Hozzászóláshoz be kell jelentkezned

A kérdés amire nem válaszoltál nagyon egyszerű volt. Szerinted melyik egészségtelenebb benzines vagy a dízel?
nem hiába szokott vidéken kritikus lenni a légszennyezettség, amikor a sok tudatlan sötét elkezd bedobálni mindenféle szemetet, gumicsizmát, kezelt bútorfát a kazánba...
Nem fogja tudni, mert a benzines próbája után halott lesz
ha az a kérdés, hogy melyik egészséges, egyik sem.... ha az a kérdés, hogy melyik a jobb, ha 10x vagy 11x lőnek fejbe, akkor mindegy... mindkettő káros és ártalmas... a többi csak maszatolás, de bármilyen kimutatásnak és statisztikának akkor hiszek, ha én hamisítom
Ugye,a szénmonoxid megöl,tehát a benzinestől fele annyi idő alatt meghalsz.
Ez valóban hatalmas különbség a két égéstermék közt.
EURO VI.
A ma érvényben lévő kibocsátási határértékek:
Dízelre:
CO: 0,5 g/km; NOX: 0,08 g/km; HC+NOX: 0,17 g/km; PM: 0,005; PN: 6x1011 db.
Benzinesnél:
CO: 1 g/km; NOX: 0,06 g/km; HC: 0,1 g/km; PM: 0,005; PN: 6x1011 db.
A dízel hiszti hatalmas kamu,szerény véleményem szerint.
Na,de mindenki azt vesz,amit akar,viszont a számok azok számok.
Szerinted melyik egészségtelenebb a benzines vagy a dízel?
dízelben is van.. .csak azért írtam, hogy ne mondjuk, hogy a benzinesnél nincs.... van gazdagon a benzines kipufogó gázban rákkeltő anyag... uígy részecskék is, ezért is lesz kötelező a benzinesekben is a részecskeszűrő... ha a korom miatt aggódik valaki, akkor először a fatüzelést szüntesse meg, bár az enyémek közül egyik sem füstöl.
nekem jelenleg 3 dízel autóm van + kettő ami az enyém volt. de a közvetlen környezetemben van. Ezek fenntartási többletköltsége az uilyen/vagy kategóriában megegyező gyártmányú benzinesekhez képest zéró. egyikre sem kellett pluszban költeni, igaz mindnek gondos gazdája van. a legfiatalabb 2013-as, a legöregebb 1997-es.
Én azt mondom aki annyira szereti a dízelt álljon be vele a garázsba ne is állítsa le a motort zárja magára az ajtót 5-10 percre majd ugyanezt ismételje meg benzinessel. Utána pontosan tudni fogja mi a különbség kettő között.
Csak itt, csak ma, csak Önnek! Tudod, mint a teleshopban.
És a dízelben?
A benzines kipufogó gázokban mintegy 30 féle PAH vegyületet van, ebből 10 bizonyítottan rákkeltő....
persze haszongépjárművekbe megtérül de egy átlagos usernek veszteséges...
Ne is mond a sok köcsög túltöltött dízeles buzi, direkt szórakozik mikor mész mögötte és jól bekormol. Volt pár tükröm így mikor motorral utolértem 2mp alatt és levertem a gecibe. Aztán meg hápogott mint egy kacsa
Benzin: 368 Ft
Dízel: 421Ft
És csendes, nem büdös, nem leszel tüdőrákos tőle.
Jó üzemanyag
Egy dízel motor futásteljesitmènye minimum 2x annyi de inkább 3x. mint egy benzin motorè. Ha normálisan használják, nem kell semmi hozzá csak ami egy benzineshez. Kô üzemanyag,jô kenőanyag,hidegen nem bántani ès örökös. Ezek a tènyek. Máskülönben nem használnák haszongépjárművekben.
850-900 km-enként tankolok átlagos mászkálós üzemben, kb. 55-58 litereket. Ha sokat pályázok, vagy messze megyek, akkor inkább 1000enként.
az izzító 2000 Ft/db, 10évente kell, az adagoló meg min. 200 ekm, de ha nem szőkített olajjal ment, akkor 400 ezer...
Probléma csak akkor van a dízellel, ha nincs meg a kompresszió, vagy átég a hf tömítés.
Az étolaj jó harmadba bekeverve jobban ment vele az autó, olcsóbb is volt, és nem büdös égett szaga volt, hanem sültkrumpli illata
Tizenéve volt a teszkónak akciója, hogy mindenre ki volt matricázva "Tankoljon olcsóbban" mert sok árucikkre adták a kútjukon beváltható bónt... hát mikor az 5 lityis étolajra volt írva, lehet, hogy én szó szerint értettem?
persze az is csak egy 1x alkalom nézd az átlagos üzemet....
izzító adagoló és sorolhatnám...
Leharcolt dízelt nem éri megvenni, akkor sem, ha étolaj is lefolyt a torkán..és utána sem mindegy mivel eteted. Sajnos több a hulladék a piacon, mint a jó. De amikor 1 tankal megfordulsz a horvát tengerpartról, a benzinessel meg csak odaérsz..az egész jó érzés.
Ennyibe kerül a BMW i3 első kötelező szervize:

http://youtu.be/DBkznNN3jm8;feature=youtu.be
Itt a dízelem kipufogója 12 év és 200 ekm után. Valaki tegyen már be hasonlót a benzineséről