"Szerencsére már jó ideje injektoros, épp ez teszi alkalmassá a városi használatra: a VMax vizes, nehéz és porlasztós, e három tulajdonság miatt tíz percnél rövidebb útra nem igazán érdemes elindulni vele, mert épp akkor kezd bemelegedni, mire leállítjuk. Ez a léghűtéses blokk viszont már néhány sarok után megnyugszik, szépen is jár és a hűtőbordái is felforrósodnak."
Ha csak abba belegondolok hogy egy autóval kilométereket kell menni, hogy 70 fok fölé menjen a vízhőfok, valamint amikor a GSXR-es haverommal elmentünk pár napra motorozni.. akkor is mindig rá kellett várni, mert míg a szaros léghűtéses GS 2 perc járatás után szépen ketyegett és meleg is volt, addig a Gixerrel ő még nem akart elindulni mert nem volt meg 50 fokos a víz.
Most a Yamaha is olyan hogy beindítom, becsukom a kaput és megyek az utcában 200 métert, és már majdhogynem üzemmeleg is..
Hiába nem indul be a folyadékáramlás a vízhűtéses blokkban, akkor is fel kell melegíteni a rendszerben lévő vizet, ami a motor melegedését lassítja..
Hamarabb lesz a levegős blokk 80 fokos mint egy vizes..
a hűtéshez én annyit szólok hozzá, hogy mióta a motor megvan repsol félszintetikusat rakok bele, és amig az idom rajta volt, addig 4000nél már feketedett (sötétedett)az olaj, mióta nincs idom 6000.nél van olyan állapotban az olaj mint idommal 4000nél.
Nektek hogy van olajhűtő nélkül?
Gondolj csak bele... a léghűtésessel folyamatosan maximális a hőleadás, a vízhűtésesnél ott a termosztát (csak akkor indul meg a folyadékáramlás amikor a blokk vízterében lévő csekély folyadékmennyiség üzemi hőfokra hevül).
Nézegetem az "F"-es gépem ruháját - elég nagy szűz helyek vannak rajta belülről... fel lehet rá fúrni valami kulturált tartót, amibe rá menne egy okostelefon? (GPS-ként...)
Olyan cipzározható esőálló cumóra gondolok, csak nem a kormányra fogatnám, hanem előre, mondjuk a plexi mögé... (Ha üres és nem fúrok bele semmibe...) van valakinek tapasztalata / jó megoldása ez ügyben?
Üdv!
Nekem F-verzió volt, tavaly átépítettem csupasszá.
A helyzet az vele, hogy nagy sebességnél (az mellett hogy nem is megy úgy mint az idommal) elkezd kalimpálni (szitálni a kormány) annyira, hogy nem is merem totál széthúzatni. Valaki tapasztalt ilyet a naked verzión?
köszi
Egy autóban mennyit vacakolsz a vízhutessel? Mai modern fagyallok 5 év, vagy 50 ezer km- sek. Ez akkora macera lenne, a stabilabb termikus működés oltárán?
Nem értem mi a bajotok a vizes blokkal. Nekem 7 évig vizes robogóm volt és soha nem kellett hozzányúlnom. Pedig az robogó, mégcsak nem is motor. Olyan mintha kocsiban meg csak léghűtésest akarnátok. Vegyetek 2T Trabantot. Nekem volt. Tök jó, komolyan :)
Pedig nem értem mi gond lehet a levegős hűtéssel?
Talán mert túl egyszerű?Nem kell a fagyállóval vacakolni.
Nekem is volt vízhűtéses technikám,és az csak egy plusz dolog volt amire figyelnem kellett.
Jó biztosan vannak olyan motorok amire muszáj vizes hűtést tenni.
A képen előzményben a karbin van egy sárgás színű valami, kerek, na azt le lehet szedni alatta egy csavar van. Az az alapjárat állító? Vagy nem? Próbáltam tekergetni, mászkált is, de mindig visszaállt. Sokat nem erőltettem.
Idézet ebből a cikkből
Ha csak abba belegondolok hogy egy autóval kilométereket kell menni, hogy 70 fok fölé menjen a vízhőfok, valamint amikor a GSXR-es haverommal elmentünk pár napra motorozni.. akkor is mindig rá kellett várni, mert míg a szaros léghűtéses GS 2 perc járatás után szépen ketyegett és meleg is volt, addig a Gixerrel ő még nem akart elindulni mert nem volt meg 50 fokos a víz.
Most a Yamaha is olyan hogy beindítom, becsukom a kaput és megyek az utcában 200 métert, és már majdhogynem üzemmeleg is..
Hiába nem indul be a folyadékáramlás a vízhűtéses blokkban, akkor is fel kell melegíteni a rendszerben lévő vizet, ami a motor melegedését lassítja..
Hamarabb lesz a levegős blokk 80 fokos mint egy vizes..
Nektek hogy van olajhűtő nélkül?
Franc tudja, de csapály vagy valami ilyen baromság is lehet?
Gondolj csak bele... a léghűtésessel folyamatosan maximális a hőleadás, a vízhűtésesnél ott a termosztát (csak akkor indul meg a folyadékáramlás amikor a blokk vízterében lévő csekély folyadékmennyiség üzemi hőfokra hevül).
Nézegetem az "F"-es gépem ruháját - elég nagy szűz helyek vannak rajta belülről...
Olyan cipzározható esőálló cumóra gondolok, csak nem a kormányra fogatnám, hanem előre, mondjuk a plexi mögé... (Ha üres és nem fúrok bele semmibe...) van valakinek tapasztalata / jó megoldása ez ügyben?
Nekem F-verzió volt, tavaly átépítettem csupasszá.
A helyzet az vele, hogy nagy sebességnél (az mellett hogy nem is megy úgy mint az idommal) elkezd kalimpálni (szitálni a kormány) annyira, hogy nem is merem totál széthúzatni. Valaki tapasztalt ilyet a naked verzión?
köszi
.. bár több mint 10 liter motorolaj kell bele
Talán mert túl egyszerű?Nem kell a fagyállóval vacakolni.
Nekem is volt vízhűtéses technikám,és az csak egy plusz dolog volt amire figyelnem kellett.
Jó biztosan vannak olyan motorok amire muszáj vizes hűtést tenni.
mekkora igaz:D