Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

Pont ez a lényeg, hogy a nagyobb törik szarabbul, érted?!
Amerikában tesztelték és az ők töréstesztjük százszor jobb, mint a NCAP, aki ma azt nézi van-e benne sávtartó asszisztens vagy nincs, ha nincs lepontozza mint a szart.
Lehet szidni a Swiftet, de leváltotta itthon a szocialista remekeket. Az, hogy ennyi ideig maradt gyártásban, arról a piac tehet, mert erre volt pénze az embereknek. Mai szemmel a te Ceeded sem lenen 5 csillagos, esetleg 3.
Amíg nem jön egy nagyobb hal.....
A teherautó mindig nyerő marad, egészen addig, míg az "ellenfél" is nem teherautó.
Dehogyis nincs: egy viszonylag nagy mintaszámú statisztika alapján íródott a cikk.
Valóban.
De mivel összevetve arányaiban? Azzal, amiben nem halnak meg? Ugye nincs két egyforma baleset....
Vagyis a kérdésre így sincs egyértelmű válasz.
Ez a lényeg: ha egy frontális ütközést a lehető legnagyobb valószínűséggel túl akarsz élni, akkor:
1., 5*-os töréstesztű, és
2., nagy és nehéz kocsiban üljél.

Nagyobban, mint a lehetséges balesetben a másik fél. Ezért érthető, hogy sokan csak a 1,5 - 2 tonnás SUV-okban érzik biztonságban magukat.
Ezt pontosan fogalmaztad.
"melyik márkájú kocsiban halnak meg ARÁNYAIBAN a legtöbben" - pontosítsunk!
Menjünk vissza az elejére.
Kérdés "melyik márkájú kocsiban halnak meg legtöbben".
Ez így rengeteg változót tartalmaz, tehát erre a kérdésre rövid és egyértelmű válasz nincs.
Na, itt az átbaszás: a Wrangler szarabbul törik mint a FELE SÚLYÚ Civic, ha egyforma, tömör betontömbnek ütköznek! (Tehát a tesztekben)

De mi van akkor - ha mint a valós életben - nem betonfalnak, hanem EGYMÁSNAK mennek frontálisan? A könnyű, kicsi autó fog az ütközés után még háromszor megpördülve fejtetőre az árokba érkezni (újabb, sokkal súlyosabb sérülést szerezve), míg a dögnehéz, nagy valószínűleg (sokkal nagyobb valószínűséggel) az úton marad és "csak" az első ütközést kell elviselni.
A korszak azonos, viszont itt a kategória nem!
Az NCAP hivatalosan soha nem tesztelte! A jobban felszerelt példányokban - a korábbi évjáratokra gondolok, nem az utolsó 3-4 év termésére - egyetlen légzsák sem volt, bezzeg villanyablak az igen!
Akkor vegyünk azonos technológiát az új Wrangler szarabbul törik, mint egy új Civic.
2003-ig!
Új korában nem volt olyan rossz a tesztje! 3 csillag volt azt hiszem, a korebeli Civic sem volt jobb. A Twingo és a Fiat Seceinto is sokáig volt a kereskedések része, szerinted azok jobbak? Ha pedig szétrohadás a ezredforuló utáni Mercedesek jobban rohadnak, mint egy régi Swift, tapasztalat.
Nem akarom meggyőzni
Tehát nem azonos (korszakú) technológiák vannak összehasonlítva, nagy-kicsi tekintetében.
De 2005-ig gyártották, vaze, és rengeteg van még ma is belőlük!
Ráadásul új korukban is "mínusz tíz" csillagos volt a töréstesztjük, akkor gondolj bele mit védhet az a kaszni mondjuk ma, 20 évesen, sz@rrá rohadva!
Sokan azzal vannak, hogy a nag biztonságos, ezért vesznek egy 20 éves ötös bimmert.
Igen? Ki hinné
Ez sem igaz, mert ha egy 15 éves nagyobb kocsi ütközik egy modernebb alsó-közepessel, akkor nem kérdés melyik a jobb. Vagy pedig vegyük a pick-upokat kurva nagyok, de törnek, mint a ropi.
Pontosan!
Ami nagyobb, ott több hely van....mindenre. Gyűrődni is, túlélni is!
Az egy 1989-es fejlesztésű autó, mutass már nekem abból a korszakból biztonságos kis vagy alsó-közepes kocsit!
Szerintem is, de vannak bajok, ismét kiderült.
Van benne igazság.
Vannak olyan szituációk amitől semmi nem véd meg.
De ha választani kell, akkor a nagyobbikat választom.
A saját tapasztalatod leírása még nem minősít semmit.