Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Ezért kell a hőszivattyú. Az 3-400W-al befűti a kocsit, az meg kb. semennyire nem befolyásolja a fogyasztást. Amúgy a sima fűtés az olyan ~10%-ot ront a hatótávon. Induláskor többet vesz fel amíg felfűt, de az hamar megvan.
18kW amúgy reálisnak tűnik (nem fogok most utána nézni) 100-ra. Ronda nagy dobozforma, szar légellenállással, de legalább tűrhető méretű akkuval.

Tesla kurvadrága ez igaz, de gondolkodtam és lehet mégis jobban megérné ár érték arányban.
1millió mérföldre tervezett hajtáslánc, 8 év gari, nincs kötelező szerviz amivel lenyúlnak, saját kurvajó töltőhálózat, és ezért a pénzért a legjobb paraméterek, folyamatos frissítés, és bár ez szubjektív, nekem a letisztult kezelőszervei is jobban bejönnek.
ma voltam kecskeméten, nincs 50km de meg kellett állni hugyálni
pl egy miskolc távon 3x biztos megállunk, egyrészt ráérünk másrészt meg minek tartogassam......
debrecenből 1x hazajöttünk úgy hogy nem álltunk meg mert szakadt az eső, de nem volt jó érzés
Nironál nem érdemes felárasan venni a 11kW-t. Ha megveszed hozzá a 11kW-ot meg a hőszivattyút, akkor ugyan annyiba kerül mint a full extrás, amiben alapból benne van csak még még mellette más jóságok is.

7.2kW-ról hogy nem megy teli egy 64kWh akku? 8.9óra ha mély kisütésbe vitted, akkor is, de ilyen nincs, szóval inkább kevesebb.

11kW meg amúgy is van mert a napelemem is 3*16Amperra van méretezve.
Type2 falitöltő meg aprópénz a kocsi ára mellett, de ha nagyon el Inisedek és elkezdek fillért baszni, akkor összerakom magamnak, mert nem egy komplikált cucc.
Jó a Niró, jól megy, nekem kicsit zajosan gördül... 200 LE ugye, viszi szépen, de kis fűtéssel 18 kW körül mutatott 100 közeli országutakkal meg várossal - nem tudom, hogy a 22/130 tarható lenne-e... ja, és 13 milla volt okosan hajtva elég messzi elmegy, valóban.
Tesla - annyi pénz...
Egyszer jöttünk egy Müchen-Pestet megállás nélkül, 5,5 óra körül volt. Fiam barinőjének mondtuk, hogy pisáljon, mert nem állunk meg, azt hitte, viccelünk de kibírta.
Én a Kia eNirot és a Teslakat nézegetem. Niro fasza autó, csak az a bajom hogy ronda SUV bár még az éppen elmegy kategória.
Többi nem rúg labdába. Ezekkel kényelmesen lehet menni 130-at.
A Niro töltési sebessége villámtöltőn valóban nem túl acélos, de ezt leszámítva az élmezőnyben van a hajtáslánc hatékonysága, és engem annyira nem érint a 0-ról 100%-ra töltés villámtöltőn. Szökőévente egyszer lenne rá szükségem, akkor meg valószínűleg úgy tervezném hogy valami túristalátványosság mellett rohadjak le, és körbejárnám a helyet amíg tölt.
Ez 130-nál 22kWh/100km fogyasztású. Tehát 250km-re elég. Ez meg nekem bőségesen jó.

Tesla már jobb. Az tölt elég energiát annyi idő alatt míg megtalálom a benzinkút budiját, és az 82kWh akkuval és 19kWh/100km fogyasztással 130km/h-nál 400km-ert elmegy. Ennyit meg szenvedjen a kocsiban ülve akinek 6 anyja van.
Priusom olyan 800-1000km hatótávval van megáldva. Direkt néztem, soha nem mentem 250km-nél többet két pihenő között, mert hol a határt értem el, hol kajálni, hol nézelődni álltunk meg amúgy is. Budapest-Prága-Budapest távot majdnem megcsináltam egy tankkal, de kb. ennyi értelme van hogy dicsekedhetek.
A száguldozó románok meg annyira nem tudnak presszionálni engem....Priusos vagyok
Lehet hogy a TEK vonult Pipiért..
amúgy én 2009 felé voltam utoljára az m5-m3-ason, azóta sem voltam pályán
és nem hiányzik, ellenben amikor ingáztam már egy olyan kocsi is jó lett volna ami 80km elmegy villannyal
Tudtok valamit, milyen delegáció jött fel az M5-ön 2 előtt? A nagykörösin az összes felüljárón rendőr állt, a leágazók lezárva... láttam őket, 4 rendőr elöl, aztán 3-4 fekete, majd megint vagy 3 rendőr hátul, mind villogva, söpörtek felfelé... aki akkor jött ott, jól megxítta
ezek a dolgok olyanok hogy veszel egy fasza damaszkolt kést ami geci drága és elkezdesz vele falat bontani, és a 2500 forintos véső meg gyorsabb tőle......
szóval mindent arra kell használni amire való
Nekem nem kell jutyúb, közeli haver más a 3. villanyost tapossa, rengeteget mentünk együtt. Nem bírják a hajtást, na, akkor hamar letérdelnek... meg aztán 140 körül elfogy mind manapság az a pályán a külső sáv
Igen a konnektoros, most kérdeztem meg a havert... azok még most is 2,3-3,6 körüliek, 16 A-ről. A kiépített az ma már inkább 7,2, a 11 feláras - de ugye ott már az áramszolgáltatónak is tejelni kell, ha valaki frissen ugrik ebbe bele.
A Niro 2x16-ról nem megy tele egy éjjel, most lesz a 2x32 kiépítve (Niro 2 fázisról tud tölteni)
körbe kell nézni a youtube csatornán, rengeteg villanyos teszt van
plusz a villanyos elég okos, kiírja meddig megy el a kocsi avval a tempóval
szóval aki ismeri a számokat és 67 km távra megy és azt írja hogy 63km-re elég akkor kicsit visszaveszi a tempót, de ha azt írja hogy még van 117km akkor tolhatja maxi tempóval
Egyébként Papp Tibor a cikkében pedzegeti, hogy szépek ezek a katalógus adatok a villanyos fogyiról, de ha elkezded teperni a pályán, akkor ez rögtön felugrijk a 4x-re - és máris baxhattyák a hatótávot hiába mentek 150-el, ha óránként meg kell állni 1 órára Ezért inkább mennek 110-el - és ez a gyakorlat

Egyébként nem tudom, mi van az emberekkel, valszeg sok az új és jó autó ma jöttem az M5-ön, és 160-180-akat kellet menni, és nem én voltam a leggyorsabb a nagytestű román furgonok lazán tartják a 150-160-akat... de Pesten bent is azt éreztem, hogy a 180 lovas benzines turbós BMW nem elég - úgy hajt mindenki *

*persze ha taposom elég, de ha normálisan mentem, rámjöttek állandóan... mindenki siet
körbenéztem egy csomó helyen 20 alatt van a kisbusz bérlés
többnyire a casco önrész a letét, 150-250km/napnál sok felé tizenpár ezer a kocsiknál
3.6-ossal semmit nem adnak már, főleg nem a 64-es akkuval. Az én első generációs Leaf-em ennyi, de már ott is volt rendelhető dupla ennyivel.
Te szerintem az EV SE-re gondolsz ami sima konnektorról megy, az meg a konnektor miatt 16A és 1 fázis.
Normálisabb autónak (tehát nem smucig VW) mindegy hogy 1*32-t vagy 2*16-ot adsz, de 64-es akkuval én már csak 3 fázisú töltővel venném 11kW-os töltési teljesítménnyel.
40kW-hoz még jó a 7.2kW is. Ehhez egy Type2-es fali aljzatot (mert a töltő a kocsiban van) kell felrakni, mert az tudja ezt.
másfél millás kocsit venni nem pénz? plusz évi 70-80 körüli összeg a biztosítás+műszaki+adó, gumikat venni ezt-azt szervizelni
szerintem évente benne van 100 ezerbe
szóval 150ért bérelni mindenképp megéri ha évente 1x kell, ha van 3-4 ilyen program akkor már nem feltétlen
30km-en? Ahhoz kurvára el kéne tévedni
Akkor egy családnak Adria nyaralás: apartman+kaja 150, az 5 nap autó másik 150
fasza pontyokat
9 kilós volt a legnagyobb
azért ez a dvcs-ben nem mindennapi, bár ismerek olyat aki idén 10 felettit is fogott
a benzin jobb? ha elfogy akkor is gyalogolsz
ha minden kötél szakad ez is tölt 20 amperal: https://www.lealkudtuk.hu/8500...
Ha gyorsan akarsz tölteni akkor olyan autót veszel.
http://youtu.be/XniKCqx8qwk
A gyári töltők 1 vagy 2 (Golf E) fázisról mennek... 7 kW-os töltőt sem adnak szériában (leginkább 3,6-osat csak), és ahhoz 1x32 A kell. 64 kWh-pakkot veszteséggel együtt 7 kW-al mennyi idő alatt is tőcc fel? És ez a legkedvezőbb eset... tudom, most épp ezzel küzdünk: a KIA Niró nem pumpálódik fel 2x16-ról egy éjszaka alatt.
4-5kWh
Én 1*10A-al töltjük. Éjfélkor indul a töltés automatikusan, 3-ra már akkor is fel van töltve, ha kerülővel jött haza.
szerintem érdemesebb bérelni egy nagyobb autót ha nyaral a család, valami 30 rugó a napidíj egy jobb furgonra felénk, a 7,5 tonnás volt 40
ismerős azért tart fent egy galaxyt hogy évente egyszer 4-5 napot elmennek az adriára 1,5 milla felé vették
5 kg feletti micsoda vidra?
Ja ezért kell halkan csukni a kocsi ajtaját?