ennek csak annyi szerepe, hogy indításkor több üzemanyagot enged, amíg be nem melegedik a megfelelő értékre. Nálam ez úgy jelentkezik mint probléma, hogy kissé jobban füstöl ha nem indulok el azonnal, mivel túl sok neki ilyenkor a lé. Annyira nem tartom mélyreható gondnak, hogy nekilássak tekergetni ezt az amúgy elég kényes szerkezetet. Persze a nagy hátránya az, hogy nem a motor hőmérsékletére kapcsol, hanem ha jól tudom a benne levő hőre táguló elemet fűti fel a gyújtás ráadása vagy a motor beindulása után.
Ma életre keltettem a szörnyeteget, elég hamar sikerült is annak ellenére, hogy majd 7 hónapot állt. Egy kis hidegindító a légtorokba és már morgott is. Viszont akkor már átnéztem a hajtásláncot is és meglepődve tapasztaltam a szíj belső oldalának repedezettségét. Malossi ékszíj, talán 2-3 éves és bár alig kopott, a repedezettség már jól látható. Mivel még a gyári szíjam is meg van, így amíg az új meg nem érkezik azt raktam be helyette. A 9 év sem látszik meg rajta, legalább is repedést tekintve, csak ugye kopott kissé, de még a 70-t elérem vele, a saját óra szerint.
A feszültségszabályzóval küzdök most, mert túltölti az akkumulátoromat és nagyon hamar tönkremegy tőle. Teljes fordulaton a feszültség eléri a 15 V-t is. Ma már próbáltuk orvosolni, de a gyógyítás nem elég sikeres , mert nem esik eleget a feszültség még mindig. Azért a holnapi szezon nyitó motorozást kibírja így is.

Ha valakinek van ilyen robogója mint az enyém, rámérhetne, hogy nála mennyi a töltés .
Köszi!

Bár konkrét információt nem találtam,hogy mennyi az annyi,inkább arról,hogy hogy érdemes átalakitani,amit nem igazán szeretnék.
A kényelem nagy úr :)
Szia!

Rezonátor foglalkozott ezzel a témával, ha visszakeresel, rátalálsz a leírásra itt a topikban.

szívató beállítása
Sziasztok!

People50 /honda dioaf18/ automata szivatojára nem tudja valaki véletlenül mekkora o gyűrű kell?
Valamint,hogy hogy kell beállitani?
Én csak most szembesültem a dologgal,hogy a menetes résszel lehet állitani,hogy mikor nyisson és meddig tartson nyitva.szóval az alap beállitása érdekelne,hogy mennyire kell beletekerni.

Üdv.:Zoli
Szia!

Javaslom hozzáértő szakember igénybevételét, ha ennyire bizonytalan vagy. Gondolom olajcserék, esetleg kopó alkatrészek cseréje szükséges mindenképpen. Hajtásláncot is jó lenne ellenőrizni vétel előtt. Mindez alku tárgyát képezheti ugye. Azért a papírjai is rendben legyenek ám.
Sziasztok!
Segítséget kérek, megszabad-e venni Olaszországból származó 70ezer km futott 2010/07 évjáratú KYMCO XCITING 500 R már az új modell,Led lámpás motort. Előéletéről semmit nem tudni. Már most költeni kellene rá az üzembiztonság miatt valamire?
Köszönöm a választ előre is.
Köszi a segítségedet.
Sziasztok.Kymko Grand Dink 125-röl tudna nekem bárki minden nemű infót adni, nagyon megköszönném.
Az olajhoz még...
A 2T-hez eddig csak repsolt, a 4T-hez csak castrolt használtam.
Viszont a hétvégén a kiállításon a gulf nagyon szimpatikusnak bizonyult, ezért 4T-nél biztosan váltok. A 2T-nél a robogónál marad a repsol, az MZ-nél még nem tudom...
Annyi kopással én még simán használom.
A fogyasztás simán lehetett a magasabb benzinszinttől, kíváncsi vagyok a tapasztalatodra!
Teljes gázon elszegényedik a keveréked, nincs evvel semmi baj, hisz a középtartományra van hangolva, gondolom, ott meg jó.
Csak addig húzd, amíg vidáman pörög. Legalábbis tartósan.
Én -óra szerint- 70 fölött sosem használom, legfeljeb párszáz métert...
Szia!
Szerintem az olaj hit kérdése. Én eddig a castrolt szerettem, de az ára már nem baráti. Most jön a Gulf korszakom, nosztalgikus érzéseket vált ki belőlem az ártáblájuk.
Most van bevezetés alatt, egy próbát megér.
Hello!

Megvolt az idei első guritás. Hiányzott már. :)

Elsőre be sem indult,de mindegy is,mert úgy is le akartam venni a karburátort és beállitgatni. Sok meló nem volt rajta, a szerelési utasitás szerint beállitottam a benzin szintet(nekem kicsit fentebb volt),szomorúan tapasztaltam,hogy egy átlagos autósboltban nincsenek a karburátorhoz való O gyűrűk,szóval valószinű rendelni fogok hozzá egy honda dio javitókészletet.
Belenéztem a variátorba is. Megmérni nem volt alkalmam a görgők tömegét. Minimális kopások láthatóak rajta a görgő palástján 2-3mm széles laposodások vannak.
A leirás szerint 12,4mm a kopáshatár! Az az igazság,hogy ez kicsit hihetetlennek tűnik nekem,ugyanis ennek a görgőnek az átmérője 16mm,ekkora kopáshoz majdnem a fémig kell kopnia. A laposodásoknál is 15,8mm-t mértem,szóval méret szerint ok. Szerintetek ennyiért már cserélni kell?
Minden esetre kitakaritottam és összeraktam.
A kb 4000Km-t futott Dayco szij(gyári méret 18mm) 17,6mm széles. A service limit 16,5mm. Repedezés nem látható rajta sehol sem,szerintem ez elég korrekt kb 6ezer Ft-ért.
Érzésre elég jól gyorsul,szerintem jobban mint mielőtt leraktam pihenni,bár lehet csak elszoktam tőle,de 75 fölé nem tudtam tornázni a mutatót.Ha fullig húzom a gázt és a 75-öt eléri majd finoman visszább engedem akkor olyan mint ha megkönnyebbülne kicsit és ugyan úgy tartja azt a tempót.Szerintetek ez mitől lehet?
Hello!

Én is olyan gyertyát és olajat használok.Ha 5000 a csereperiódus akkor érthető miért nézett ki úgy ahogy.
Castrol power 1 racing 2t oplajról van tapasztalat?
Állitólag az az olaj kormol legkevésbé,van aki isteniti van aki semmit nem vesz észre ahogy az interneten keresgéltem. Kb 2-300Ft-al drágább mint a repsol ahogy nézem.
Szia!
A gyertya típusa NGK BR8HSA, én ilyet használok, kb 3500km után cseréltem, elég sok lerakódás volt rajta. Elvileg 5000km után kell cserélni.
A görgőket én biztos lemérem mielőtt veszek, mert nem akarok változtatni rajta.
Olajat Repsolt használok, mégis bőven van lerakódás. De csendes, melegen nem füstöl, jól megy, hát maradok ennél.
Én nagyon boldog lennék a 3 körüllel.
Mondjuk lehet az is lendit majd a dolgon,ha a karburátort is átállitom gyári értékekre. Hétvégén szétszedem megnézem az automata szivatóját is,mert az sem mindig akar rendesen működni,a gyertya is elég csúnyán néz ki kb 4ezer km van benne nem tudom mennyi a csere periódus. Te milyet használsz egyébként bele?
A görgőket ahogy néztem nem egy nagy összeg 1-2 ezer Ftos tétel úgyhogy szerintem azt is megveszem előre igy látatlanba.
Jó hozzáállás!
Az enyém épp 3körül eszik, nagyjából ugyanolyan használat mellet.
De fogalmam nincs, mekkora görgő van benne, így vettem, de most szíjat akarok cserélni, akor megnézem. Bár a kymco szíj még bőven méreten volt a nyáron, csak nem tudom mennyi idős.
Végülis nem feltétlenül akarok módositani a gyári beállitásokon,csak hirtelen ilyet találtam.
Lehet egyébként az lesz,hogy mindent a gyári értékre állitok be első lépésben. Nem tuningolni akarok,csak,hogy csökkenjen a fogasztásom.Sokallom a 3,7-4 Liter/100Km fogyasztást úgy,hogy nagyobb részt fix tempoval közlekedek és nem állandó gyorsitás megállás van.
Az olajpumpa légtelenítése a képeken szereplő pumpa esetében:
(mivel nincs légtelenítő csavar rajta!)
-hajtó tengelyt ki kell húzni
-pumpát olajjal feltölteni (fejjel lefelé) Közben a betáp csövet fogni, mert ott folyhat
-tengely vissza a helyére(a fölös olajat a betápon kinyomja
-így mehet a hejére
-a pumpa és a motor közötti csövet feltölteni légmentesen
-gondolom az egyértelmű, hogy a tartály felöli cső is légmentesen szállítson
Még egy. A pumpa közvetlenül a főtengelyről kapja a hajtást, így a leszivárgó olaj a forgattyús térbe tud jutni!