Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A rugót én nyomtam most így le ami kiáll a blokkból annak a tetejénél volt az a fekete rugó tartó most hogy lenyomtam így kb 0,5 cm kilóg a tartó csavar.Nincs ott gyárilag valami zégergyűrű vagy valami más biztosíték?
A kart ha beállítom akkor annyira kint fog hogy már majdnem ki van nyújtva az ujjam, pedig nincs apró kezem.
Visszahúzó rugód szerintem jó, fz6 osoknál szokott olyan lenni, hogy megégnek a kuplung lamellák, ebben az esetben cserélni kell.
Karnál nincs beállítva a holtjátékod, 2-3 mm nek kell lennie, képek alapján többnek tűnik... a kartól jobbra lévő ricnis csavarral lehet beállítani.
nekem is van egy kis holtjatek, kb. annyi, mint nalad a kep alapjan. en valtas utan rendre visszapockolom tkozesig. atmenet se nagyon van, sot, a szervizben azt mondtak, igy a jo, nagyon kicsit kell csak behuznom s mar valtanom is kell. kb. az utja harmadaig huzom.
Sziasztok!
Eladó egy unisex, nagyon keveset használt, eredeti Bering textil kabát.
Előnye, hogy hölgy tulajdonosa volt, így teljesen szagmentes és patyolat tiszta!
20 ezer forintért keresi új gazdáját.
Sziasztok

Ma kicsit jobban átnéztem az uj szerzeményem egy Fz6 kicsit nekem fura a kuplungja szinte nincs is átmenet egyből fog ez normális?
Továbbá nektek sincs semmivel rögzítve a blokkon a kuplungkar visszahúzó rugó?
Mint ahogy a képen is látszik olyan furán áll és kar sincs a helyén.
Járó motornál ha behúzom nincs hanga kiengedve kicsit csörgősebb
Szia!
Lábtartókat adtad a motorhoz? Ha nem mi lesz a sorsa? :)
Én a kézikönyvet, vagy abban lévő infó hiányában a gyártót kérdezném meg, hogy milyen forgási sebességet, illetve ebből fakadó erőhatást bír ki a jeladó rögzítése. Biztosan van erre specifikáció. Nem is csak attól tartanék, hogy elhagyod, hanem, hogy a rögzítés szakadása során rohadtnagy sebességgel kilövő jeladó milyen károkat okoz, hova szorul be, stb. ráadásul csakis akkor, amikor éppen gyorsan száguldasz/kanyarodsz/akármi. Igazad van abban, hogy a motor kerékagya vastagabb, érdemes lehet megfontolni, hogy előre tedd, kb. ugyanolyan fordulatot fog mérni (kivéve, ha egykerekezel), de az talán vékonyabb. Persze ott is szép károkat tud okozni (hűtő).
Nem hagyott nyugodni a dolog, kicsit utána olvasgattam a kinematikai viszkozitásnak, illetve előbányásztam az olajok műszaki adatlapjait is
A kinematikai viszkozitás a dinamikai viszkozitás és a sűrűség hányadosa, mértékegysége mm2/s. Minél kisebb ez a szám, annál folyósabb az olaj.

Motul 5100 10W-40 műszaki adatlap:
https://s3-eu-west-1.amazonaws...
sűrűség 20°C-on: 0,871
kinematikai viszkozitás 40°C-on: 91,8 mm2/s
kinematikai viszkozitás 100°C-on: 13,9 mm2/s

Motul 7100 10W-40 műszaki adatlap:
https://s3-eu-west-1.amazonaws...
sűrűség 20°C-on: 0,859
kinematikai viszkozitás 40°C-on: 88,8 mm2/s
kinematikai viszkozitás 100°C-on: 13,5 mm2/s

Motul 5100 10W-50 műszaki adatlap:
https://s3-eu-west-1.amazonaws...
sűrűség 20°C-on: 0,873
kinematikai viszkozitás 40°C-on: 118,3 mm2/s
kinematikai viszkozitás 100°C-on: 17,73 mm2/s

Motul 7100 10W-50 műszaki adatlap:
https://s3-eu-west-1.amazonaws...
sűrűség 20°C-on: 0,861
kinematikai viszkozitás 40°C-on: 120,5 mm2/s
kinematikai viszkozitás 100°C-on: 18,1 mm2/s

Hiába azonos mindegyiknél a 10W jelölés, a 40°C-os adatok sem azonosak. Arra jutottam, hogy a 10W jelölés a szivattyúzás alsó határhőmérsékletet jelöli, és nem azonos viszkozitásra utal. 40°C-on a 10W-50 kevésbé folyik mint a 10W-40.... Ezek szerint azonos hőmérsékleten a 10W-40-es olaj "vékonyabb", folyósabb mint a 10W-50.

Már csak néhány fogós kérdés van:
1. sportos utcai motorozás, és nyelezés közben vajon hány fokos az olaj?
2. azon a hőmérséklet milyen viszkozitás optimális?


Ezeket biztos vizsgálta a Yamaha, úgyhogy én visszatérek a kézikönyv szerinti 10W-40-hez
általános felhasználásra tökéletes a 10w40
Logikus amit írsz ;)
Nem egészen hisz a "hideg" oldali ugyanúgy 10 mint a 10W-40-nél, mindössze annyi a különbség, hogy a 10W-50-es jobban bírja a meleget, de hidegen ugyanazt tudja mint a 10W-40-es tehát akár jobb választás is lehet, a 20W-50 olyan amiről írtok.
A kezelési szerint, normál körülmények között 50 C levegő környékén kéne használni. Azért remélem mostanában erre nem lesz szükségünk.
10w50 az ördög műve! Összegzem: 10w40 a standard, Fazer tulajok szerintem 90%-a ezt használja. 10w50 azért fordul meg néhány fejben, mert egyre melegebbek a nyarak, és az emelt, '50' adta melegoldali sűrűség nem is hangzik hülyeségnek. De ez azzal jár, hogy hűvösebb időben az olaj lassabban melegszik fel, lassabban éri el az üzemhőmérsékletét és addig nem dolgozik optimálisan. Úgy vélem, a múltkori beszélgetésünknek ez lett a végeredménye.
Köszi, visszaolvasgattam, de hát nem lettem okosabb Elővetem a kezelési útmutatót, de abban 10W-50 nem szerepel. Alszom rá egyet, de lehet idén 10w-40 kerül bele...
De.
10w40 vs 10w50 között egy-két hete véres háború dúlt itt, az FZ topikban.
Köszi a válaszokat. Eldőlt a dolog. Motul 7100 lesz, már csak azon törpölök kicsit, hogy 10w-40 vagy 10w-50... egyik ismerős szerint, ha nagyon nyelezzük neki, akkor inkább 10w-50. Vélemények? Nem lesz túl "vékony"?
Ma elkelt a Fazerem, némileg furcsa érzés, ugyanis a motorjával és futóművével elégedett voltam, de a méretei nekem kicsit furcsán jöttek össze, és 150-200km után zsibbadtam rajta. Tehát eladtam, műszakilag tökéletesen megbízható járgány volt, de most már kár keseregni.

Ígértem némi képanyagot a rendelt állítható lábtartóról, alant megtekinthetőek a képek. Még fel sem tudtam rakni a mocira, olyan gyorsan elvitték a masinát :-D
Tudom. De nem az alkalmazás résszel van gondom. Mondom, egy (e tekintetben) elég komoly óra van a kezemen, ami leveri a telefonos megoldásokat. Viszont a GPS, mint rendszer pontossága meg olyan, amilyen.
van egy csomó telefonos alkalmazás direkt erre a célra!
Pont emiatt kérdezem. Hogy megváltoztat e valamit, szabad e gondolkodni benne, vagy hagyjam a francba. Amúgy a gps alapú rögzítés meg van oldva (mindig itt van a kezemen az óra), de ilyen sebesség változásoknál baromi pontatlan. Jójó, nem egy rendkívül fontos dolog ez, csak ha az ember ilyen beállítottságú, és már van évek óta egy kialakított rendszere... na ezért gondolkodtam el rajta. (Grafikonfetisizmus? :-) )
Ezért szívni a rögzítéssel és elcseszni a kerék kiegyensúlyozást,nameg reszkírozni hogy elhagyod a fenébe?Garminnnak sokféle gps-es rögzítőrendszere van nem?
Ez a szenzor kommunikál az órámmal, amivel pedig tudnám rögzíteni (a futásaimhoz és a tekeréseimhez hasonlóan) a túráimat. Az óra rögzít GPS alapon, a szenzor viszont ezerszer pontosabb infókat ad a sebességről, jobban leköveti annak változásait.
Én nem tenném...........amúgy mi célból?
Fura kérdés következik.

Van egy olyan szenzorom, mint ami a képen van (Garmin felirattal). A képen látszik a rendeltetésszerű használata is, bicajkerék tengelyére kell szerelni.
Egy ilyet szeretnék felszerkeszteni a hátsó kerekemre. Van szerintetek ennek valami biztonsági hátránya? A motor kereke nyilván gyorsabban pörög (már a mérete és a sebessége miatt) mint a bicajé, ráadásul a tengelyrész is jóval vastagabb, vagyis nagyobb lehet az erőhatás.