Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

fisi!

Mint írtam szeretem a motoromat,és szeretek foglalkozni vele! Nekem nem okoz fáradságot hogy rá szánok kb.egy órát a láncra mikor alapos tisztítást csinálok! Viszont rohadtul utálnám ha a felnim tiszta dzsuva lenne a freckás olajtól! Nem beszélve arról,hogy láttam pár olajzós vasat aminél a gumi oldala is taknyos volt! Valamint...én szeretek gondtalanul motorozni,nem azzal foglalkozni,hogy percenként mennyit csöppen,meg mikor az olaj! Szóval kinek a pap kinek a vízhordó leány! Engem soha senki nem fog meggyőzni az olajzós dologról senki az tuti! Egyszerűen nem érdekel!
Azért lenne egy kérdésem....amikor szakad az eső,akkor hogy állítod be az olajzódat? Ugyanis van különbség a száraz időben csöpögés meg a szakadó esőben csöpögtetés mennyisége között!
el kell mondjam a mai ipar arra hajt hogy te fogyaszto legyél .. mindent ugy használj hogy gari idő után kuka ... ezzekel a szerekel meg tudod hoszabitani az autod .. motorod életét .. számitások vannak de valojában a surlodás csökentők ... tisztitó kenő adalékok simán vissza hozzák a beléjük fektetett pénz menyiséget .. példákodhatnék .. de felesleges ......

esetleg ha valaki ismeretségében van elado w126 ..w 140 ..w 124 kupé v/8 -as kérem jeleze
egyszonak is száz a vége .. segitenek ezzek a szerek legyen metabond , spuri , xado , restore , vagy hivjuk ugy ahogy akarjuk .. elöször is a mehanikai fém alkatrészek egy máson valo elmizdulásához elengethetetlen a kenés ....
a kenés lehet ép ki elégitő .. lehet kielégitő ... és lehet tul sok is ... a lényeg hogy a kopás optimalizálodjon ... TEHÁT ÉRJÜK EL AZT A KENÉST amikor semmit nem kopik a fém a fém érintkezéskor .. tehát olyan anyagot használjunk hogy a fémek közt egy el választást csináljon ... ne is érjenek egymáshoz ... ugyanakor a hő legyen minél kisebb de ne hüljön tul ... ne maradjon szenyezödés ... mindig tiszta legyen a fém barázdáiba jol meg tudjon tapadni .. ne égjen el .. minden esetben maradjon wizkoziv ... ...

na szoval ilyenek kell lennie és még millio barométerel kell rendelkeznie ..
a nano teknikás olajok a xado .. a metabond stb valojában tudják ezt .. de használat során el kopnak a motorban ..hogy meg védjék a fémet a kopástol
benzin .. igen a benzin szar... ha lehetne az olaj társagágok bele is hugyoznának .. és ugy adnák el neked ........ gáz etanol stb stb
szoval adalékolni kell nem egy adalék a benzin molekulákat át rendezi ... SORBA álitja igy jobb hatásfokal égnek el a hengerekben sok adalék a tisztán tartásért fellel ami megint csak nagyon fontos ac pumpa kenés ... befecskendezö felyek .. de egy karbis motorban sem mindegy menyi szar rakodik a szelepekre ..aztán ott akenés az etanol mindent le mar ... és igen .... ez sem jó tehát kell az üzemanyagba a kenés régen ezt simán csinálta az olom .. ma nincs benne .. tehát gondoskodni kell olyan anyag beviteléről ami keni is egyben a mozgo forgo surlodo alkatrészeket a benzin elátás folyamatában ....
Persze az eszem tudja nagyon jól hogy az jó lenne. De egy felől lusta vagyunk kitalálni hogy mi hova kerüljön más felől az ellen érzetem továbbra is dolgozik. De majd egyszer talán a következő télen mert a mostanira már beterveztem valamit.
Nekem nincs olajzóm viszont a sok ismerősnél aki használja tapasztalom a sikerét, amúgy épp a lustaság okán lenne értelme felszerelni.
István félre ne érts, látom nagyon jól hogy a tisztában vagy azzal mit írsz le és látom is hogy ezek rendesen tapasztalatból írt dolgok. Ezért is vagyok úgy ezzel az olajzós témával hogy nem próbáltam ezt el is ismerem és lusta disznó is vagyok valójában, de az ellen érzetem attól megmarad. Egyszer majd talán amikor nagyon unatkozok a télen kipróbálom de addig az ellen érzetem megmarad.
Erre az a példám, hogy mióta az autómban (is) spurit, meg xadot használok ki kellett cserélnem a hátsó kerékcsapágyakat fékmunkahengereket, fékdobokat, elöl meg a féktárcsákat, söt hátul a rugók is eltörtek...azért ez már nekem is kezd sok lenni, azóta gondolkodom rajta, hogy "leállok a cuccal".
Nem kínlódok, csak nem tálálom azt a fordulópontot, ahol prémium üzemanyag az kötelező, vagy prémium kenőanyag. Ezekben töretlen a hit az oly sok leleplezett pancsolás ellenére...Azt sem tudom, ahhoz milyen gyógyszert kell szedi, hogy egy motormárka "örök" garancia legyen bármilyen meghibásodás ellenére is.

"kár az egészért"
Nem kár, ilyenek után sok emberrel leveleztem/ levelezek privátban segítséget nyújtva, sokszor pont azért, hogy ne kelljen energiát fektetni a köd eloszlatásába, hanem direktbe lehet segíteni. Nyilván ezeket a sikertörténeteket nem lehet soha érvként felhozni, mert sokan pont az ilyen támadások miatt csak a szerek, rendszerek előnyeit szeretnék élvezni a velük együtt járó " társadalmi kirekesztettséget, gúnyolódást" szeretnék elkerülni, nyilván nem oktalanul.
Nem oly régen még a xx topiban lehetőséghez mérten nagyon sok mindent elmagyaráztam, indokoltam, tapasztalatokkal alátámasztottam a többek között a "lánc" mint mechanikai elem. Azt hittem, hogy volt értelme az erőfeszítésemnek, mert ha más nem legalább már nem állítjátok "még lazábbra" a láncot ha ketten ültök rá (vagy már egyedül 2-nek számítasz)..., de hogy azóta is sikerül ugyan azt a regélgetned az adott témában, annak ellenére, hogy bármilyen apró kis kísérletet is elkövettél volna, ha más nem azért, hogy sikertelenségével aláásd pl a láncolajozás hiedelmeit...mondjuk annyi vigasztaljon, hogy nem vagy egyedül vele, hiszen az olajozást ellenzők közül szinte senki nem tette meg, pl hogy egy alapos takarítás után csak elmaszatoljon egy 10 ml fecskendő segítségével a láncon kb 5 ml olajt, és utána menjen vele 150-300km-t...és mindezek után lehet jegyzetelni, megismételni a kísérletet 1-2-szer...de nem egyáltalán nem szükséges, mert a semmiből táplálkozó megérzéseitekből mindenki bátran meríthet.

Ès alaptalan vádadra reagálva, nem születtem villáskulccsal a kezemben, de kaptam egy kulcsot ami nagyon sok ajtót ki tud nyitni. Az van a bilétáján hogy "tanulj". Pár évtized alatt megtanultam még azt is, hogy ne pofázzak bele olyan dologba amihez nem értek, és megoldásokat keressem, ne a kibúvókat, hogy miért nem tudom megcsinálni.
Nem veszitek észre, hogy készakarva, vagy akaratlan, elzárjátok a lehetőséget, hogy az ember segítő kezet tudjon nyújtani. Pl. egy porlasztási problémánál, először el kell hessegetni azokat aki kb annyit tudnak, hogy "vidd szerelőhöz", vagy hogy "ezt a távolból nem lehet megmondani"...aztán jönnek a "cserélj gyertyát", meg a "nekem is volt már ilyen, akkor nem volt benne benzin" vagy hogy ez szériahiba nem lehet vele mit csinálni...Az utóbbi 2-3 éveben sorba feküdtek ki a porlasztos eröforrások, nem indultak már télen a "szükséges 2 heti indítgatáskor" tavasszal meg aztán tele voltak az olajtelek benzinnel, meg durrogtak csattogtak, ha egyáltalán elindultak. Hiába ugattuk, hogy egy adag spruri a tankba és 1000 HUF -ert cserébe nem kell kibasznod a friss olajat mert benzines lett, nem kell 10 ezreket a szerelőnél hagyni a porlasztó kitakarítására tűszelep, meg tömítéscserékre...egyszerűen az ilyen "nem tudom, de minek az bele" hozzászólások mellett esély sem volt hogy célba találjon a segítség. Mert hát olyan rohadt önző vagyok, hogy ha neked segített, akkor másnak is akarom hogy kevesebb kínja legyen!!! Volt akinek 1-2 héten keresztül írtam az útmutatást, hogy hogy kell szétszedni, mint kell eltakarítani, kicserélni, hogy kell beállástani úgy hogy nulla ismeretről indultunk, vagyis mínuszról, mert előbb reszetelnem kellett azt a sok baromságot amit szedett fel "világtalanoktól". Amit a legjobban utálok, elmenni a személyes sértegetésik...de amikor olvasom, hogy a "vak" ad tanácsot a "világtalannak", és tudod, hogy baromságot beszél, de valahogy le kell szerelned, és vezéráldozatot kell hozni, hogy bajbajutotthoz célba érjen a helyes diagnosztika, a megfelelő alkatrész, vagy a helyes beállítás...

Ezt az a történet adja vissza legjobban ,mikor az utas egy olyan megállóban akar leszállni a gyorsvonatról, ahol amúgy nincs megálló. Az egyik kalauz megígéri, hogy le fog lassulni a vonat és segít neki leugrani a vonatról. A vonal lelassul az utas leugrik, és szalad egy picit a vonat mellett, hogy ne essen pofára, mikor a másik be nem avatott kalauz elkapja, és berántja a vonatba, és mondja neki, hogy szerencséje van, hogy itt sikerült felszállnia, mert itt nincs is megálló...
Nem piszkálni akartalak Laci, elnézésedet kérem! Még annyit fűznék hozzá, ha megengeded, hogy akik érdeklődnek, és valamilyen szinten beleássák magukat a műszaki dolgokba, azok szeretnek arról beszélgetni, elmélkedni stb., mint ahogyan Te is. Szerintem bolondság, azért nem beszélni bármely témáról értelmes, gondolkodó emberekkel, mert sokan elutasítják, vagy netán támadják, akiknek nem feltétlenül adunk a véleményére...de Te tudod, én elfogadom a hozzáállásodat. Mégegyszer mondom, senkit nem kell meggyőzni, sőt nem is szabad, mindenki maga dönt, de a tapasztalataink vagy akár tudásunk megosztásával sokat lehet segíteni. Egyébként én is gyakran abba ütközöm, hogy fikázást kapok a hozzá nem értőktől, majd később ugyanaz az ember tanítja nekem azt, amit előtte hülyeségnek tartott, vagy nem is hallott még róla...
szóval ne keseredj el annyira :)
Csak saját vélemény a tapasztalataim alapján. Először a 80-as években kezdtem használni finish-t és fimol-t, jók voltak akkor, a 90-es években először 93-ban a slicket ami biza a hajtókaros ifán segített annyit, hogy még dolgoztam vele 30-40000km-t mikor eladtam és a vevő is használta amíg ismertem bontás nélkül (hajtókaros úgy volt, hogy még Bp.-n elkezdett kopogni, de a fuvar az fuvar így beleborítottam 4 finish-t és azzal megjártam Győrt és utána csak a hajtókar csapágyat cseréltem, lé akkor sem volt, ezután került bele a slick). Később is használtam a számolatlan mennyiségű járműveimbe sokféle adalékot és többnyire segítettek illetve amibe még jó korában kezdtem használni valamit annak amíg megvolt nem volt baja. A spurival vegyesek a tapasztalataim, karbisba mindenképp segítség. A xadót még nem próbáltam viszont vagy 5 éve használok motorokba liqi-moly adalékot ami gyakorlatilag a régi fimol, de nekem jobb lett és a használat során a kompresszió is helyreállt pár gépnél amiknél kissé hiányos volt már legtöbbször sportlégszűrő használat okán.
azt is meg szokták határozni milyen üzemanyaggal kell használni, ha nem azt öntesz bele akkpor az már felhasználói hiba
pl ismerősnek valami magasnyomású befecskendezési rendszerű fordja volt annál volt valami üzemanyag hiba de leszarták mert nem jó anyag volt a tankban
pontos adatokat nem tudok de valami aranyozott szarokat emlegetett amit megevett az üzemanyag, ami fura mert az aranyat nem sok minden bántja, de a magyar üzemanyag odabaszott neki
Bármelyik gyár mérnökei tudnak szerinted a jó magyar üzemanyag alkotórészekről ?! Ha tudnának róla mivel járunk a vasakkal , nem hogy ajánlanának adalékot , de betiltanák az új mortor eladásokat ! Újra lenne kokom lista ha tudod mi az ?!
Ez így van én is ilyen vagyok :-S
Nem álszentkedek tudom nagyon jól hogy semennyivel sem környezetkímélőbb a flakonos fújkodás . (Hajtógázról ne is ejtsünk szót) Egyszerűen ellenérzésem van egy ilyen gyorsan mozgó dolog közelébe bármi fix cucc odarakni. Ennyi és semmi több. De logikusan végiggondolva az automata hosszabb élettartamot garantál hiszen állandó a lánc kenése míg a flakonosnál akkor fújom ha eszembe jut. Mindez tiszta sor.
István már meg ne haragudj. Semmi kedvem egy számomra vadidegentől olvasni azt hogy felszínes a tudásom ezt én nagyon jól tudom anélkül is hogy erre a figyelmemet felhívd. Ha kicsit is figyelmesen olvasol láthatod hogy elismerem azt az írásomban hogy nem ismerem a technikát nekem egyszerűen ilyen fenntartásim vannak ellene. Amúgy meg mindenki annyira neveti magát részegre az írásomtól amennyire akarja legalább szereztem neki pár önfeled jókedvű percet. Ez engem egyáltalán nem zavar.

Amúgy meg biztos te is csavarkulccsal a kezedben és fázisceruzával az ujjadban születtél. Én a magam nyikhaj 27 éves fejemmel nem tudhatok mindent. A saját -általában helyes- logikám mutatja az utat de képes vagyok elismerni ha tévedek. Vélhetően a az automata használatában is tévedek. De hogy egyszerűbb példával éljek hátha így átjut az éteren. Ha egy kisgyerek nem szereti a spenótot akkor sem fogja megenni ha megtudja sok benne a vas meg a nyomelem és az jó neki.
Próbáld ki, megtudod.. Legalább lesz egy független vélemény is.
igazándiból engem érdekelnének ezek a csodaszerek, mivel ktm motorom van(ami biztos hogy elromlik, csak nem tudni pontosan mikor)
szóval ha van csodaszer ami tényleg hat akkor azt a pár ezret nem sajnálom
pont azért kérdezek hogy ha a váltóban a fogaskeréken begyógyítja a kopás-karc mittudoménmit akkor a henger hónolása megmarad?
mert az is csak egy(több) karc....de elég fontos karc
Jó a spré is, nagyon jó a MOL os lancspre. Alá írom, évekig használtam. De most már jobb az olajzó..
Szerintem ne kínlódj..
Nem érdemes..
Azóta jöttem rá mióta valaki be akarta magyarázni nekem hogy az 1000 SX be csakis ásványi olajat szabad tölteni..
Ha ekkora középkor van még itt manapság kár az egészért..
Amúgy legegszerűbb érv a károgóknak.. Faszé' használnak pl a motorjukba pl full szint olajat? Jó abba'a Prista ásványi is..
amúgy a spray se lenne ám rossz csak szinte mindenki legalább 3x annyit fúj rá mint kellene, aztán csodálkoznak hogy minden teli van ragaccsal
sokszor annyit fújnak hogy egy kombi kocsit át lehetne kenni vele komplettem
Így van István
A gepkönyv 600 km-ként heavy gear oil - t ír a lánc kenesere..
No t9..
Tehát 2016-ot
nem dobál jobban mint a spré..
Hahó-2016c ot írunk van ám már régóta kábel kötegelő is! Semmit nem kell csavarozni! Nem mellesleg jól beállítva nem dobál jobban mint a sors!
Az amúgy nem zavar téged és mást sem hogy orrba szájba tekeritek fel a sportdobokat hangolás nélkül, pedig azt se oda tervezte a gyár? Jöttök az emisszios és környezet védelmi szövegekkel amikor mással meg ezerszer jobban szennyezitek a környezetet?
No ugye..
Az olaj tartály meg tudod oldani de nem biztos hogy a házi rendszerrel ezért vettem én is meg az X cég olajzóját..
Gergö, napi szinten hozod mindenki tudtára, hogy nem vagy jártas a technikai dolgokban, max a nem kívánt dolgok szőnyeg alá söprésében...szerinted aki 6-10 éve autóval keneti a láncot nem neveti magát részegre egy egy ilyen tapasztalat és ismeret nélküli felszínes eszmefuttatásodon?