Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Szevasztok!
1-2 tapasztalatot írnék én is a TLR-ről
6000 km-enként szerintem fontos az olajcsere, mert ugye mindenki tudja, hogy érzékeny a szivére a motor. A levegőszűrőt nekem olyan 7-8000km-enként kéri. Mármint elkezd fuldokolni, veszít a teljesítményből, a végsebessége akár 20-30 km/h-val is kevesebb lehet. Tiszta légutakkal a tuti. Az olaj inkább a max. felett legyen egy kicsit, hogy egykerónál is legyen olajzás. A szintet minden induláskor szigorúan csekkolni kell. Én szartam rá, emiatt 240-nél szétégtek a hajtókarcsapágyak. Meg odalett a főtengely, meg a hajtókarok is. Pont másnap lett volna a szerviz, és lett is, igy viszont sokba fájt a hülyeség.
A gumit eszi mint egy Hayabusa (max 5000km), haver a Gixxerezerrel kétszer annyit elmegy. Meg benzinnel is. 9 liter alatt még nem volt a fogyasztás, akármilyen nyugiba mentem. Viszont 10 felett sem volt, még koppgázas autópályázáskor sem. Érdekes...
De a lényeg az érzés. Hangban verhetetlen (pedig nekem csak egy csöves, de még így is), ahogy tol alulról, az egyszerűen sirály! A hatszázas sornégyen azt hittem tekerni kell induláskor. A Mátrában is jól vizsgázott a vas, igaz nem egy pehelysúly, küzdeni kell vele izomból, de én ezért (is) szeretem.
A nyáron sajnos (én is) eldobtam magam a Mátrában, de remélem mire leszervezitek a TL talit, addigra menetkész lesz a vas (meg én is).
Esetleg a másodikra...
Standard 6000Km-es szervízintervallumokat ír elő a gyár, igazából nincs semmi extra amire külön oda kell figyelni... Ha baj lesz, azt úgy sem tudod megakadályozni... Egyébként meggyőződésem hogy a hibák nagy része erősen a használat módjával áll összefüggésben... Egy német fórumon olvastam hogy pl a hajtókarcsapágy meghibásodásának oka a kartergáz elvezetés rossz konstrukciója, aminek a hatása azonban kimérve csak tartós max fordulatszámon érvényesül. Összességében szerintem ha nem versenyzésre használod a gépet nem jelent különösebb kockázatot megvenni egy ilyen gépet... Hasonló hibák mai gépeken is előfordulnak... Pl 1000-es gixxert láttam blokkhibásan, az elszakadt vezérműlánc szétverte a blokköntvényt...
Lentebb olvastam hogy volt olyan eset TL-el hogy a vezérműtengely lánckerekéből letört 1-2 fog, meg egyéb nyalánkságok. Azért ez elég durva. Vajon valami gyártási hiba lehetett? Van akinek meg semmi panasza nem volt a mocira, pedig már több tízezer km-t ment vele. Persze ez használat függő, meg hogy mennyire tartja karban a gazdája. Amúgy mennyire kényes jószágok a TL-ek? Van e valami gyenge pontjuk, amire figyelni kell? A szervízkönyvet már átnyálaztam hogy mi-merre-hány méter. Tudnátok némi tapasztalatot írni nekem szervízelés témakörben?

Üdv, Csizi
Látom nálad is elég lassan mennek az ügyek. Én egy hónappal később szenvedtem balesetet, és most ott tartok jelenleg, hogy egy hónappal ezelőtt beidéztek tanúként és vallomást tettem. Aki nekemjött, azt közúti baleset gondatlan okozásának megalapozott gyanújával idézték be. Nekem egyenlőre még várni kell a rendőrségi határozatra, amíg kivizsgálják az ügyet. Remélem nem tökölnek már olyan sokáig. Aztán utána még a biztosítóval is mehet a hercehurca, 8 napon túl gyógyuló sérülést szenvedtem, ha minden jól megy februárban műtik a térdemet. Persze a balesetem után is megműthettek volna, de nem tudom miért nem tették, úgyhogy átmentem egy másik dokihoz. Jól kib*aszott velem aki elütött! CARS SUCK!
Hello!!

Én is ott leszek az tuti .... Remélem addigra lesz motorom

időpontot sztem is lehet már egyeztetni.
Időpontot szerintem nincs korán már most egyeztetni, hogy senki ne szervezzen akkorra mást...
Bükk-Mátra tökéletes helyszín, rám mindenképp számíthattok! Kíváncsi vagyok hány embert mozgat meg ez az ötlet... én mindenképp ott leszek!
Hello!!!

Tasi! Bocs,de addig nem merek a motorhoz nyúlni,amíg nem fizet a biztosító.
Csütörtökön megyek be az ügyvédhez,talán majd tudok valami infot mondani.

A bükki útvonal tökéletes....itt lakom a lábánál.Oda járok mindig motorozni
Szép helyek vannak arra.
Szasztok!

szreg-nek:Gratula és sok sikert akkor várunk a találkozóra!

BerikZ-nek azt a lámpát miért nem boltoljuk el /mármint a hátsót/ odadom érte a töröttett,az neked még jobb is úgyis totálkár akkor meg nem mindegy...

Vagy valaki hozzon nekem egy hátsó lámpát...légyszi

Én már kitaláltam a találkozó helyét,sőt az útvonal is kezd összeálllni!

Bp-i indulással irány Bükk ott van egy nagyon frankó szálláshely nem drága,és szuperek az utak is akinek tetszik az jelezze akinek nem az is!

Én vállalom a szervezést!

Garantált a szórakozás és a móka...

Tasi
Sziasztok!

A TL találkozó ötlete nekem is tetszik! -de gondolom sokan vannak ezzel így.
Valakinek van már ötlete hogy hol lehetne ezt megejteni?
Hello mindenkinek!

Már jó rég jártam itt!
Remélem Tasi, BerikZ, kész lesz a gépetek idényre, jó lenne azt a TL- talit összehozni!!
Ha minden jól megy remélem 1héten belül TL-S tulaj leszek!

Üdv
Hello!

Tasi!

Az ügymben annyi fejlemény van,hogy kaptam egy levelet,hogy megörtént a vádemelés a pali ellen. Este beszélünk majd az ügyvéddel,hogy hogyan tovább. Úgyhogy rendeld meg a dolgokat,ha sürgős Neked,mert az enyéből még ki tudja,hogy mikorra lesz motor.
Szasztok!

Miből maradtam ki?

Nehogy elboltoljátok a dolgaitokat nélkülem...

BerikZ valami fejlemény,mert adnám le a rendelést az ismerősnek,hogy miket hozzon kintről!

megkezdődik a TL-RE inkarnáció...

Mostmár nem sokára húzhatjuk a gázt!!!!

Szasztok:Tasi
En is.
Hello jimby!!

Írtam mailt.
Hali BerikZ!
Ha erdekel egy vaz futomuvel vagy egy komplett sargaTLR 2002-es csuszott irj priv.emailt.
Huhh, elég csúnya az a váz, ahogy el van törve. És a régi TL-el mik a terveid? Megtartod alkatrésznek?


Ha minden jól megy, jön a következő TL-R azért

baszki gyönyörű volt ez a motor
kötsög autosok
Itt van még pár kép. Az enyém totálkáros lett mint már mondta,fel se tudnám sorolni,hogy mennyi mindent kéne kicserélni rajta,hogy újra járóképes legyen.Ez a motor aug. 11-én lelte halálát egy kellemes motorozás után.
(az én tankom is horpadt egy kicsit....ja és megnyúlt,mert a váz elhúzta.)
Valahol visszább a fórumban, láttam egy törött vázat, akkor biztos az az. Hát az elég cumi. Nekem szemmel látható sérülés nincs a vázon és a motorblokkon. De egy komplett első futómű kéne neki, meg tank, olaj- és vízhűtő, idomok, lámpa, műszerek, ill. az első 2 henger leömlője. Igazából már csak streetfighter gépet érdemes belőle csinálni. Terveim szerint eladom a gépet, már volna rá érdeklődő, de amíg nincs rendőrségi határozat, addig nem tudom eladni.
de te azt pont nem látod hogy berikz nek még a váz is széttörött a hegesztés mellett.
szerintem neked a váz nem sérült, mondjuk ezt így nem lehet megállpítani.
Hát az enyém talán jobban össze van törve. Azt nézem, a tank neked nem horpadt be? Én rendesen összenyomtam a combommal a tankot, volt is zúzúdás rendesen. Szerencsére a cerkámnak nem lett baja.
További képek: itt találhatóak

Hello firestorm!

Üdv közöttünk.TL-t vegyél !
Én is hasonlóképpen jártam mint Te scak én aug.11-én. Elém egy Astra fordult ugyanígy szemből. Csak sajnos az enyém TK-os lett
Szevasztok!

Nagyon megörültem, amikor megtaláltam ezt a topikot! Én a Suzuki TL hatására szerettem bele a V2-es sportmocikba. Itt a falunkban van 2 TLR is, az egyik a szomszéd fiáé. Már messziről lehetett hallani azt a gyönyörű mély hangját, akkor egyből kimentem a kapuba és mindig megcsodáltam a vasat. Bár már nagyon rég láttam a mocival, lehet már eladta.
Végigolvastam a legelejéről a topikot, és rengetek hasznos infóhoz sikerült hozzájutnom. Pl. azt nem gondoltam volna hogy a régebbi TLS-eknél van ez az "utóbefecskendezés". Nemrég letöltöttem a netről a TLR és a TLS szervízkönyvét is, mindenre kíváncsi voltam a típusról. Persze a leghasznosabb infókat a tulajok tudják elmondani.
Sajnos Magyarországon elég nehéz kifogni jó állapotú TL-t, idáig amivel találkoztam, elég ramaty állapotban volt, a legtöbbel már pereceltek. Én is gondoltam rá hogy ha legközelebb veszek mocit, akkor valami TL-t kéne venni. De azt Ti is írtátok, hogy ha nem annyira sportosan akar az ember száguldozni, és inkábbb a megbízhatóság a lényeg, akkor a Honda VTR F a nyerő választás. Ezzel én is így leszek valszeg, ha meglesz a pénzem, akkor a következő gépem egy Firestorm lesz. Mert én inkább olyan sport-light-ban nyomom az ipart, a TL-ek, főleg a korábbi TLS típusok elég ideges jószágok, nem véletlenül tettek rá már később gyárilag kormánytelókat. Igaz a VTR valamivel gyengébb gép, meg többet is fogyaszt, de nekem a karbis gépek jobban bejönnek, kevesebb a hibalehetőség, valahogy az injektoroktól mindig is idegenkedtem. Amúgy nem tudnám eldönteni hogy milyen TL-t vennék, mert mind a 2 nagyon szép jószág, a TLR-ben a teli idomzat jobban tetszik, de szerintem a TLS-ek fényszórói karakteresebbek, abban az tetszik jobban.
Nézegettem a Ducatikat is, de egy jobb Duki elég sok pízbe van, amit meg meg tudnék venni, az mondjuk egy 750-es, vagy esetleg egy 900-as Supersport. De azok meg elég gyengék, a 900-as az 79 LE, 75,5 Nm nyomatékkal. Ráadásul elég sokba van a fenntartásuk, az a 20.000-nkénti vezműszíjcsere elég húzós, ha nem tudod magad kicserélni, akkor jó sok pénzt lehúznak rólad munkadíjként, így akár 80 ezerbe is kerülhet a mutatvány. Annyit meg nem ér az egész Ducati fíling, hogy a gagyámat is ráköltsem.
Sajnos Suzukiék nagy hibát követtek el, hogy nem fejlesztették tovább ezt a típust, ezzel is szegényebb lett a motoros világ. Az TL-ek utódjai az SV-k se rossz gépek, de egyáltalán nem azt a fílinget sugallják, a dizájnjuk is elég lájtosra sikeredtek. Pl. elég vézna tankot tettek rá, olyan kis filigrán mocit csináltak, amíg a TL-ek igazi vaddisznó gépek voltak.
Amúgy jelenleg egy "95-ös VFR-em van, amivel nagyon meg voltam elégedve, nagyon megbízható és kultúrált moci. De sajnos 2005. 09.09-én balesetet szenvedtem vele, frontálisan ütköztem egy elém bekanyarodó kocsival. Én szerencsésen megúsztam egy térdsérüléssel, de a mocim komplett eleje rommá tört, már csak streetfighter gépet érdemes belőle csinálni. Még eltart egy darabig amíg rendeződik az ügyem, úgyhogy addig csak az álmodozás marad. Azért jó volna ha az idén még tudnék venni mocit.

Ó igen, egy kérdés: nektek a hátsógumi a gyári 190-es, vagy inkább 180-ast szoktatok rátenni?



Üdv mindenkinek, szex, motorok, rock "n roll, V2 az isten!

Csizi